Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Jeg forstår vist ikke helt hvor du vil hen med det her indlæg? Hvad mener du, at jeg skal lave om? Råbe til folk at de skal hente deres hund?
  2. Personligt laver jeg "ballade" over det, fordi det er et super sted at gå tur som alternativ til fortovet. Det er rigtig godt for ham at komme på tur et sted, hvor der er varieret terræn, hvor han kan løbe løs og lege uden at være hæmmet af en snor eller kun gå de samme kedelige ture på gaden. Jeg hader ikke hundeskove. Jeg synes bare det er et stort problem, at jeg ikke selv kan bestemme hvem min hund skal hilse på. Og at det efterhånden er blevet sådan, at det næsten bliver forventet, at det er mig, der skal bukke og undskylde, fordi jeg tillader mig at bevæge mig ind i en hundeskov med en hund, der ikke er egnet til at hilse på alle hunde. Jeg hører i hvert fald jævnligt folk sige noget i stil med, at man ikke skal gå tur i hundeskoven, hvis hunden ikke må hilse. Og det må han da også gerne, men jeg vil bare gerne selv bestemme hvornår og på hvem. Jeg synes faktisk det er enormt flabet at jeg ikke kan slippe for det, selvom jeg tager Bobo i snor og trækker så langt ud i siden jeg kan komme. En dag stod jeg ud af bilen med Bobo i snor og var ved at blive væltet omkuld af 10 fremmede hunde, som kom løbende så snart de så os. Kun 2 kom op og hentede deres hunde, fordi de godt kunne se, at det var et problem at stå med en hund i snor omringet af fremmede hunde, mens der var is på stien. Resten gad ikke engang kalde Jeg er holdt op med at komme der om søndagen, fordi jeg har haft så dårlige oplevelser med to store grupper, der lufter deres hunde der og jeg prøver at blive væk i "myldretiden." Men jeg synes da det er enormt ærgerligt, at jeg ikke kan gå tur om eftermiddagen, fordi holdningen åbenbart er blevet, at alle hunde skal kunne hilse på alle. Og ærligt kan jeg ikke se hvorfor det er folk som mig, der får lukket hundeskovene. Er det ikke nærmere dem, der misforstår konceptet og bruger skovene som et sted, hvor man bare kan slippe sin hund? Det tror jeg, for det generer ofte rigtig mange andre mennesker end deres med-hundeejere som f.eks. cyklister og løbere.
  3. Ja, vores skov er altså også temmelig meget større end en fodboldbane. Tror fodboldspillere ville få deres sag for hvis de skulle løbe fra den ene ende til den anden
  4. Jeg ved ikke hvordan det er andre steder, men hundeskoven her i nærheden er ikke kun hundeskov. Den bliver brugt til alt muligt andet. Der kommer f.eks. løbere, cyklister, børnefamilier der vil fange haletudser i søen, ryttere - der er endda en landmand, der har køer til at gå på en kæmpe mark midt i det hele. Altså kommer der masser af mennesker udover hundeejere og jeg synes kun det er rimeligt at de også kan få lov til at færdes der. Jeg ser det lidt som et sted, hvor vi har lov til at være - ikke et sted, hvor vi har eneret til at være. Jeg er med på, at der andre steder kan være deciderede fritløbsområder og der behøver man selvfølgelig ikke gå ind, hvis man ikke har lyst til at være i nærheden af hunde. Der er f.eks. en indhegning i den ene hundeskov her omkring, hvor man kan gå ind. Hvis man går derind, vil jeg også mene det er dumt at forvente at slippe for hunde. Men ude på det andet område vil jeg mene, at man bør lade være med at slippe sin hund, hvis man ved, at den vil stikke af. Jeg synes vi er ekstremt heldige at have et sted, hvor vi kan slippe vores hunde og at der endda er blevet bygget et indhegnet område til os, som vi kan benytte os af. Jeg synes faktisk det er gode vilkår og jeg ser nødig, at det bliver spoleret, fordi andre ikke forstår at respektere, at vi alle sammen skal være her. Desuden er det jo ikke kun for andres skyld. Jeg har set flere hunde løbe ind til køerne eller spurte lige ud foran en cykel. Jeg kunne godt forestille mig at et kospark kunne give ret store skader og at blive kørt ned af en cykel er nok heller ikke sjovt. Måske mest for en lille hund, men alligevel...
