Hop til indhold

Jeres mål/drømme med jeres hund/e?


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

:vinken:

 

En lille sludder-tråd, synes jeg ville skulle have, nu hvor vejret ikke er til andet end og stene foran en eller anden skærm :-D:blink:

 

Jeg kan godt lide en lydig hund - det er der nok mange der kan! :5up:

 

Det har altid været planen at Emil skulle gå til lydighedstræning.

 

Men i hvilket omfang det skulle være, ved man aldrig rigtig før man er i det.

 

Jeg har besluttet mig for at vi (Emil og jeg) skal prøve og nå B-klassen i første omgang. Det kommer nok til at tage tid. Men "so be it".

 

 

Nå men nok om os :-D

 

Det jeg egentligt var interesseret i at høre, var hvilke mål i har for jeres hvalpe/unghunde og også voksne hunde:confused::-D - det er jo aldrig for sent at gå igang.

 

 

Og ja vi ønsker alle en dejlig rar familie/enmandshund, så her taler vi altså om opgaver eller udstillinger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 98
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lillemand har vist et overraskende stort talent for lydighedstræning, så jeg vil bare forsøge at nå så langt som muligt med ham. Vi bliver muligvis stoppet af at han ikke gider apportere, men så er der jo rally-o i stedet.

 

Jeg har ikke nogle konkrete ambitioner om at vi skal nå så og så langt, men så længe vi er med, vil vi være de bedste - det er vel ikke for meget forlangt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har absolut intet mål med Bassen. Så var det nok ikke lige en Berner vi skulle have smidt penge efter...jo vent, vi har faktisk et mål: At han forbliver en kærlig og dejlig familiehund.

 

Træning ? Jo, vist, men ambitioner på min hunds vegne ? No way. Havde jeg ambitioner om de ofte nævnte 5 minutter i rampelyset, så står det mig jo frit for at melde mig i en løbeklub, en fodboldklub eller lignende og så komme i sving. Jeg foretrækker stadig at blande hunde og børn udenom mine eventuelle ønsker om at stå øverst et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Jeg vil gerne i klasse 3 med Tyson, både i dogdancing i agility. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal lykkes i dogdancing. Om det kommer til at lykkes i agility, kommer nok lidt an på, hvor god hans klods om benet (læs: mig :mrgreen:) bliver. :vinken:

 

 

Hvad er klasse 3? Og hvad skal man der?

 

Hvilke klasse er i i nu? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Lillemand har vist et overraskende stort talent for lydighedstræning, så jeg vil bare forsøge at nå så langt som muligt med ham. Vi bliver muligvis stoppet af at han ikke gider apportere, men så er der jo rally-o i stedet.

 

Jeg har ikke nogle konkrete ambitioner om at vi skal nå så og så langt, men så længe vi er med, vil vi være de bedste - det er vel ikke for meget forlangt ;-)

 

Det lyder rigtig godt med Leroy :-D

 

Nej, nu er det jo heller ikke sådan at jeg påtænker at tvinge hunden på træningsbanen for at få anerkendelse på at GDér godt kan :mrgreen:. Vi skal begge synes det er sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Vi har absolut intet mål med Bassen. Så var det nok ikke lige en Berner vi skulle have smidt penge efter...jo vent, vi har faktisk et mål: At han forbliver en kærlig og dejlig familiehund.

 

Træning ? Jo, vist, men ambitioner på min hunds vegne ? No way. Havde jeg ambitioner om de ofte nævnte 5 minutter i rampelyset, så står det mig jo frit for at melde mig i en løbeklub, en fodboldklub eller lignende og så komme i sving. Jeg foretrækker stadig at blande hunde og børn udenom mine eventuelle ønsker om at stå øverst et eller andet sted.

 

Ja, det skal ikke være for egne ambitioner alene da.

 

Det skal være for lystens skyld. Det er lysten der driver arbejdet. Sådan er det da i hvert fald de steder man træner med positive metoder :-D

 

Emil skal være hjertens velkommen til at sætte sig i sofaen hvis han ikke gider. Men han gider jo godt :-D Elsker jo heldigvis at lave noget sammen med mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville da gerne prøve at se hvor langt jeg kan komme med Lumi i agility. Får måske svært ved at konkurrere på højeste plan - men det er sgu ikke pga. Lumi..hehe :-D

 

Lumi er HELT vild med agility og jeg synes også det er sjovt, så det er super at dele det sammen. Og så har vi gået på hold med Sonja og Tyson :5up: Nu blir vi dog splittet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det skal ikke være for egne ambitioner alene da.

 

Det skal være for lystens skyld. Det er lysten der driver arbejdet. Sådan er det da i hvert fald de steder man træner med positive metoder :-D

 

Emil skal være hjertens velkommen til at sætte sig i sofaen hvis han ikke gider. Men han gider jo godt :-D Elsker jo heldigvis at lave noget sammen med mig.

