Hop til indhold

Hvalpesele


Gæst Chaddin
 Share

Recommended Posts

Selvom der er længe til at jeg får min hvalp, er jeg begyndt at kikke på udstyr osv :)

 

Men jeg kan ikke finde rundt i deeeeeet :???: Pivpiv..

 

Er der nogle seler til en hvalp (i Eurasier-størrelse) som i kan anbefale? Det er ikke sikkert om det bliver en dreng eller pige så jeg er åben over for alt. Lige fra lyserød til militærprint :mrgreen:

 

Har i nogle bud? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom der er længe til at jeg får min hvalp, er jeg begyndt at kikke på udstyr osv :)

 

Men jeg kan ikke finde rundt i deeeeeet :???: Pivpiv..

 

Er der nogle seler til en hvalp (i Eurasier-størrelse) som i kan anbefale? Det er ikke sikkert om det bliver en dreng eller pige så jeg er åben over for alt. Lige fra lyserød til militærprint :mrgreen:

 

Har i nogle bud? :-)

Måske ville det være en idé at købe et halsbånd først, og så når du har fået hvalpen kan du tage hende med i en dyreforretning så hun kan prøve en sele, så du er sikker på hun kan passe den :-)

 

Men ellers kan jeg anbefale en side der hedder Kenjan hvis det er... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske ville det være en idé at købe et halsbånd først, og så når du har fået hvalpen kan du tage hende med i en dyreforretning så hun kan prøve en sele, så du er sikker på hun kan passe den :-)

 

Men ellers kan jeg anbefale en side der hedder Kenjan hvis det er... :5up:

 

Tak for svar :-D

 

Jeg havde først tænkt mig at købe selen når hvalpen kunne komme med og prøve den:-) men jeg synes det ville være rart at vide hvad jeg "skal lede efter":-)

 

Kenjan ser rigtig godt ud, tak! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte en Ezydog-sele til Møffe. Jeg lånte den og var ganske tilfreds :-D Det var han så ikke, men han har aldrig været tilfreds med at få hverken sele eller halsbånd på :roll: Men jeg kan anbefale den som hvalpesele, den var lidt for stor til Møffe i starten, men intet graverende og han passede lynhurtigt ind i den. Og den holdt til 2 måneders brug, så var Møffe for stor :lol:

 

Idag bruger jeg en Hetz-sele fra Kenjan - og selvom jeg var tilfreds med Ezydog'en så lægger Kenjan-selen helt klart trykket bedre, føler jeg! Meeen, det er jo også både læder og lavet til arbejdende (Hetz - den og hunden skal kunne tåle, at hunden springer frem i den) hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Reposter lige mit indlæg - for ved ikke, om I kan se det? Det er i hvert fald ikke opgivet under "Dagens Indlæg"...

 

Jeg brugte en Ezydog-sele til Møffe. Jeg lånte den og var ganske tilfreds :-D Det var han så ikke, men han har aldrig været tilfreds med at få hverken sele eller halsbånd på :roll: Men jeg kan anbefale den som hvalpesele, den var lidt for stor til Møffe i starten, men intet graverende og han passede lynhurtigt ind i den. Og den holdt til 2 måneders brug, så var Møffe for stor :lol:

 

Idag bruger jeg en Hetz-sele fra Kenjan - og selvom jeg var tilfreds med Ezydog'en så lægger Kenjan-selen helt klart trykket bedre, føler jeg! Meeen, det er jo også både læder og lavet til arbejdende (Hetz - den og hunden skal kunne tåle, at hunden springer frem i den) hunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :-D

 

Jeg havde først tænkt mig at købe selen når hvalpen kunne komme med og prøve den:-) men jeg synes det ville være rart at vide hvad jeg "skal lede efter":-)

 

Kenjan ser rigtig godt ud, tak! :5up:

Har selv været i butikken nogle gange...

De har rigtig mange gode ting og laver selv deres seler og halsbånd osv. og de er meget hjælpsomme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv været i butikken 2-3-4 gange, de har rigtig mange gode ting og laver selv deres seler og halsbånd osv. og de er meget hjælpsomme :5up:

 

Kan kun være enig :5up: Har desværre kun været der en gang, tilbage i Januar :megaked: Der fik jeg tilgengæld min overlækre, super-lux dobbelt dressurline - lidt for lir, men troede ikke den var så fornem, BlackGSD smed den bare i hænderne på mig :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Og så en masse andet, se'fø'li'

 

Min sele er købt brugt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke om det kun er min dyrlæge der har den slags ordninger, men du kan jo forhøre dig rundt omkring...

 

Hos vores lokale dyrehospital har vi en "sele-bytte-ordning". Man betaler et start gebyr og kan så skifte selen ud alt imens hvalpen vokser for x antal kroner pr gang. Når vapper er færdig-udvokset får man den sidste sele med hjem til evig arv og eje....

 

Det er Wolfsong seler de gør det med, også fine seler - desværre synes jeg personligt, at hovedhullet er meget smalt...

 

Jeg er fan af Hurttas y-sele :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh.. den søde ventetid med hyggeindkøb! :mrgreen:

 

Vi havde denne sele af to omgange til Mio da han var hvalp:

http://www.avifauna.dk/premium-hundesele-3040-beige-p-7190.html

 

Det var en simpel, billig, men god sele, som han kunne svine til og vokse ud af uden problemer! :5up:

 

Vi forsøgte os også med en af de seler, hvor hunden træder ind i med forpoterne, men den kunne han sno sig ud af uden problemer! :???:

 

Denne type kan nogle hunde sno sig ud af:

http://www.avifauna.dk/sportdog-sele-3040-p-9716.html

...men som regel fås de også i den anden model:

http://www.avifauna.dk/sportdog-hsele-3040-p-9712.html :5up:

 

Hvis du gerne vil give lidt ekstra uden at blive rippet, så kan jeg også anbefale Hunter. Super lækker kvalitet, og de fås i både enfarvet og mønstrede designs.

 

Hvis vapse er lille, vil den muligvis ikke kunne passe nogle af de designs til at starte med. Det var bl.a. derfor vi købte en billigere sele indtil Mio blev stor nok til at få dem vi gerne ville have til ham og ikke voksede ud af dem igen! :5up:

Mio har fx den her:

http://www.zooplus.co.uk/shop/dogs/dog_collars_dog_leads/harnesses/hunter/51719

 

Jeg synes også Rogz har et fint udvalg, især til små hunde/hvalpe. Dem har vi dog ikke købt sele fra, men kun halsbånd.

Det kunne fx være sådan en sele her:

http://loppetjansen.dk/hund-399/rogz-udsalg-459/rogz-sele-jellybean-kun-military-11058.html?category=459&sort=default

 

Har ikke selv erfaring med Hutta, Ezy-Dog og Kenjan, men har hørt meget positivt om disse mærker.

 

Der er masser at vælge imellem, så god jagt! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 'skar' også op i halsen på Smilla og så synes jeg pladen er meget stiv. Men måske den bliver blødere i brug.. Har set den på et par gravhunde, hvor den sad fint, så det svinger nok meget.

 

Uhja, også det... Den var nemlig lidt stiv, hvilket i starten godt kunne irritere Møffe lidt - men kun hvis han ville ligge ned. Men han voksede hurtigt til! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...