Alt der er opslået af PinPoynter
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Dumme Aina, som tillader sig at have et liv udenfor H-F når vi vil se video
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
tror nok lige vi mangle videobeviser!! :klap:
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Tror den der slalom er lidt lav, mener den til træning har længere pinde (i træ, den der er platisk). Ja, jeg bruger lidt et misk-mask af kommandoer, men har aldrig kunne lide "tunnel" IIIIIGENEMMMMM ligger ligesom bedre i min mund, ligesom jeg slet ikke kan sige "zig-zag" eller "slalom" (og med Indy hed den "ind"), men "go weave" smager så godt. Bruger "tips" til vippen, selvom det i mit hoved er stavet Tipps, fordi jeg kender en hund som hedder det, og "on it" om felterne. Skrev jeg ikke også "feltfejl" i ""? netop fordi det jo ikke er en feltfejl, bare en fejl i forhold til hvad jeg vil have hende til.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Takker! Synes også selv Sally er på rette spor, hun har det i hvertfald sjovt! Det er meget ulig hende at stikke af op mod andre hunde i agilitysammenhæng, men det her er indhegningen ude ved stalden hvor jeg hjælper til, og hun er jo er vant til bare at løbe med Charles som det passer hende, og det indebærer at "fence guarde" og råbe røv af andre hunde oppe i skoven (jeg kan ikke altid se de andre hunde før dem, og lever lidt i princippet om ikke at kalde dem af, hvis jeg ved det ikke virker). Hun kommer jo hurtigt tilbage igen, men det er selvfølgelig ikke noget der skal øves for meget, det der stikken af Synes i ikke hendes slalom ser fin ud efterhånden?
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
jeg gav hende sin bold for at hun skulle holde kæft (hun har en fin tennisbold med snor og piv, om vi kun bruger til træning)
-
Skal passe hund - hvad skal jeg være opmærksom på?
mht til dyrlæge, så vær opmærksom på at hun sjældent vælger at blive syge/komme til skade i dyrlægens åbningstid, og du risikerer at skulle til vagtdyrlæge, hvor det er betaling ved kasse 1, allerede inden de gider kigge på hunden.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
og en lille video med søde Bert :hjerte: (som faktisk er en lille drenge-mokke ) [video=youtube_share;0Cq8TUALBFA]
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Så fik Sally nedsmeltning over 4 hunde som løb oppe i skoven, og laver i de næste par klip en del fejl (som at stikke af, f. eks. ) I dne første her, ser man en af de sjældne feltfejl [video=youtube_share;aqIYTJBU77s] [video=youtube_share;bQH7vCmIy88] og så glemmer jeg hvor jeg er :stupid: [video=youtube_share;v_vt5wa9srw] [video=youtube_share;ndMOLu0aTmQ] [video=youtube_share;BM_guhyiRa0] kritik kom frisk!
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Så er der videoer nr to løb, lidt forvirring. Jeg kan tydeligt se at der ikke er ret godt flow i mit eget løberi, det gælder for det meste af tiden. Det er den slags man slet ikke kan mærle selv når man løber [video=youtube_share;ax-QBpcX1YA] slalom med en lille slutfejl første gang [video=youtube_share;4P2R_wegTfs] meget bedre slalom, men nedrivning [video=youtube_share;0VObIlq7PCs] bedre! [video=youtube_share;CShaC0E4BEI]
-
Billeder fra DK-besøg
:hmm: så må vi vist hellere spise ude hver dag
-
Billeder fra DK-besøg
gad vide om FOX hopper på at man kan have jet-lag fra en flyvetur fra UK :hmm:
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Hun havde advaret mig, så er bare glad for at der er nogle gode videoer imellem
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
men nu har jeg fået slettet de værste, og dem hvor hun filmede MELLEM mine løb, og slukkede mens vi var i aktion, så nu er der overvejende okay videoer tilbage
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Ja, og det gælder fpr den sags skyld også dem jeg har taget, da jeg havde en hoppende, gøende Sally i den anden hånd
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Sally og jeg delte en enetime med Bertie og hans mor i dag, hos en anden træner end vores normale. Kender også hende her, men har ikke været hos hende siden jeg havde Indy (og dengang var hun ikke så rutineret som hun er nu). Det var ganske godt! Bert's mor er en anelse "dogme" i sin kameraføring, men der er da et par enkelte brugbare videoer
-
Ligger sig pludseligt
Altså, ikke for at skræmme dig, men Lexi var blevet lyttet på hjertet 2 dage før hun kolapsede og måtte indlægges og have drænet væske fra hjertesækken, og dyrlægen havde ikke kunne høre noget galt da han lyttede. Hvis de andre prøver er negative, er det måske værd at få taget en strimmel af hjertelyden, hvor han er koblet til en måler i 20-30 minutter og de kan se om der er noget der ikke er helt normalt?
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Jeg tillader mig at svare selvom jeg ikke er spilop, og sally ikke er en collie. Ved ikke om det udelukkende er de skrå pæle i bruger til alle hjemme i DK, men channel weaves som jeg har brugt er jo lidt det samme, men dog med lodrette pinde. Det har været rigtig godt til Sally, givet den slags selvstændighed som hverken Indy eller charlie havde/har. Det eneste tidspunkt jeg fik problemer, var da pindene gik fra at have va 3-5 cm mellemrum, til helt lige. Der løb hun bare forbi, men så arbejdede jeg lidt med 2x2, indtil hun kunne tage 4 pinde lige, og siden har der ingen problemer været. Hun har fin fremdrift synes jeg, og arbejder selvstændigt hvilket er det jeg håbede på.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Sally gled på alt andet, hvis det var hævet bare en smule, for hun var jo ret fokuseret på mig, og satte bare fødderne ned, uden at tænke sig om? en collie (og en schæfercollie) fylder jo lidt mere på et bredt, end sådan et par terriere Ude i skoven brugte jeg dog de små træbroer, men de er så også helt vandrette, og meget bredere.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Det er nok bare rimelig vigtigt at det er skridsikkert, ligesom den rigtige, så han ikke oplever at glide på det, også selvom du ikke hæver det ret meget.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Der skulle selvfølgelig stå GLAD baby!!!
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Jeg har ogs en aversion mod buer, men har dog set det virke for enkelte hunde.. vile aldrig selv vælge det som første metode.
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Siri, vil du have løbende felter eller 2o2o? Min træner lånte mig et lille brætn nedgangen fra en baby-balance, så jeg kunne træne 2o2o hjemme, inden vi gik rigtigt i gang med feltforhindringerne til træning, det virkede rigtig godt til Sally, og hun har aldrig i sit liv misset et felt, hun har højt ikke stoppet i tide, men altså i en konkurencesituation ville det jo stadig tælle som felt berørt (og hun bliver sat tilbage på feltet selvfølgelig), men altså, vi taler en ud af 50 gange.
- Woody's helt egen tråd
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Glad hund :banan: Ingen regn Nye sko som man ikke falder i og en gald baby med på slæb :hjerte: Så bliver agilitytræning ikke meget bedre! Martin var sent på den, men jeg VILLE prøve mine sko, så tog Agnes med til træning Hun sad bare i klapvognen og pludrede og grinede af hundene, og ville "aaaa aaaa" (ae) Sally, og mysse mig :blink: Så snart hun har lært at løbe, kan hun tage Charles med på holdet
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
... og så er det i morgen de nye støvler skal indvies! Det har pisset ned i 3 dage, så jeg får rig mulighed for at afprøve deres evner