 

Det har jeg indtryk af, at vovserne gør nu vi ligesom er gået over til de hersens nymodens metoder. Alt taler imod, at Bassen skulle være den mest træningsivrige af de tre hunde vi har haft, men det er han og jeg mener helt klart, at det er de nye tiders skyld. Dyret er jo ligefrem skør med at træne :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Mine mål og drømme for vufferne er at de bliver nogen af de bedste i DK til WP...Victoria er dog kun 1år og 1måned, så det vides endnu ikke helt om hun nu også er god til det, og vigtigere endnu: overhovedet har lysten...hvis lysten ikke er der skal hun selvfølgelig prøve kræfter med noget andet...:-D...

 

Pablo elsker WP og har stillet op til flere stævner, der er det faktisk bare mig der skal trænes i ikke at blive disket...:-D

 

Jeg har lige fået at vide at der endelig er andre i Jylland der viser interesse for sporten, så måske har jeg snart nogen at træne med...det er skønt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine mål og drømme for vufferne er at de bliver nogen af de bedste i DK til WP...Victoria er dog kun 1år og 1måned, så det vides endnu ikke helt om hun nu også er god til det, og vigtigere endnu: overhovedet har lysten...hvis lysten ikke er der skal hun selvfølgelig prøve kræfter med noget andet...:-D...

 

Pablo elsker WP og har stillet op til flere stævner, der er det faktisk bare mig der skal trænes i ikke at blive disket...:-D

 

Jeg har lige fået at vide at der endelig er andre i Jylland der viser interesse for sporten, så måske har jeg snart nogen at træne med...det er skønt...:-D

 

Er det ellers en ting, du dyrker det der med at blive disket !!! :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Er det ellers en ting, du dyrker det der med at blive disket !!! :shock::mrgreen:

 

hehe...jeg fik en advarsel ved sidste stævne fordi jeg ikke fik sat Pablo af indenfor den tid der er givet til det, og efterfølgende blev jeg så disket for at komme til at røre ham før trækket var fuldført...var så glad for at han havde lavet et kanon træk at jeg skyndte mig at nusse og rose ham, men der var vognen ikke helt ovre stregen....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...jeg fik en advarsel ved sidste stævne fordi jeg ikke fik sat Pablo af indenfor den tid der er givet til det, og efterfølgende blev jeg så disket for at komme til at røre ham før trækket var fuldført...var så glad for at han havde lavet et kanon træk at jeg skyndte mig at nusse og rose ham, men der var vognen ikke helt ovre stregen....:oops:

 

Ih altså. Du må beherske dig for Pablos skyld ! Her slider og slæber, det "bette" kræ og så klodser hans farmand sådan i det af ren begejstring :mrgreen:! Dog, jeg skal absolut ikke udelukke, at jeg selv kunne have lavet samme stunt. Man bliver da bare så glad, når vaps virkelig folder sig ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit træningsmæssige mål med Chivas da jeg købte ham, var at han gerne, som minimum skulle blive Lydigheds Champion. Det blev han, så nu kaster vi os over Elite klassen og så håber jeg da lidt på at han i løbet af et par år eller 3 også kan få hevet et Elite lydigheds Championat hjem :mrgreen:

 

Chivas er selvfølgelig helt og aldeles ligeglad med hvilke titler han har eller får, men da "jagten" på titlerne, føre til at han får lov at lave det han elsker aller mest i verden, så klager ham nok ikke over at få sat forkellige bogstaver foran sit navn :blink:

 

Flica og Cody var begge voksne da jeg fik dem, så med dem var der ingen konkrete planer eller drømme om hvad de kunne opnå, vi måtte se hvad det førte til, og for begge endte det med 3-4 lydigheds titler og for Flica's vedkommen også nogle agility konkurrencer, hun opnåede godt nok aldrig mere end to oprykninger i spring klasse 1, men vi havde det squ sjovt :-D De er begge gået på pension nu.

 

I dagligdagen er mit mål "bare" at have nogle glade, tilfreds og veltilpassede hunde i en harmonisk flok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ih altså. Du må beherske dig for Pablos skyld ! Her slider og slæber, det "bette" kræ og så klodser hans farmand sådan i det af ren begejstring :mrgreen:! Dog, jeg skal absolut ikke udelukke, at jeg selv kunne have lavet samme stunt. Man bliver da bare så glad, når vaps virkelig folder sig ud :5up:

 

 

præcis...hehe...man bliver helt vild når de klarer sig godt...:engel:...glæder mig til at få startet noget her i jylland...for så kan vi træne cart-træning med en der kan agere dommer...:-D...

