Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hund med kvalme
jeg ville ringe nu! Jeg kan ikke lide at han strækker sig og er urolig
-
sterilisation/kastration (hanhund)
hvad skulle pointen være med det? Skulle hanhunden leve sammen med en intakt tæve?
-
Hvordan bliver man hundelufter?
Det er bare så godt at finde en man stoler på :5up:
-
Midlertidigt foder?
james wellbeloved er også ok
-
Er vi lige så pylleret om vores børn.
Det vil glæde dig at vide at hundehvalpe er MEGET meget værre end babyer:mrgreen:. Nu har jeg lige fået en baby (i februar), og jeg elsker det! Men jeg skal aldrig igen have hundehvalp (har haft 2 hunde fra hvalp, og 2 fra voksne + Martins tidligere hund som han fik som voksen før han mødte mig).
-
Alternativ behandler - hvem?
en masse bil-os måske?
-
Hvordan bliver man hundelufter?
Mange af Martins kunder vælger ham fordi han er voksen (altså ikke bare en teenager der lufter hunde for lidt lommepenge men ingen ægte interesse har), har stor erfaring med problemhunde fra mange års arbejde på internat, og så er han sød og rar og til at stole på :blink: En del af hans hunde har problemer, eller er lidt voldsomme i det. Det er helt op til ejeren om hundene bliver luftet alene eller med andre, hvis de siger god for at mixe dem, sker det under konstant opsyn, og tit med mig på sidelinjen de første par gange, alt efter hundenes temperament osv. Han lufter MAX 4 hunde ad gangen, og i de tilfælde er 2 af hundene fra samme hjem, og de er blevet introduceret til de to andre i forvejen, og vi ved de alle enes. Tit er det dog kun en eller to hunde ad gangen. Herovre er 10 timers arbejdsdage jo ikke unormale, og med lang transport tid etc, er det rart for ejerne at hundene er godt tilpas når de kommer hjem, og de kan gå en lille tur/hygge med dem, velvidende at de allerede har fået en god gang løb og leg midt på dagen. Det fungerer!
-
Er vi lige så pylleret om vores børn.
navn noteret:5up:. At læse om de første 6 mdr er jo dog ved at være lidt op over nu hun bliver 5 mdr om 8 dage.
-
tisser på gulvtæppe
hvorfor sige føj efter du har tørret op? En 4 mdrs hvalp har ikke kontrol over sin blære. Og det er ikke fair at "skælde ud" efter et uheld, hvalpen har jo allerede glemt hvad der skete..
-
Er vi lige så pylleret om vores børn.
så er vi nogle der bor i et land hvor det ikke er til at opdrive en ordentlig bog om børn
-
Tiggeri ved bordet???
Gad vide hvad jeres (den ene), sådan rent teoretisk, ville gøre hvis der f.eks. sad 6 tøser rundt om bordet, og spiste lettir, og snakkede og havde det hyggeligt...??
-
tisser på gulvtæppe
har hun saa vaeret ude at tisse efter hun har spist?
-
tisser på gulvtæppe
hvis der er gået 2 timer siden hun blev luftet, har hun jo nok trængt til at at komme ud igen, skal man så skal man! Tænk på at hvalpen nok tager sig en god tår vand når den kommer hjem fra tur i den her varme (sommer halvåret), og derfor skal den selvfølgelig tisse igen relativt kort tid efter.
-
Aldersforskel
der er kun 5mdr mellem Charles og Sally, men vi har så også først fået begge da de var henholdsvis 13 mdr og 15mdr, så ingen hvalpetid.
-
Alternativ behandler - hvem?
Jeg har selv haft en rigtig god oplevelse med Lise Hansen, til en allergihund. Med noget så stort og alvorligt som bivirkninger af binyrebarkhormon pga KOL, er jeg dog ikke sikker på om jeg ville sætte min lid til homøopati, men nok gå efter noget lidt mere håndgribeligt, som det Gudrun kan.
-
Hvordan bliver man hundelufter?
Min kæreste er hundelufter, og der er ingen af "hans" hunde der har problemer med at han går igen, de er jo "gennemluftede" og trætte efter en time ude. Vores egne hunde kan også komme ud for at blive ladt alene både 2 og 3 gange på samme dag, og det er ikke noget problem for dem
-
Overtræt
det giver da ikke mening. At blokere er jo ikke at aflede, og at aflede er da ikke at vise "at man bestemmer"?
-
Afstemning månedens hund juni 2011 - ag-hund
Rigtig sødt billede :klap::klap::klap:
-
Hvad har raceforbuddet betydet for dig?
det kommer vist meget an på hvor i landet man bor.
-
Hvad har raceforbuddet betydet for dig?
For mig har raceforbudet betydet at jeg virkelig ikke har lyst til at flytte hjem til Danmark. Med rottweileren på observationsliste, ville jeg slet ikke overveje at komme hjem mens Charles er i live, og det gør mig vred at "mit" land opfører sig så pinligt, ignorerer fornuften, og ikke lærer af andre landes fejltagelser.
-
Post traumatisk stress ved kæledyr
banan og honning? Nu er jeg nysgerrig! Har altid brugt rescue remedy, men vidste ikke det andet :5up: Hvad indeholder de?
-
Så blev man ellers lige overmodig..
Jeg tror man skal være ret dårlig for ikke at rykke op, for Rio som er meget mere udfarende og har enormt svært ved at koncentrere sig når de andre hunde er i bevægelse (han vil hyrde eller lege), er også rykket op
-
Bider ved irettesættelse!
Du har fået helt utrolig ringe vejledning, af både træner, adfærds"behandler" (det lyder ikke som om de ved hvad de taler om!!) og især fra "dem fra vejen". Du er godt i gang med at ødelægge dit forhold til din hund. Ved at bruge fysisk magt lærer du ham enten at frygte dig, eller at alt er en konfrontation. En leder er IKKE en der udøver vold, tvang, "mobber" eller andet i den stil, en god leder for en hund er en forældr der lærer den at verden er sjov og tryg, og at alt godt komme til den som leger det mor og far siger vi skal! Mit råd, find en anden træningsplads, og endnu mere vigtigt, en anden (ordentlig!) adfærdsbehandler, inden det er for sent.
-
Så blev man ellers lige overmodig..
Så var det sidste træningstime men vi starter igen til august :klap: på Adult Improvers Hun var lidt frisk () da vi ankom, sikkert after al den leg med lille Bonnie men hun faldt hurtigt til ro og begyndte at arbejde. Vi lavede en masse forskelligt igen, hvem der kunne lave 5 sit hurtigts, 5 dæk hurtigst, og en "dæk, bliv" hvor vi blev ved hundene, Sally og border collien Rio (som også har issues) vandt begge to, da de blev liggende selvom begge instruktører gik rundt mellem os og klappede og alt muligt :banan: Vi prøvede også at de skulle "blive" mens vi prøvede at distrahere dem.. jeg kunne kravle rundt om Sally i cirkler, hoppe op og ned og hun rejste sig ikke :hjerte:
-
R.I.P Cleo :'(
Det er ikke mange hunde der er så heldige at have hele to dejlige familier give dem en chance for et fantastisk liv :hjerte::kys::ae: Sov godt lille Cleo, du vil blive husket med kærlighed.