Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. topic svarede på kennel-lowchen's cs-dumle i Adfærd
    Jeg har lagt mærke til at når jeg tilsætter ekstra fedt til maden, så vil de andre gerne æde lortene fra dem der får ekstra fedt.. Nomi får nyrefoder og hvis han skider ude ved de andre så står de klar til at nappe den varm og lækker , så han skider alene. Nu tilsætter jeg ananassaft til dem der får ekstra fedt, og det hjælper..Men det tør jeg ikke gøre med Nomi.
  2. Det er "grøn sløjfe" der leger med katten Ikke rigtig kontrol, så de ser så sjove ud når de løber..Bagbenene løber hurtigere end forbenene Og så er det også meget nemmere at gå baglæns :slem:
  3. Så er der nye billeder og et par videoer inde på hjemmesiden af de små tøsetøser Ny side 0 Her er en lille smagsprøve på deres første udflugt ud i verden
  4. Præcis Jeg er meget sårbar og letantændelig og går helt amok hvis jeg kan se mit snit til det.. Det er derfor jeg har løver :slem:
  5. Jeg elsker da slut sætningen... Det er der da nogle der gør hver dag :slem: jeg gør
  6. Stakkels Pajko.. Men han glememr den nok når han har forvisset sig om at den virkelig er væk... Hvordan fik I den ud af haven igen?
  7. Med rødt: Det synes jeg ikke er dumt.. Jeg har selv mødt en løs kvie. Den gik til angreb og væltede mig, jokkede på min arm så begge de lange knogler brækkede, og stak ud alle vejne (næsten ).. Den var klar til at angribe igen, men ombestemte sig. Sikkert fordi jeg skreg helt vildt. Jeg nærmer mig ALDRIG igen et ko-lignende dyr..Og ser jeg en løs så tager jeg benene på nakken. De er livsfarlige!! :shock:
  8. Det var så lidt..Vi havde det jo ganske hyggeligt hele aftenen Det var lige nøjagtig sådan en jumbe jeg fik på nethinden... og så pinky og brain der kørte rundt efter lækre hunde i den i hundeskoven :klap::banan:
  9. Har sendt dig en Pm
  10. I har nok givet hende for lang line.. Inden længe har I en hund der smider jer væk fra sofaerne..Og slet ikke tager jer med på lufte-turene.. Jeg forudser store dominansproblemer Aj hundene bliver vel forskellige alt efter hvilken familie de vokser op i. og hvilke priorteringer man har?
  11. Og netop derfor bør man snakke så "rent" dansk som muligt..En besynderlig ting jeg lagde mærke til var, at kun kvinder stillede spørgsmål, men så snart foredraget var slut, valfartede mændene op og spurgte Anders Hallgren "har du lige 5 minutter, jeg vil godt spørge om noget".. Er et en generel mandeting eller er det en jydeting?
  12. Løverne elsker den slags... og hvis det er test med at blive krammet og holdt fast de skal igennem, så består de alle sammen..Det er nemlig en af løvernes store forcer, at de godt vil have folk (også fremmede) holder dem fast og tæt..Dét og så deres evne til at søge og fastholde øjenkontakt. Nok derfor at de er meget brugt som terapihunde i Norge, England og USA
  13. :mrgreen:du ville jo have en voksen.. Men jeg kan da klare en hvalp når du skal have en :blink:Efter al sandsynlighed burde hun være non-fading...
