Hop til indhold

Mundkurv


Gæst The dogfather
 Share

Ville du konsekvent bruge 2m line og mundkurv hvis der kom ny hundelov i morgen?  

79 stemmer

  1. 1. Ville du konsekvent bruge 2m line og mundkurv hvis der kom ny hundelov i morgen?

    • Ja
      12
    • Nej
      60
    • Ved ikke
      7


Recommended Posts

Gæst The dogfather

Efter lidt for tit at have hørt "der skal bare lidt tilvænning til", synes jeg det kunne være sjovt med en afstemning...så:

 

hånden på hjertet:

 

Hvis regeringen fik endnu en kollektiv hjerneblødning i morgen, og din hund resten af sit liv skulle være med mundkurv og 2m line, ville du så konsekvent overholde det?

 

Afstemningen bliver anonym...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 90
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Buddha

Nej det ville jeg ikke. Ville nok visse steder, og så gå flere ture på øde steder uden. Meen nu bor og færdes jeg også steder hvor listehunde ikke bliver set som det, men bare som de søde hunde de altid har været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Nej det ville jeg bestemt ikke - måske nok hvis jeg gik inde midt i byen, men så ville jeg holde mig væk derfra så meget som muligt og gå steder hvor det er muligt at gå uden at blive overrendt af mennesker og kloge kommentarer! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg ville ikke gå med mundkurv på mine så må lov være lov, jeg ville dog ha lært dem at gå med en hvis nu jeg en dag skal gå i kbh eller et eller andet vildt offentligt sted så de ville kunne gå med den men størstedelen af deres liv ville være uden kurv og hmm nok også uden line mange steder :genert::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Nej, men nu har jeg heller ikke problemet inde på livet! :genert: er dog meget overbevist om, at dem der udarbejder den slags lovfis, bør iføres forsvarlig læderkyse, og føres rundt i forsvarligt halsgreb, hvergang de er ude i offentligt rum! :damn:

 

Jeg overraskes tit over hvad højere uddannelser kan føre til af pervers opførsel, på det menneskelige plan!:banan::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har en mundkurv og det er absolut ikke verdens undergang at få den på! Hendes yndlingsneger mener til gengæld, at halsbånd, snor og tvunget indendørs-liv er dyrplageri af dimensioner.

 

Jeg ville ikke risikere Petrines liv for en mundkurv, jeg ville bare give hende den på - men var straffen en bøde, så betalte jeg nok et par gange, før den kom på :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mundkurv: ja sandsynligvis. 2 m line: Aldrig i livet.

 

Selvfølgelig vil jeg ikke lade hunden gå i lang line eller flexline eller andet i bebyggede områder, hvor risikoen for at møde andre mennesker, hunde, biler osv. er stor, men på fritløbsområder, hundeskove og lignede vil jeg ikke have et problem med at lade hunden gå i en lang sporline eller en flexline.

 

Lidt frihed skal de da have.

 

EDIT: Behøver heller ikke en lov, der fortæller mig, hvornår det er klogt at have hunden i snor. Det kan jeg godt selv vurdere - sådan helt på egen hånd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Men kombineret med et drys civil ulydighed på udvalgte steder. :slem:

 

Og vé den hund, der skulle finde på at overfalde min, når han var "korrekt monteret" og dermed ikke kunne forsvare sig.

 

Jeg ville være klar til at tage et par bøder eller tre, og jeg ville stadig anvende fjollesnoren i skoven. Den ruller jeg jo alligevel ind, når vi passerer andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

og så for jeg ros for at oprette holde loven af andre hundeejer.

 

Jeg tror, at folk her hvor jeg bor ville mene jeg var totalt idiot hvis Luna havde mundkurv på...

 

Herude på landet har folk en lidt anden indstilling til dyr, dyr opfører sig som dyr, og det er helt naturligt, og bliver de til for stor gene, så er der bare nogen der skyder dem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at folk her hvor jeg bor ville mene jeg var totalt idiot hvis Luna havde mundkurv på...

 

Herude på landet har folk en lidt anden indstilling til dyr, dyr opfører sig som dyr, og det er helt naturligt, og bliver de til for stor gene, så er der bare nogen der skyder dem :genert:

 

Ja helt sikkert, der er stor forskel på hvor man bor, hvis jeg boede hvor du gjorde ville jeg også skyde en hvid pil efter det.

Der er også mange der synes det er vild synd.

 

dog kan min dresurlinie blive 2,2 meter :genert::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler en svarmulighed. Jeg ville overholde loven omkring mundkurv, men ikke det med kort snor. Vi har en dyreværnslov og den harmonerer ikke med et linepåbud. :mrgreen:

 

Tilgengæld ville jeg nok bare beholde min hund indtil den døde og ikke anskaffe mig en ny, hvis det skulle være sådan at være hund i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok ikke overholde det konsekvent, men vi bor midt inde i byen så der ville jeg sandsynligvis gøre det. Specielt som Petrine siger hvis alternativet kunne være tvungen aflivning eller gentagne store bøder.

 

Jeg ville dog ikke have nogen skrupler ved at køre ham udenfor byen og have ham i en lang line uden mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler en svarmulighed. Jeg ville overholde loven omkring mundkurv, men ikke det med kort snor. Vi har en dyreværnslov og den harmonerer ikke med et linepåbud. :mrgreen:

 

Tilgengæld ville jeg nok bare beholde min hund indtil den døde og ikke anskaffe mig en ny, hvis det skulle være sådan at være hund i DK.

 

Der er folk så forskellige, jeg syntes ikke den harmonerer med mundkurv, men kan godt leve med en line hvis den er længere end 2 meter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er folk så forskellige, jeg syntes ikke den harmonerer med mundkurv, men kan godt leve med en line hvis den er længere end 2 meter :mrgreen:

 

Men hunde er vel ikke på det punkt. Det er minimalt hvad en mundkurv forhindrer en hund i, det samme gør sig ikke gældende for en line. Og tråden omtaler vel line, som max. 2 meter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...