Hop til indhold

Så er beslutningen taget - ud af sengen!


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg elsker at sove sammen med mine hunde, der er ikke noget bedre end at ligge og kramme sådan en dejlig varm hundekrop, især nu når det bliver vinter :hjerte:

 

Derfor har denne beslutning også være meget svær :cry:

 

Men Luna kan slet ikke ligge stille om natten, hun vender og drejer sig, hun småpiver. Vi bliver alle drevet til vanvid af dette, og Baldur snerrer af hende og vi andre er begyndt at skælde ud pga. af manglende overskud :cry:

 

I dag har hun så været til kiropraktor for at udelukke at hun måske kunne have ondt nogen steder siden hun har så svært ved at falde til ro. Men kiropraktoren siger at hun er blød som smør, og absolut intet fejler. Hun foreslog at Luna måske havde det for varmt og at det var grunden til at hun roterer sådan rundt i sengen, og det kan da godt være at hun har ret.

 

Så nu har vi besluttet at begge hundene ryger ned på gulvet og sove, for vi har simpelthen ikke mere overskud til at blive vækket 3-4 gange hver nat, det går jo også ud over hundene, idet at overskuddet til at aktivere og træne med dem, jo ikke er så stort når man kun har fået 3 timers usammenhængende søvn...

 

Jeg syntes at det er en rigtig æv beslutning vi er blevet tvunget til at tage, men det kan jo være at når jeg har fået et par nætters sammenhængende søvn, at jeg lige pludselig syntes at det er den mest fantastiske beslutning i hele verden :blink:

 

Så fra i nat af, så sover mine hunde på gulvet, i stedet for i mine arme :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er den rigtige beslutning, selvom jeg godt kan forstå, at den må være forfærdelig hård at træffe! Tanken om ikke at have mit kræ i sengen er ubærlig.... men hun vejer altså også kun 8,5 kg, er 40 cm lang og sover i en dødlignende koma søvn :lol:

 

Havde jeg to af din størrelse hund, tror jeg måske også jeg kunne overtales til at få hunden ud af sengen :-D

 

Held og lykke med det - jeg håber ikke første nat bliver alt for hård :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er den rigtige beslutning, selvom jeg godt kan forstå, at den må være forfærdelig hård at træffe! Tanken om ikke at have mit kræ i sengen er ubærlig.... men hun vejer altså også kun 8,5 kg, er 40 cm lang og sover i en dødlignende koma søvn :lol:

 

Havde jeg to af din størrelse hund, tror jeg måske også jeg kunne overtales til at få hunden ud af sengen :-D

 

Held og lykke med det - jeg håber ikke første nat bliver alt for hård :5up:

 

Det er ikke så meget deres størrelse der er problemet, det er jo bare at købe en større seng :blink:

 

Men hvis Luna også bare som en koma lignende søvn (ligesom Baldur), så ville vi slet ikke have overvejet at smide dem ud af sengen, men det gør hun altså bare ikke, og der er heller ikke udsigter til at hun kommer til det :cry:

 

Jeg tror det sværeste bliver at få Baldur ud af sengen, han har jo aldrig prøvet andet... Og igen, så har jeg heller ikke 110% besluttet om han også ryger ud, det må fremtiden vise. Men til at starte med, så er det dem begge der ryger ud.

 

Så den næste uge, får jeg nok slet ikke sovet, og vil fortryde denne beslutning 100 gange, eftersom jeg jo nok bliver holdt vågen med en hylekoncert hver nat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror at du bliver glad for beslutningen på længere sigt...:engel:... Og kan godt forstå at du ikke kunne holde til kun at få 3 timers sammenhængende søvn.. det er der ingen som kan bestå af...

 

Jeg har ikke Freya i sengen, men under sengen:lol:... men det er nu noget hun selv har valgt... Derimod kan hun godt lide at komme op i sengen om morgenen og ligge der en ½ times tid... måske du også kan indføre det med Baldur og Luna???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at du bliver glad for beslutningen på længere sigt...:engel:... Og kan godt forstå at du ikke kunne holde til kun at få 3 timers sammenhængende søvn.. det er der ingen som kan bestå af...