  14. Det var ikke spørgsmålene der var sjove, men spørgern..Jeg fatter seriøst ikke hvorfor folk begiver sig ud i lange forklaringer med besynderlige hjemmelavede ord..I stedet for at kalde en spade for en spade.. fx: Når jeg er i hundeskoven så jumber min hund på de andre.. AH: gumper?? Spørger:jumber..pinker.. Efter utallige forsøg fandt AH endelig ud af det:Voldtægt?? Hvis konen havde sagt parrer eller knepper, havde han vidst det fra starten... En anden kunne ikke holde hendes søns hund selvom den havde pghalsbånd på.. I Bruxelles..Og hun forstod ikke hvad franskmændene sagde..øh??? Jeg forstår ikke jyderne men sad jeg og galpede op om det? Nå ja og den værste en hanhund der dryppede på gulvet..dyppede? næ dryppede, strintede,,,nå du mener tisser indenfor? nej, hormoner der drypper ud af dimsen. Så var han da helt tabt af det danske sprog.. Og mig? jeg var syg af grin.. Så snak dog et sprog man forstår :damn:
  15. Ja men det er ikke en selvfølge Hvis folk køber en tæve til opdræt så skal den dælemdulme også have hvalpe uanset temperament eller sundhed.. Ellers er det penge ud af vinduet.. Ja det synes jeg også Nej..Der er mange der tror at de vil vente til lige netop den farve de er allermest vild med kommer..Men når de har sagt nej tak et par gange så plejer de at forelske sig i en anden farve..og så kommer den sq som regel i næste kuld, den de først ønskede Ja..Eller faktisk kan man få flere hvalpe jo længere hunden er..En L¨wchen får typisk 1-3.. 4 så er man meget glad..5 så er man i chok..Jeg har en gang fået 8..Og blev meldt af en anden opdrætter til DKK for at jeg bestemt havde lagt kuld sammen.. i udlandet (England og Tyskland) har der været både 9 og 10 i et kuld. Det er underligt at løverne får så få hvalpe, for havaneseren fx får rask væk 8-10 stykker
  16. De havde kun et par stykker med Men jeg nåede at sikre mig en samt et par andre titler også.. Og så var det den bedste aften i meget lange tider..Hyggede os vildt sammen med potil.. tror det er lang tid siden jeg har haft det så sjovt :klap: ikke fordi der var noget nyt eller banebrydende med AH..bevares han var sjov, men han blev sq slået med mange længder af spørgerne bagefter :banan:
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Han lyder ikke som om han er for tyk.. Ellers må du give en kop kaffe så skal jeg føle på kræet :slem:
  18. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Hordan er hans hofteben? hvis de stikker frem er han stadig lidt for tynd..De skal være dækket af et tyndt lag fedt...Jeg er også ret begejstret for Golden Eagle foderet.
  19. Jeg elsker også de choklade..Og nu har dommerne snart se dem så megt at de anerkender dem.Men i lang tid var chokolade en forbudt farve (pga næsen er brun og der står i standarden at den skal være sort). FCI har ændret standarden så brune næser gerne må findes på brune hunde.Men mange dommere gør sig ikke den ulejlighed at læse standarden inden de dømmer. Så brokker man sig og får fat i formanden for klubben. Og så ændrer de da også deres bedømmelse.
  20. DET er et interessant emne..Og det eneste man kan være sikker på er at jo mere man tror man ved, desto mindre fatter man..Hver gang man tænker NU NU ved jeg hvilk farver der kommer i mit næste kuld, så kommer der overhovedet ikke de farver Ikke engang med samme forældre kan forudsige noget..Beethovn og Magic fik 4 hanhvalpe.. 2 gyldne og 2 black/tan... Så prøvede jeg samme kombination igen..Og fik 4 tævehvalpe (gudinderne).. 1 gylden, 2 black/tan og en der er sort men ad åre får tan aftegninger.. Planen var at få en nonfading chokolade (det er magic).. Det fik jeg ikke! Men så parrede jeg Dicke (hun er sort hvid parti) med Luffe (han er black/tan) I det kuld kom en sort/hvid parti, en sort/sølv og en nonfading chokolade.. Hm.. Nogen farver der er mere foretrukket..Der er forskel på hvad dommerne kan lide.. Og også hvad opdrætterene/ejerne kan lide.. Nogle dommere vil helst have lyse hunde..Ligesom nogen vil have slanke hunde..brede hunde osv..Det er derfor man sommetider pludselig ser en hund som plejer at vinde, pludselig bliver slået af en som ellers aldrig vinder. Men det er det der gør udstillingerne så sjove at intet er afgjort på forhånd.. Men mest foretrukket er nok hunde som enten er sort/sølv eller black/tan.. Aftegninger giver et meget bedre ansigtudtryk.. Lyse hvalpe vinder tit pga de mørke øjne som man ikke kan se på de mørke hunde.. Particolour sort/hvid er sværere fordi aftegn aldrig er symetriske... Chokoladehunde er helt yt, eller var det i lang tid..De første par år hvor jeg udstillede Magic blev vi disket hver gang pga farven. De sort/sølv er smarte at udstille..Du kan gøre nærmest hvad som helst med dem, og de ser stadig rene ud..Der er de hvide sarte.. De brune har lyse øjne, så dem skal man huske at stille med røven mod solen... Men på den anden side så stilelr