Hop til indhold

Sascha skummer


vinhou
 Share

Recommended Posts

Ja, i mangel af bedre overskrift... :roll:

 

Når vi går ture så skummer Sascha ved munden, man kan tydeligt se det i mundvigen, sådan noget hvidt, ja, skum - her til aften var der en lang skum-savlesnor der hang ned fra mundvigen - ligesom når en hund savler meget.

 

Jeg undrer mig over hvorfor - er det fordi hun bruger sin næse så meget når vi går ture? Jeg tænker altid at det nok er fordi hun er tørstig, aner ikke hvorfor. Hun drikker en masse når hun kommer hjem efter en 'skumme-tur'. Umiddelbart virker det til at der er mest skum morgen og aften, dvs. når hun er ved at være sulten (?).

 

Så - hvad skyldes det? Det må I gæve HF'ere vide, I ved så meget. :-D

 

Nu tager jeg på arbejde og når jeg er hjemme om 3 timer regner jeg med at kunne klikke herind og blive meget klogere på skummefænomenet. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Naja skummer altid, når jeg går tur med hende... Men har altid bare tolket det som, at hun er stresset på turen, fordi ihhh og uhhh og endelig!

 

Men på den anden side, så spiser hun ikke rigtig noget tørkost, når hun bliver passet, så det kan måske være fordi hun er sulten? :hmm: Den vinkel har jeg aldrig haft på det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, Naja skummer altid, når jeg går tur med hende... Men har altid bare tolket det som, at hun er stresset på turen, fordi ihhh og uhhh og endelig!

 

Men på den anden side, så spiser hun ikke rigtig noget tørkost, når hun bliver passet, så det kan måske være fordi hun er sulten? :hmm: Den vinkel har jeg aldrig haft på det..

Jeg har også oftest st¢dt på det hos hunde som stresser/k¢rer op under turen. eller hvis der er ENORMT meget færd i et område, og de snuser overdrevent meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen skrubtudser og jeg holder meget øje med hvad hun slikker på/spiser - hun er jo en labrador. :blink:

 

Det kan godt være fordi hun kører lidt op - der er en del fært for der går både hunde og katte og børn og pindsvin og jeg ved ikke hvad på de ture vi går. Og hun er ret meget oppe at køre før vi går - hopper rundt på en tosse, og når jeg fx tager selen på hende står hun med sammensnerpet mund og ser småstresset ud. :roll: Det er heller ikke til at få hende til at gå pænt på vejen ud mens hun går helt ønskværdigt på hjemvejen.

 

Det er nok noget stress-agtigt. Men lidt undrende kan man jo godt blive. Det er kun godt når man er pædagogstuderende - der SKAL man undre sig i sine praktikker, så godt at øve sig lidt hjemmefra. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge.

 

Noomi har også store kinder :mrgreen: Kan da godt være at der er en sammenhæng der? :hmm::lol: Hun er dog vældig godt tilfreds med dem, forleden lykkedes det hende at logre rundt med både en tennisbold og to suttedyr i munden på en gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge.

 

Njah, det problem har Naja ikke... Det er kun på gåturen, at hun skummer...

 

Har forresten billeder af det - 2 sek :mrgreen: Nå ups, sidder på den forkerte pc, men har det her.. Og det kan være værre :mrgreen:

 

[ATTACH]15067[/ATTACH]

Redigeret af bernerazuro
Klodrian til stavning: Hun --> hunde, ups
Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste gør det også, men det er fordi hun har alt for tunge kinder/underlæbe. Så som det sker med hunde (racer) der har dette problem, vil der ofte være en overproduktion af savl. Jeg lægger ikke så meget i det, men tørrer hende om munden når det er værst og når hun har drukket vand. For der hænger det også i store strenge.

 

Det behøver jeg tilgengæld stort set aldrig, Noomi plejer selv at finde en fremmed hund hun kan tørre det af på :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. :blink:

 

Bernerazuro, så meget skummer Sascha nu ikke... eller også er det bare sværere at se på hende nu hun er en lys labber. :rolleyes:

 

Sascha har ikke store kinder :mrgreen: ... tror såmænd forklaringen med "intensitetssavl" passer meget godt. Ellers savler hun faktisk aldrig, KUN og udelukkende når hun sidder og tigger. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver jeg tilgengæld stort set aldrig, Noomi plejer selv at finde en fremmed hund hun kan tørre det af på :mrgreen::engel:

 

Smart. Lille-pesten plejer at finde mig til samme formål. Det er bukser og trøjer vi taler om her. Ikke det jeg selv ville vælge til at redde hende for savl og skum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun snuser meget på turen er det helt normalt, jeg kender flere labrador der gør det. Min veninder har en tæve der er hal F1 lab og den ligner en nisse med skæg når den har gået spor. At den så også er sort gør det jo mere iøjnefaldende, den kan også gøre det hvis der er nogle gode dufte på alm. gå ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Njah, det problem har Naja ikke... Det er kun på gåturen, at hun skummer...

 

Har forresten billeder af det - 2 sek :mrgreen: Nå ups, sidder på den forkerte pc, men har det her.. Og det kan være værre :mrgreen:

 

[ATTACH]15067[/ATTACH]

 

Hehe... Bjarne Riis- hund...

 

Tror bare hun er lidt forpustet og ivrig - hun ser ihvertfald glad ud. :blink:

Nura skummer altid om næsen fordi hun skal snuse så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...