 

Jeg har ikke Freya i sengen, men under sengen:lol:... men det er nu noget hun selv har valgt... Derimod kan hun godt lide at komme op i sengen om morgenen og ligge der en ½ times tid... måske du også kan indføre det med Baldur og Luna???

 

Jeg tror også at vi bliver nødt til at have noget morgen putning, ellers så overlever jeg da slet ikke :-D

 

I dag er ekstra slem, for ikke nok med at jeg ikke har sovet, så stormer det en halv pelikan her, og hvert 10. minut, så syntes Baldur at han hører et eller andet der ikke burde være her, og så farer han op og gør som en sindsyg...

 

Så ingen nattesøvn, og ingen afslapning :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg tror også at vi bliver nødt til at have noget morgen putning, ellers så overlever jeg da slet ikke :-D

 

I dag er ekstra slem, for ikke nok med at jeg ikke har sovet, så stormer det en halv pelikan her, og hvert 10. minut, så syntes Baldur at han hører et eller andet der ikke burde være her, og så farer han op og gør som en sindsyg...

 

Så ingen nattesøvn, og ingen afslapning :megaked:

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er lidt synd med kollektiv straf. Hvorfor ikke lade Baldur blive?

 

Det er egentlig også det jeg ville gøre.. i starten ihvertfald.. Der ville hvalpen være nede på gulvet og Luna i sengen.. Sådan var det også da jeg fik Luna.. der var sengen katten's område..

 

Men ja, jeg ville nok også lade Baldur ligge oppe i sengen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er lidt synd med kollektiv straf. Hvorfor ikke lade Baldur blive?

 

Jeg elsker som sagt at sove sammen med Baldur, han ligger altid med ryggen ind til min mave, og så ligger vi ellers i ske og sover. Men selvom jeg elsker det, så irriterer det min mand, idet han påstår at når Baldur ligger der, så strækker han ret tit benene og er dermed ved at skubbe min mand ud af sengen...

 

Jeg tror det er den rette beslutning. Luna ligger heldigvis helt stille i sengen, men har da overvejet om hun skulle ud.. om ikke andet så bare får at få lidt af hårene ud:mrgreen:

 

Men hvordan har du tænkt dig at gå frem?

 

Baldur og Luna er jo vant til at være i bur når de er alene hjemme, de løber begge hen til deres bur så snart jeg skal til at gå, så ved de nemlig at de får en kong, noget guf og et par tyggeben. De har burer der er (ifølge beskrivelsen) 3 gange for store til dem, så de har plads til at rejse sig, og vende sig, gå ned i den anden ende, og stå op hvis de har lyst. I disse bure ligger deres yndlingsbamser, og yndlingstæpper.

 

Burerne stå på nuværende tidspunkt nede i stuen, men min plan er så at flytte dem op i soveværelset, og lade dem sove heri. Fremover vil disse bure så stå i soveværelset, og på denne måde understrege at både når vi går på arbejde, og når vi går i seng, så er det meningen man skal sove i sit bur. Så snart de har vænnet sig til at sove i deres bure, så vil dørerne blive åbnet om natten.

 

Nu skal dette jo ikke være en diskution om hvorvidt mine hunde har godt af at være i bur, men da jeg ved den vil komme, så kan jeg jo ligeså godt fortælle hvorfor med det samme :blink:

Luna kan ikke lade være med at drille Baldur konstant når de er alene, og de leger meget voldsomt når de leger. Så jeg er bekymret for, at når jeg ikke er her til at overvåge denne leg, at den så en dag kan resulterer i at en af dem kommer til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det virker som en fin løsning. Og ser ingen problemer i at hundene er i bur, når de er alene hjemme. Især ikke når forholdene er i orden mht størrelse osv.. Og at de er gjort trygge ved det

 

Jeg har da selv tænkt tanken, da Luna var på sit værste.. :-)

 

Vi har også et bur stående.. åbent, men så kan hun gå derind og putte, hvis det er

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae::ae::ae:

 

Jeg føler med dig, men hvis det er det bedste for dine hunde........... Så er det sådan det skal være.