man ingen af hundene op på samme måde.. Man husker hvor de bedste vinkler sidder osv så den side hele tiden vender mod dommeren Udstilling er ikke andet end et forsøg på at snyde, sommetider lykkes det andre gange ikke. Man ved jo aldrig hvad dommeren vægter mest (vinkler, tænder, fylde, muskler, drive) En seriøs opdrætter avler ikke efter bestemte farver.. En farve er sådan set rimelig underordnet.. jeg menre at det er vigtigere at kigge på temperamentet/sundheden allerførst... Ud med de hunde som har dårligt temperament eller er deciderede syge.. Jeg ville ikke have et problem med at bruge en hund der havde et lille underbid/forudsat at den havde mange andre kvaliteter), men hvis hunden er aggresiv/meget nervøs eller bygget så det skader den, så skal man ikke bruge den i avl. Farver ville jeg ikke avle efter..Ligesom jeg syens at det er forkasteligt at nogle opdrættere går efter så store løver som muligt for at få flere hvalpe i kuldene..Løven skal være en lille skødehund..En der indbyder til at have siddende på skødet/ligge i sofaen..Så er det for dårligt at forsøge at få løverne til at være på størrelse med schappendoes bare for ussel mammon.. En overgang var der meget salg i de lyse farver og så avlede man dem, uden at kigge på sundhed/temperament. Men jeg synes at hvis man ikke kan sælge de mørke hunde, så er det fordi opdrættere ikke oplyser folk nok om sine hunde. Altså sælger LØVER.. Jeg ville ikke sælge en hvalp til en hvalpekøber som havde forelsket sig i en hvid hund.. Så kunne hun ligeså godt købe en malteser.. Men hvis det var løverne hun var forelsket i, så ville det være ok at hun blev skrevet op til en hvid løve. Jeg ved at 99 % af de hvalpekøbere som vil have en bestemt farve alligevel ombestemmer sig inden de får deres hvalp og tager en anden farve Min bedste Löwchen-ven Jari sagde engang til mig at en god hund ikke har nogen farve..At man skal kigge på temperamentet og bygningen, så er det ligegyldigt om den er hvid, sort eller brun... og det har han ret i.. Men jeg har da købt/beholdt hunde hvor det var farven jeg faldt for.. Jeg er da kun et menneske :mrgreen:
  21. Med rødt: 2 præmie er hvad der svarer til good i dag..Men nogle racer kan godt have krav om mindst en 1. præmie (very good)
  22. Du mener nu blev det endnu mere uforståeligt Jeg trro man bare skal nyde sin Löwchen uanset hvilken farve den har..Det gør jeg :engel::slem:
  23. QUOTE=kennel-lowchen;3858249]Jeg skal prøve at uddybe det Der findes kun 4 gener for farver : Sort (dominerende), rød, Black/tan, .. Sort og zobel Rød er (selvfølgelig) de røde hunde, men gylden, fawn, champagne er fortyndet rød.. Bicolor er sort med aftegninger..Aftegningerne er af det røde gen.. creme, sølv, tan,rød.. Zobel er 2 tonet grå.. Så er der også 4 alleler(det er dem der giver mønster fx hvide pletter). de 4 aslleler er: Self-colour: Så er der kun den oprindelige gen-farve og næsten intet hvidt (måske lidt på tæerne) Irish spotted..Bordercollie-farvet Spotted/piebald: En grundfarve med hvidt hvor overgangen mellem farve og hvidt er meget skarp (parti colour) Extreme white spotting.. helt hvid elelr hvertfald meget hvid hund med kun farve påfx ørerne.. EWS er det mest recessieve af allelerne..Og kommer kun hvis hunden får det når der er en dobbel recessiv. Så er der 2 fortyndingsgener (fading) som påvirker farven i både pels, øjene, hud osv.. B-locus og D-locus.. B-locus giver chokoladefarvede hunde (hunde som uden locus B ville blive sorte)..Det kender man hvertfald også fra labradoren. D-locus giver blåt i stedet for sort.. Der er også 4 alleler i Extension serien (aner ikke hvad det hedder på dansk)..Det er de 4 alleler som har indflydeslse på fordelingen af sorte(eller sort fortyndede)hår på områder af tan.. fx maske elelr sorte dækhår ala schæfer. Chincilla-gen serien (aner heller ikke hvad man kan oversætte det med) består af 3 alleler som påvirker rødt (lever og blå) Det mest dominerende gen i serien giver intensiv rød (lever/blå) Andet allel giver medium rød Og det sidste giver en fortyning (gylden, champagne) Så nåede vi endelig til det sidste.. Graying(fading) Merle Ticking Merle Löwchen har vi aldrig hørt om. Men fading hvor sort bliver grå efterhånden, eller chokolade bliver grålilla, forekommer rigtig meget. (fading gælder kun pelsen. Næsen forbliver sort/brun) Ticking giver brogede hunde (små pletter i det hvide i samme farve som grundfarven) Så når man kigger på det jeg lige har skrevet er der ingen generel tommefingerregel for om hunden bliver fading eller nonfading
  24. Bounty er født i den grå farve..Og har ikke skiftet farve siden hun var hvalp..Danne er født helt sort..Og eftrhånden har det cremefarvede overtaget mere og mere af hans pels.. Hvertfald en af hvalpene bliver samme farve som Danne..Sort med beige sokker og ansigt..

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.