Alt der er opslået af PinPoynter
-
Moderacer indenfor hundesport.
Jeg er faktisk meget mere til kelpiens køterudseende end borderens "yndighed" (som så kan diskuteres når vi taler UK, herovre er der collier i alle former og farver, hjemme ligner de fleste af dem udstillingshunde, synes jeg). Og den er jo hverken større eller tungere at se på når den arbejder.
-
Min lille hemmelighed..
Hun er da også for nuttet! Hvad siger hun til din mands drenge? (var det ikke hende der ikke kunne med børn, eller var det bare noget en anden spurgte om?)
- Moderacer indenfor hundesport.
- Moderacer indenfor hundesport.
- Moderacer indenfor hundesport.
- Moderacer indenfor hundesport.
-
Moderacer indenfor hundesport.
Herovre (i agility) er kelpien det nye sort. Jeg fatter simpelthen ikke hvad almindelige mennesker, som dyrker lidt agility, skal med en kelpie?? Men sådan er det jo, de kan vinde de klasser der er lukkede for border collier, hvor det så var meningen os andre almindelige dødelige, med alle de andre racer, skulle kunne komme til. More the fool us!
-
Billedtråd, januar 2013
Af dem jeg har set, har mange af dem har extremt dybe brystkasser, så deres krop ligner en kæmpe trekant, med en tynd hals og lille bitte hoved. Så er der flere der har enormt dårlig benstilling, med meget bredde mellem forbenene og så virkelig udtalt indfodethed.
-
Billedtråd, januar 2013
Er det ikke sjpvt så forskellig en race kan se ud, i forskellige lande. Her i UK findes der virkelig nogle af verdens grimmeste dobere, men dine ser alle rigtig smukke ud!
-
Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)
Arrggh, vi skulle have været til kusine Lily's 1 års fødselsdag i morgen, men det er udsat til næste søndag pga vejret.. men næste søndag skal jeg jo til konkurrence! Tror godt jeg kan nå begge dele! Hvis jeg ikke er fuldt opsat på at løbe alle klasser. Ville nemlig også godt have Charles med, og løbe en any size klasse med ham.
- Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13
-
Agilitykonkurrencer Vinter/Forår (2012-2013)
nu har vi jo endelig fået lidt sne! Bliver spændende at se om stævnet næste weekend bliver til noget, men det er jo indendøre, så det skulle ikke være alt for kritisk. Verden hernede i det sydlige går gerne i stå med lidt sne på vejene.... Sally ligger altid i bilen, i et aflåst bur. Har ikke været afsted i rigtig kulde endnu, men tænker jeg skal have syet et dækken til hende, for hun kan bedst lidt at bagsmækken er åben med vent-lock'en, og så er der jo koldt-koldt i bilen. Hun har vet bed + uldtæppe i buret, og det er dækket over med at tæppe for at blokere hendes udsyn (mere udsyn = mere larm ).
-
Det er godt at have en storebror!
Ej men altså, det er da SÅ kært! :hjerte:
-
Spædbørn og hunde - hvordan gør man ?
Vores hunde var to et halvt og knap to, da vores datter blev født. De elskede hende fra første dag, selvom de aldrig har været vant til små (eller større) børn. De fik lov at snuse og kysse hende alt det de ville, også i ansigtet, og de sad med os i sofaen mens jeg ammede etc, og var i det hele taget bare med til alting.
- Ny agility hund til mig, men hvilken??
- Luna's negl trukket af
-
Træning "på trods" af race?
det er vist meget individuelt hvad der er problemer med, opsamling, ikke tygge, aflevere uden at smide det, komme lige ind etc.. og så det, at det (synes jeg) er en meget nem øvelse at ødelægge for hunden, fordi det er ret mange behaviours der skal kædes sammen til en større enhed.
-
Træning "på trods" af race?
apporteringer må være næste mål :klap: nu er de jo fint klikkertrænede, så går du bare igang med noget shaping og baglænskædning, og så kører toget!
-
Træning "på trods" af race?
Flot, Hopsa :banan: Hvad skal det ikke ende med
-
Stor "doven" hund?
Jeg skal ikke kunne sige om han har ertypisk rottweiler, da jeg faktisk overhovedet ikke bryder mig om dem, hverken af sind eller udseende. Har derfor aldrig rigtig bekymret mig om at nærstudere dem yderligere.
-
Stor "doven" hund?
Charlie får en times løbetur (fri leg) i skoven om morgenen, og så ser man ham ikke meget resten af dagen. Han kan godt lidt at træne lidt, men ikke hvis det bliver for fysisk krævene eller mentalt meget svært. Han er nok det jeg ville kalde en stor doven hund. Tag ikke fejl, han løber stærkt og får virkelig brændt energi af om morgenen, men det holder så også helt til næste dag. Han går rigtig pænt i snor, trækker aldrig, og følges med mig i det tempo jeg går i. Han er god med 99% af alle hunde han møder. Han er rottweiler/ridgeback blanding og 4 år gammel kastrat. Han ville sagtens kunne med Ayo og Liva, han elsker små hunde. Altså du må ikke få ham (det lød lige pludselig som en salgsannonce!)
-
Hunde der har hygget sig liiiiidt for meget...
Suk, sådan har Sally set ud HVER ENESTE DAG siden oktober?!? (2012 var officielt det 2. vådeste år herovre, i de ca 100 år de har målt nedbørsmængder) Det tager hende ca halvandet minut at blive så svinet, og så tager det timevis at tørre
-
Jer der ikke går så ofte tur med hunden
Stella, jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om halti'en det er også noget lort! Desværre virker den rigtig godt på min uartige hund, så jeg bruger den rigtig ofte:lol:. Men hun er også, nøjagtig som du skriver, stor og går ikke konstant med næsen i jorden. Hvis du ikke er helt lukket for tilvænding til en grime, så kan jeg foreslå Canny collar i stedet. Snoren sættes fast i nakken, så der ligger ikke konstant træk på hundens næseryg, og rigtig mange hunde tolerer den af den grund meget nemmere end en halti. Der vil jo nok stadig være en indkøringsfase, hvis han virkelig er så "hysterisk" (ikke negativt ment) som du skriver, men det er vel et forsøg værd? Du kan jo prøve Ninjamors metode, den lyder rigtig god. Jeg er ikke sikker på om canny collar sælges i DK i butikkerne, men alt kan jo fåes over nettet, og ellers kan jeg evt købe en hjem til dig, og sende den over?
-
Sikreste placering af hund i bilen?
Jeg har slet ikke udtalt mig om bur? Du skrev som om det var sikkert for hunden at sidde i en sikkerhedsgodkendt sele, det er det ikke. Do dog seatbelts keep your pet safer? - Video on TODAY.com prøv at se "hunden" i den første test, hvor selen ikke brister. Den ville da ikke have det ret godt efter en kollision? (Testen er simuleret til ca 50 km/timen)
-
Sikreste placering af hund i bilen?
det vil også ske i en sele! Og hunden vil højst sansynligt brække nakken. Det selerne beskytter imod, er at hunden brækker nakken på føreren af bilen, ved at flyver over hovedet på denne (en for svag sele knkker både i syninger og klips ved så kraftig påvirkning). Fandt en video for ikke så lang tid siden, der viser kollisionstests med hunde i seler. Det er ikke et rart syn!