Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Jeg kaster håndklædet i ringen
Jeg stemmer ifor at du skal ringe til Gudrun..Det er det bedste vi nogensinde har gjort for Nomi..Også selvom vi var rimeligt tvivlende da hun hostede op med sorte karate-piller og sagde ingen antibiotika. Samtidig tog hun tørfoder og alt andet kød end kylling/fisk fra ham. Og det virkede!! ha rog på til 4 kg og var bare så frisk. Indtil for en måned siden hvor vi var til show of winners. Nomi blev passet hos en dame med løver. Og hun lod ham spise royal canin hvalpefoder lørdag. Jeg tænkte pyt..Han er jo så frisk..Og så fik han det også om søndagen. I løbet af ugen blev han gradvist dårligere. For at vågne op lørdag med hele munden som et stort betændt og blødende sår. Så måtte vi starte forfra. Og han får ALDRIG igen lov at få noget som ikke Gudrun har godkendt. Vi kører fra Nordjylland til Århus hver 14 dag.
-
Banebrydende fremskridt
Tak Det blev holdt i Vejle..Sådan ca nærmest midt i alting. Jeg havde 2½ times køretid(250 km)..3 af de andre løvekenneler ligger på Als. Der er vel omkring 110-120 km fra dem :hmm: Hvis man interesserer sig nok for en sag gider man godt at køre, ikk? Og jeg har det bare sådan at hvis man gang på gang ikke(læs aldrig) stiller op for at repræsentere sin race, er man så overhovedet den rette til at være racerepræsentant?? Men vent nu bare. Dem der ikke deltog er med garanti dem der brokker sig allermest over de nye regler. Men jeg er sq godt nok glad for at det blev gennemført. Så er det bare med at arbejde videre mod noget øjenlysning
-
Mine perler
Hvor er de bare smukke :hjerte:
-
Banebrydende fremskridt
I dag har vi været til generalforsamling i Klubben for små selskabshunde.. Og vi skulle stemme om: 1. Udstillingskrav til alle klubbens racer før avl.. Afstemningen viste et stort flertal for at samtlige racer fremover skal udstilles og præmieres med mindst en anden præmie før vi må bruge dem i avl :banan::banan: 2. Patella Luxation af alle klubbens racer før avl.. Grad 0 og 1 må vi avle på. Dog må en grad 1 kun parres med en grad 0. Grad 2 og grad 3 skal fjernes fra avlen.. Resultatet skal indsendes til DKK og lægges på hundeweb. Der var en hel del debat. Og faktisk virkede det som om at ret mange var imod. Men forslaget blev godkendt med et pænt flertal. :banan::banan: Freudika kan nok huske tallene Mange af jer vil nok huske at sundhed hos (især Löwchen) er en af mine kæpheste..Og jeg er vildt glad for at der nu kan sættes en stopper for avl alá "han er da en sød hanhund. selvom han kun har en kugle" eller "hun vil så gerne have hvalpe. Skidt med hun har underbid". Egentlig var det chokerende at se hvor mange/få (nuværende og kommende) Löwchenopdrættere der åbenbart er ligeglade med at kunne sætte deres præg på diskussionen og afgørelserne. Der kom 2 (TO!!!!) med Löwchen. Freudika og jeg.. Ikke engang racerepræsentanten eller supleanten var til stede. Hvordan det så ud i de andre racer skal jeg ikke kunne sige men ialt var vi 80 mennesker. Og jeg syens der blev sagt at der er 1000 medlemmer i klubben.
-
Shabi in da house!
Dejlige billeder Men der mangler ligesom noget..Skal du ikke snart have en løve også :slem: Det klæder Lumi vildt godt med en løve
-
Shabi in da house!
Ahhh han eer bare ung..Jeg har også haft en ung kæreste :slem:
-
Historien om løveungerne....
>Det blvier værre endnu når de skal have mad..Så falder de op på tallerknen og roder rundt.. Er de begyndt at interesserer sig for Millas mad?
-
Shabi in da house!
Jo Sparrow er alle kvinders drøm :slem::hjerte:
-
Shabi in da house!
Aj..Det var altså Heartbeat!! Ham der faldt ned fra en altan på 1 sasl da han var 8 uger gammel Han er en utyske..Det er han stadig! JAck gik under tilnavnet Sparrow :slem:
-
Historien om løveungerne....
Nej det er pga overtyping..Opdærtterne som avlede snuden mindre glemte at tage sig af tungen
-
Shabi in da house!
JAck den lille søde hund..ALdrig
-
Historien om løveungerne....
Hahaha stakkels Koda Ps har du set jeg har skrevet til dig i fødsel-tråden :slem:
-
Shabi in da house!
:shock:Camilla kan sq ikke hoppe!! Godt jeg ikke har opdrættet hverken Camilla eller Shabi
-
Shabi in da house!
JA og vi savner hende stadig. Men pludselig er der ingen pote-spor i vindueskarmen om morgenen :hmm:Gad vide hvem synderen så har været
-
Historien om løveungerne....
Husk at tage billeder..Måske løverne bliver de næste hunde som de "grimme" mænd vil gøre farlige..
-
Historien om løveungerne....
Skvalderkålen kommer op igennem græsset og så har du en grim græsplæne :slem: Det eneste rigtige er en hel flok løver der æder rub og stub...
-
Fødsel
Hun slikker den..og bider fosterhinderne itu.. Og hvis det er til sidst lige inden den er helt ude så trækker hun i den.. Det har jeg set at de næsten altid gør på de hvalpe der kommer baglæns. Og næsten alle mine kommer baglæns.. Stargirl- lagde du mærke til hvordan Millas hvalpe kom ud? Forlæns eller baglæns?
-
Fødsel
Hvis der nogen af jer der har lyst til at se en hvalp blive født, så ligger der en lille film på hjemmesiden nu Ny side 0
-
Fødsel
Jo de er allerede reserveret Godt du har fået Shabi..Så kan du overbrvise nogle flere om hvor dejlige de er..De vinder ved nærmere bekendtskab
- Fødsel
-
Fødsel
SÅ fødte hun endelig!! Første hvalp kom kl. 20.38 og den sidste kl. 21.18.. 4 stk blev det til 4 piger!! og lige præcis denne gang havde jeg en bestilling på 2 hanner og en tæve
-
Normal temperaturen hos hunde
Men der er jo meget forskel på hvor meget en hund har i feber hvis den ene har en normal temp. på 37.4 og den anden har en på 38.9.. Sådan noget rod kan jeg bare ikke have
-
Normal temperaturen hos hunde
Klipningen kunne godt have noget at sige.. :hmm:SÅ vi må have nogle med fuldpelsede løver til at tage tempraturen..Eller nogen med de andre bichoner
-
Ziwipeak og nyreproblemer ???
mine blev også tynde da jeg barfede..Jeg kunne ikke give dem nok kød til at de bare kunne holde vægten.Jeg tror at det må være noget med at hunden bruger mere energi til at omsætte det rå kød/ben. Men jeg aner det ikke. Min hund som har nyre-problemer må ikke få råt mere.Dyrlægen siger at det er alt for hårdt for hundens nyrer. Men om det også gælder ziwipeak skal jeg ikke kunne sige
-
Historien om løveungerne....
Jeg har jo sagt det før..>Få dem ud i skvalderkålen!! Når først de begynder at rense hele haven så beholder han dem alle sammen