Hop til indhold

Shih tzu han ?


Gæst MHJ
 Share

Recommended Posts

Nogen der evt. vil besvare et spørgsmål?:hmm:

Hvornår må en shih tzu han bruges til avl? altså hvor gammel skal han være ?:genert:

Jeg står og har klippet min shih tzu er der nogen der har nogle gode råd der er hver at vide med hensyn til en korthåret shih tzu ?

 

tak for hjælpen på forhånd! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Hej

 

Hvis han har en DKK stamtavle skal han avlsgodkendes.

Det betyder at han skal udstilles i juniorklassen (fra 9 måneder) eller voksenklsees, på en anerkendt udstilling (DKK eller KSS - Klubben for Små Selskabshunde).

Han kan godt udstilles og avlsgodkendes selvom om han er klippet.

 

Hvis Du har brug for hjælp er Du velkommen

 

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst mussepig1965

hej jeg har selv en shih tzu han som først bliver godkendet til avl når han er min 12 mrd ( Ved en udstilling hvor han skal have en SL vUrdereing) , og samtidig skal han HD fotogaferet og min. c godkendes. mIn han er i DRU og mener helt bestemt også at enhver race skal avlsgodkendes , før man avler på den, da det er på den måde man sikker sig det er hunde som er racetypiske der kommer ud af ens avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej jeg har selv en shih tzu han som først bliver godkendet til avl når han er min 12 mrd ( Ved en udstilling hvor han skal have en SL vUrdereing) , og samtidig skal han HD fotogaferet og min. c godkendes. mIn han er i DRU og mener helt bestemt også at enhver race skal avlsgodkendes , før man avler på den, da det er på den måde man sikker sig det er hunde som er racetypiske der kommer ud af ens avl.

 

det er en gammel tråd fra oktober sidste år du har fået hevet frem her ;-) du kan altid se indlæggets dato i venstre hjørne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Vi har opdrættet Shih Tzu nu i 16 år og er medlemmer af DKK. Der har vi altid skullet avlskåre både han og tæve. Det kan de tidligst blive når de er over 9 måneder.

 

Naturligvis syntes vi også ALLE racer skal avlskåres.

 

Big Choice Yvonne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...