Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Trådstarter har ikke kommenteret på et eneste af de indlæg der blev skrevet i tråden, så jeg tror desværre hun er smuttet igen. Du har desuden skrevet et indlæg tidligere i tråden med præcis samme tekst
  2. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg har faktisk overvejet at lave en bøtte - af en eller anden grund fik jeg bare aldrig gjort mere ved det. Men ja, det er en rigtig god ide :5up:
  3. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg har heller aldrig påstået andet.
  4. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jo, det var da en god ide :5up: Det har jeg slet ikke tænkt på at man kunne gøre
  5. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Han kommer heldigvis ikke så tit, så det går nok. Det er bare enormt provokerende fuldstændig at overhøre hvad jeg siger :stupid:
  6. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nå, men han skal i hvert fald vejes i morgen, regner jeg med. Jeg har på fornemmelsen, at han har tabt sig, for selen og halsbåndet sidder lidt løsere end normalt, synes jeg. Men det er jo svært lige at sige hvor meget - eller om det bare er ønsketænkning
  7. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Hm, det markerede forstår jeg ikke helt? Altså, at jeg skal blive ved med at sige, at de ikke skal fodre ham ved siden af?
  8. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det er kun en enkelt, der måske får lidt svært ved at overholde det.Men ja, det pisser mig også helt vildt af. Vi havde gæster den anden dag og der blev sat småkager på bordet. Gæsten siger så "nå Bobo, skal du have en småkage?" og jeg siger selvfølgelig, at det skal han ikke have. Han har masser af tyggeting til at ligge og det er da meget bedre for ham. Og der er jo overhovedet ikke nogen grund til at give ham småkager uanset hvad. Især ikke når jeg lige har siddet og sagt det Gulerødder gider han ikke spise. Jeg har prøvet og jeg har også prøvet det der tip med at lade dem ligge i en pose med ost i først. Det gider han heller ikke. Han gider i det hele taget ikke grøntsager, så det får han ikke ret meget. Og virker også mere mæt på BARF, som han får nu, end da han fik tørfoder, så jeg oplever egentligt ikke, at det er nødvendigt at give ham ekstra for at gøre ham mæt.
  9. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Som jeg havde forventet. Tror ikke helt han forstår problemet i at hunden kan blive syg - eller også tager han det bare ikke helt alvorligt, jeg ved det ikke - så han er ikke super motiveret for at lade være med at fodre ham. Han mener vist ikke helt, at en kvart bolle med leverpostej engang imellem kan gøre skade og kan ikke helt se, at det ikke bare er "engang imellem." Men altså... Har snakket med alle her i huset om det og de var alle sammen enige i at han ikke skulle blive syg af det og ende som de par hunde jeg nævnte, der har/havde det rigtig skidt. Der er så bare åbenbart forskel på teori og praksis. En ting er nok at sidde og sige man forstår det, noget andet er rent faktisk at gøre noget ved det. Men jeg ved, at de andre hjælper mig med at holde øje med det, når jeg ikke selv kan. Så satser på det fungerer indtil jeg flytter. Så løber jeg bare ind i et eventuelt med hundepassere, for det skulle de jo være, men det ved jeg sgu ikke helt om jeg har lyst til, hvis det betyder at Bobo bliver fodret med alt muligt skrammel i løbet af dagen. Men det må jeg jo tage til den tid.
  10. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nu har jeg snakket med nogle af de andre her i huset og fået fortalt, at jeg nødig ser Bobo ende med at blive syg eller blive aflivet for tidligt, fordi han er overvægtig. Det lyder umiddelbart som om vi er på samme side og der er åbenbart ikke rigtig nogen, der fodrer ham udover det jeg giver. Alligevel må der jo ryge ekstra indenbords, for jeg har sat foderet ned af flere gange og for nylig har han fået 230 g. tørfoder uden at tabe sig. Men han virker omvendt også mere sulten, når han får tørfoder end når han får kød, så det kan forhåbentligt hjælpe, at han ikke tigger så meget længere nu han får kød. Man er nok ikke så tilbøjelig til at give en hund ekstra, hvis den ikke tigger om det. Så nu må jeg jo vente og se... Han skal vejes igen på fredag, men kan mærke både på selen og på halsbåndet, at det sidder løsere end normalt, så lidt må han jo have tabt sig på det sidste. Lige en opdatering til dem, der eventuelt var interesserede og så tror jeg, at jeg lukker diskussionen her for mit vedkommende.
