Hop til indhold

Hunde og træ gulv?


Gæst Galle
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle sammen!

 

Titlen forklar lidt sig selv ;) Jeg har tænkt det med hunde og deres negle. Skraber de ikke mod gulvet og laver forfærdelige store riser i gulvet?:hmm:

 

På forhånd tak !:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger af hvilken slags trægulv det er. Det vi har nedenunder i stuen kan holde til alt det Anton og hans negle har udsat det for.

 

Det vi har ovenpå er en del lysere og virker ikke så behandlet (det er ikke lige så glat som det nedenunder) og det kan ikke holde til noget som helst. Derfor ser det allerede godt brugt ud da Anton skal have lov til at være der hvor vi er, så må gulv se ud som det gør....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jo - der er ridser i mit.. Og jeg har endda kun en cocker..

 

Men det har også skullet stå mål til hendes hvalpe-flip hvor hun er stæset rundt om sofaen med 80 km i timen.. Og hendes hvalpeuheld.. Bye, bye indskud når jeg engang flytter..

 

Men for pokker - who cares.. Hun skal jo være her.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring med trægulv og hund er at hvis man ingen ridser vil have er det eneste som holder Pergo gulv, altså den slags gulv hvor overfladen ikke er rigtig træ, men sådan noget andet noget :roll: vi har haft både olie og lak behandlet trægulv, begge i den temlig dyre ende og hårde træsorter :genert:

men der kommer ridser i begge :stupid: selvom hunden har klippet klør, og ikke somsådan løber vild rundt, ja så leger de eller skal skynde sig til døren osv :shock: så trægulve er flotte men altså med hund må der nok regnes med nogle ridser :confused: så kan man sige at de fleste på et olie gulv forsvinder når det får en gang olie, lak gulvet skal slibes, og ja vi troede/fik fortalt at lak holdt meget længe selv med hund i str stor :mrgreen: ville holde længe men ak nu har vi haft det 2 år og nogle steder kunne det nemt trænge til at blive slebet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh der ramte du lige en øm plet hos mig :lol:

 

Jeg bor til leje i et sprinyt hus hvor der er UBEHANDLEDE gulve. Tror det er ask, noget lyst noget, ikke gult i det som fyr og ikke super blødt.

 

Det gulv rider mig som en mare!!

 

Pelle har fået lavet nogle få ridser i det og gæstehundeejere tænker nok jeg er en underlig én når jeg ikke vil have hundene leger herinde, men det sætter altså dybe ridser hvis en hund sætter kløerne i for at stå fast eller for at holde balancen i en vending.

 

Jeg har altid elsket trægulve, men når det ikke er ens eget kan man ikke gøre med det som man vil.

Hold da op hvor er det modtageligt: En foderpille som falder udenfor skålen = fedtplet som ikke kan vaskes væk igen.

 

Jeg har sæbebehandlet det gulv en gang om ugen i 1½ år, men det er stadig lige sart.

 

For det ikke skal være løgn er der samme trægulv i køkkenet hvor man ikke kan undgå at spilde fra tid til anden = varige pletter.

 

En kat der kaster op efter at have fået lidt makrel i tomat :skraek: eller (det er gudskelov ikke sket) en hund der får dårlig mave når den er alene vil sætte varige pletter.

 

Jeg er bare så træt af det gulv :sut:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hunde på størrelse med en Chiuaua ? Den vil ikke lave forfærdeligt store ridser? Men lige også det med pletter, vis hunden skulle lave indenfor, vil der er være varige pletter? Eller vis den nu skal tisse, og den tisser inden for giver det heller ikke varige pletter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh der ramte du lige en øm plet hos mig :lol:

 

Jeg bor til leje i et sprinyt hus hvor der er UBEHANDLEDE gulve. Tror det er ask, noget lyst noget, ikke gult i det som fyr og ikke super blødt.

 

Det gulv rider mig som en mare!!

 

Pelle har fået lavet nogle få ridser i det og gæstehundeejere tænker nok jeg er en underlig én når jeg ikke vil have hundene leger herinde, men det sætter altså dybe ridser hvis en hund sætter kløerne i for at stå fast eller for at holde balancen i en vending.

 

Jeg har altid elsket trægulve, men når det ikke er ens eget kan man ikke gøre med det som man vil.

Hold da op hvor er det modtageligt: En foderpille som falder udenfor skålen = fedtplet som ikke kan vaskes væk igen.

 

Jeg har sæbebehandlet det gulv en gang om ugen i 1½ år, men det er stadig lige sart.

 

For det ikke skal være løgn er der samme trægulv i køkkenet hvor man ikke kan undgå at spilde fra tid til anden = varige pletter.

 

En kat der kaster op efter at have fået lidt makrel i tomat :skraek: eller (det er gudskelov ikke sket) en hund der får dårlig mave når den er alene vil sætte varige pletter.

 

Jeg er bare så træt af det gulv :sut:

 

Puha tør slet ikke tænke på hvor hysterisk jeg ville være med et ubehandlet gulv :skraek: Når jeg ser på vores som er behandlet ja så skal du have sådan en :ae:

 

Vi snakker virkelig seriøst om at hvis vi skal bygge igen så skal der klinker på i stuen også :5up: er bare for surt med ridser efter et par mdr. i sprit nyt hus :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hunde på størrelse med en Chiuaua ? Den vil ikke lave forfærdeligt store ridser? Men lige også det med pletter, vis hunden skulle lave indenfor, vil der er være varige pletter? Eller vis den nu skal tisse, og den tisser inden for giver det heller ikke varige pletter?

