Hop til indhold

Soveregler for sengeliggende hunde


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Inspireret af et par indlæg i alt og intet tråden, ville jeg gerne høre Jer der sover med Jeres hund(e) i sengen, om I har nogle regler for adfærd i forbindelse hermed! :-D

 

Trådstarter lægger selvfølgeligt ud:

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

Jeg kan så forstå på andre, at de mener jeg er en smule striks, og så blev jeg jo nysgerrig.

Sætter I begrænsninger for Jeres hundes adfærd når I har dem med i seng, eller må de gebærde sig som de ønsker det? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alle må foretage sig alt i min seng (dog ingen :slem:) - manden blev lidt overrasket da veninden lagde sig under dynen, men det var koldt og TV'et står i soveværelset. Jeg skifter til gengæld sengetøj hysterisk tit :engel: det holder 2-3 dage afhængig af hvad Petrine finder på.

 

Lige nu ligger der i min seng: det rene vasketøj i en bunke (skal lægges sammen) Petrine på toppen, 3 breve som jeg skal gøre noget ved, 2 laptopper, 2 tallerkner MED rester på, godbids-smagsprøver, Petrines intelligens-spil og en pose chips - Uh, Ekatarina, håber ikke du får det alt for dårligt nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af et par indlæg i alt og intet tråden, ville jeg gerne høre Jer der sover med Jeres hund(e) i sengen, om I har nogle regler for adfærd i forbindelse hermed! :-D

 

Trådstarter lægger selvfølgeligt ud:

Al ophold i sengen foregår liggende

Ingen mad / tyggeben i sengen

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen

Ingen overdreven moslen

Omfattende soignering foregår på gulvet

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

Jeg kan så forstå på andre, at de mener jeg er en smule striks, og så blev jeg jo nysgerrig.

Sætter I begrænsninger for Jeres hundes adfærd når I har dem med i seng, eller må de gebærde sig som de ønsker det? :-)

 

Det lyder som de regler min kæreste gerne så, men som ikke altid bliver overholdt - specielt ikke når han ikke er hjemme! :engel:

 

Mio skal helst ligge ovenpå en, eller så tæt han kan, og han skal også gerne skubbe lidt hvis han ikke synes der er plads nok! :roll:

Hvis man forlader sengen kort, skal hovedpuden også helt klart indtages, med dyyyyb tuuung søvn, og det mest lidende udtryk hvis man spørger pænt om man må få den igen... :damn:

 

Dertil skal man altid have tumleture i sengen - snuden i dynen, numsen i vejret og så ellers sparke og brumme så meget som man kan.. :stupid:

 

Og når Pippi (missen) kommer op, så skal de to også lige have en omgang fangeleg, der spreder sig over hele sengen, indtil Pippi stikker af - totalt uanfægtet af de stakkels mennesker, der ligger under deres dyner, med punkteret lunger og for kærestens vedkommende det der er værre... :mrgreen: :mrgreen:

 

Og heftig slikken div steder er heller ikke noget problem når man ligger i sengen.. indtil far får nok af lyden og smider Mio ned! :engel:

 

Så nej, du er ikke specielt striks, bare mere konsekvent end andre, som fx mig... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Siden den nat jeg tilbragte i hundekurven har jeg indført én regel: Der SKAL være plads til mig!

 

:lol: :lol: Praktisk regel - må jeg hellere huske, når vores mangel på konsekvens bider os bagi! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Al ophold i sengen foregår liggende
tjek!

 

Ingen mad / tyggeben i sengen
tjek!

 

Dyne og hovedpude er off limits med mindre de bliver bedt om noget andet, dog er de velkomne under dynen
tjek!

 

Ingen overdreven moslen
tjek!

 

Omfattende soignering foregår på gulvet
tjek!

 

Ingen træden på mig eller andre (lidt en selvfølge når man ikke må stå i sengen, men stadig)
tjek!

 

Ingen leg i sengen (igen en selvfølge, men den skal med)
tjek!

 

Man blander sig udenom al "aktivitet" :slem:

tjek!

 

Opsummeret, så er sengen hos os lavet til én ting - søvn!

 

Hrrmmm... hvad er "aktivitet" så :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine regler er på nogle områder temmelig strikse :blink:

 

Ingen hunde i sengen før jeg ER faldet i søvn.

 

Ingen hunde oven på mig.

 

Absolut ingen soignering i sengen og overdreven soignering forgår helt uden for soverværelset.

 

Ingen hunde i soveværelset under "aktiviteter".

 

Tilgengæld må de gerne lege og mosle i sengen om morgenen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er der ikke så mange regler, men beaglerne er ret nemme når det kommer til sovetid. Når det er sovetid bestemmer de selv hvor de vil være i sengen, hvad enten det er under eller over en dyne. Vi skal bare kunne være der og ligge godt. Hvis de fylder for meget bliver de rykket. Sovetid betyder også at der ikke må tumles i sengen i det tidsrum. Samt at de skal blande sig uden om diverse "aktivitet" som Ekat så yndigt kalder det... Oftest er de ikke i soveværelset når det er aktivitetstid...

 

I løbet af dagen, hvis jeg er ovenpå, eller lignende må man gerne "hoppe i sengen" - med det menes at Svea kaster sig knurrende rundt i sengen og gøende kalder på Oscar der da skal være med. Det får de lov til...

 

Heldigvis er det ikke noget problem for dem at adskille hvornår man må hoppe i sengen og hvornår det er sovetid...

 

Spisning foregår forøvrigt heller ikke i sengen. Hverken for to- eller firebenede. Enkelte aftener får de lov til at have et lille tyggeben med i seng, hvis vi nu ser fjernsyn eller lignende. Men ikke noget der krummer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skal have min lille Eurasier basse så skal han desværre sove på gulvet :cry: min mor vil ikke give mig lov til at få ham/hende med op i sengen da hun åbenbart synes det er ulækkert :vedikke: det er da ikke ulækkert det er hyggeligt :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens lære ham kun at ligge i sengen, når din mor ikke ser det - men så er der lige pelsen, som nok ligger i sengen om morgenen :hmm:

 

Præcis :stupid: men jeg giver ikke op! Jeg vil plage indtil hun går ud af sit gode skind :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Når jeg skal have min lille Eurasier basse så skal han desværre sove på gulvet :cry: min mor vil ikke give mig lov til at få ham/hende med op i sengen da hun åbenbart synes det er ulækkert :vedikke: det er da ikke ulækkert det er hyggeligt :hjerte:

 

Køb dit eget sengetøj, vask det selv, så er den potte ude :-D

 

Men eurobasssen vil garanteret også hurtigt få det for varmt i sengen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad dækker soignering egentligt?

 

Hos mig dækker det vask af diverse kropsdele, herunder især kønsdelene, men også poter og lign. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på det tungeslaskeri der fremkomme ved den slags aktiviteter -isærdeleshed Cody kan virkelig larme på den mest frastødende måde når han holder storvask :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...