Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Debat
    Men hvem er det der påstår, at landbrugsdyr ikke bliver prioriteret højere end hunde? Det her er vel bare en af de ting han synes der skal fokus på - det betyder vel ikke, at alt andet bliver nedprioriteret?
  2. topic svarede på Therese's AnneMangetal i Debat
    Erklærer mig bare enig med de to damer, der sagde noget før :blink: Det blev sgu sagt noget bedre end det jeg fik skrevet
  3. Det måtte godt indeholde noget om staldopdræt og hundehandlere, synes jeg. Og at alle hundene (både hvalpe og voksne) skal virke sunde, glade og velsoignerede.
  4. Jeg klapper så ikke i hænderne over den beslutning. Uden at det her skal blive en diskussion for og imod kastration, så aner man jo slet ikke om der vil være et problem ift. tæver og andre hanhunde, når hunden kun er 8 måneder. Nogle hunde kan altså sagtens håndtere løbske tæver og kan også sagtens fungere sammen med andre hanner. Desuden er kastration jo ikke nødvendigvis kun en god ting. Man kan kastrere unødigt og ender så med en hund, der bliver skrupsulten og muligvis tyk - medmindre man vil nægte den mad - pelsen kan blive rigtig grim eller hunden kan blive usikker. Det synes jeg lige man skal huske at nævne. Og set i lyset af det synes jeg kastration virker som en lidt forhastet beslutning. Men når det nu er sket, så håber jeg da for alle, at det rent faktisk ender med at være en god beslutning
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Min holdning er den samme. Jeg ville købe en voksen hund - gerne ældre end Marley - som han kan læne sig lidt op af, når de skal være alene. Men uanset er der jo altid en risiko for at de smitter hinanden og så kan I ende med at stå med to hunde med alene-hjemme problemer. Så det kan nok godt betale sig at bruge noget tid på at finde den rigtige hund, der som sagt er ældre og måske en lidt mere selvstændig race end Marley, som ikke tager det så tungt at være alene hjemme.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Hvad sagde de?
  7. Bortset fra det kom jeg til at grine lidt, da jeg fandt ind på pedigrees side. Der står sådan her: MYTE Vores hundefoder giver diarré FAKTA Vi tester vores produkter hele tiden for at sikre, at de er nemme for din hund at fordøje, og for at sikre, at der ikke er nogen risiko for dårlig mave eller diarré. Vores dåsemad er nemmere for hunden at fordøje end tørfoder, så du skulle måske prøve at skifte til dåsemad, hvis din hund foretrækker noget, der er nemt at fordøje. Diarré skyldes snarere sygdom, stress eller noget usædvanligt, som hunden har spist – mange hunde roder i affald og vil spise næsten hvad som helst! Et for hurtigt skift af hundens foder er en anden almindelig årsag til diarré. Husk, at hvis du skifter hunden fra en type foder til en anden, skal du gøre det gradvist over en periode på omkring en uge. Så når Bobo får tyndskid og skider en lort ud, der kunne gøre en shetlandspony misundelig, når han spiser pedigree, så er han altså bare stresset eller syg - også selvom det holdt op i løbet af to-tre dage, da vi skiftede foder :hmm: Jow jow man bliver sgu så klog Altså, hvordan pokker kan det være en myte at nogle hunde får diarre af foderet
  8. Jeg tror ikke, at det billige supermarkedsfoder er ligeså godt som det dyre. Pedigree f.eks. Hovedingredienserne i deres foder er korn. Derefter kommer kød og animalske biprodukter, olie og fedt og vegetabilske biprodukter. Mig bekendt er biprodukter det man har besluttet sig for ikke er egnet til menneskemad. Nogle af de biprodukter er sikkert fine nok at fodre en hund med, men der må også være en del af det, der ikke er nogen som helst næring i. Og når der bare står biprodukter, aner man jo ikke hvad der er hvad. For mig svarer det til, at jeg skulle leve af pizza og burger. Der sker ikke noget ved at spise det engang imellem, men at skulle leve af det er jo ikke godt. Og jeg synes faktisk, at billigt foder indimellem kan være at sidestille med junk Jeg har i hvert fald endnu ikke set en ingrediensliste på et billigt tørfoder, som jeg synes er tilfredsstillende. Et eller andet sted er det vel også urealistisk at tro, at man kan lave et nærende fuldfoder for under 300 kroner - eller er det bare mig?
  9. Tilslutter mig de andre. Tålmodighed, tålmodig, tålmodig og ros, ros, ros, når han gør det rigtige. Og ja, han kan sagtens nå at lære det endnu - bare rolig
  10. Markerer han eller sætter han sig stadig ned og "hvalpe-tisser?" Hvis han markerer, er det højst sandsynligt pga. hormoner. Der kan nemlig godt gå et stykke tid, før en kastration virker. Hvis han ikke markerer, kan det skyldes blærebetændelse, som Blueberry også nævner. Især hvis han tisser flere gange end normalt og måske kun drypper.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Årh, lille stakkel Og stakkels jer! Ventetiden kan være helt ulidelig :ae: Håber godt nok han snart får det bedre
  12. Glæder mig til flere billeder af dine søde piger :5up:
  13. Lige præcis. Gina, da jeg var barn havde vi en hund, der var blandet af schæfer/collie/labrador og vi syntes selvfølgelig, at han var en skøn hund, som vi godt kunne tænke os en hvalp efter. Nogle af mine forældres bekendte have en tæve, der også var en labrador blanding, så de besluttede, at hundene skulle lave et kuld og at vi skulle have en af hvalpene. De var begge to ret små - vores hund vejede 20-22 kg og tæven var endnu mindre. Så vi forventede at få en lille hund, der mindede om labben. Det gjorde han også - mindede om labradoren, altså. Størrelsen passede bare overhovedet ikke på det vi havde forventet. Han var 70 cm til skulderen og vejede 45 kg. Her var det udseendet og kropsbygningen, der kom bag på os, men det kunne jo ligeså godt have været psykisk. Man kan ikke rigtig regne med noget, når det kommer til blandinger. Det bliver kun gætværk.