 

Hvad undre mig er at hvis hun har det for varmt, ville det da nok være klogest at hoppe ned :mrgreen:

 

Ja, men hun er jo lidt smådum :blink::lol:

 

Men jeg tror heller ikke helt at det er fordi det er for varmt, hun gør nemlig det samme hernede i stuen på sofaen, og så selvom hun ikke ligger op ad os. Så jeg tror bare, at hun er sådan en der har brug for at vende sig 17 gange i løbet af natten :-D

 

Jeg synes det virker som en fin løsning. Og ser ingen problemer i at hundene er i bur, når de er alene hjemme. Især ikke når forholdene er i orden mht størrelse osv.. Og at de er gjort trygge ved det

 

Jeg har da selv tænkt tanken, da Luna var på sit værste.. :-)

 

Vi har også et bur stående.. åbent, men så kan hun gå derind og putte, hvis det er

 

Det var heller ikke lige dig jeg tænkte på, da jeg nævnte at diskutionen ville komme op :-D Det var rent faktisk slet ikke møntet på nogen der allerede var i tråden, men jeg ved bare af erfaring, at når der bliver talt om bure, så kræver det en forklaring :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men hun er jo lidt smådum :blink::lol:

 

Men jeg tror heller ikke helt at det er fordi det er for varmt, hun gør nemlig det samme hernede i stuen på sofaen, og så selvom hun ikke ligger op ad os. Så jeg tror bare, at hun er sådan en der har brug for at vende sig 17 gange i løbet af natten :-D

 

 

 

Det var heller ikke lige dig jeg tænkte på, da jeg nævnte at diskutionen ville komme op :-D Det var rent faktisk slet ikke møntet på nogen der allerede var i tråden, men jeg ved bare af erfaring, at når der bliver talt om bure, så kræver det en forklaring :blink:

 

Og det jo desværre ikke uden grund - men tvivler på, at nogen (faste) brugere herindefra ville betvivle at du har trænet det ordentligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det jo desværre ikke uden grund - men tvivler på, at nogen (faste) brugere herindefra ville betvivle at du har trænet det ordentligt :5up:

 

Tak :-D

 

Nej, jeg tror heller ikke at faste brugere ville kommentere det, men der jo kommet en masse nye til, som ikke har læst mine tråde om hvorfor, og hvordan det er trænet.

 

For vi er helt klart enige om at bure er noget fanden har skabt, hvis man tror at man bare kan tage sin hund der er bange for at være alene hjemme, og så kyle den ind i et bur uden forudgående træning. Og så tro at nu er alt ok, fordi at den jo ikke ødelægger noget længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D

 

Nej, jeg tror heller ikke at faste brugere ville kommentere det, men der jo kommet en masse nye til, som ikke har læst mine tråde om hvorfor, og hvordan det er trænet.

 

For vi er helt klart enige om at bure er noget fanden har skabt, hvis man tror at man bare kan tage sin hund der er bange for at være alene hjemme, og så kyle den ind i et bur uden forudgående træning. Og så tro at nu er alt ok, fordi at den jo ikke ødelægger noget længere...

 

Uf, der findes næppe noget værre torturinstrument... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny.

Du har ikke tænkt på, at det måske er dig, der er skyld i at den sover uroligt.:?:

Jeg synes i første omgang, skal du prøve en uges tid, at ligge på et tæppe, for at se om det hjælper.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny.

Du har ikke tænkt på, at det måske er dig, der er skyld i at den sover uroligt.:?:

Jeg synes i første omgang, skal du prøve en uges tid, at ligge på et tæppe, for at se om det hjælper.:-D

 

 

øøh hvad, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at jeg skal ligge på et tæppe?

 

Eller mener du at jeg skal prøve at lægge mig på gulvet og sove, for så at se og det får hende til at være rolig i sengen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny.

Du har ikke tænkt på, at det måske er dig, der er skyld i at den sover uroligt.:?:

Jeg synes i første omgang, skal du prøve en uges tid, at ligge på et tæppe, for at se om det hjælper.:-D

 

øøh hvad, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med at jeg skal ligge på et tæppe?

 

Eller mener du at jeg skal prøve at lægge mig på gulvet og sove, for så at se og det får hende til at være rolig i sengen :lol:

 

Enig med Bent - læg du dig på et tæppe på gulvet, det vænner du dig sikkert hurtigt til. Alternativt kan du jo lægge dig i Lunas bur, så kan det være den unge dame kan få lidt nattero:mrgreen:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...