Alt der er opslået af Therese
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Ja det tænkte jeg nok :blink:
-
Jack Russel terrier
Det handler hverken om basal lydighed eller dominans. Det handler om at der bliver sagt "lad være" fra hundens side - en ganske naturlig reaktion, som respekteres fint hund og hund imellem. Hunden har ikke andre måder at sige fra på, det er vores opgave at lære hundens sprog at kende. Vi kan ikke forvente at det går den anden vej. Derfor må det forventes at hundens knurren respekteres som et afstandssøgende signal. Alt andet ville skabe mistillid og mistrivsel hos hunden.
-
Blød mand/hård mand
Altså. Jeg tror ikke det bliver et problem, hvis han generelt er rigtig god til hundesprog - de fleste velsocialiserede hunde kan sagtens respektere, at der bliver sat en grænse. Jeg tror først det er når den fremmede hund ikke er socialiseret ordentligt, at det kan blive et problem.
-
Blød mand/hård mand
Du skal også passe på, at han ikke bliver påvirket for meget af at få en "røvfuld," så han begynder at generalisere.
- Hej jeg er ny..
-
Gnaveben - gider jeres hunde det?
Okay så misforstod jeg dig Jeg kan selvfølgelig godt se at det ikke er holdbart at hun keder sig sådan og render med alle toiletrullerne Men hvordan du lige skal få hende til at få interesse for gnaveben, det ved jeg ikke
-
Gnaveben - gider jeres hunde det?
Nu svarer jeg godt nok ikke på dit spørgsmål, men jeg kan ikke lade være med at tænke på der er gået noget galt i jeres aktivering i hverdagen - enten er det for meget eller for lidt. Det lyder voldsomt, at hun åbner døren så mange gange og slet ikke kan falde til ro. Det er ikke for at støde dig, at jeg spørger, jeg har set dig herinde og du virker ret bevidst om hvilken hund du har med at gøre. Det er udelukkende fordi at det vil være svært for hende at slappe af med et tyggeben eller andet, hvis hun er stresset af den ene eller den anden årsag. Jeg tager muligvis fejl, det er sket før det er bare min første tanke.
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Jeg søger ikke noget bestemt, andet end en hund der passer til mig - om den skiller sig ud eller ej, er jeg ligeglad med Labradoren er også en dejlig hund, ingen tvivl om det og jeg kunne sagtens finde på at anskaffe mig en engang. Men nu har jeg forelsket mig i collien, så labradoren må vente
-
Dygtig hvalp
han er da faldet rimelig heldigt ud
-
Mine hvalpe
Man kunne jo virkelig godt være fristet til at tage sådan en med hjem - hvor er de bare søde
-
En lillebror/lillesøster til Miki??
Jeg synes ikke I skal få en hund mere, fordi I vil få dårlig samvittighed over at Miki er alene hjemme. I skal få en hund, fordi de selv ønsker det og brænder for det. Hvis alene tiden er for lang, synes jeg I stedet I skal kontakte en hundelufter eller lave en aftale med en I stoler på, som kan komme hjem til jer og kigge lidt efter Miki de sidste par timer, inden I kommer hjem. I skal også tænke på at om et halvt år er Miki i "lømmelalderen." Hun er ved at udvikle sig fra hvalp til voksen hund og det kan godt være temmelig tidskrævende at have en unghund med selektiv hørelse og en hvalp, der skal lære alt fra bunden, i huset på samme tid. Især i kombination med to fuldtidsjob! Nej jeg synes I skal vente med at anskaffe jer en hund mere, til tiden og overskuddet er til det og så finde en anden løsning til Miki. Men fedt at du tænker fremad og tænker på at Miki ikke skal være alene for længe :5up:
-
Dygtig hvalp
Han lyder også rigtig dejlig, og lærenem :5up: Hvilken race er han?
-
Hvilken race vælger du næste gang?
De er altså også virkelig smukke, dine tøser
-
Hvilken race vælger du næste gang?
ja mindst :blink:
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Jeg skal også mindst blive 80
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Nåh.. Imba.. Hende er jeg ven med herinde og så ved jeg ikke engang hvad hendes hund hedder
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Det ved jeg ikke
- Hvilken race vælger du næste gang?
-
Hvornår er nok, nok?
Okay, læste det bare som om du mente det kom an på forholdene om man skulle købe en hund fra en stald eller ej - men nej, prisen bør ikke være afgørende for ens valg
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Det er selvfølgelig rigtigt - du har jo også god tid til at undersøge en heeeel masse om racen :blink: Så skal det nok gå! :5up:
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Der blev lige føjet endnu en race til listen I hvert fald hvis det kun var udseendet det kom an på :blink:
-
Hvilken race vælger du næste gang?
:ae:Forhåbentligt er kamphundedebatten faldet lidt til ro, når du engang om forhåbentligt mange år skal have hund igen. Så slipper du for den provokation.
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Ja, men sådan har jeg det skam også Jeg er vild med rigtig mange racer, de tiltaler mig allesammen på hver deres måde. Heldigvis er jeg ung, så jeg kan få mange af dem :blink: Og du skal være velkommen i tråden i morgen, hvis du skifter mening
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Ja, er det ikke noget med at man skal avle med dem, fordi der er så få af dem eller hvordan er det?
-
Hvilken race vælger du næste gang?
Ja, jeg er nysgerrig og vil gerne vide hvilken race du planlægger at anskaffe dig næste gang og hvorfor Jeg selv har kigget lidt på en collie, jeg vil gerne have en mellemstor, langhåret hund, der ikke behøver hilse på alle mennesker vi møder på vores vej, som er samarbejende, intelligent, aktiv, men samtidig god til at tilpasse sig mit aktivitetsniveau. Og så synes jeg den er utrolig smuk