Alt der er opslået af Therese
-
Grænser for behandling?
- Parring af pomeranian
Trådstarter har ikke kommenteret på et eneste af de indlæg der blev skrevet i tråden, så jeg tror desværre hun er smuttet igen. Du har desuden skrevet et indlæg tidligere i tråden med præcis samme tekst- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
Det er kun en enkelt, der måske får lidt svært ved at overholde det.Men ja, det pisser mig også helt vildt af. Vi havde gæster den anden dag og der blev sat småkager på bordet. Gæsten siger så "nå Bobo, skal du have en småkage?" og jeg siger selvfølgelig, at det skal han ikke have. Han har masser af tyggeting til at ligge og det er da meget bedre for ham. Og der er jo overhovedet ikke nogen grund til at give ham småkager uanset hvad. Især ikke når jeg lige har siddet og sagt det Gulerødder gider han ikke spise. Jeg har prøvet og jeg har også prøvet det der tip med at lade dem ligge i en pose med ost i først. Det gider han heller ikke. Han gider i det hele taget ikke grøntsager, så det får han ikke ret meget. Og virker også mere mæt på BARF, som han får nu, end da han fik tørfoder, så jeg oplever egentligt ikke, at det er nødvendigt at give ham ekstra for at gøre ham mæt.- Bobos slankekur
Som jeg havde forventet. Tror ikke helt han forstår problemet i at hunden kan blive syg - eller også tager han det bare ikke helt alvorligt, jeg ved det ikke - så han er ikke super motiveret for at lade være med at fodre ham. Han mener vist ikke helt, at en kvart bolle med leverpostej engang imellem kan gøre skade og kan ikke helt se, at det ikke bare er "engang imellem." Men altså... Har snakket med alle her i huset om det og de var alle sammen enige i at han ikke skulle blive syg af det og ende som de par hunde jeg nævnte, der har/havde det rigtig skidt. Der er så bare åbenbart forskel på teori og praksis. En ting er nok at sidde og sige man forstår det, noget andet er rent faktisk at gøre noget ved det. Men jeg ved, at de andre hjælper mig med at holde øje med det, når jeg ikke selv kan. Så satser på det fungerer indtil jeg flytter. Så løber jeg bare ind i et eventuelt med hundepassere, for det skulle de jo være, men det ved jeg sgu ikke helt om jeg har lyst til, hvis det betyder at Bobo bliver fodret med alt muligt skrammel i løbet af dagen. Men det må jeg jo tage til den tid.- Bobos slankekur
Nu har jeg snakket med nogle af de andre her i huset og fået fortalt, at jeg nødig ser Bobo ende med at blive syg eller blive aflivet for tidligt, fordi han er overvægtig. Det lyder umiddelbart som om vi er på samme side og der er åbenbart ikke rigtig nogen, der fodrer ham udover det jeg giver. Alligevel må der jo ryge ekstra indenbords, for jeg har sat foderet ned af flere gange og for nylig har han fået 230 g. tørfoder uden at tabe sig. Men han virker omvendt også mere sulten, når han får tørfoder end når han får kød, så det kan forhåbentligt hjælpe, at han ikke tigger så meget længere nu han får kød. Man er nok ikke så tilbøjelig til at give en hund ekstra, hvis den ikke tigger om det. Så nu må jeg jo vente og se... Han skal vejes igen på fredag, men kan mærke både på selen og på halsbåndet, at det sidder løsere end normalt, så lidt må han jo have tabt sig på det sidste. Lige en opdatering til dem, der eventuelt var interesserede og så tror jeg, at jeg lukker diskussionen her for mit vedkommende.- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
Det er sødt af dig og jeg vil gerne bruge tilbuddet, hvis det ikke virker, at jeg selv siger det til ham. Men vi kender allerede nogle stykker, som enten er blevet aflivede eller lider meget under at være overvægtige, så jeg vil bruge dem som eksempel på og spørger om han virkelig ønsker at Bobo ender sådan. Men ej, hvor det pisser mig af at jeg sidder og siger at hunden ikke skal have småkager og så får han bare alligevel, når jeg vender ryggen til :stupid:- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
Jeg bliver ikke fornærmet. Jeg bliver ked af det, når du (i det her tilfælde) påstår, at jeg ikke gør nok og ikke tager min hunds helbred alvorligt. For det gør jeg. Jeg bruger virkelig meget tid på at lave madplaner, veje hans mad og regne kalorieindholdet ud, så han ikke får for meget. Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra. Ligeglad er jeg i hvert fald ikke.- Bobos slankekur
- Bobos slankekur
Nå, det gjorde du ellers ikke ret godt, må man sige. Sad på hænderne, altså... Men det her er jo så præcis grunden til at jeg ikke fortæller noget om ham, normalt ikke lægger billeder op og har droppet at opdatere denne her tråd. Der kommer altid lige nogen ind og fortæller mig at jeg ikke gør nok eller burde gøre noget andet uden at vide noget som helst om hvad der foregår. Desuden ved du da ikke noget om hans livskvalitet. Han har ikke jævnlige smerter. Det ved jeg ikke helt hvor du får fra? Han har et fint liv, hvor han leger, svømmer og går ture som enhver anden hund. Jeg oplever ham ikke som en hund, der har et dårligt liv, så det tolker du forkert.- Bobos slankekur
- August billeder
Lidt flere... De ører der- August billeder
Et par legebilleder. Beklager kvaliteten- Anti-gø halsbånd ?
Jamen, er der nogen grund til at tage sådan på vej Folk skriver som de gør, fordi de har en mening om, at et anti-gø halsbånd ikke er godt - ligesom du har en mening om at anti-gå halsbånd er det eneste, der virker. Det er altså tilladt. Hvis du er overbevist om, at det vil virke og ikke vil høre folks holdninger om det, så står det dig da frit for ikke at læse dem. Der er vel ingen, der tvinger dig. Det ligner i hvert fald ikke noget at komme ind på den måde og himle op om at vi ikke må sige vores mening Velkommen til, siger jeg bare :blink: - Parring af pomeranian