  5. Vi er blevet bedt om at flytte debatten om uskrevne regler i hundeskove, lorteopsamling og generel høflighed hundeejere imellem til en anden tråd end oplysningskampagnetråden og det er hermed gjort Hvis nogen af jer har lyst til at diskutere emnet mere eller bare har noget at byde ind med noget omkring emnet kan det blive her :blink:
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Hundetræf
    Det er sgu mange. Bliver det ikke svært at holde øje med din hvalp og at den har en god oplevelse, når der vimser så mange andre hunde rundt? Også ift. at den ikke generer andre? Hvis 20 andre hunde løber hen til en anden hund eller et andet menneske, løber din hvalp nok med. Og det er bare ikke så rart, hvis der kommer 20 fremmede hunde stormende mod en
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Hundetræf
    Jeg ved det ikke, men hvis du er på hundegalleri, findes der grupper derinde, hvor du kan finde legekammerater til din hund
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, jeg har forstået budskabet. Hunde er kun ægte, når de har stamtavle. Lad os blive enige om at være uenige nu.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    "Hvilken race er din hund?" "Han er en Bobo!" Velkendte? Der findes da kun en af den slags
  11. Okay, men det var bare sådan jeg læste PBC's indlæg. Tænkte bare at hvis man tit møder løse hanhunde, lufter man nok på fritløbsområder. Og det synes jeg er usmart. Beklager hvis jeg læser nogle indlæg forkert.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, men det ER da også skide ligemeget hvad han er og om der er blandet et eller andet mærkeligt i ham på et eller andet tidspunkt. Det er da ikke utænkeligt. Men for mig er han altså en labrador, for jeg kan slet ikke se hvad han ellers skulle være. Og så skal du iøvrigt ikke snakke for højt, for du har jo også en blanding
  13. Jeg synes bare man skal lade være med at lufte løbske tæver på steder, hvor man ved der er mange løse hanhunde. Jeg synes det er lidt unødvendigt at udsætte både tæve og hanhund for det.
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg giver op. Det er nok en blanding jeg har fået mig så. Fred være med det.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Okay. Det kan jeg overhovedet ikke følge dig i. Man mister da ikke evnen til at se om en hund ligner en bestemt race eller en blanding, fordi man selv ejer den :hmm:
  16. Muslimsk ligefrem :hmm: Jeg har da ikke sagt, at du ikke må lufte dine hunde, når de er i løbetid. Jeg synes bare det lyder ret hensynsløst at lufte hund præcis som det passer en. Man kan godt tage lidt hensyn til hanhunde og hanhundeejere, synes jeg. Det er vel også generende for dine tæver, hvis hanhunde kommer stormende og lægger op til alt muligt, snuser dem i røven og forsøger at parre dem? Ja, jeg synes bare det er smartest for alle, at man lader være med at tage sin tæve med på steder, hvor man ved der er mange hanhunde.
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Subjektivt? Seriøst? Jeg har da set labber før - han ligner en labrador
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hmm, neeej... Det er noget jeg siger, fordi han ligner en labrador og passer perfekt til beskrivelsen på en labrador I princippet, jo. Men jeg har nu aldrig oplevet en hund, der ligner en bestemt race, men som er en blanding. Tror han ville have set anderledes ud, hvis han var en blanding.
