Hop til indhold

Guide til hundebræk


Umulia
 Share

Recommended Posts

Til skræk og advarsel for nye og kommende hundeejere, og til genkendelsens "glæde" for vi andre: Den store udvidede guide til hundebræk!

 

 

Gul Urka-Gurka

Hunden render rundt i hele huset og gemmer sig under møblerne imedens den udstøder en rytmisk "urrrrrrgka-gurrrka-urrrka-gurrrrka" lyd (denne lyd er det eneste der kan vække en hundeejer, som er gået lidt for sent, og måske lidt for fuld, i seng efter en fest i klubben). Efter en febrilsk kamp for at fange hunden og få den udenfor, ender episoden med en uafvaskelig ti meter lang gul stribe af slimet skum fra stuetæppet til bagdøren.

 

Splatsyge

Hunden leger vildt og æder mundfulde af sne (vintersplatsyge) eller drikker en hel spand vand (sommersplatsyge). Indenfor to minutter efter at hunden er kommet ind i huset, udspyer den store mængder af klar slimet væske, der rammer gulvet med et karakteristisk skarpt "splat".

 

Genbrugsgarker

Hunden udstøder pludselig en høj og dramatisk "gggaark gggaark" lyd. Som regel fulgt af et langtrukkent "iiiiiiiiirrrrrk" og derefter høje tilfredse smaskelyde. Der er ingenting på tæppet. Forsøg ikke at finde ud af hvad der er sket - det ønsker du ikke at vide.

 

Warghen

Hunden slentrer ind i spisestuen, og venter indtil samtlige husets sagesløse middagsgæster har deres opmærksomhed rettet mod den. Så - med ét eneste tarmvridende "waaaaarrrrrrgh" - placerer den hele ugens samlede maveindhold på spisestuegulvet.

Variation: Så æder den det - med velbehag.

 

(stjålet og oversat fra australsk forum - bræk er et universelt sprog :mrgreen:)

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

- også er der lige den krølle at det absolut SKAL finde sted på tæppet, kurven mv. .... de sørger ligefrem hen mod det "jeg skal brække mig, hurtigt hurtigt hvor er guldtæppet?"

Link til indlæg
Del på andre sites

- også er der lige den krølle at det absolut SKAL finde sted på tæppet, kurven mv. .... de sørger ligefrem hen mod det "jeg skal brække mig, hurtigt hurtigt hvor er guldtæppet?"

 

Det er fuldstændig korrekt! Vi har ikke tæpper på i stueetagen, derfor finder vi altid brækklatterne på 1. salen hvor der er tæppe :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

- også er der lige den krølle at det absolut SKAL finde sted på tæppet, kurven mv. .... de sørger ligefrem hen mod det "jeg skal brække mig, hurtigt hurtigt hvor er guldtæppet?"

 

yup! Vi har et eneste rum i hele huset hvor der er gulvtæppe... de to gange Karla har brækket sig har hun gjort det der :roll: hvorfor Karla? hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jow, så er der den hvor man har lukket døren indtil stuen fordi hunden har gøet hele natten, og så vågner man ved 5 tiden af bræklyde og hunden ligger FORAN døren og er igang med at knække sig, så den flytter sig ikke, når man fribrilsk prøver at åbne døren så den kan komme ind på trægulvet for at knække sig :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til skræk og advarsel for nye og kommende hundeejere, og til genkendelsens "glæde" for vi andre: Den store udvidede guide til hundebræk!

 

 

Gul Urka-Gurka

Hunden render rundt i hele huset og gemmer sig under møblerne imedens den udstøder en rytmisk "urrrrrrgka-gurrrka-urrrka-gurrrrka" lyd (denne lyd er det eneste der kan vække en hundeejer, som er gået lidt for sent, og måske lidt for fuld, i seng efter en fest i klubben). Efter en febrilsk kamp for at fange hunden og få den udenfor, ender episoden med en uafvaskelig ti meter lang gul stribe af slimet skum fra stuetæppet til bagdøren.

 

Splatsyge

Hunden leger vildt og æder mundfulde af sne (vintersplatsyge) eller drikker en hel spand vand (sommersplatsyge). Indenfor to minutter efter at hunden er kommet ind i huset, udspyer den store mængder af klar slimet væske, der rammer gulvet med et karakteristisk skarpt "splat".

 

Genbrugsgarker

Hunden udstøder pludselig en høj og dramatisk "gggaark gggaark" lyd. Som regel fulgt af et langtrukkent "iiiiiiiiirrrrrk" og derefter høje tilfredse smaskelyde. Der er ingenting på tæppet. Forsøg ikke at finde ud af hvad der er sket - det ønsker du ikke at vide.

