Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Historien om løveungerne....
Der står vel bare på skemaet at hvis du ikke har sendt papirerne ind får du en bøde på 750 kr for hele kuldet (altså ikke pr hvalp)??Jeg sender meget sjældent ind inden de er 3 uger.. Hvem fanden kan se på en 2 ugers hvalp hvem den er? Navnet skal da ligesom passe til den
-
Historien om løveungerne....
Lad folk selv bestemme..SÅ kan du altid huske hvilken hvalp de taler om når de snakker om kræet
-
Fødsel
Så er Bountys temperatur faldet til 36,4... Så nu sker der endelig noget
-
Normal temperaturen hos hunde
Kender I normal temperaturen hos jeres hund? Alle steder står der jo at normaltemperaturen hos en hund er 38.5..Men er den det? eller er der raceforskelle? Lidt forhistorie: For et par år siden diskuterede jeg varmeafgivelsen hos løverne med min dyrlæge..Dem der har klippet deres løve på numsen, ved at løven er virkelig varm. Samtidig snakkede vi temperarturfald hos fødende hunde. Jeg fortalte dyrlægen at jeg havde observeret at mine løvers normaltemperatur er 37.4-37.6..Med et temperaturfald til 35.8-36.4 få timer før de føder. Hun bad mig i en periode på mindst 6 måneder måle temperatur på alle løver morgen og aften.. Det gjorde jeg, og normaltemperaturen er en hel grad lavere end hvad der anses for normalt. Men er det fordi det er en lille hund? eller fordi det er en bichon? Umiddelbart kan det synes temmelig åndsvagt at hænge sig i at temperaturen ikke er som hos "normale" hunde.. Men se nu fx da Stargirls Milla havde født for 14 dage siden. Hun ringede til mig en aften og sagde at Milla halsede og var meget rastløs. Temeratur på 38.8.. Jeg bad hende straks kontakte sin dyrlæge. 38.8 er højt i forhold til at normaltemperaturen er 37.5.. Dyrlægen ville ikke engang TRO på hende da hun sagde hvad normaltemperaturen er..Og at Milla derfor havde feber.. Det endda selvom Stargirl selvfølgelig gjorde dyrlægen opmærksom på at jeg (opdrætteren) havde sagt at løvernes normaltemperatur er lavere end andre hundes. Så hvad er normaltemperaturen på DIN hund?
-
Historien om løveungerne....
Du bruger vel de forkerte godbidder? prøv at vifte med en patte
- Fødsel
-
Fødsel
SÅ er det lige præcis ham I skulle have jo I sidste uge afleverede jeg en lidt ældre hvalp. Han havde haft et uheld med et hegn (tror jeg) så der røg en fortand og knækkede en hjørnetand. SÅ kan han jo ikke udstilles, Da hans nye familie hørte om uheldet vidste de at det var ham de skulle have Faren i familien er også vildt uheldig..og havde også mistet en tand... Sødt
-
Fødsel
- Historien om løveungerne....