  19. Hvor hensynsfuldt af dig!
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja? Jeg svarer, at det ikke kan bevises. Jeg skriver ikke, at hunde nødvendigvis er uægte, fordi der ikke er stamtavle på. Jeg kan f.eks. heller ikke dokumenter Bobos afstamning, men det bliver han da ikke mindre Labrador af.
  21. Folk kan netop IKKE kalde deres hunde til sig. Det er jo det, der er problemet. De står og galer efter hunden på afstand, mens folk prøver at holde den på afstand af deres egen hund, komme forbi med deres hest eller på deres cykel. Der kunne de jo så komme og hente hunden og give en undskyldning. Fritløbsområderne her i byen er skovområder, hvor vi har fået lov til at færdes med vores hunde. Vi har ikke eneret til at være der og jeg synes det er så forkert at andre mennesker ikke kan færdes i skoven og nyde de muligheder der er fordi nogle hundeejere ikke holder deres hund i snor eller nøjes med at slippe den i det indhegnede område, som vi også har været heldige at få bygget i den ene skov. Det kan godt være, at de ting ikke står i loven, men det er da tilladt at tænke selv. Desuden er begge områder ret store, så der burde være mulighed for at lade hunden gå løs, selvom den skal i snor, når man skal passere nogen. Og jeg forestiller mig egentligt ikke, at andre fritløbsområder er små, bitte græsfirkanter, hvor det er helt umuligt at undgå hinanden. Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl? Hvis hensigten med kampagnen er at forhindre nogle af de mange aflivninger er det selvfølgelig ikke relevant, men derudover synes jeg ikke det er et dårligt punkt at have i en kampagne, der forbereder folk på hvordan det er at have hund hele generelt. I min verden indebærer det altså, at man får lært sin hund et ordentligt indkald, så man kan kalde den til sig, hvis det bliver nødvendigt.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg kan sagtens forstå dig og jeg planlægger heller ikke at købe en ægte hund uden stamtavle en anden gang. Men det er mest pga. sundheden og ikke fordi jeg betvivler at han (og andre hunde) er ægte. Der er bare ikke mange tavleløse opdrættere, der tjekker for noget som helst og jeg vil selvfølgelig gerne have en sund og rask hund, som jeg kan have glæde af i mange år.
  23. Jeg diskuterer hvad jeg gerne vil have en oplysningskampagne skulle indeholde. Og her synes jeg som sagt det kunne være fint at nævne, at hundeskove ikke er tænkt som et sted, hvor hunde kan styrte rundt og genere tilfældige forbipasserende, som egentligt gerne bare gerne vil gå en fredelig tur med deres hund. Eller i det hele taget bare gå en tur i skoven. I "min" skov kommer der også mennesker uden hund - nogen rider også en tur der - og nogen af dem må da også finde det ret utrygt, hvis der kommer 1, 2, 3 eller flere hunde løbende imod dem uden at ejeren kan kalde dem til sig.
  24. Præcis. At tage hensyn til andre er absolut ikke noget man praktiserer ret meget længere. Hvis det ikke går udover en selv eller ens egen hund, så har folk tendens til at være ret ligeglade. Og så er det desværre dem, der godt kan finde ud af at tage hensyn, der bliver jaget væk
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg føler mig bestemt ikke snydt Jeg har en hund, som jeg har fået som værende labrador - han ligner en labrador og han opfører sig som en labrador. Hvorfor skulle man føle sig snydt, hvis man har fået det man betalte for Man er vel først blevet snydt, hvis man tror man køber en labrador og kommer hjem med en hund, der opfører sig som alt andet end en labrador? Angående prisen så skal man selvfølgelig ikke betale ekstra for en tavleløs hund, medmindre der er forhold, der berettiger at prisen er højere end for andre tavleløse hunde. Det kan f.eks. være sundhedstjek. Men nej, man skal selvfølgelig ikke købe en tavleløs hund, hvis dens pris er på niveau med "stamtavle-hunde" og der ikke er nogen reel grund til det.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.