  14. Hvor køber du fra?
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Uh, der sidder masser af hunde rundt omkring og mangler et nyt hjem - også voksne. http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/hunde-til-nyt-hjem http://www.dady.dk/Hunde-der-s%C3%B8ger-nyt-hjem http://www.dyrevaernet.dk/adopter-et-dyr.aspx?id=652c4af8-b86f-4a92-be42-0984a04edf4c#animals Bare for at nævne nogle stykker Derudover findes der jo også gul&gratis og den blå avis, selvom jeg, som du nok kan se, synes du skal købe ved et internat
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror en voksen hund, der hviler i sig selv og trives godt med alene-hjemme kunne være en rigtig god ide. Måske en lidt selvstændig hund, der ikke så nemt lader sig påvirke af jeres nuværende hund :hmm: Og I skal selvfølgelig huske at sikre jer at den nye hund kan være alene hjemme i sit nye hjem, inden I tager afsted på arbejde, da nogle hunde lige skal have lidt tid til at vænne sig til sit nye hjem før de kan være alene der
  17. Måske hvis du virker lidt irriteret? Jeg gør gerne det, at jeg tager hånden op og lader ham slikke på den i stedet for, hvis jeg af en eller anden grund ikke vil kysses. Det kan åbenbart godt gå i en snæver vending
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Det er en udbredt misforståelse, at det kun er nødvendigt at købe hund med stamtavle, hvis man vil udstille. Men det er ikke kun det man bruger den til. Med en stamtavle sikrer du dig, at din hund er raceren, du kan se dens forældre, søskende og andet ophav. Du kan også se forældres, bedsteforældres og søskendes sundhedsstatus, så du kan købe en hvalp efter en hund, hvis familie ikke er syge. Der er desuden avlsrestriktioner og anbefalinger, når man avler med kennelmærke, så man så vidt muligt ikke avler på syge dyr. Jeg kender ikke så meget til de andre racer, men en Cavalier vil jeg personligt aldrig købe uden tavle, da de kan lide af flere forskellige sygdomme og som køber har du ikke en jordisk chance for at gennemskue om du køber en hund, som måske bliver syg senere i sit liv. Jeg skriver ikke det her for at afskrække eller være snobbet, men fordi det ville være rigtig synd for jer og for hunden, hvis den ender med at komme til at fejle et eller andet, som forringer dens livskvalitet og muligvis bevirker, at den skal herfra før tid.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Hej og velkommen til Hvis du har lavet indlægget her for at finde en ny hund til dig og familie tror jeg det er nødvendigt at fortælle lidt mere om jer og jeres ønsker om en hund. F.eks. er det relevant med størrelsen, pelsplejen og aktivitetsniveauet. Det kan også være relevant at nævne om hunden må være gøende. Det kan være upraktisk med en gøende hund, når I bor tæt på andre mennesker, hvilket man jo gør i et rækkehus. En anden ting kunne være om hunden helst skal elske alle mennesker eller om den godt må være reserveret/ligeglad med fremmede mennesker. For en børnefamilie som jeres kan det være vigtigt at hunden ikke er reserveret, hvis børnene tit har legekammerater og venner med hjemme på besøg. Eller hvis man får mange gæster. Ja, tror I er nødt til at fortælle lidt mere En anden mulighed er jo at kigge på et internat i nærheden af hvor I bor og se om der ikke sidder en hund, der kunne passe rigtig godt til jer og så tage ud og møde den. Der sidder stort set altid hunde og mangler et nyt hjem.
  20. Næste gang køber jeg mig fandeme en mindre hund!
  21. Okay, så passer det jo fint nok Et godt råd må være at skrive lidt om eventuelle sundhedstest som han har været igennem. Det kan f.eks. være hofteledsdysplasi eller albuedysplasi, som man anbefaler at tjekke større hunde for. Og også hvad du forventer af tæven både fysisk og psykisk - altså hvad et godt sind dækker over og at hun selvfølgelig også skal være rask. Det kan være en fordel ift. at finde den rigtige tæve til din hanhund - som er rigtig flot i øvrigt!
  22. Men har han tavle fra DKK, siden han er blevet bedømt der? Eller var det på et af de der skuer de afholder for tavleløse? Spørger bare fordi du har lagt tråden i hunde uden stamtavle og hvis han har tavle, synes jeg da næsten at tråden skal flyttes
  23. Vær du bare glad for at hun ikke vejer 30 kg
  24. Men synes I at foderet er for dyrt?
  25. Essentials er 13 kg ikke? Er imponeret over at du kan få det til at vare en hel måned til 2 hunde

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.