Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Det er så åbenbart et spørgsmål om hvad man synes er positivt. Jeg synes helt klart, det er mere positivt at spille godbidsautomat og få en glad hund, der arbejder og "adlyder" fordi den har lyst fremfor en hund, der udelukkende gør det for at undgå et ubehag eller en smerte. Jeg foretrækker en hund der vælger selv - det er så mit job at få den til at vælge det jeg helst vil have den skal vælge..
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    velkommen til
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja så kan han, som andre har nævnt, selv gå til og fra. Det kan han ikke med den anden, selvom han synes han er kølet nok af
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Den der body cooler skal ikke være fugtig, skal den? Skal den ikke bare være kold? For det kunne måske godt gøre en forskel for ham, at den ikke var våd?
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Inde på www.canis-minor.dk kan du læse om en del af de små selskabshunde. Jeg ved ikke helt hvad det er for en hund du leder efter, for ifølge racestandarden er det ikke tilladt at Bichon Frisé (staveplade) er mørke. Men der findes jo mange andre små hunde, så det er jo bare med at komme i gang med at lede Jeg er sikker på I godt kan finde en, der passer til jer både temperamentsmæssigt og udseendesmæssigt
  6. Ja selvfølgelig.. Men det er jo ikke fordi den vælger at gøre det. Det er jo bare fordi den forstærker sig selv i hvor farligt det er hver gang.
  7. Så forstår jeg ikke hvad du mener. Når du siger, at hunden ved hvordan den skal undgå den utryghed igen, hvad mener du så? Hvis ikke hunden vælger at blive utryg bevidst.
  8. Det synes jeg da også man skal Altså, fordi man ikke vælger din måde at håndtere et problem på, betyder det jo ikke, at det er en forkert løsning. Jeg er bare ikke enig i, at en hund med seperationsangst skal sove alene - i hvert fald ikke som første skridt. Det har ikke noget at gøre med, at jeg ikke forsøger at løse problemet eller ikke tager udgangspunkt i hunden, når jeg skal forsøge at løse problemet.
  9. Ja, den kommer inddirekte til at bestemme hvad der skal ske, hvis man vælger at lade den bestemme det. Man kunne også arbejde med problemet, så hunden opdagede, at det den var utryg ved, ikke var så farligt alligevel. Og jeg tror, du tager helt fejl, hvis du tror, at hunde bevidst vælger at blive utrygge bare for at stoppe en aktivitet. Jeg tror, at når hunde viser utryghed, så er det fordi de er utrygge - og ikke fordi de bare gerne vil bestemme.
  10. Jamen jeg har stor tiltro til jer Nææh, det gør jeg nok ikke. Men så har jeg da forsøgt Synes bare det er trist, hvis man tolker det sådan.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja det kan det jo så åbenbart.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg læser det mere som om, at han kan vælge mellem en af de muligheder, der er beskrevet.
  13. Jeg synes det er sødt af dig at bekymre dig om vores velbefindende, men jeg tror altså folk godt kan tage vare på dem selv Og så forstår jeg slet ikke du mener at hunden forsøger at bestemme hvad der foregår i soveværelset. Som jeg læser det, er hunden bare utryg ved det der foregår. Ville du også mene, at hunden forsøger at bestemme, hvis den er utryg ved lyn, f.eks.? Der er da sikkert nogle hunde, der ikke var specielt vilde med vejret i går. Og så kan man jo altså godt få en selvstændig og selvsikker hund, selvom den sover i soveværelset. Det handler nok mere om hvad man laver med hunden, når man er vågen.
  14. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Jeg tror egentligt ikke den er meget anderledes end schæferen på det punkt
  15. topic svarede på Therese's Trei i Debat
    Mellemstor hund, masser af pels, blid og samarbejende = collie
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til Havde ikke lige observeret at du var ny i går
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ej, det er vel ikke sikkert? Så vidt jeg ved, kræver det ingen uddannelse at arbejde i en hundepension. I princippet kan man vel godt bare være glad for hunde, og have lyst til at gøre det til sin levevej. Og det kan da være fint nok, men i mine øjne er man ikke nødvendigvis kompetent af den grund.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Mine hunde har aldrig været i pension, men i andre sammenhænge har det ikke hjulpet at placere dem midt i en situation, de ikke kunne håndtere. Det kan da godt være, at det ville virke for nogen hunde, men for mine ville det have resulteret i en hel masse stress indtil de til sidst ikke kunne holde "dampen oppe" og så ville de være helt udmattede bagefter. Ikke en situation jeg tror de lærer ret meget af.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Mon ikke det er mest hensigstmæssigt at tilvænne den langsomt, fordi det er mindre stressende for hunden?
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener, at du er anderledes end andre hundeejere herinde. Jeg tror, du tager fejl, hvis du mener, at hunde herinde bliver fodret med menneskemad - tit er det jo heller ikke ernæringsmæssigt korrekt at fodre hunde med det - eller at brugerne herinde ikke kan lade hund være hund, hvis der sker noget der er vigtigere at forholde sig til. Og så er det vel ikke så forfærdeligt at elske sin hund overalt på jorden eller have den med i sengen, hvilket vel ikke nødvendigvis betyder, at man ingen børn kan få. Desuden synes jeg bestemt ikke det er passende omsorg at efterlade en hund i en hundepension, hvis den er meget utryg ved det. Man må i hvert fald vænne hunden til det først.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Velkommen til
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    ja hundene elsker det
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg tror spor er en rigtig god aktivitet for stressede hunde. Det har det i hvert fald været for mine, og jeg har hørt andre fortælle det samme. Og så generelt afstressende aktiviteter som problemløsningsopgaver eller andet, hvor hunden skal bruge hovedet og koncentrere sig om det. Og så selvfølgelig undgå lege, der stresser hunden såsom boldkast og lign. Eller andet, der stresser din hund.
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvordan vil du så beskrive passende omsorg? Her står jeg så fuldstændig af. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor du har indtryk af, at folk herinde menneskeliggøre deres hunde. Det er slet ikke det indtryk jeg har af brugerne herinde. Tværtimod.. Når jeg læser herinde, ser jeg en masse engagerede hundeejere, der bruger meget tid på at sætte sig ind i hundeadfærd, sprog, indlæring.. Hvordan hunde lærer bedst osv. Altså i et forsøg på at lade hunden være hund og ikke behandle den som et menneske

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.