Hop til indhold

Klipning :)


Gæst LineMollwitz
 Share

Recommended Posts

Gæst LineMollwitz

Hej alle jer der måske ved noget om pels pleje.

Jeg har en dejlig cocker på 9 mdr, og har læst mig frem til at de skal klippes engang imellem, men kan bare ikke lige se hvor han skal klippes, han er ikke ret langhåret, kun på fødderne som skal studses her til vinter.. men mit spørgsmål er egentlig om alle cockere skal klippes?

håber nogle kan hjælpe :)

 

Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke er så langhåret kan du godt nøjes med at klippe poter og holde øregangene fri for hår. Men ellers må man ikke klippe en spaniel, for det ødelægger pelsens struktur. De skal trimmes, noget man kan lære på kurser igennem spanielklubben, ellers kan man sende hunden til trimmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste cockerer vil med tiden få en pels, der behøver trimning. Her fjernes alle løse døde hår ved håndkraft.Man plukker hunden. Dette forgår på ryggen og ned af bagben.Ansigt og bryst studses med maskine eller efilersaks (udtyndersaks). Poterne klippes til , både undersiden og omkreds. Det øverste på ydersiden af ører klippes ned og ørerindgangen gøres fri for hår.

Nogle cockerer får aldrig i deres liv lang pels, andre kan blive pelsbomber på et par måneder. De helfarvede , sorte, røde og blach and tan er ofte de mest pelsrige.

En korrekt trimmet cocker er et meget smukt syn. Kig evt på hjemmesiden

www. cockerright.dk, der findes gode billeder af velplejede hunde.

Hej fra Ulla

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...