  11. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Ja, det er klart bedre end det jeg fandt, hvor der slet ikke stod så mange eksempler på sygdomme. Så det er rigtig fint.
  12. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det er sødt af dig og jeg vil gerne bruge tilbuddet, hvis det ikke virker, at jeg selv siger det til ham. Men vi kender allerede nogle stykker, som enten er blevet aflivede eller lider meget under at være overvægtige, så jeg vil bruge dem som eksempel på og spørger om han virkelig ønsker at Bobo ender sådan. Men ej, hvor det pisser mig af at jeg sidder og siger at hunden ikke skal have småkager og så får han bare alligevel, når jeg vender ryggen til :stupid:
  13. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Hvad var det, der skete med fedeberg? Måske han kan bruges som et eksempel til skræk og advarsel?
  14. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Måske
  15. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Han er lige blevet sat ned, så han får mellem 700 og 800 kalorier om dagen, hvor han før fik omkring 1000. Så jo...
  16. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Ej, det har jeg sgu ikke. Jeg har svaret undvigende de sidste par gange nogen har spurgt, fordi jeg ærlig talt ikke gider dunkes i hovedet med, at jeg ikke gør noget og at jeg jo bare kan få folk til at forstå det og bla bla.
  17. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Men Anne, jeg ved godt du siger det for hundens skyld og det forstår jeg godt. Derfor rammer det bare lidt alligevel at blive beskyldt for at være ligeglad, når jeg i virkeligheden bare går rundt og er pisse frustreret over at der ikke sker nok.
  18. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg bliver ikke fornærmet. Jeg bliver ked af det, når du (i det her tilfælde) påstår, at jeg ikke gør nok og ikke tager min hunds helbred alvorligt. For det gør jeg. Jeg bruger virkelig meget tid på at lave madplaner, veje hans mad og regne kalorieindholdet ud, så han ikke får for meget. Det nytter bare ikke noget, når der er en enkelt her i huset, som fodrer ham med rugbrødsmadder og diverse ved siden af. Så har jeg jo ikke styr på det mere. Jeg kan ikke trænge igennem og få vedkommende til at forstå, at det ikke er for hundens skyld, så jeg venter egentligt bare på at flytte, så han ikke får alt det ekstra. Ligeglad er jeg i hvert fald ikke.
  19. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg vil egentligt gerne have lukket den her tråd, faktisk. Hvis det kan lade sig gøre?
  20. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nå, det gjorde du ellers ikke ret godt, må man sige. Sad på hænderne, altså... Men det her er jo så præcis grunden til at jeg ikke fortæller noget om ham, normalt ikke lægger billeder op og har droppet at opdatere denne her tråd. Der kommer altid lige nogen ind og fortæller mig at jeg ikke gør nok eller burde gøre noget andet uden at vide noget som helst om hvad der foregår. Desuden ved du da ikke noget om hans livskvalitet. Han har ikke jævnlige smerter. Det ved jeg ikke helt hvor du får fra? Han har et fint liv, hvor han leger, svømmer og går ture som enhver anden hund. Jeg oplever ham ikke som en hund, der har et dårligt liv, så det tolker du forkert.
  21. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det går fint
  22. Lidt flere... De ører der
  23. Et par legebilleder. Beklager kvaliteten
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jamen, er der nogen grund til at tage sådan på vej Folk skriver som de gør, fordi de har en mening om, at et anti-gø halsbånd ikke er godt - ligesom du har en mening om at anti-gå halsbånd er det eneste, der virker. Det er altså tilladt. Hvis du er overbevist om, at det vil virke og ikke vil høre folks holdninger om det, så står det dig da frit for ikke at læse dem. Der er vel ingen, der tvinger dig. Det ligner i hvert fald ikke noget at komme ind på den måde og himle op om at vi ikke må sige vores mening Velkommen til, siger jeg bare :blink:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.