Alt der er opslået af Therese
-
Hundeinstruktør Marianne Bløndal : En hund er en hund
Så er der jo ingen fidus ved et linepåbud, hvis påbudet er med henblik på, at vi skal undgå alle de overfald. Så tager folk bare i hundeskovene og slipper hundene løs, og så er vi vel lige vidt.
-
Stor hunde elsker
velkommen til og god bedring med ham :ae:
-
Så galt kan det gå efter en tandrensning
Hvor er det forfærdeligt :megaked: Det er jeg virkelig ked af at høre :ae:
-
Formel 1 Hund
Nå ja, de hårløse.. Dem havde jeg lige glemt
-
Formel 1 Hund
okay, synes ellers tit jeg ser løver, der er klippet på bagdelen
-
Spg. om lidt af hvert
Det handler også om ens kropssprog i det hele taget - ikke kun om øjnene Hunde er jo mestre i at aflæse ens kropssprog og hvis man virker glad og afslappet imens man kigger hunden i øjnene, har det naturligvis ikke samme effekt Men jeg kan godt se, hvad du mener, og hvis man ikke er helt tryg ved den metode, skal man selvfølgelig ikke bruge den. Havde bare engang en hund, der ikke respekterede når jeg satte benet frem og prøvede at bremse og der virkede det at stirre Men det handler selvfølgelig meget om en selv og ens hund
-
Formel 1 Hund
Okay så lærte jeg noget igen i dag :5up:
-
Formel 1 Hund
Findes der overhovedet hunde, der slet ikke fælder
-
Spg. om lidt af hvert
Hej og velkommen til Det er ikke særlig sandsynligt, at det stopper af sig selv. Han skal, hvis det ikke allerede er sket, lære hvad "nej" betyder. Det kan gøres ved at lægge en godbid foran dig, mens hunden ser på det. Når han forsøger at tage godbidden, siger du nej og sætter benet foran godbidden eller stirre på ham, indtil han kigger væk og trækker sig. (Stirren betyder "fjern dig" på 'hundsk' ) Tricket er, at han lærer at nej betyder "stop det du er i gang med" eller "stop det du har i tankerne," hvis man kan se, hunden skal til et eller andet den ikke må Jeg synes sagtens, du kan bygge en hundegård til ham, hvis han holder meget af at være ude. Jeg synes også, det er rigtig godt, at han ikke skal gå derude evig og altid, men kun skal være derude, når han er alene hjemme :5up: For at det skal blive en succes, er det vigtigt, at han lærer at forbinde hundegården med noget positivt/rart, så han skal tilvænnes langsomt, ligesom med alene-hjemme træning.
-
Fra dimonans til ligeglad....
Som jeg læser det, handler det mere om, at Aslans forsøg på at sige fra, ikke bliver respekteret og at det er derfor han forsøger at sige fra på en lidt "hårdere" måde. Den anden hund knurrer jo af ham hver gang, og i mine øjne er det da dem, der "er noget galt med," eftersom de ikke kan respektere Aslans forsøg på at skabe afstand. Men jeg kan tage fejl, det er før sket
-
Who let the dog out?
Åh hvor ville jeg ønske at mit liv passede til en hund lige nu, vil så gerne give ham et godt hjem
-
1½ år gammel hund er ikke renlig... er der nogle der har nogle gode råd?
Først vil jeg starte med at spørge om, hvad du lægger i ordet "alfahan?" Dernæst er det nærliggende for mig at spørge om, hvad I har gjort for at gøre ham renlig? Hvad med alene-hjemmetræning? Der kan være en sammenhæng mellem hans tisseri og det faktum, at han er alene hjemme.
- Hej:)
-
August-billeder 2009
Så er der ligesom ikke noget at diskutere!
-
... og igen og igen
Selvfølgelig bliver jeg da berørt af, at det sker så ofte! Men derfor er jeg stadig ikke tilhænger af et forbud - for folk skal som sagt nok få fat i hundene alligevel. Så køber de dem bare fra en bil, der kommer direkte fra polen, på en eller anden tilfældig rasteplads, uden at ane noget som helst om hundens første otte uger (hvis den overhovedet er så gammel) og uden at ane noget om dens forældre. Når ting er forbudte, er de som bekendt endnu sjovere! Og det tvivler jeg på får antallet af angreb til at falde. Så hellere oplyse folk om alternativer til hvalpen fra polen og hvilke fordele, der er ved at købe en hund med stamtavle fra en fornuftig, ansvarsbevidst opdrætter, der virkelig brænder for at racen skal forbedres. Og så i øvrigt bruge de regler der er på området i forvejen. Jeg er udmærket klar over at det ikke virker i løbet af 14 dage og at det ikke nødvendigvis rammer de mennesker, der har hunden som potensforlænger, men jeg vil stadig påstå, at det er et bedre alternativ end et forbud. Og så god tur
-
... og igen og igen
Men problemet er jo, at folk sandsynligvis køber dem alligevel. Denne gang bare ulovligt. Og det hjælper jo ikke en hujende fis på antallet af angreb/overfald.
-
Hunden ville bide katten.
Kan bedre lide min teori :blink:
-
Hvalp bider og bliver hyper
Jamen, det er jo bare fint, at det virker for dig Jeg prøvede også bare at sige, at det sjældent er en holdbar løsning, hvis den øgede aktivitet i virkeligheden er et udtryk for at der er noget andet galt. Det var ikke for at antyde, at I ikke passer godt på jeres hund, slet ikke Og jeg er ked af, hvis det lød sådan
-
Her i familien holder vi sammen
Det skulle da lige være for at hjælpe den ud
-
Hej allesammen
Det ved jeg ikke, men hun ser dejlig ud
-
... og igen og igen
Men så er de jo heller ikke ansvarlige? Man er da først ansvarlig, når man hegner haven ind og sørger for at hunden ikke gør skade/generer andre mennesker på gåture. Man er ansvarlig, når man lærer sin hund at kende, så man ved, når den er ved at få nok og situationen muligvis er i gang med at udvikle sig i en retning, den helst ikke skulle udvikle sig i. Så kan man tage ansvar og gå videre. Det kan man ikke, hvis man ikke er opmærksom på sin hunds signaler. Og det gælder vel sådan set for alle hunde ejere.
-
Hunden ville bide katten.
Det har jeg så tit hørt - men jeg kommer måske også i de forkerte kredse
-
... og igen og igen
Ja, jeg synes også det var et underligt spørgsmål
-
Hvalp bider og bliver hyper
Efter at have læst indlægget, synes jeg den markerede sætning lyder ret kryptisk for alle andre end mig, men det jeg mente var, at det bare forhindrer hunden i at udføre en bestemt handling, men at det ikke løser problemet.
-
Hvalp bider og bliver hyper
Det kan man selvfølgelig godt, men det løser jo ikke problemet - det fjerner det bare. Hvis det var mig, ville jeg nok foretrække at løse problemet i stedet for at være tvunget til at binde hunden til sofabordet hver gang den bliver "vild," eller måske endnu længere. Det er jo ikke sikkert hunden vokser fra det, hvis den har et reelt problem med noget i dens liv.