Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Cavalierklubben er en specialklub under DKK, så det ene er jo ikke bedre end det andet Patella er en sygdom i knæet, som vist nok gør at knæet hopper ud af led. Når hunden har 0/2 i hjertestatus, betyder det, at den har grad 2 i mitralprolaps. Det betyder, at mitralklappen presser sig mod venstre hjertekammer, når det trækker sig sammen. Man deler det ind fra 0-3. Det forreste tal er mislyd og det har den hund du har kig på så ikke noget af endnu Giver det overhovedet mening? Ellers kan du læse mere om det på specialklubbens hjemmeside
  2. Har du prøvet at kigge på de tørrede tyggeting på zooplus? Jeg har købt noget derfra et par gange, når jeg har bestilt foder og jeg synes det er rigtig godt - og det gør Bobo heldigvis også Indtil videre har jeg købt oksespiserør, tørrede andehalse og tørrede okseører. Især okseørerne tror jeg kunne være gode for jer, hvis pigerne gerne skulle bruge noget tid på det. Bobo brugte i hvert fald tæt på en halv time i går og han er jo noget større, så de er ret hårde :5up: Men ellers er det jo bare at prøve sig frem, der er jo alverdens ting at vælge imellem
  3. For at svare på trådens emne, så kan jeg godt forstå, hvis man sælger en hund, som ikke lever op til de forventninger man havde til den. Hvis man dyrker en hundesport på højt plan og bruger en masse tid på det, så kan jeg godt forstå, hvis man bliver lidt skuffet, hvis den ikke dur til det overhovedet. Dog ville jeg aldrig selv kunne gøre det. Jeg tror aldrig, jeg selv kommer til at gå så meget op i en sport, at jeg kunne sælge en hund, fordi den ikke duede til det. Jeg kommer jo lynhurtigt til at holde af kræet og jeg tvivler på, at en sport vil komme til at betyde ligeså meget. Men jeg køber så heller ikke hund for at kunne dyrke konkurrencer. Jeg køber et nyt familiemedlem og det er vel der hele forskellen ligger.
  4. Men vi kan vel godt blive enige om, at en hobby er en fritidsinteresse - altså noget man gør i sin fritid. Derfor er hundesport vel oftest en hobby. Jeg har stor respekt for de hundeførere, der kommer på landsholdet med deres hund for al energien, tiden og pengene, der er blevet puttet i det. Det synes jeg da er flot og det må jo kræve noget disciplin at komme så langt - og selvfølgelig at man er rigtig dygtig. Men derfor synes jeg nu stadig, at det er en hobby
  5. Tillykke til dig også
  6. Okay, på den måde. Så blev jeg så klog Jeg har altid bare tænkt, at når noget blev tørret, så kunne det ligesom ikke være BARF mere. Men kan godt se, at det selvfølgelig er bedre, hvis der ikke er alt muligt l*rt i end hvis det er fyldt med tilsætningsstoffer.
  7. Men hvad så, hvis hunden faktisk trives fint nok og det "kun" er ejers ambitioner om at komme langt i en bestemt sport, der står i vejen for at hunden kan blive i hjemmet? Er man så stadig egoistisk? Eller er det i det tilfælde mere synd for hunden at blive flyttet fra alt velkendt, fordi den ikke har hvad der skal til?
  8. Hvad er BARF-tørfoder og hvordan adskiller det sig fra almindeligt tørfoder?
  9. Jeg har stemt 60-90 minutter. På en ganske almindelig hverdag er vi afsted på en morgentur på omkring 20 minutter. Om eftermiddagen er vi på en tur, der kan tage mellem 30 minutter til 1½ time og aftenturen er typisk også en halv times tid. Så i gennemsnittet bliver det nok til omkring 80-90 minutter på en hel dag, hvor vi er ude at gå.
  10. Nej, helt ærligt Anne... Det må du gøre bedre næste gang
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Jeg har kun det her og det er også uden tænder - dog er det tydeligt, at han smiler og er glad, synes jeg
  12. Ja, Bobo er også rigtig hurtig til at knurre af den farlige, usynlige mand på den anden side af døren Men han gør det også meget sjældent udover det.
  13. Ja, og det kan jeg også godt sætte mig ind i. Men folk (og hunde) er forskellige og mennesker tager forskellige valg. Også på deres hundes vegne.Derfor har jeg umiddelbart lidt svært ved at forstå, at du (bl.a) ikke har forståelse for at andre kan tænke anderledes end dig på det her område og derfor handle anderledes.