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er købt med det formål at blive min egen helt personlige lille agility-stjerne :mrgreen: og som den pacende ambitiøse forælder jeg er, så har kræet gået til hvalpe-agility og derefter fluks videre til begynderagility og sådan fortsætter vi forhåbentlig op i graderne :-D

Heldigvis har det vist sig, at hun ikke blot er et naturtalent til sporten - hun elsker det også mere end noget andet på guds grønne jord (lige med undtagelse af mig tror jeg...)

 

Målet er konkurrencebanerne i det ganske danske land, når lille hunden er gammel nok... Og hvis vi en dag skulle gå hen og vinde noget - så ville dte jo også bare være helt fantastisk :5up:

 

I mellemtiden er vi også blevet lidt hooked på rally, og jeg er begyndt at tænke, at det da egentlig kunne være meget sjovt at kunne kalde sin hund for begyndermester :-D Så det må vi hellere prøve at se, om vi ikke kan finde ud af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal prøve det hele! :-D Sportræning i hvert fald, Buddha kan finde vand på lang afstand, så det tror vi han vil kunne lide.

Agility skal vi bestemt også prøve, og så vil vi bygge en træk vogn til ham, med hjul på.

 

Jeg vil meget gerne arbejde som redningshunde fører, men det ved jeg ikke om han er til, før han bliver større.

 

Lige nu går vi bare til almindelig hvalpetræning, hvilket bestemt også er noget han synes er sjovt. Han går tit hen og sætter sig ved cyklen, for tænk nu hvis det var nu :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål er en dejlig, harmonisk familiehund, der går pænt i snoren, følger mig i tykt og tyndt og kommer hver gang jeg kalder - og som elsker at træne :mrgreen: Det håber jeg da som minimum lykkes :engel: Sidstnævnte er dog, helt klart, han æææælsker træning - de andre punkter er sådan nogen lunde, stille og roligt på vej :mrgreen: Hvalpe er dejlige, men de er sq ikke de bedste familiehunde :lol: Derudover en hund, som elsker udstilling - det går nu også helt godt, for det betyder jo MAD :mrgreen: Derudover også, at han en dag gerne skulle kunne trække en vogn på en skovtur e.lign. :engel:

 

Mine drømme er, at Møffe skulle gå hen og blive dansk champion, at vi måske også kommer i gang med konkurrencelydigheden og rykker lidt op i klasserne (dog ikke de store krav her, men går da til klikkertræningen, med fokus på kommende konkurrencelydighed).. Men det kommer jo an på så meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine med mine hunder er således :-D

 

Kiki: Rally champion (elelr rally mester må vi hellere kalde det da hun er papir løs) hun er nu i expertklassen så vi er på vej :mrgreen:

 

Derudover har v i lige bestået klasse 1 i lydighed og tror vi tager lp 2 med også (-:

 

Så skal vi snuse til dog dancing og prøve os der

 

Agility dyrker vi for sjov der ejg en klovn på banen så der hjælper jeg ikke hende så godt hehe :oops:

 

Derudover end ejlig familie hund som giver glæde i hverdagen og det opnår hun til fulde :-D

 

Koda Min smukke dreng...

ja der er det lidt anderledes kræver meget mere af ham end jeg gør med kiki, tror også det fordi han udviser en masse potiontale (staves?)

 

Mine mål er at blive lydigheds champion og rally champion :mrgreen:

 

Synes nu også det kunne være rigtig blæret hvis man kunne blive udstillings champion det at man kan have en hund som både er smuk samt kan arbejde :blink:

 

Så skal jeg hygge med lidt dogdancing og prøve lidt agility fror at prøve lidt forskeliigt..

 

Men agility hund bliver han nok ikke han er ikk verdens hurtigste hehe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først er fremmest er det mit mål, at Liva og jeg skal have et godt forhold (det har vi nu allerede). Vores hverdag skal gerne fungere uden gnidninger af nogen art, hvor jeg er nødt til at blive sur og bruge "stemmen". Vi er næsten ved at være der :mrgreen:

 

Alt andet er ekstra.

 

Meeen jeg ville da meget gerne starte i C-klassen, og hvis jeg kan få hende lært at halse og stå måske få gjort hende til B-hund. Det er dog kun så længe Livsen synes, at det er sjovt at træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit mål er en brugsprøve - en IPO1 på nuværende er nok det mest realistiske. Men derfor er drømmen om IPO3 og VM der stadig :mrgreen:

 

Den helt store drøm er et kuld hvalpe - hvor de alle kommer ud til nye ejere der vil træne med dem (helst IPO) og så se hele banden slås om de samme titler med tiden :mrgreen:

 

Dog har vi lige et par små "deldrømme" som meget gerne snart skulle blive indfriet :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...