Alt der er opslået af kennel-lowchen
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Man kan se det når de er omkring 5-6 uger.. Og så får hvalpekøberen selvfølgelig besked og kan vælge en anden eller vente til næste kuld. Semi kan du først se meget senere. Pelsen holder pludselig op med at vokse når den er omkring 4-5 cm lang. Nej det gør ikke ondt.. Mange hvalpekøber vælger alligevel at klippe deres løve ned. Den eneste forskel på de langhårede og de korthårede er at de korthårede fælder. Semipels fælder ikke.. Temperament, intelligens osv er ens.. Dem vi ved der har været korthårede har ikke haft andre sygdomme/været mere syge end andre (normal pelsede) løver. Löwchen er en sund race.. Men overhovedet ikke stor nok til at vi kan selektere på korthårede linjer. Løverne blev reddet lige efter 2 verdenskrig. Og alle de løver vi har nu kan føres tilbage til de 3 løver som grundlagde det hele. Hvis man med sikkerhed kunne sige at korthårsgenet kommer fra lige præcis den linje kunne man fjerne de hunde. Men det følger ikke en bestemt linje. Ihvertfald ikke på grundlag af de oplysninger der findes nu. Og igen så vil jeg holde på at der findes værre ting (som fx dårligt temperament) som vi burde være mere opmærksomme på end en løve med pelsfejl sommetider. Dårligt temperament følger tit hele kuld.
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
TAk :5up: det var jo lige det jeg mente med at selvom de "forsvinder" så er/var de der jo..Og det ligger i generne uanset hvor meget hvalpene forsvinder fysisk. Lad os dog få det frem så vi har en chance for at se (og lære) noget om arvegangen.
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Nemlig..De ser helt anderledes ud når der mangler pels.Jeg tror lige jeg vedhæfter 2 billeder af shavaneser (korthårede havaneser)..Læg mærke til ørerne på dem begge.
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Er den øverste en Löwchen? Det LIGNER overhovedet ikke en Löwchen..Hverken i pelsstruktur eller bagben.. Løverne er sq da meget mere muskuløse..Kortere og bredere i musklerne.Et link til hvor du har fundet den løve??
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Men det er stadig ikke ensbetydende med at hun vil have dem ud på hunde-forum. Med hendes navn og alt muligt. Undervurder endelig ikke Hunde-forums magt.. Det kan godt være der ikke er ret mange der skriver i Lowchen-forummet fx, men vær sikker på at ALT bliver læst. 75 % af mine hvalpekøbere der henvender sig har tjekket op på Löwchen. Og blandt andet fundet hunde-forum.
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Jeg siger stadig at det ikke er nyt med korthåret i Danmark. Dengang jeg lavede det der research på gamle tavler for Jari, fik jeg kontakt til en af de gamle i racen. Han fortalte blandt andet man dengang havde problemer med at der i ny og næ kom korthåret. Faderen til hvalpene var Lykkely Danny. Han gav 30 hvalpe. Og havde 56 hel eller halvsøskende. Det første der ville være dejligt i en diskussion med dig er at du læser hvad jeg skriver..Og derefter at du ikke straks tror jeg langer ud efter nogen(dig!) i hvert eneste indlæg. Jeg skrev at man kæmper mod udenlandske fordomme om at vi bare parrer på må og få. Men forøvrigt kan du jo kigge på de danske stamtavler. Og fortæl mig så at du ikke kan se mindst en (nulevende) kennel som køber en hanhund og parrer los indtil pågældende hanhund bliver fjernet fra avlen af DKK. Det er sådan noget jeg blandt andet synes er dybt useriøst. Uanset om man har været opdrætter i 2 eller 35 år. Der findes masser af gode hanhunde i Danmark, og når man avler på den måde tænker jeg at det er pengepungen der dikterer. Det er billigere at give 5000 kr for en hanhund og så lave så mange hvalpe som muligt end at give 10.000 kr pr parring med en fremmed han. Nej det gør du ikke for så ved vi begge 2 du er fuld af løgn. Du ved ligeså godt som jeg at sådan arbejder jeg ikke. Jeg slår ingen undercover. Jeg slår åbenlyst, hvis jeg gør noget! Jeg har tidligere sagt at min filosofi er at man skal være den forandring man vil se i verden. Alting starter med en selv. Man kan ikke sidde og råbe I andre socialiserer af helvede til, og så selv socialisere (eller lade være) på samme måde. Eller at I andre køber hunde fra en kennel fordi den er billigst. Og så selv købe hunde fra samme sted.Nå ja og så kunne du jo spørge DKK hvem der meldte dig. Det gjorde jeg og derfor ved jeg hvem der havde sendt dem Det synes jeg ikke du skal. Hvis Mia vil med ind i kampen er hun velkommen. Men jeg synes at billeder du har fået af hende skal du holde for dig selv. Forøvrigt er Mia (universal soldier) tidligere blevet diskuteret i en tråd, hvor en hvalpekøber klagede over hendes behandling af hende. Det blev hun ret fornærmet over. SÅ at blvie udleveret som en Löwchenkennel der laver blandinger tror jeg ikke hun er interesseret i
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
JA der ligger af stort set alle kuldene..Kun de sidste mangler efter min pc døde så hele mit ane-program forsvandt (5000 stamtavler).. Men nu har jeg vel lært at tage backup fremover Jeg holder også statistik over hvem der har underbid, er kryptorchide, korthårede osv. Det kommer også ud på hjemmesiden når jeg får taget mig sammen til at skrive det ind i skemaer osv. Altså af mine egne hunde/eget opdræt :slem:
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Stamtavlerne er ikke hemmelige. Alle danske tavler ligger fx på hundeweb. Men der er lavet en database med alverdens stamtavler på Lowchenworld.com. Og dem der administrerer sitet skriver kun korthåret(eller smootchen) på de stamtavler hvor opdrætterne har valgt at sige ja..Men da nogle jo afliver hvalpene før de bliver stambogsført ved man ikke med sikkerhed hvor mange korthårede der har været. Det er nogle af de opdrættere der har valgt at sende en kopi af deres stamtavler med korthårede løver til mig. Opdrættere som ikke tidligere har stået frem og erkendt at de har fået korthårede hunde i deres opdræt. Så kan man jo spørge hvorfor ikke? Men opdrætterverden er en svinsk verden med megen pegen fingren og bagtalen af andre opdrættere. Hvis du som den eneste stiller dig frem, og siger jeg har fået korthårede så kan du være stensikker på, at der står nogle der med glæde fortæller andre opdrættere eller hvalpekøbere, at den der opdrætter har parret chihuahua, havaneser eller what ever ind i deres linjer. Især hvis du er en ny opdrætter der gerne vil have fodfæste så kan du godt føle dig nødsaget til at lade være med at fortælle om fejl. Og også de opdrættere der er homoseksuelle holder lav profil. Ikke alle lande er lige så tolerante mht sexuelle grupper som Danmark. For ganske få år sidenopdagede en tysk opdrætter at en anden tysk opdrætter havde fået korthårede løver. Og kontaktede VDH og sagde at opdrætteren havde parret med chihuahua.. Der blev efterfølgende taget DNA af alle opdrætters hunde(på opdrætters regning) og selvfølgelig var de 2 hunde som hun angav som forældredyrene de rigtige. Men der går stadig rygter om at det var chihuahua hun havde parret med. Den slags rygter lever forevigt. Selvfølgelig kommer ikke alle rygter hvalpekøberne for øre, men de fleste opdrættere vil gerne accepteres og respekteres blandt de andre opdrættere. Man vil jo gerne have at de andre bruger ens egne linjer.. Men hvis halvdelen går og tisker og hvisker om at man er useriøs og bruger chier osv i opdrættet så kan det nemt være at ingen vil bruge ens linjer. Og samtidig skærer de tit alle over en kam hvis man kommer fra samme land. Da jeg startede var det en kamp bare at få de andre lande til at indse at ikke alle danske løver sidder i kasser døgnet rundt eller at vi selv afliver dem ved at sprøjte luft ind i blodårene på dem. Eller at danskerne køber løver efter pengepungen. Hvor kan du få de billigste løver? dem tager jeg en håndfuld af så er jeg i gang med opdræt hurtigt. En anden ting vi også kæmper mod i Danmark er at vi ikke kigger på linjer. Vi parrer bare på må og få og nogle af vores "gamle" hanhunde har været brugt virkelig meget. Også selvom deres afkom ikke har været det bedste. I mange år var det et par kenneler som sad på "magten" og ligesom dikterede hvad og hvordan. og som ny bliver man virkelig set ned på hvis man har nye ideer eller vil gøre tingene anderledes.For så siger du jo nærmest åbenlyst at de andre ikke er gode nok. Og går det så ovenikøbet godt for dig (udstillingsmæssigt/salgsmæssigt) så tænker de andre ikke "hvad er det hun gør anderledes? det må vi kunne gøre anderledes/bedre også".. Nej så er man bare en møgkælling som vil have markedet for sig selv. Måske var man god for 20 eller 30 år siden, men hvis man ikke rykker sig så duer det ikke. Det hvalpekøberne ville have for 20 år siden, er ikke det hvalpekøberne forventer at få nu. Og så vælger de den kennel der giver dem det de ønsker. Tiderne skifter og vi er NØDT til at skifte med.
-
Shabi in da house!
Så fik jeg læst hele tråden.. Og hvor er det bare dejligt at se at hun er faldet så godt til
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Jeg har sagt til hende hun skal få fingeren ud og presse..Men hun forstår vist ikke helt hvad jeg mener :klap:
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Nå!! Jeg prøver præcist altid på ikke at rakke nogen ned, og at holde mig til kun at diskutere mit eget opdræt.. Den udtalelse du kommer med der må stå for din egen regning. Jeg har ingen intentioner om at blive den eneste Löwchenkennel i Danmark..Den bedste og ærligste ja, men ikke den eneste.. Skrev jeg nogen steder at DKK synes jeg var dygtig? Jeg skrev vist bare at DKK også er interesseret i arvegangen..Og at de ikke synes der var nogen grund til aflive hvalpene, eller fjerne avlsmateriale(som måske giver korthårsgenet videre).. Hvorvidt jeg er dygtig eller ej har jeg ikke diskuteret med DKK. Spørg dig omkring.. Alle de løver du fortæller om som værende blandinger mellem chier og Löwchen kunne jo være korthårede Löwchen... Det er ikke længere siden end på Gørlev udstillingen du fortalte en hel flok mennesker at Uni-soldier lavede chi-løveblandinger og at det var grunden til at hun var røget ud af DKK.. Hvad får du ud af det? Hvorfor udtaler du dig om andres opdræt? hold dog snuden i dit eget opdræt og hold kæften lukket.. Hvis du ser noget som du mener du kunne gøre bedre, så gør det! Den forandring du vil se i de andre må du se i dig selv først.. Du ved nøjagtig hvilkken én det er..Alt mit opdræt findes på hjemmesiden.. Jeg skjuler intet!Billedet du viser er Lions of Denmark Valiant Laura... En tæve ud af et kuld med 8 hvalpe..Hvoraf de 2 blev korthårede (Frida og Laura).. Det var forresten det kuld hvor DKK 2 gange var ude og kigge..Først fordi med 8 hvalpe havde jeg helt sikkert lagt 2 kuld sammen..For løver får ikke 8 hvalpe af gangen. Det til trods at der jævnligt kommer kuld med 7-8-9 og endda 10 løver i udlandet... 2 gang de kom var det fordi der var 2 korthårede og jeg angivelig skulle have parret en løve med en chihuahua og nu forsøgte at stambogsføre dem som løver.. DKK vurderede første gang at alle hvalpe var fra samme mor, da de lå i samme fødekasse alle sammen.. Anden gang at det efter al sandsynlighed var løvehvalpe ud fra devisen 1. Chihuahuatæver kan ikke lave hvalp på løver.. 2. At størrelse og udssendemæssigt og temperament lignede de de andre (langhårede) hvalpe i kuldet.. Jeg behøver ikke nævne hvem der havde kontaktet DKK, vel? Det står vist glasklart for alle...
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Nogle af løverne har meget små ører, hvis man klipper pelen af så rejser de ørerne så de stritter lige op i vejret..Nogle har lidt større ører og hvis de bliver klippet så få de kipører..Ingen af dem jeg har set klippet har haft rigtige hængeører så længe de ikke havde pels på ørerne
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Så er det sq næsten smartere I kommer ind..Forhaven er lidt mudret i øjeblikket :slem:
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Og du kan godt glæde dig..Han er bare så sød og mild.. Isabella er sååååååååååååå forelsket i ham
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
VelbekommenJeg har lige taget en masse billeder af hvalpene (især halfdan ) men min computer er blevet formatteret så nu er olympus programmet væk..Det skal først lægges ind igen og det orker jeg ikke nu :damn:
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Mange tak Jeg synes også han er smuk.. Jeg elsker den farve..De nonfading chokoer synes jeg er så smukke...