Søde og nuttede :klap: Vi vil se ansigtbilleder af dem..Jeg vil se ørestilling og benlængde- Fødsel
Det er sq nok efter Xander.. Dicke husker udmærket de ting der udløser en godbid.. Og hun ved at MAgic får en guf når jeg siger "MAD" til hende og hun slikker sig på snuden..- Fødsel
Det må vi håbe.. Så vil han gøre hvad som helst for MAD..- Fødsel
Nej det er rigtig at hun ikke er så kreativ... Jeg har lagt mærke til at løverne kigger meget på hinanden og lærer af den der ligesom gør det klogeste.. Magic og Bounty er de mest kreaative vi har. De løser lynhurtigt spillene. Og på en eller anden måde tror jeg de fortæller de andre hvordan de løses. For når Magic eller Bounty har løst det 8inde i stuen uden tilskuere) så kan de andre det megt hurtigt derefter..Magic lærte også en gang alle de andre at når man trykker på en knap på printeren kommer der 758 stykker papir ud på gulvet Den "dummeste" (på en kreativ måde altså) er Dicke. :stupid:- Fødsel
Og så bare vent til du kommer rigtig igang med at træne hende..SÅ bliver du hvertfald helt overbevist. Løverne lærer helt afsindigt hurtigt tricks. Og de elsker at lære- Fødsel
Og det er lige op over.. 62. dag i dag... Så inden for de næste par døgn :blink:- Fødsel
Bounty... En fransk mademosielle :slem: Hendes valgsprog er "Jeg så det, det er MIT!!"- Fødsel
JA..Du har klippet den forkerte ende på hende.. Jeg vidste der var noget jeg havde glemt at fortælle dig Ja når først man har stiftet rigtig bekendtskab med løverne så er man lost.. :slem:- Fødsel
Ja ja.. Det varer ikke lang tid før du er på den igen- Fødsel
Som den onde opdrætter må det næsten være min pligt at skubbe lidt mere til utålmodigheden Her er lidt billeder af hendes mave, ikke 5 minutter gamle..og et kig bagfra så du rigtig kan se at mælkebaren er klar..Nu venter vi bare på hvalpene- Fødsel
Tark Kan I snart vente mere på at se jeres?- Fødsel
Og så Vici - som hedder Mille- Fødsel
Vidi, som ikke har fået noget navn endnu- Fødsel
Så er det vist på tide med et par billeder igen Først Veni, som skal hedde Haldan og bliver en Hunde-forum hund :banan:- Hvor ofte kommer der korthårede?
Jeg har efterfølgende fået en mail fra Lauras mor... Hun synes din kommentar om Laura er enormt nedladende. Hun medsender nogle nye billeder.. Og skriver desuden at Laura ER en Löwchen.. Hun er super glad, hengiven og smadder skæg. Laura er højt elsket og husets smukke prinsesse (også selvom hun er korthåret). Lauras mor vedhæfter lidt billeder af Laura.. Og ja Laura er korthåret, og ja hun har stritører.. men hun er sq stadig smuk!- Hvor ofte kommer der korthårede?
Nej det er sq ikke i orden... Der snakkes så meget om opdrætters ansvar.. Og så tænker vi alle sammen: Nå ja det er det med at opdrætter skal hoste op med penge hvis det viser sig at hvalpen havde en fejl.. Men opdrætters ansvar går sq meget længere. Jeg mener det er opdrætters ansvar i den grad at sørge for at få oplysninger om sit opdræt, også når de bliver voksne. Meget muligt 99 % af hvalpene er familiehunde. Men de bærer altså de samme gener som den sidst % som skal bruges i avlen. Og så synes jeg også at hvalpekøberne burde vide at de har et ansvar. De SKAL simpelhen oplyse opdrætter om evt fejl de ser på deres hund. Det kan godt være de synes det er "lige meget" at musen fik underbid eller mangler en sten eller at pelsen ikke blev lang nok.. Men det er på grundlag af deres observationer at vi kan gøre noget ved fejlene i vores race.- Hvor ofte kommer der korthårede?
Krøller synes jeg ikke vi har så mange problemer med mere. De semicoated jeg har set har haft bølget pels som de langhårede. En enkel af mine fra Tjekkiet får lidt krøller når pelsen er kort.Jeg har set semicoated fra alle de andre opdrættere i Danmark. Men jeg ved ikke om I (alle sammen) sørger for at følge op på jeres opdræt også når de er flyttet? Hvis hvalpene er glemt når først de er rejst går der utroligt mange oplysninger tabt. Hvordan er temperamentet når de bliver voksne? Pelsen? hvordan er de som mødre? Hvor mange får underbid efter tandskiftet? hvem bliver kryptorchide? Det er en ting jeg synes man som opdrætter har pligt til..At holde øje med sit afkom. Hvis alle Bobos hvalpe fx gav underbid efter tandskiftet, så skulle han ud af avlen. Mne hvis jeg ikke sørger for at følge op på hans hvalpe vil jeg aldrig vide om det sker - Historien om løveungerne....