Alt der er opslået af PinPoynter
- Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
-
Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
Delte en enetime med Janice i dag (Gus & Bertie), hos hende der underviser ude på gården hvor Agnes og jeg passer heste og høns () -det er også derude jeg selvtræner en lille smule engang imellem. Huuhej, vilde dyr, Sally var bare på!! Åhh det var som om hun slet ikke kunne lave fejl?! Lige indtil det blev ret svært, men altså, så fed en fornemmelse!! Vi løb en masse mindre moduler med bagkryds og vendinger, og fik tilsidst sat det sammen til to forskellige hele baner. Og ingen slalomfejl overhovedet! Weeeee er bare så stolt af hende. Kunne mærke hvor godt det var for hendes selvtillid at løbe "hjemme", og jeg måtte virkelig kridte skoene for at komme med Vi legede med at par sjove ting, som at stå bagved en tunnel som hunden skulle i osv, og hun gjorde det i første forsøg! :banan::banan:
- Ny agility hund til mig, men hvilken??
- Det her forstår jeg ikke...
-
Passer jeres udstyr altid sammen?
Mine hunde matcher sjældent ret meget andet end mudder. Jeg matcher aldrig noget som helst (bruger dog ens sokker ), og det gør Agnes heller aldrig og heller ikke huset. Martin har vi også givet op overfor
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
-
De dumme spørgsmål
man klipper knurhårene af?
- Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
-
Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
Jeg har kun oplevet det med Sally, når hun "hyrdede" på noget, altså hvis hun f.eks. skulle springe mod alpakaerne på marken ved siden af. Kan det være hun "hyrder" dig, og derfor ikke kan se/koncentrere sig rigtigt om springet? (ellers kan hun finde på at gå under hvis hun er meget træt, men det er jo noget helt andet). Jeg trænede det ikke som sådan med Sally, det er ikke så ofte alligevel, at der lige står en alpaka bagved det spring man skal over men hvis det var et virkeligt problem for mig, ville jeg nok starte med at stå ved siden af springet, og så langsomt bygge op til at kunne bevæge mig ind foran det. Fra BEGGE sider. Det er jo nemt at øve hjemme i din have f.eks. Tog Sally med ud på gården i går, og fik løbet en smule. Sendte hende igennem slalom en del gange, vi har ikke rigtig fået trænet den over vinteren, og selvom hun slet ingen slalomfejl havde i lørdags (:banan:) var hun ret langsom, og i alle banerne var der kun 6 pinde i slalommen. Hu fejlede lidt med indgang lige i starten, men så kom hun i gang, og jeg fik presset hende lidt med fart og en lille bitte smule (men ikke meget) med indgangsvinkel. Det er hun ikke vildt skarp til, og jeg ville gerne have en masse succes og mindre afbrydelse.
-
Søger god kiropraktor e.l. i midtjylland.
Ses du ikke til træning med MissMenelli? Hun er vist helt vildt glad for ham hun tager sine hunde til :5up: (hvis navn jeg ikke kan huske).
-
Er tørrede ting farligt ?
Charlie, som ellers godt kan være en lille smule sart, har ofte spist dyr der var så døde at de næsten var flydende. Virkelig virkelig vammelt! Men han er aldrig en eneste gang blevet dårlig af det. Til gengæld gav jeg ham engang et stykke salami, og det kunne han så IKKE tåle... så hele hans hoved hævede til han lignede en bullterrier Ergo, 3 dage for gammel rullepølse - NO GO! Selvdøde, opløste kaniner/rådyr etc - delikatesse!
- Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
- Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
-
Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)
me too Det burde i helt klart indføre derhjemme!! Det er helt vildt godt for moralen
-
Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)
Super dag! Vi lagde ud med en fejlfri agilityrunde, som indkasserede en 3. plads Det var en klasse der var udskrevet som graded 1-7, dvs hunde fra alle grades løber samme bane, men der er individuel præmiering i de forskellige grader. Så banen var lidt sværere end hvis det f.eks. kun er en 1-2/1-4 klasse, men Sally var så dygtig! Derefter løb vi en springklasse. hvor hun desværre først rev en bom, og derefter lyttede for godt efter mig, og drejede indenom et spring hun skulle have været over. Bagefter igen en agilityklasse, og en ny fejlfri runde! Hun var ret langsom, så ingen placering, men en fin "clear round" rosette til os :blink: Hun virkede vildt frisk udenfor, men pustede lidt inde i hallen, tror simpelthen hun havde det enormt varmt derinde, det var meget mildt i dag, og hendes vinterpels er rigtig kommet igennem nu, hun ligner en bjørn. Jeg tog mig sammen til at løbe den sidste springklasse, desværre tog hun en bom igen, og jeg lavede en dum fejl, hvor jeg fik sluppet hende af syne, og hun smuttede igen indenom et spring, hun blev lidt "arrhhh så gider jeg heller ikke, hvis du ikke kan finde ud af det, mor", og jeg diskede os med lidt opmuntrende leg, inden vi tog banen færdig, og det var lige den rette medicin, for hun fløj rundt på de resterende forhindringer, så dejlig en afslutning på en god dag! Og det bedste, ikke en eneste slalomfejl hele dagen! Godt nok har de kun 6 pindes slalommer med, men det er jo for det meste starten der har drillet os, ikke senere hen. Super dag! Dejlig hund, som nu sover med bunden i vejret, på sofaen :hjerte:
-
Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)
Vi skal afsted i dag, er meldt i 4 løb, men når nok ikke dem alle før jeg er nødt til at køre hjem. Sally skulle gerne være i lidt bedre form end sidst vi var afsted, efter at have leget med julegæstehunde i 2 uger, men agilityforhindringer har hun ikke set noget af, siden sidste konkurrence. Vi træner når vi er i byen!
- Jack Russel Far søges.
-
staffordshire bull terrier
er de meget mere energiske en amstaffen da? til trådstarter, vi havde en staffieblandingshvalp i pleje sidste år, og han flyttede hjem til en enlig dame med en ældre staffietæve, og trives rigtig godt. Vi passer ham stadig engang imellem, og han er helt naturligt meget blid og forsigtig med vores lille datter, men er ellers noget af et bulrehoved, virkelig en elefant i en glasbutik!! Hun er startet til agilitytræning med ham, og han viser lovende takter.
-
To Bordere i snevejr
ja, godt hun er forsikret!
-
To Bordere i snevejr
totalt off topic til din søde video, men da Akita var ung, blev hun pludselig oforklarligt halt. Det var kun lige når hun rejste sig, men hun støttede slet ikke på den i 5-6 trin (et forben), og derefter mere og mere, og så var der slet ingenting, nogle gange i en hel dag eller to, indtil det skete igen. Jeg fik taget røntgen og der var ingenting, og hun reagerede ikke på "hiv og træk/trykken" eller noget i den stil. Så en dyrlæge anbefalede mig at give hende ingefærtabletter, da de virker helende på vedhæftninger og den slags. Og det forsvandt efter et par dage med ingefær, og kom aldrig tilbage. Og Akita var ikke en hund der sparede sig selv.
-
To Bordere i snevejr
sne-leg! :hjerte: Men jeg troede at Cassie var i genoptræning?
- God sele?