 

Warghen

Hunden slentrer ind i spisestuen, og venter indtil samtlige husets sagesløse middagsgæster har deres opmærksomhed rettet mod den. Så - med ét eneste tarmvridende "waaaaarrrrrrgh" - placerer den hele ugens samlede maveindhold på spisestuegulvet.

Variation: Så æder den det - med velbehag.

 

(stjålet og oversat fra australsk forum - bræk er et universelt sprog :mrgreen:)

 

:badr: og :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Ja kender det udmærket, har oplevet det nogle gange hvor der ligger en halv græsplæne mit i stuen

og Laika bare kigger veltilfreds på mig som om hun vil sige, ja ja tør du bare op du gamle, der kommer mere om lidt

og så er det bare ud med dyret, til hun ser sørgmodig ud, så er hun nemlig kommet over det

Link til indlæg
Del på andre sites

Bananna er en mester i at ramme tæpper og andet der har svært ved at blive rent. Det ulækreste jeg endnu har oplevet, var da hun engang kastede op på min hovedpude. Det var mit om natten, jeg lå og sov, og hørte lige pludeselig en meget underlig lyd, åbner øjnene og ser at Bananna står og kigger lige ned på mig, jeg når lige at flytte hovedet inden hun kaster op ud over hele hovedpuden, hvor mit hoved jo lige havde ligget. føj det var ulækkert.

 

Bantus

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bananna er en mester i at ramme tæpper og andet der har svært ved at blive rent. Det ulækreste jeg endnu har oplevet, var da hun engang kastede op på min hovedpude. Det var mit om natten, jeg lå og sov, og hørte lige pludeselig en meget underlig lyd, åbner øjnene og ser at Bananna står og kigger lige ned på mig, jeg når lige at flytte hovedet inden hun kaster op ud over hele hovedpuden, hvor mit hoved jo lige havde ligget. føj det var ulækkert.

 

Bantus

 

Den episode skal man så bare have i baghovedet næste gang Fido lægger an til at brække sig et eller andet sted. Så er det lige pludselig og underlig nok ikke sååååååå slemt alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det da hyleskægt at læse, specielt Umulias og Tweesas... :blink:

 

Men men, jeg har altså også en rigtig slem en :oops::mrgreen:

Vores gamle hund Tosca var en rigtig "snadre-hund" og en dag min stedfar skulle slagte harer nåede hun at spise de fleste af involdene, så efter det giga måltid luntede hun ind og lagde sig i sin kurv, men hun "løb over", men det der kom op blev dækket nydeligt af tæppet, det skulle da gemmes til bedre tider :mums::skraek:

Jeg tramper så totalt uvidende ind i stuen og går direkte ind den mur af en hørmer!!! :badr::mrgreen:(pyha, jeg fløj ud af stuen igen)

En anden gang hvor Tosca også havde kastet op og jeg lige havde gjort det området rent, kom den anden hund Tinka og snusede og var lige ved at kaste op over det, mage til sart hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten Umulia, hvis ikke den fine guide er copyrighted, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se den på engelsk. :mrgreen:

 

Jeg har fundet den på flere fora, så jeg tror den er public domain :-)

 

YELLOW URKA-GURKAS

Dog runs around the house and hides under furniture while making a prolonged “uuuurka-guuurka, uuurka-guuurka” noise. (This noise is the only thing guaranteed to wake up a true dog lover who is hung-over from a post dog show celebration at 3:30 am.) After mad scrambling to capture the dog and drag him outside the episode ends with an indelible ten yard line of slimy yellow froth from living room rug to back door.

 

BLAP DISEASE

Dog exercises hard and a) eats large mouthfuls of snow (Winter Blap Disease), or, b) drinks a bucket of water (Summer Blap Disease). Within 2 minutes of returning inside the dog spews out large amounts of clear slimy liquid while making a distinctive 'blap' sound and sharp percussive noise as it hits the linoleum.

 

GARKS

Dog suddenly clears his throat with loud and dramatic 'gggaark, gggark,' noises, generally followed by prolonged 'iiikssss' and then loud satisfied smacking noises. There is nothing on the rug. Don't investigate. You don't want to know.

 

RALFS

Apropos of nothing, the dog strolls into the dining room and waits 'til the innocent dinner guests are all watching him. Then with a single deep gut-wrenching 'raaaalfff' disgorges the entire week's contents of his stomach on the dining room rug.

VARIATION:

then he eats it.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

GARKS

Dog suddenly clears his throat with loud and dramatic 'gggaark, gggark,' noises, generally followed by prolonged 'iiikssss' and then loud satisfied smacking noises. There is nothing on the rug. Don't investigate. You don't want to know.

 

Nu bliver jeg altså nød til at spørge - hvad er det her? Hvad er det, jeg ikke vil vide, hvad er?

 

Ja, jeg kunne bare have citeret den danske, men nu var jeg altså på sidste side i forvejen :mrgreen:

 

Beklager det måske dumme spørgsmål :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...