Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kennel-lowchen

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af kennel-lowchen

  1. Du må lade hvem som helst gå med din hund, det er der ingen der hænger sig i overhovedet
  2. Kontakt dog de campingpladser der ligger i nærheden af hvor I vil holde det? I august hold vi Löwchen specialen på Asaa Camping.. Der var nok omkring 30-40 hunde.. Og de havde reserveret det største græsareal til os som vi måtte bruge.. Hundene måtte godt være løse.. Og camping-mutter var så hjælpsom og sød.. Men inden vi havde besluttet os for Asaa havde jeg kontaktet mange andre pladser i Nordjylland.. På alle pladserne var hunde velkomne.. Og jeg synes også når vi udstiller og camperer i nærheden er der aldrig problemer med at have hundene med.. Og vi har altid mindst 10-15 stykker med.. Og hver gang ender det med at det halve af campingpladsens gæster sidder nede ved os og klapper hunde (hvalpene ER et trækplaster ).
  3. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Det ved jeg Men jeg var ikke så smart at jeg scrollede længere ned og tjekkede om andre havde skrevet :damn:
  4. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Hvis du putter den helt tilbage bagerst på tungen kan den ikke kvæles i den.. Fidusen er at den skal så langt tilbage at synkerefleksen starter når du lukker munden på hende..Det er et overgreb..Men det er nødvendigt.. Så bid tænderne sammen og prop den ned..Hunde bærer heldigvis ikke nag..
  5. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Dyrlægen fandt ud af det ved røntgen... HAn endte med at blive aflivet.. Efter at vi havde brugt 20.000 kr på durlægeregninger.. Jeg skiftede dyrlæge derefter. Han blev (selvfølgelig) ved med at få betændelse inde i kæben fordi der var hul direkte derop.. Så fik han penicillin og fik det bedre.. Men skulle tage på før dyrlægen ville operere ham.. Det stod på i 4 måneder..Til sidst sagde vi stop.. Hvis den smelter i munden på hende får du den ikke langt nok ned..Den skal ned bag tungeroden/bagerst på tungen.. Bor du i nærheden af os? så vil jeg gerne vise dig hvordan.. Eller jeg kan prøve at tage en video. Nomi skal have sin kapsel om lidt... Måsk har dyrlægen skrevet forkert.. Eller også skal du måske give hende en hel om dagen i stedet for? kapslerne er umulige at dele
  6. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Sygdomme
    Jeg har haft en hund med det samme (gum jaw).. Har dyrlægen sagt at du skal åbne kapslerne og drysse pulveret ud? Min dyrlæge fortalte nemlig mig at der er en grund til at pulveret er i kapsler.. Det skal først ud af kapslen nede i tarmen og ikke i mavesækken.. Jeg gør/gjorde det at jeg åbner gabet på hunden og stopper pillen godt ned i halsen på den.. Hurtigt lukker jeg munden på den, og holder blidt omkring snuden/munden..Den vil ret hurtigt synke pillen.. Hvis du slipper snuden for tidligt spytter den pillen ud igen.. De små hunde er meget svære at få til at sluge noget med en pille i.. Deres mund er jo ikke så stor...
  7. er min skyld... Han er blevet ædt af de Nordjyske løvebabyer
  8. MAnge tak Vi har taget sagerne op til overvejelse og har for det første droppet ALT tiggeri fra ALLE. Ingen kan tigge sig til noget ved bordet (eller andre steder).. Ellers bliver det for svært at administrere om Nomi får sat tænderne i noget han ikke skulle.. Samtidig har vi fundet transportkasser/bure frem. Så må de få ben/guffer/gnaveting derinde.. Og kun inde på Isabellas værelse hvor Nomi så ikke må komme ind mere.. Mht maden kom jeg til at tænke på at sådan en hund ikke gerne vil dele sin mad med andre.. Så han har fået små portioner i sin egen transportkasse (som nu står i køkkenet hvor alle vi andre (hunde og mennesker) opholder os mest.. Han skynder sig at æde det når de andre kommer hen og står og glor sultent på hans mad..
  9. Jeg har ringet til Gudrun. Så håber jeg hun ringer tilbage
  10. Han får antirobe..25 mg gange 2 i 10 dage.. de andre gange har kun fået i 5 dage..
  11. Jeg har både købt dåsemaden og tørfoderet.. Jeg tror da "kun" han har mundbetændelse/paradentose.. Hjerte/lungeorm har han ikke.. Det bliver de alle sammen tjekket for en gang om året..Senest i oktober/november i år..
  12. et emne tilføjede kennel-lowchen i Sygdomme
    Jeg var til dyrlæge med nomi igår.. Han har gennem længere tid haft rigtig grimme tænder.. Og fik dem renset i bund i oktober.. Hvor han også fik fjernet 3 tænder.. Nu var de blevet grimme igen (grimme på den betændte måde).. Denn gang sagde jeg at nu må de simpelhen finde ud af hvad det er..Så snart han får ondt i tænderne spiser han (selvfølgelig) ikke.. Han vejer nu 2.9 kg..Mens han var på toppen vejede han 4 kg.. Da han blev tandrenset vejede han 2.1 kg (skind og ben).. Jeg havde forestillet mig hun ville lytte på hjerte, lunger osv.. Men nej.. Hun tog en blodprøve og sagde nyreværdierne var forhøjet.. Hun snakkede om at de ligger lavt i den kritiske ende.. På papiret kun jeg se at værdierne er inddelt i 3 felter.. Et normalt, et vær på vagt og et kritisk felt.. Han har sneget sig lige over stregen fra "vær på vagt" til "kritisk".. Det kunne være pga af infektionen i munden (han skal have antirobe i 10 dage) men hun synes vi skulle give ham KD foder... Jeg købte både vådkost og tørkost.. Hills, fordi det er det den dyrlæge forhandler.. Jeg har ikke meget fidus til Hills, men hvad faen, jeg vil jo gerne have hunden skal overleve.. Hverken igår eller i dag har han spist.. Han snuser til KD foderet og går sin vej.. Til gengæld vil han meget gerne have hvalpefoderet fra Rc som står bag et hegn.. Det sidste stykke tid har jeg brugt RC Dental og digestive til ham.. Det spiser han..ikke æder, men spiser... Han har hele tiden gerne ville have griseører og hestepenis, men det er jo så også taget fra ham nu.. Findes der ikke KD foder fra RC? Evt hvem forhandler det i Nordjylland? Er der nogen af jer andre der har erfaring med at nyreværdierne stiger ved infektion? Og hvis det kan ske hvorfor skal han så med det samme over på KD-kost? Var det ikke bedre han bare spiste noget? Udover de grimme tænder fejler han ikke noget.. Han er frisk, har vågne øjne og leger med de andre.. Fryser ikke når vi går tur (han har fået ca 2 cm pels de klippede steder)Pelsen er fin.. Han drikker ikke mere end de andre hunde... Har ikke dårlig mave og kaster ikke op..
  13. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Produkter/leverandører
    :megaked:Ingen Löwchen .. Jeg kan hvertfald ikke se nogen
  14. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Hvor gammel er han? Kommer han fra et andet EU-land? Altså har han fx boet i Sverige tidligere? Eller er han født i Kina? Hvis han er født i Kina, skal han have en rabies vaccination. Den ma han tidligst få når han er 3 måneder.. Derefter skal han have taget en blodprøve for at se om antistofferne er høje nok (mindst 0,5 IE/ml).. Hvis antistofferne er høje nok (blodprøven skal sendes til et EU godkendt laboratorium) kan han tidligst efter datoen for blodprøven rejse til Danmark. Og så skal han selvfølgelig have et EU-pas.. Man kan ikke søge om dispensation fra reglerne når landet man vil indføre fra er 3 land uden EU status.. Hvis han har boet i Sverige tidligere (eller et andet EU-land) er det nemmere at få ham med. Så slipper han for de 3 måneders ventetid hvis han fik foretaget en blodprøve med godt resultat.. Og I har husket at revaccinere ham inden rabiesvaccinen udløb...
