Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hold kæft hvor er jeg træt at løse hunde!!
Jeg har det nok lidt som Maian. Mine hunde bliver kaldt tilbage hvis jeg ser hunde i snor. Med Sally skal man gerne være på forkant og se hundene før hende men hun bliver så heller ikke sluppet steder hvor det ikke er "socialt accepteret" at have løse hunde.. dvs er de andre hunde løse kalder jeg ikke mine tilbage. Er en anden hund i snor kommer mine i snor, og hvis det glipper undskylder jeg selvfølgelig til ejeren af den anden hund. Men om en anden mands hund ikke kommer ved indkald og løber op til mine, det kan simpelthen ikke hidse mig op på nogen som helst måde... og jeg har ikke haft problemer med at hunde der løber op til mine er agressive eller lignende.
-
Hold kæft hvor er jeg træt at løse hunde!!
Har du haft ham i et aar allerede!!!!! hvor blev tiden af?
-
Så blev man ellers lige overmodig..
Nå ja, glemte lige at nævne at jeg gik ind på banen igen efter amning, til de sidste par minutter.. og fik derefter ikke fjernet mig hurtigt nok inden hvalpe-holdet kom strømmende til.. det gjorde hende med den udfarende border collie heller ikke, så der stod vi med vores larmende bæster, godt udenfor rækkevidde, med store undskyldende smil, mens hvalpene troligt traskede fobi os floooovt
-
Så blev man ellers lige overmodig..
Tænker det er på tide med en opdatering :blink: I går var 5. (og næstsidste) gang. Vi startede med lidt "opvarmning" -kontaktøvelser, sit, dæk osv. Så var der lagt en msse forhindringer ud, kasser hunden skulle gå i, et rundt plastiklåg (stort) de skulle stå på, et stykke glat underlag de skulle stå på, små spring, en bue af kegler man skulle gå slalom igennem, en tunnel og et par planker de skulle gå henover. Det var ikke en bestemt bane, dvs man skulle bare gå rundt og prøve de forskellige ting i den rækkefølge man ville. Sally blev noget spændt! Hun elsker for det første den slags, og for det andet var alle de andre hunde oludselig noget mere animerede end normalt, men udover et par enkelte gø-anfald arbejdede hun flot Så skulle vi øve "leave" som ikke er noget jeg har trænet ret meget med hende, men hvem var lige sej?! Jeg kunne sige "leave", drible med en tennisbold, og hun tog den ikke før jeg gav lov! Sad bare der som en statue, på kun en enkelt kommando. Det synes jeg er ret sejt. Derefter missede vi resten af øvelsen som gik ud på at hun skulle lade ting ligge som man gik rundt imellem, fordi babyen blev sulten og ville ammes Næste gang er sidste gang på det hold, så opgraderer vi til næste klasse "adult improvers"
- Blue Merle fravalgt?
-
Blue Merle fravalgt?
hvad er zobel?
-
Offentliggørelse af "Knap så gode" dyrlæger???
har vist lidt problemer med kontaklinserne her til aften, skal lige se om det er nemmere at læse hvis det er en lille smule større
-
Afstemning månedens hund juni 2011 - ag-hund
og jeg har resized mit for at gøre det nemt, så nu er det det eneste der er vist lille :damn: Stopper snart med at deltage i det her..
-
Jeres sidste gennembrud
det kommer an på om det er ok at afsløre ham i al offentlighed , hvis ikke, så neeeej da :klap:
-
Kender din hund signalet for "sit"?
ok :klap: not
-
Kender din hund signalet for "sit"?
Det ved jeg ikke, vi har ikke arbejdet vildt meget med dækfasthed... jeg afprøver lige en dag det IKKE pisser ned udenfor som nu
-
Kender din hund signalet for "sit"?
i sidste uge til træning skulle vi allesammen se om vores hunde var mest obs på den verbale eller den kropslige kommando for sit. Så først skulle vi bruge et par minutter på at give hunden sit kommandoer uden brug af stemme, derefter et par minutter med verbalt "sit" mens vi hoppede, rakte armene ud til siden, bevægede os osv... Sally missede ikke et eneste sit i nogle af øvelserne :hjerte:
-
Jeres sidste gennembrud
har ihvertfald hørt rygter om at en anden herinde, som vi begge kender, også har en schæfer der godt kan lide lyden af sin egen stemme når han kører i bil
-
Jeres sidste gennembrud
Dygtig Luna :banan::banan::banan: mit seneste gennembrud er nok at jeg et par gange har glemt at give Sally hætten på på vej hjemmefra i bilen. Hun har gøet et par gange men fået et bestemt "lay down:fyfy:" og har lagt sig og været stille!!! Masser af verbal ros farer gennem bilen hele vejen ned til skoven/marken :klap: Hun begynder så igen så snart vi nærmer os destinationen, men en hel køretur uden trommehindegennembrydende schæfergø er STORT her hos os!
-
Snobberi i hundeverdnen ?
ja så har du været heldig med dine lærere. en af mine største gripes med såkaldte positive trænere, er deres attitude mod mennesker især på nettet! redigeret: NB dette gælder ikke trænerne her på H-F, i er søde og gode til at formidle :blink:
-
Snobberi i hundeverdnen ?
Jeg har ikke oplevet snobberi. Gik til agility i Odder dch og der synes jeg folk og trænere var flinke og inkluderende
-
Foder købt i supermarkeder
chokerende lille prisforskel på chokerende forskellig kvalitet!
-
Karma
lenschow gå ind i dit kontrolpanel og scroll ned til nederst på sidne, så kan du se de beskeder folk har givet dig når de giver karma herinde
-
Hvor mange hunde har du?
Jeg har pt to hunde, Charles som er blanding af rottweiler og rhodesian ridgeback, og sally som er schæfer med (højst sansynligt) lidt border collie et sted i anerne. Charles bliver 3 til august, og Sally blev 2 i marts og de er begge "genbrug" med hver deres historie. "pigerne" som jeg nogengange omtaler, er vist meget før din tid herinde Lenschow.. så de kan få en lille hurtig intro også. Akita -blanding af akita/schæfer/samojede. Lexi (som var Martins hund) hvid langhåret schæfer fra det internat hvor han arbejdede da jeg mødte ham. Indy -tervueren.
-
Chi brækker ben ved spring fra sofa?
Ved ikke med chi'er, men ved at det slet ikke er unormalt for de små italienske mynder Deres ben er selvføligelig også noget længere end chihuahuaernes, men mindst lige så tynde!
-
Holtevejens Aston pral
Tillykke til smukke dejlige Aston! :hjerte::klap::banan:
-
Allergi
hvad med evt at gå en homøopatisk vej, eller noget andet alternativt?
-
Allergi
bortset fra at Sally elsker sin sele så meget at hun selv prøver at hoppe i den når hun skal ud Du får da bare lavet dragt med et hul på ryggen, så den kan komme udenpå selen :klap: PP, fuld af gode ideer
-
Allergi
vent med at give hende den på til i er ude? brændenælderne dør jo heldigvis til efteråret, så det er jo kun et halvt år ad gangen (sorry )
-
Allergi
er det på jeres egen jord? Så kunne i jo klippe nælderne ned :-Dmen hvis det er ude omkring tror jeg en dragt er den nemmeste løsning. kan hende der syede hendes "grisling" dragt ikke sy en i noget tyndt stof?