Hop til indhold

Teenagetudetråd


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Karla illustrerede smukt 2. teenage-periode / psykisk modningsperiode, for de nye kursister til teori-aften igår :evil:

 

Det er også vigtigt, at kursisterne ved, hvad der venter dem :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Vi er heldigvis kun ved 1. periode.... og det svinger meget for tiden - ind i mellem er Billen en engel og ind i mellem får hun små røde horn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg troede jo at med en lille hund - og så endda en pudel, ja så ville jeg være ovre det her "jeg kan sleeet ikke høre"-halløj som jason har haft gang i (og han var også verdens nemmeste hvalp), meeeeen det popper op med en 14 dages mellemrum og så har man bare en hund der ved hvordan den skal tage pis på én (og jason er fransk klovn, ikke bare den der stille lister videre - i situationen trådstarter beskriver i første indlæg ville jason have hoppet og danset i det øjeblik han havde fået et stop :???:)

 

Lige nu er det dog mest indkald den strander på - "Jason" betyder "så skal der tages pis på ejer!" :cool: og så koncentrationen og fokus - den er absolut pist væk hvis der sker noget omkring ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hulk og snøft og hvin og græde snot, hvor er Allister strid!!!!!!

 

Jeg er nogengange bare SÅ træt af ham at jeg har lyst til at sende ham fluks tilbage til Ribe! Det er lidt skræmmende da jeg aldrig har været så sur på Elliott at jeg havde det på den måde.

Allister er bare så mega anstrengende og high strong hele tiden, det er ligesom om han aldrig nogensinde slapper af!!

Det hjælper ikke på det hele at han er så usikker/bange/oppe at køre på gåturerne at han gør af alt hvad der passer ham. Nogen dage er det biler, andre dage cykler eller mennesker (som regl en eller anden form for minioritet, så det bare bliver ekstra pinligt når ens hund går amokka/baserko på dem). De hyggelige gåture er efterhånden et sandt helvede, og en ond ond cirkel:

 

Allister bliver usikker og gøer

Mor bliver vred/anstrengt

Allister gør endnu mere fordi mor er anstrengt

osv osv.

 

Han går også fulstændig amok i gøhelvede på fremmede hunde hvis han ikke lige får lov til at hilse indenfor de første 2 sekunder efter at han har opdaget hunden.

 

Udover det leger Elliott enten autist eller Rasmus modsat på gåturerne -

Han laver nøjagtig den samme som Leroy, forklaret i første indlæg.

 

Farer hen efter en fremmed hund på den anden side af plænen.

Hører at der bliver råbt stop, stopper måske/sænker farten.

Fortsætter ALLIGEVEL over til den anden hund.

 

Så det ender med at jeg står og råber og løber efter Elliott, for at stoppe ham, så den fremmede hunds ejer tror at han er vanvittigt bidsk eller aggressiv siden jeg reagerer på den måde.

 

Det er jo ikke fordi han gør noget ved den anden hund, jeg vil bare gerne have at han venter til jeg har sagt god for at hundene kan hilse.

 

Frustreret? Ja mon ikke:megaked:

 

Ps. Allister har lige spist en sko!

 

 

Åh stakkels dig! :ae:

 

Ja, vi oplever lige præcis rigtig mange hunde der gør, gør, gør ad Emil når vi fx går forbi på tur.

 

Så jeg kan fortælle dig du ikke er alene :-D

 

Vi har som nævnt tidligere også besvær når der kommer andre hunde forbi i snor. Emil bliver så overglad at han kapsler sig inde i sin egen boble og kan være rigtig svær at komme i kontakt med.

 

Han springer mest frem og rundt i linen eller også trækker han bare. Men det ser hurtigt voldsomt ud fordi han er så stor - men det er nu kun leg.

 

Jeg synes det går fremad.

 

OG en balladehistorie fra os er der skam også:

 

Vi var jo på besøg hos opdrætter sidste weekend og der var haven fyldt med højløbske tæver. :shock:

 

Selvfølgelig kan jeg så sige, at Emil får sig hevet ud af sit halsbånd, og føjter MEGET lalleglad rundt blandt arrige tæver :pift::klap:.......OG vil IKKE fanges igen (sådan i ved: "ja mor, fang mig fang mig!")

 

Derudover stryger jeg på numsen fordi det har regnet og mine sko er glatte :stupid:

 

Såååå, jeg ved de tænkte "sit", men Esben og jeg havde et kæmpe grin på da vi kørste hjem i bilen. ....For vores hund var da i det mindste glad!! :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst marina29
Jeps, den periode er Kenzo også i lige nu, eller hyper-hunden Kenzo som vi kalder ham :evil:

 

Han er heeeeelt oppe og ringe hele tiden... Efter at have været alene i stuen i en time havde han smidt samtlige puder på gulvet, inkl sofapuderne der er mega store og tunge...

Han er så ivrig at han sidder og hopper, når han egentlig bare skal SIT og blive. Han vækker os kl møgtidligt, bare lige hvis vi nu skulle være sovet over os, eller måske fordi at nu skal Kejser Kenzo have lidt opmærksomhed.

Han trækker som om der er noget spændende ved hver eneste meter vi går, og det forsvinder inden har får undersøgt det :oops:

 

Efter vores gåtur igår var han til salg meget gratis...

 

Jeg vil have min dejlige lille Kenzohvalp igen :shock::roll:

 

Tænkte jeg lige ville drage en lettelsens suk, og dele det med jer ;)

 

Hyperhunden Kenzo er rolig igen (7-9-13), vi ved ikke helt hvad der skete, men der gik præcis en uge med terroriseren og hyperadfærd, før han vendte tilbage til mors dejlige knapt-så-lille-mere babyhund :blink:

 

Jeg HÅBER, men tror ikke rigtig på det, at det er alt hvad han havde at byde på mht til teenageropførsel. I know I know, det er måske en lille drømmeverden, men den er så rar og min hund er så dejlig i denne fantastiske verden, hvor der i ny og næ flyver en gris forbi :-P

 

Men karmene bliver ikke ædt, og snoren ikke trukket, så jeg er lykkelig og helt uden forstrækninger i armen, kan man ønske dig mere??? :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...