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Jo.. Her er et par af de sidste jeg tog af ham før han rejste
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Og OT så virker min hjemmeside igen
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Ja selvfølgelig Første billeder er Frida..Hun er mit opdræt og knap et år gammel.. Den næste er finsk opdræt og rigtig voksen.. Det sjove med de korthårede er at de ikke fader..En black and tan løve vil normalt blive lysere i tanen (creme) og meget ofte blive grå i det sorte.. Men de korthårede beholder farven
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Monica hehe nu bliver jeg nødt til at se tv eller film eller what ever nu denne her Monica findes
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
De skal ikke avlsgodkendes..ENDNU!! Men det skal de forhåbentlig efter den 10 april..Shabi har ganske rigtigt været udstillet
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Nu har jeg kigget på dine fotos af Ludvig og jeg synes ikke han ser semicoated ud.. Du skal ikke sammenligne Anton og Ludvig..Anton er jo efter 2 andre forældre.. Og ludvig er næsten 5 måneder yngre end Anton.. Hvis han er semicoated som Shabi kan du godt udstille ham..Der står ingen steder i standarden at pelsen skal nå jorden.. Shabi har flere flotte placeringer. Også i Tyskland hvor hun har et par tyske certer. Men han ser ikke semicoated ud..Hvis de er semicoated for de et lidt terrieragtig look især i hovedet..Skægget er kortere og stritter mere..
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Du har da masser..Gør det du elsker (træn hunde), så gør jeg det jeg elsker (rengøring).. Du har allerede gjort dig fortjent..Hvem hjalp mig med adfærdsdelen i hvalpemappen?
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Nemlig..Jeg ser det ikke som umoralsk eller useriøst at få fejl-hvalpe..Men jeg ser det derimod som megt umoralsk og useriøst at lade som om de ikke kommer..Og endnu mere umoralsk og useriøst at pege fingre af de andre og sige vores opdræt er så meget bedre end deres for vi får ikke fejlene..
-
Hvor ofte kommer der korthårede?
Jeg "hentyder" ikke til nogen..Men på den anden side kunne jeg heller ikke drømme om at udlevere nogen offentligt..Jeg kan have et ønske og et håb om at opdrætterne står frem og siger "vi har haft dem"..Men hvad der er sagt til mig i fortrolighed holder jeg for mig selv.Jeg behøver ikke score billige point på at angive/udgive andre Hvad baserer du den udtalelse på?? Hvis jeg var i dine sko ville jeg være meget forsigtig med at pege fingre af andre..især offentligt! Og netop den udtalelse ville jeg betegne som værende at starte et rygte..Og undrer det dig slet ikke at jeg er den enste kennel som får korthårede hvalpe? Den eneste kennel som har et varieret udbud af Löwchen fra hele Europa..Mens 3 af de andre kenneler (incl. dig selv) aldrig har fået en korthåret? Og I sværger til de tyske hunde.. Endog fra den samme tyske kennel alle 3.. Nej jeg siger ikke hun giver korthåret..Jeg sagde hun gav en semicoated..Og at hendes ene hvalp gav korthårede sammen med 2 tæver som begge bar chokoladegenet..Og på det bygger jeg min antagelse om at korthårsgenet fæstner sig til chokogenet.. Sammen med Beethoven har Magic ikke givet semicoated..Om der så kommer korthårede efter den parring ved jeg først når jeg bruger afkommet engang.. Og ja det gør jeg angang.Til spørgsmålet om hvorfor "jeg bliver ved med avle på Magic" må jeg spørge dig: Synes du genpuljen for Löwchen er stor nok til at vi kan fjerne samtlige hunde som viser sig måske at have fejl som gives videre? En fejl som ikke på nogen måde forringer livskvaliteten hos hunden.. Synes du seriøst at at mit opdræt med Magic forringer racen? Fordi hun måske bærer det korthårede gen? Betyder det så også at du nu fjerner alt hvad du har af hunde som er i familie med de 2 kuld korthårs hvalpe jeg har fået? Det glæder jeg mig til at se..Kunne du så ikke også fjerne dem du har med dårligt temperament også? Jeg mener du vil da gerne være en opdrætter som viser vejen for os andre..Ikke?? Og dårligt temperament rangerer højere på min liste over hvad man ikke burde bruge end hunde som måske vil give et par korthårs hvalpe engang ude i fremtiden..Jeg tror hvalpekøberne bliver mere ked af at få en hund med