Hop til indhold

Positiv stress om man vil


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

 

Jeg har brug for nogle råd elle redskaber om man vil.

 

Sagen er den, at jeg mangler en eller anden måde til at tænde Svea mere op til agility... Svea stresser absolut ikke, overhovedet, over noget som helst... Jeg har testet hende i forhold til at kaste bold med hende, da det jo kan køre mange hunde op. Og jo, hun er da på når vi kaster, men putter jeg bolden i lommen, så er den allerede glemt. Det er jo skønt i forhold til hverdagen osv så jeg klager ikke.

 

Men i forhold til agility kunne jeg godt bruge at hun var lidt mere tændt, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det.

 

Oscar kan jeg nemt stresse op i forhold til noget arbejde, og jeg kan også nemt få ham ned igen... Men de metoder jeg bruger til ham virker ikke på Svea...

 

Hjælp....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med noget skind/ pels værk? Min træner har sådan en læderstrimmel der er beklædt med velduftende lammeskind... Karla har rigeligt i sin bold - hun hænger jo oppe ved min skulder hvis hun ved jeg har den... men i mangel af hendes yndlingsbold (som jeg har tabt :megaked:) lånte vi "lammet" til træning i torsdags...

 

holy crap :shock: Karla var en pittbull i blodsrus og havde virkelig ikke tid til at vente på nogen eller noegt - hun skulle ned og slå et får ihjel!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med noget skind/ pels værk? Min træner har sådan en læderstrimmel der er beklædt med velduftende lammeskind... Karla har rigeligt i sin bold - hun hænger jo oppe ved min skulder hvis hun ved jeg har den... men i mangel af hendes yndlingsbold (som jeg har tabt :megaked:) lånte vi "lammet" til træning i torsdags...

 

holy crap :shock: Karla var en pittbull i blodsrus og havde virkelig ikke tid til at vente på nogen eller noegt - hun skulle ned og slå et får ihjel!

 

Mad-dummy med skind :hmm: Ikke dårligt...! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun godt kan lide bolde ellers, så kan du også prøve, at kaste bolden over et spring, så hun altså skal springe for at få bolden. Evt. kaste bolden over springet først, og holde hende tilbage til hun kører en lille smule op, og så give hende en spring kommando - og så kommer hun jo over til belønningen på den måde. Og så kan du jo træne de enkelte forhindringer med, at bolden ligger for enden som belønning. For til slut at komme dertil, hvor bolden først ligger efter det allersidste spring (som man også gør til stævner - her må man gerne ligge bold/skind/legetøj klar), så hun ved at belønning kommer fra selve banen og ikke fra din lomme/hånd.

 

God fornøjelse :-D

 

Ps. Har selv brugt samme metode med min tidligere schæfer som jeg løb agility med, og hun kom altså så meget op i fart og det hele med denne metode, så vi sagtens kunne følge med borderne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...