  15. Vi har ingen regler i sengen.. Hvis de lægger sig på dynen risikerer de at flyve ned når jeg hiver.. Chierne ved hvornår jeg er på vej i seng og så skynder de sig at tage yndlingspladserne.. Så bliver de heller ikke rendt over ende når løverne flipper ud i sengen.. Det bruger de det første kvarter på..så lægger de sig og klør sig for vildt allesammen.. Derefter sover de, og bevæger sig kun hvis jeg vender mig og får lagt mig på dem eller skubbet dem ned.. De fleste holder sig fra halsen af mig og ned, fordi chirne godt kan blive ret fornærmede når løverne vader på dem.. Hundene må gerne spise ben i min seng.. Det eneste jeg ville blive sur over var hvis nogen af dem pissede i min seng, men det gør de ikke.. Hvis de vil vaske sig må de selvom det
  16. Rionet? Det smutter løverne igennem så det er en dårlig idé..Vi har brugt lægter og volierenet.. Det er blevet rimelig stærkt.. og koster 600 for 25 meter.. Voliere nettet ligger i 90 i højden.. Mine løver hopper ikke over.. De kan godt jow jow..men de er jo så godt opdragede :slem: Hvis ikke du kan huske hvordan det ser ud så kan jeg godt sende et billede
  17. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Debat
    Det har jeg set 2 schæfere gøre, så ja det kan godt lade sig gøre.. Som AP skriver er de MEGET krestive når de vil/kan parre.. Jeg har set en hanhund springe 1 meter op og hage sig fast i lågen og kravle gennem et lille hul på 10 x 10 cm for at komme ind til tæverne i løbetid..
  18. Færgen synes jeg ikke har været et problem.. Hvis man ikke vil have hundene med op siger man det når man kører om bord.. Så kommer man til at holde et køligt sted + får en nøgle til bildækket så man kan tjekke når man har lyst.. Hvis man vælger at tage hundene med op er der en doggy lounge hvor man kan sidde.. Eller man kan gå ud på dækket.. hvis der er mange store uregerlige hund med og man er god til at bjæffe op får man lov at komme op til kaptajnen med sine hunde ... Nogle af kahytterne er hundekahytte, hvor man godt må have hunde.. Angående pas så viser man altid pas på vej til Norge.. De er simpelhen så ughhhhhhh.. Alle andre lande har ikke været interesseret i at se noget som helst..
  19. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Vis os din perle
    Det er fordi du kommer i de forkert ringe så Der er altid 2-5 med på udstillingerne.. Flest langhårede.. Der er da også et par opdrættere i DAnmark
  20. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Hvalpe
    Hun ser sq godt nok ikke ud til at være 11 uger
  21. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Hvalpe
    De hlt små racer tager meget på i starten (hos opdrætter) og så går det ikke så stærkt mere.. Den hvalp jeg havde der vejede 500 gram da den blev hentet kom til at veje 5 kg da den blev voksen..Jeg tjekkede lige Nataschas gårdhunde.. Da vi fik dem som 9 ugers vejede Speedy 1600 gram og Indy 900 gram.. I dag vejer de 10 kg.. Og ingen af dem var magre da vi fik dem...
  22. en besked i et emne svarede på kennel-lowchen i Hvalpe
    Man kan ikke sådan lige give en rettesnor for hvor meget en hvalp skal veje.. Ligesom på menneskebørn er der forskel i størrelsen.. Jeg har Löwchen, og jeg har haft hvalpe som ved 10 ugers alderen har vejet 500 gram-3000 gram.. Hvis jeg var dig ville jeg kigge/føle på hvalpen..Er den mager? Stikker bækkenknoglerne frem? Er der "ingenting" over ribbenene? Hvis den er mager så giv den en ormekur og fyld godt med foder på den. Hvis ikke den føles mager er den vel bare mindre end så mange andre gårdhunde..
  23. Ingen ormekur til alle andre lande end Norge, Sverige og UK
  24. Nej..Der skal hunden bare være vaccienret senest 21 dage før..og ingen blodprøver.. Det er kun Norge, Sverige og UK dr har de regler

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.