dårligt temperament end en hund som de fra starten har valgt ud fra den kortere pels. Nej..Som jeg skrev længere oppe så må folk selv stå frem og fortælle om deres opdræt. Det må hver opdrætter selv stå for at gøre.. Dem der sendte mig deres stamtavler stoler på jeg ikke deler dem med andre. At alle stamtavlerne ikke bliver offentlig gjort på Lowchenworld er der måske en grund til? Måske er ikke alle opdrættere modige nok til at tage kampen op mod de opdrættere som straks peger fingre af dem og laver alverdens rygter om dem. Jaså Præcis!! Nu begynder du at fatte noget om opdrættere og hvalpekøbere = ansvar.. Men ansvar kan være mange ting..Ansvar kan blandt andet også være et forsøg på at finde ud af hvorfor fx korthårshvalpe kommer og hvordan det nedarves.. Det vil vi ikke finde ud af hvis vi fjerner hele linjer fordi en hund har givet korthår (eller afliver hvalpene og holder vores kæft).. Fjerner du dit opdræt som giver underbid efter første gang hunden får hvalpe og laven en med underbid? Nej vel? Så længe man er ærlig om det så går det..Ingen er i tvivl om at de får en hvalp med korthår..Eller at der har været en korthårs hvalp i deres hvalps kuld.. Og ud fra det kan hvalpekøber vælge at få en hvalp fra et andet kuld. Det underlige er at du synes det er så skrækkeligt med de korthårshvalpe..DKK har ingen problemer med det. De er endda åbne for et eksperiment med korthår*korthår parring.. De synes det virker latterligt at tage en given hund ud af avlen fordi den måske giver korthårede med en bestemt anden partner.. De anbefaler(læg mærke til ordet anbefaler) man ikke laver samme parring engang til. Men parring med en anden partner kan give os værdifulde oplysninger. Men du tog alligevel 3 kuld på hende (15 hvalpe) før du valgte at hun ikke duede i avl?? Undskyld men det kan jeg ikke se harmonerer med din tese om at fjerne alle som giver fejl så hurtigt som muligt Selvfølgelig er det vores pligt at lave hunde som er så tæt på racestandarden som muligt..Men det er levende materiale vi har med at gøre..Ingen kan forudsige om der kommer fejl i kuldet på forhånd. Jeg har svært ved at se hvorfor hvalpekøberne er stakkels? Langt de fleste hvalpekøbere falder for løvernes temperament og vindende væsen..Det får de også i en hund med underbid eller kort pels. Og jeg giver enhver hvalpekøber besked hvis den hvalp de har valgt får underbid eller er med pelsfejl.. Ligesom de løbende får besked om temperamentet.. Vælger de så at de hellere vil have en anden hvalp fra kuldet/vente til et andet kuld, så får de lov til det..Jeg tvinger ingen til at tage en hvalp med fejl. Og ja de giver mange penge for hvalpen (og jeg ved godt du nu hentyder til at jeg suverænt er den dyreste Löwchenkennel i Danmark)..Men tror du seriøst at det er råmaterialet de betaler i dyre domme for? Nej...de betaler for min socialisering af hvalpene som er uden sidstykke til nogen anden dansk kennel.. De betaler for at jeg udstiller samtlige af mine hunde. At alle mine hunde er en del af familien og bor i huset, ikke i kasser eller kennelbure. De betaler for en livslang support til deres hvalp..At jeg med glæde stiller op til hjælp med fødsler, parringer, udstillinger, pelsarbejde.. At de kan ringe på alle tider af døgnet for at spørge mig til råds med deres hund som savler, ikke kan skide eller ikke vil sove.. De betaler for min ærlighed. At de kan stole på mig. At jeg aldrig kunne drømme om at give dem et dårligt råd, vildlede dem med vilje.. At jeg aldrig glemmer hvad deres hvalp hedder eller hvem den er i kuld med/barn af.. at jeg til hver en tid vil sætte himmel og jord i bevægelse for at finde deres lille babys yndlings bamse som er gået i stykker. En hund kan du købe billigt på den blå avis..Men en hund som er avlet med kærlighed for racen og individet den ved folk ikke er billig..DET betaler de for..og de gør det med glæde. Jeg behandler mine hvalpekøbere med respekt og kærlighed. Den slags rygtes hurtigt! Jeg averterer aldrig mine hvalpe til salg nogen steder (andet end på hjemmesiden).Mine hvalpekøbere sælger hvalpene for mig. Hvad jeg får af reklame for at behandle mine hvalpekøbere ordentligt det ville jeg aldrig kunne betale en avis for at give mig. Betyder den udtalelse at du synes alle de danske Löwchenkenneler incl dig selv er useriøse?