Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg vil kraftigt fraråde dig at straffe hende med vandsprøjt, skæld ud og lignende. Jeg synes i stedet du skal finde frem til hvorfor hun gør - først der kan du reelt set løse problemet. Jeg tror du har ret i, at det er manglende opmærksomhed, der får hende til at gø. Men jeg føler også lidt, at du er i gang med at lære at hun rent faktisk får den opmærksomhed, når hun gør, når du beder hende sætte sig og lign. Derfor er mit bedste råd nok at du ignorere hende, når hun gør. Du skal også bare sikre sig at hun er ordentligt aktiveret; hvis hendes gøen skyldes manglende aktivering, hjælper det ikke noget at ignorere hende, så finder hun bare på en anden "unode." Og så er I jo lige vidt.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Jeg er enig med dig, hvalpe er mest modtagelige for nye ting de første 16 uger (tror jeg) af deres liv. Derfor er det netop en bjørnetjeneste at vente. Det er væsentligt at hvalpen får en masse gode oplevelser med en masse ting allerede nu - de oplevelser danner bunden for hvordan den tackler nye ting i fremtiden. Og man har jo trods alt ikke så lang tid og man skal jo også gøre det i hvalpens tempo, så oplevelsen bliver positiv. Så det er bare med at komme ud og opleve verden :5up:
  3. Det lyder bare sådan, når du skriver at du ikke vil få dårlig samvittighed over det Men jeg synes da bare det er fint, hvis du ikke bruger ovenstående eksempel :5up:
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg synes helt klart du skal give ham tøj på, hvis han fryser - at din dyrlæge påstår at hunde ikke fryser i DK, er noget fis! Det er der altså nogle der gør. Det vil i hvert fald ikke gavne hans lyst til at gå tur, hvis han fryser.
  5. Jeg har ikke misforstået det Jeg synes ikke det er fair at rykke i hunden, fordi den ikke kommer på plads, når jeg beder den om det. Jeg mener stadig, at det i sådanne tilfælde må være min træning der er fejlet - som regel fordi motivationen for at foretage sig noget andet, er større end motivationen for at komme hen til mig og gå på plads. Og det skal hunden ikke straffes for gennem ryk i halsbåndet. Jeg tror ikke det er særlig sandsynligt, at hunden piver som tegn på at halsbåndet er ubehageligt - jeg har i hvert fald aldrig set det. De sender i stedet rigtig mange dæmpende signaler, når der bliver rykket i halsbåndet. I den forbindelse er det naturligvis ligemeget om det er kvæler eller almindeligt halsbånd. Jeg tror bare ikke du skal regne med at hunden piver for at vise sit evt. ubehag
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Det er jeg ked af at høre :ae: :ae:
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det handler ligeså meget om at hundene bliver vant til dagligdagslyde inde i huset. Det kan være en kæmpe omvæltning at flytte "hjemmefra," og oveni det skal forholde sig til en masse nye ting, som den aldrig har været vant til før. Men ja, engang i mellem går det selvfølgelig godt alligevel Det er bare ikke en selvfølge.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Råd & Tips
    Til at lave den eller hvad?
  9. Nåh. Jeg troede du mente det var sket mange gange. Så er det jo en helt anden sag og jeg må så være dig skyldig
  10. Men hvis har været mange forudgående signaler, har man vel også haft mulighed for at træne det inden det bliver til et reelt bid. Det starter jo som regel heller ikke med markering, men med dæmpende signaler og knurren. Så kan man jo sagtens starte en træning, så hunden ikke når ud i at skulle bide.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Nemlig :5up:
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Jeg er bare nysgerrig
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Er det dig der ejer den side der henvises til i en anden tråd?
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej og velkommen til Kan se du er blevet informeret om den første - og måske også eneste regel - her på forum :blink:
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Greva
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Velkommen til og tillykke med din lille hvalp Jeg synes det er rigtig godt at du tænker over hvordan jeres forhold skal være i fremtiden og at du helst ikke vil ødelægge hans tillid til dig :5up: I den forbindelse vil det bedste nok være at aflede ham, når han bider i noget han ikke må bide i. Han bider kun i det for at undersøge, det er ikke for at drille eller prøve grænser af Jeg vil også anbefale dig, at lære ham hvad ordet "nej" betyder - han ved jo ikke hvad det betyder, når du siger/råber det til ham. Jeg har lært mine hunde det ved at lægge en godbid ned på gulvet og sagt "nej" når de viser tegn på at ville til at tage den. Efterhånden som hunden blev bedre og bedre, øgede jeg afstanden mellem mig og godbidden, så jeg kunne bremse hunden i en handling, når de var lidt væk fra mig, på gåture f.eks. Det er ikke sikkert det er en godbid du skal bruge i starten - det kommer lidt an på hvor madglad din hund er Det er heller ikke sikkert den metode virker for jer, men det virkede for os Held og lykke :5up:
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det er svært at sige, når vi ikke ved hvad der er sket forud for situationen. Du må meget gerne fortælle lidt mere Hvordan vurderer du, at han prøver at dominere børnene?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    :5up: Nej sådan tænker jeg overhovedet ikke! En hund er ikke "bare" en hund i min verden. Den har ligeså meget krav på respekt som et barn har. Og ja, selvfølgelig sætter man barnet højere end sin hund, men det handler det jo heller ikke om. Det handler om gensidig respekt, ikke om hvem man værdsætter mest. Desuden tror jeg slet ikke at kærligheden mellem et barn og en hund kan sammenlignes. En hund bider altså ikke nødvendigvis, fordi den knurrer. Der er jo ikke noget farligt i at knurre, det er bare for at bede om at få fred. Og de fleste hunde sender mange dæmpende signaler inden de knurrer! Det er der bare ikke mange mennesker der ser. Jeg forstår ikke din pointe. Siger du at trådstarters hund ikke må føle sig generet af at blive vækket? Overhovedet ikke enig. Hunden er ikke truende, fordi den knurrer. Det er udelukkende for at skabe afstand. Selvfølgelig skal børn ikke lades alene med hunden, men jeg er altså ikke enig i, at man skal søge hjælp fordi hunden knurrer. Så farligt er det vel heller ikke.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hvor er hun smuk Jeg elsker collier
  20. Ja nu er det lige om hjørnet :klovn:
  21. Måske er vi begge to og så er skræmen i virkeligheden lyserød :hmm: Nej du har ret.. Slut
  22. Det kan jeg ikke se, har altid set det som hvid.. Jeg må være farveblind
  23. ja men da først når du quoter det

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.