  14. Nu snakkede jeg jo ikke om trådstarter, men om beaglepack. Og så kan jeg egentligt godt forstå, hvis trådstarter ikke gider have en masse gode råd om hvad han bør og ikke bør gøre. Jeg kan nemlig sagtens forstå, at man prøver at finde et andet hjem til hunden i stedet for at aflive den med det samme. Det ville jeg selv have gjort. Også selvom hunden er gammel. Jeg ville have det ret dårligt med bare at have aflivet hunden uden overhovedet at have forsøgt at finde en anden løsning.
  15. Min mor arbejder på et plejehjem, hvor det også er tilladt at have dyr. Der er nogle stykker, der har deres egen hund med og så har de to katte. Det fungerer også rigtig fint. Det kræver selvfølgelig, at personalet er indstillet på at de skal tage sig lidt af dyrene også, for det er ikke alle der magter at lufte hundene mere. Der er f.eks. en dement borger, som ikke helt får det gjort altid. Så der skal selvfølgelig holdes øje med dyrene, men det kan godt lade sig gøre, hvis personalet er med på det
  16. Ja, dig... Hver eneste gang jeg besvarer et af dine indlæg, kommer der et eller andet surt svar retur, hvor du påstår, at jeg altid er efter dig. Så ja, på mig virker det som om du føler, at jeg kun er ude på at genere dig. Men okay, hvis du virkelig ikke mener, at det er rigtigt, så tager jeg den på min kappe :blink:
  17. topic svarede på Therese's Trei i Vis os din perle
    Sikke nogle skønne (og tossede! ) piger du har :hjerte:
  18. Du føler dig godt nok forfulgt af mig hva? :hmm: Kunne du ikke bare for en gangs skyld prøve at lade være med at tage det personligt bare fordi det lige er dit indlæg jeg vælger at citere. Der er ingen skjulte bagtanker og du er ikke en torn i øjet på mig. Det er jeg efterhånden ved at være træt af at sige, for du vil åbenbart ikke forstå, at det ikke er noget personligt Men ja, du får det som du vil have det og jeg lader være med at kommentere dine indlæg fremover.
  19. Måske med respekt for at man forsøger at gøre det bedste for hunden? Jeg forstår ærligt talt ikke jer, der har et eller andet behov for at dunke TS i hovedet med hans og hans kones beslutning. TS skriver selv, at de har tænkt over det igennem længere tid og er kommet frem til denne beslutning i stedet for at springe direkte til aflivning. Hvis der var blevet lavet en tråd om aflivning, ville det sikkert også afføde en masse reaktioner :hmm: Det er umuligt at gøre alle tilfredse og jeg synes man må respektere det, når der gentagne gange bliver bedt om, at man ikke kommer med mere eller mindre velmenene råd. Det er i forvejen ikke en særlig sjov situation at stå i og man gider nok ikke ligefrem blive ved med at få at vide, at man træffer et forkert og dumt valg.
  20. Tror ikke at nogen vil argumentere imod at hunde nogle gange må finde sig i ting, som de ikke har så meget lyst til. Det er vel mere metoder, der diskuteres. Jeg forventer da også, at min hund finder sig i nogle ting, men jeg forventer også, at der nogle gange skal lidt træning til og at jeg ikke kan "daske" mig ud af problemet. Når det er sagt, kan jeg skam godt forstå, at du skulle have fjernet hunden, så børnene kunne lege uden at genere hunden. Jeg havde bare ikke valgt at daske til den, men var nok bare gledet lidt af på det og begyndt at træne det på et andet tidspunkt.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Jeg gad sgu godt have børn som dem, der ikke ville ligge under for at det hele skulle gå op i druk og hor hver weekend, fordi deres venner gør det. Eller, det ved jeg jo ikke om de gør Men unge mennesker, der ikke bare følger strømmen elsker jeg en lille smule - flere af dem, tak! Så kan det forhåbentligt medføre lidt større rummelighed omkring hvad man må/skal/bør, når man er ung :hmm:
  22. Hun ser godt nok træt ud på det første billede! Det er hårdt, når alle 8 skal have mad på én gang Men hvor er de dog kære... Bliver så godt når de begynder at gå rundt på deres små, buttede corgi ben
  23. Dejlige sne billeder Sådan noget sne sidder da bare overalt i et løveskæg!
  24. Altså, du mener, at hundene godt må knurre, men at I helst ikke skal ud i situationer, hvor det er nødvendigt? Er det rigtigt opfattet? Ellers er jeg heller ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.