Kommer helt an på hvordan gulvet er behandlet hvad der giver pletter

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hunde på størrelse med en Chiuaua ? Den vil ikke lave forfærdeligt store ridser? Men lige også det med pletter, vis hunden skulle lave indenfor, vil der er være varige pletter? Eller vis den nu skal tisse, og den tisser inden for giver det heller ikke varige pletter?

 

Ubehandlet vil gulvet suuuuuge alt til sig. Labbe det i sig som en killing labber fløde

 

Pelle havde diarre på et ubehandlet fyrretræsgulv en nat og de plamager forsvandt aldrig. Der skulle afhøvling til

 

En chi vil næppe sætte de store mærker det er jo vægten der afgør det samt kløernes længde. Så hvis du sørger for at holde negleklipningen vedlige (god ide unde alle omstændigheder) burde der ikke komme mærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

For ca 25 år siden købte jeg rækkehus og havde 4 mindre hunde. Der er billige fyrretræesgulve af nok dårlig kvalitet, afhøvlede og sæbebehandlede.

Nu er de ikke kønne mere.

Er på min 14ne hund og der har været 5 kuld her + 16 plejehvalpe.

Jeg har altid 3-5 egne hunde af gangen.

I det ene værelse ,oprindelig nok spisestuen, er lagt flydende gulv med vinyl over. Her bor nemlig den tæve med små hvalpe , når jeg avler. Så har de jo ca 16 m2" i fred for de andre hunde. Men hver en klat, der ikke tages, når den kommer, vil sætte farvede mærker i stuegulvet.Tillige vil kløere sætte mærker ved voldsom leg indendørs.

Hvilket ikke kan undgåes , især om sommeren, når flere leger fangeleg og kommer farende med fuld fart ned fra baghaven.

Til afføringmærker skal bruges trærens og til evt indtørrede tissetåre skal bruges det nye middel fra Tholo, hvor krystaller fra urin opløses og efterfølgende, så vask med enten en købt lud eller sæbespåner.

Det er fast arbejde at have halvrå gulve.

Sliddet på fyrretræ kan ikke undgåes, men dybe ridser rejser sig en del ved vask i varmt sæbespånevand.

Disse kunstige gulve er meget praktiske, men selv med korte negle klikker det, når de går rundt.Altså en dum lyd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk et lille trick som kan udbedre en ridse i gulvet, det er at tage en våd/opvredet karklud og et varmt strygejern og kluden på ridsen og strygejernet på, det får ofte træet til at rejse sig igen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret , den kender jeg godt.

Men desværre umuligt arbejde på for store arealer, men godt på f.eks et bord, hvor en unghund har hærget af ubetænksomhed.

 

Min tanke gik nu også mere til dem som har fået en enkelt ridse på gulvet:-D

 

Men ja ellers kan tricket også bruges på trappetrin og borde som du skriver:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Jeg har aldrig set flotte trægulve uden ridser hos folk der har hunde... (eller børn) så da vi skulle have gulve valgte jeg www.alloc.dk DE holder til alt, er super flotte, ikke nær så glatte som Pergo, og ikke liges kolde og glatte. Vi har de lyse brede planker i stue og værelser, og det lyse skibsplank i køkken og gang. og DET holder uden en enkelt ridste - på trods af at hundenen laver væddeløbsbane rundt på det, og sønnen banker metalbiler ned i det:oops:

 

Hip hurra for alloc-gulve, det er det bedste, flotteste og praktiske når man gerne vil have "flotte trægulve" og masser af hunde :banan:

 

www.skøde-hunden.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en, som har et højtryks-laminatparket - det hedder Alloc, og er ekstremt stærkt. Jeg har hørt, at man også bruger det i lufthavne, cafeer m.m.

Det ligner trægulv, og så er der et lyddæmpende lag nederst, så det ikke lyder helt så klikkende som almindeligt laminatgulv.

Jeg er har lige købt hus, og jeg har tænkt mig at lægge dette gulv i de mest befærdede rum + køkken. Det tager ikke imod noget, og det bliver ikke ridset. Jeg har set en test, hvor en cigaret ikke engang gav et mærke.

 

Det er billigt og kan bl.a. købes i Bauhaus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig set flotte trægulve uden ridser hos folk der har hunde... (eller børn) så da vi skulle have gulve valgte jeg www.alloc.dk DE holder til alt, er super flotte, ikke nær så glatte som Pergo, og ikke liges kolde og glatte. Vi har de lyse brede planker i stue og værelser, og det lyse skibsplank i køkken og gang. og DET holder uden en enkelt ridste - på trods af at hundenen laver væddeløbsbane rundt på det, og sønnen banker metalbiler ned i det:oops:

 

Hip hurra for alloc-gulve, det er det bedste, flotteste og praktiske når man gerne vil have "flotte trægulve" og masser af hunde :banan:

 

www.skøde-hunden.dk

 

Hehe - der skrev vi da næsten det samme - jeg havde ikke set dit indlæg :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Vi har parket gulv og der har bassen lavet nogle ridser, nogle af dem endda ret tydelige ridser.

Jeg vil heller ikke have at gæstehunde og bassen leger indenfor så det begrænser da ridserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...