vinhou Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Ja, i mangel af bedre overskrift... Når vi går ture så skummer Sascha ved munden, man kan tydeligt se det i mundvigen, sådan noget hvidt, ja, skum - her til aften var der en lang skum-savlesnor der hang ned fra mundvigen - ligesom når en hund savler meget. Jeg undrer mig over hvorfor - er det fordi hun bruger sin næse så meget når vi går ture? Jeg tænker altid at det nok er fordi hun er tørstig, aner ikke hvorfor. Hun drikker en masse når hun kommer hjem efter en 'skumme-tur'. Umiddelbart virker det til at der er mest skum morgen og aften, dvs. når hun er ved at være sulten (?). Så - hvad skyldes det? Det må I gæve HF'ere vide, I ved så meget. Nu tager jeg på arbejde og når jeg er hjemme om 3 timer regner jeg med at kunne klikke herind og blive meget klogere på skummefænomenet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Er der nogen skrubtudser der hvor i går tur?? Skrubtudser er nemlig giftige, ikke som i "dø" giftige men som i --> reaktion og skumning :blink: Kan jo være hun slikker på dem i mørket hvis der altså ér nogen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Altså, Naja skummer altid, når jeg går tur med hende... Men har altid bare tolket det som, at hun er stresset på turen, fordi ihhh og uhhh og endelig! Men på den anden side, så spiser hun ikke rigtig noget tørkost, når hun bliver passet, så det kan måske være fordi hun er sulten? :hmm: Den vinkel har jeg aldrig haft på det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Altså, Naja skummer altid, når jeg går tur med hende... Men har altid bare tolket det som, at hun er stresset på turen, fordi ihhh og uhhh og endelig! Men på den anden side, så spiser hun ikke rigtig noget tørkost, når hun bliver passet, så det kan måske være fordi hun er sulten? :hmm: Den vinkel har jeg aldrig haft på det.. Jeg har også oftest st¢dt på det hos hunde som stresser/k¢rer op under turen. eller hvis der er ENORMT meget færd i et område, og de snuser overdrevent meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Ingen skrubtudser og jeg holder meget øje med hvad hun slikker på/spiser - hun er jo en labrador. :blink: Det kan godt være fordi hun kører lidt op - der er en del fært for der går både hunde og katte og børn og pindsvin og jeg ved ikke hvad på de ture vi går. Og hun er ret meget oppe at køre før vi går - hopper rundt på en tosse, og når jeg fx tager selen på hende står hun med sammensnerpet mund og ser småstresset ud. Det er heller ikke til at få hende til at gå pænt på vejen ud mens hun går helt ønskværdigt på hjemvejen. Det er nok noget stress-agtigt. Men lidt undrende kan man jo godt blive. Det er kun godt når man er pædagogstuderende - der SKAL man undre sig i sine praktikker, så godt at øve sig lidt hjemmefra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Er de ikke normalt? Lajka har aldrig skummet.. Men savlet har hun. Min fætre har 2 store frække køtere. DE skummer. Min fætter plejer også at sige til mig, hvis han ser flødeskum: " tænk på det er dejlig hundesavle-skum". Uhh, lækkert at få at vide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Noomi skummer også Det er hovedsageligt hvis hun har leget med andre hunde og især hvis hun har fundet noget spændende hun har snuset rundt efter. Så jeg opfatter det bare som sådan noget "intensitetsskum" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge. Noomi har også store kinder Kan da godt være at der er en sammenhæng der? :hmm: Hun er dog vældig godt tilfreds med dem, forleden lykkedes det hende at logre rundt med både en tennisbold og to suttedyr i munden på en gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 (rettet) Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge. Njah, det problem har Naja ikke... Det er kun på gåturen, at hun skummer... Har forresten billeder af det - 2 sek Nå ups, sidder på den forkerte pc, men har det her.. Og det kan være værre [ATTACH]15067[/ATTACH] Redigeret Oktober 7, 2009 af bernerazuro Klodrian til stavning: Hun --> hunde, ups Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge. Det behøver jeg tilgengæld stort set aldrig, Noomi plejer selv at finde en fremmed hund hun kan tørre det af på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Tak for svar. :blink: Bernerazuro, så meget skummer Sascha nu ikke... eller også er det bare sværere at se på hende nu hun er en lys labber. Sascha har ikke store kinder ... tror såmænd forklaringen med "intensitetssavl" passer meget godt. Ellers savler hun faktisk aldrig, KUN og udelukkende når hun sidder og tigger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Det behøver jeg tilgengæld stort set aldrig, Noomi plejer selv at finde en fremmed hund hun kan tørre det af på Smart. Lille-pesten plejer at finde mig til samme formål. Det er bukser og trøjer vi taler om her. Ikke det jeg selv ville vælge til at redde hende for savl og skum. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Smart. Lille-pesten plejer at finde mig til samme formål. Det er bukser og trøjer vi taler om her. Ikke det jeg selv ville vælge til at redde hende for savl og skum. Ja på nogle områder er hun sgu kvik nok lille Autonoomi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Har aldrig tænkt over det. Begge mine skummer lidt. Men jeg kender en golden, som skummer vildt meget. Tror ikke det har den store betydning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Oktober 7, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2009 Hvis hun snuser meget på turen er det helt normalt, jeg kender flere labrador der gør det. Min veninder har en tæve der er hal F1 lab og den ligner en nisse med skæg når den har gået spor. At den så også er sort gør det jo mere iøjnefaldende, den kan også gøre det hvis der er nogle gode dufte på alm. gå ture. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Oktober 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2009 Njah, det problem har Naja ikke... Det er kun på gåturen, at hun skummer... Har forresten billeder af det - 2 sek Nå ups, sidder på den forkerte pc, men har det her.. Og det kan være værre [ATTACH]15067[/ATTACH] Hehe... Bjarne Riis- hund... Tror bare hun er lidt forpustet og ivrig - hun ser ihvertfald glad ud. :blink: Nura skummer altid om næsen fordi hun skal snuse så meget... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Oktober 10, 2009 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2009 Hehe... Bjarne Riis- hund... Tror bare hun er lidt forpustet og ivrig - hun ser ihvertfald glad ud. :blink: Nura skummer altid om næsen fordi hun skal snuse så meget... Ooooooh ja, glad, det er hun! Det er simpelthen himmerig for hende, når hun kommer ud :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts