Hop til indhold

Muff din skønne, dejlige hund :lun: :trist:


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Så har vi overstået, eller måske overstået en meget hård tid, en tid med stress, pres, hårdt arbejde, store udgifter, mange bekymringer og med en masse dejlige oplevelser med en skøn hund der kom ind i vores liv a044.gif

Nemlig Muff, formentlig 1 år gammel, 7 kg, sandsynligvis en krydsning af noget tibetaner og måske podengo (hun er hurtig og kan smile), og måske noget mynde eller puddel eller og m.m.. :lol:

 

 

Muff flyttede ind, hun flyttede ind med en ekstremt filtret lang upasset pels (var jeg ikke blevet fortalt)), lange ulveklør, hvoraf en var groet ind i trædepuden (fik jeg heller ikke fortalt), hun var meget usikker og meget charmerende, men godt havde hun det ikke!!

 

Dagen hvor hun kom havde hun et frisk sår ved øjet, hendes bofælde, en stor hanhund havde bidt hende til afsked..

 

Muffen er en spansk gadehund, fundet sidste sommer i Malaga, hun boede i en ferielejlighed et par uger hos damen der fandt hende, blev afleveret på internat da de skulle rejse hjem, og blev senere i oktober hentet til DK af samme dame der ikke kunne glemme hende :)

 

Desværre var familien ikke helt enige i at det var en god ide at Muff flyttede ind, og hun blev ikke helt pænt behandlet af alle i familien.

 

De besluttede at hun skulle have nyt hjem og det blev her :)

 

Jeg fik at vide at hun var vant til at være alenehjemme sammen med den anden hund og at det kunne hun sagtens, så mine 14 dages ferie lød som rigeligt til at integrere hende.

 

Hun flyttede ind om fredagen d. 8.2., jeg fik et chock da jeg så hende, vi havde lavet en aftale om at hun kunne være her på prøve i 1½ uge (hvis det fx ikke gik med Susi og Mika, sælger var på ferie i 1½ uge), men jeg var straks klar over at jeg ikke ville kunne levere hende tilbage , sådan som hun så ud :cry:

 

Straks om mandagen kom hun til dyrlæge og fik fjernet den grimme ulveklo, Gudrun sagde at hun havde klaret sit liv flot, hun knurrer sagte når hendes grænser overskrides (nemt), men undskylder så med det samme igen a044.gif hun beskrev også en stor følelsesmæssig usikkerhed, som hun mente jeg ville kunne afhjælpe og at hun havde et forhold til mad der tyder på at hun har fået for lidt i perioder :)

 

Om tirsdagen kom der en super dejlig og sød frisør (Gryns veninde) og klippede hende hende helt bar..

 

Det var nemlig nødvendigt og skønt at det kunne foregå her, det var slemt med den pels, dyrplageri!!, nogle steder var der kun hud tilbage efter klipningen, filten sad i store kager og måtte klippes af i store stykker, og det havde gjort hendes bevægelser stive og måske var det derfor at hendes gamle bofælde havde været hård ved hende a015.gif

Smerter havde hun haft!!

 

I hvert fald ændrede mine dejlige piger Susi og Mika adfærd overfor hende, og hun var lykkelig Muffen, hold da op hvor hun kartede rundt og lavede alle mulige og umulige bevægelser, stod på hovedet, løb, gned sig og flippede helt vildt lykkeligt ud banan19.gif

 

Hun kom ud af et fængsel, den pels havde sidet og rykket i huden, det har været meget ubehageligt og de næste dage var hun totalt hvalpet og meget fræk og ja, jeg tænkte at hun havde en del at indhente a044.gif

 

Det var svært at træne alenehjemme for hun havde meget brug for kontakten med mig, så det blev kun til at jeg kort gik ud, eller var inde i soveværelset og gøre rent og rede seng og den slags, men det gik fint nok faktisk :)

 

Jeg trænede mange små ting, fx mad sammen med de andre hunde, hun blev hurtigt dygtig, min måde med at give indtryk af at vi er ekstremt rige på mad og lækkerier er god ;)

Hun lærte at danse, gribe godbidder, side bamse, give pote og meget mere, hun lærte mest ved at se på Susi og Mika og så gøre det samme a044.gif

 

Hun fik også hurtigt lært vores rutiner, og jeg begyndte at træne alenehjemme mere og længere itd, det så faktisk ud til at gå godt :)

Om torsdagen i hendes første uge her, fik vi besøg at Tulle, hold da op de havde det sjovt de to :shock:

 

2145_billeder_februar_069_3.jpg

 

Om mandagen 1½ uge efter indflytningen fik vi besøg af Flaffy, Zozo, Luna, Toffi og Groa, og det gik så fint, der er en tråd om det http://www.hunde-forum.dk/hundetrf--vt1146.html

 

Og her er Susis fødselsdagstråd http://www.hunde-forum.dk/tillykke-susi-vt1136.html

 

Det går godt altsammen og Muff er uden tvivl blevet rigtigt glad for at være hos os, har vænnet sig til de bløde metoder og al rosen og godbiderne, er lærenem, dog har hun lidt adfærd som nok skyldes hendes usikkerhed og dårlige oplevelser, men som er træls for Susi og Mika.

Hun vil have det de andre har, ligge hvor de ligger eller vil ligge osv..

Det arbejder vi så også med, Mika og Susi er så sunde og søde hunde, at de ikke bosser nogen, så der skal jeg selvfølgelig være klar til at stoppe hende!

 

Desværre har jeg i denne uge endnu et maveproblem, men det ser endnu ud til at alenehjemmetræningen går godt.

 

Sidst på ugen bliver jeg dog opmærksom på at der er noget der ikke helt fungere for hende, muligvis kommer hendes problemer med at være alene hjemme først til udtryk her, der går nemlig som regel flere uger og ofte mere før man ser hunden opføre sig som hunden er.

 

Det viser sig at Muffen ikke kan være alene hjemme, desværre kommer det også til udtryk samtidig med at min ferie er slut, og jeg skal starte på arbejde igen.

 

Jeg optager dem når de er alene og jeg hører så til min skræk at Susi og Mika, de sejerste alenehjemme hunde bliver smittede, de begynder at hyle...

 

Muffens problem er gammelt, det er jeg ikke i tvivl om, hendes tidligere ejere har bare ladet hende alene, og da hun ikke har ødelagt noget, jamen så har hun jo ikke haft et problem, men det har hun, og hun er sikkert blevet trænet i ulykkelighed meget længe.

 

Det er klart at jeg får vanskeligt ved at træne hende, da jeg ikke kan få mere ferie og selvom jeg ikke er meget væk, så er det nok til både at ødelægge Susi og Mika og vedligeholde Muffens angst...

 

Så nu blev det svært!

 

Der er meget jeg ikke kan skrive her, jeg har valgt ikke at skrive det, for Muffens tidligere ejer er en kendt person.

Det kunne skade hende hvis jeg skrev mere om hvor og hvordan jeg fandt hende m.m..

Men jeg får da i hvert fald et problem med at se nogle udsendelser i TV a015.gif

 

Hun ville ikke give mig afslag i prisen for Muff for de udgifter jeg havde haft, hun anerkendte overhovedet ikke at Muff havde haft/har de problemer, hun løj og modsagde ting hun tidligere havde sagt, situationen blev ret presset for mig, for samtidig vidste jeg at vi havde det store alenehjemme problem, som de fleste debattører her vil vide ikke kan trænes rigtigt med mindre man har masser af tid til rådighed.

 

Og det havde jeg ikke, jeg havde ikke tid :cry:

 

Løsningen kom heldigvis da vi havde mest brug for den, en kvinde med et stort hjerte for hunde, masser af tid og en førtidspension kom på banen og nu bor Muff hos hende :D

 

En stor tak til Susanne og Vivi herinde fra, de tog Muff med til sjælland hvor hun nu er flyttet ind :)

Og en tak for jeres ører, også til Irene, du er en skat, det er i alle 3 :D

 

Jeg kan sige at Muffen fik meget med herfra, en ny start, en ny måde at se livet levet på, søde hunde lærte hun at kende, mange ting lærte hun, hun opnåede at lære at fange mus :shock:

Gudrun så hende inden hun rejste og hun sagde jeg havde gjort en forskel at det var en anden hund hun så 3 uger tidligere, det er jeg lykkelig for, Gudrun også sagde at jeg jo kunne rette hunde op og videreformidle dem, det vælger jeg lige at ignorere, det tror jeg ikke jeg har hverken råd til eller ferie nok til :lol:

 

Jeg er glad for at vi lærte Muffen at kende, det har været hårdt ikke at kunne beholde hende, de der kender mig ved at det var for at beholde hende til hun blev gammel jeg tog hende til mig, men sådan kunne det ikke blive...

 

Her tilsidst lidt billeder :oops:

 

Først nogle med pelsen, det er svært at se, men der var filter overalt og det var tykt, flere cm tykt, nogle steder 5-7 cm tykt i plade, kun lige en lille bitte plet på maven var fri (det gjorde så ondt at se), og så der hvor selen havde været, her var håret ikke filtret, men ellers var der filt overalt, i ørerne, i numsen mellem trædepuderne, frisøren kom på en stor opgave af de ikke helt sædvanlige..

 

2145_billeder_februar_002_1.jpg

 

2145_billeder_februar_001_2.jpg

 

2145_billeder_februar_005_1.jpg

 

2145_billeder_februar_006_1.jpg

 

Her var hun så blevet fri :D

 

2145_billeder_februar_008_1.jpg

 

2145_billeder_februar_011_1.jpg

 

2145_billeder_februar_012_2.jpg

 

2145_billeder_februar_014_1.jpg

 

Og ny sele :D

 

2145_billeder_februar_062_3.jpg

 

Og tøj :D

 

2145_billeder_februar_079_2.jpg

 

Susi løber stærkt :P

 

2145_billeder_februar_070_4.jpg

 

Det har været meget svært at skrive dette indlæg og lave tråden !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at høre, men det dur jo ikke at hundene ikke trives.

Jeg har mødt Muff en gang, og jeg vil aldrig glemme hende, hun var dejlig. Håber dine tøser igen kan klare hverdagen, og så krydser jeg fingre for Muff får et blivende hjem, det fortjener hun.

Masser af knus og varme tanker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wauw sikken en historie - jeg synes du har gjort et fantastisk job, og selvom det ikke gik så tror jeg også at du har ændret Muff for evigt :)

 

I mine øjne har du været en lille engel for hende, og hjulpet hende med tillid til mennesker og hunde.. Og tænk sig, nu skal hun aldrig være alene igen..

 

I sidste ende handler det jo om hunden - og det lyder virkelig som om at Muff'ens flytte-historie har fået en super god slutning..

På trods af at blive født til et utaknemmelig liv i Spanien, og derefter en overhørt tilværelse i Danmark.. Så tror jeg at Muff er glad nu :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder her med tårer i øjnene, det er rørende det du skriver.

Jeg ved at Muff har betydet meget for dig, og at det har været en tung beslutning, du har måttet tage. For det var nemlig slet, slet ikke meningen.

 

Jeg kender ikke mange der i den grad har viet sit liv til at være god ved hunde, som du har. Og jeg tvivler ikke på at du har gjort alt hvad der står i din magt -og lidt til- for at det skulle kunne lykkes.

 

Nu er Muff hos en ejer som har mulighed for at alenetræne i nærmest uanet tid. Og jeg ved at hun vil bruge dig som vejleder omkring forskellige ting, så på den måde vil du også fremover være en del af Muffs liv. Og det er dejligt for både dig og Muff :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor er det svært - stakkels dig Anne-Marie

 

Muff derimod er da så heldig som sådan en lille gadetøs kan være. Ja det dejligste havde da været at alt var lykkedes hos jer. Men nu har du til gengæld lært Muff at mennesker er værd at stole på. Du har og giver rigelig med mad og Muff har lige så stille lært at I ikke lider af hungersnød.

 

Jeg kunne blive ved med hvad Muff har lært hos dig - måske "bare" at hun er en elsket lille Muffehund. Og med kærlighed følger der mange gode ting. Især når man er hund hos dig Anne-Marie.

 

Også når det kommer til at træffe svære beslutninger. Beslutninger som betyder at livet først bliver svært og så langsomt bedre.

 

Mange tanker herfra og potedask til dig og tøserne

 

Og held og lykke til Muff her på Sjælland

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Puha, det må have været hårdt Anne-Marie :cry: :ae:

 

Som de andre også skriver så har du, i den tid du har haft hende, bidraget med en hel masse, der med garanti har givet hende mere mod på livet!

 

...Alene-hjemme-problemer er simpelthen det værste der findes. Netop fordi man skal have så sindssygt lang tid for (måske) at kunne afhjælpe problemet. Jeg er selv helt desperat og har da også tænkt tanken om hvad der skal ske hvis Pero aldrig lærer det :cry:

Og ja, udover alene-hjemme-problemet har du jo også oplevet at det har smittet af på Susi og Mika.... Og tre hunde med problemer vil i mine øjne være en absolut umulig opgave!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Sikke en rørende historie. :cry:

 

Der er ingen tvivl om, at du har hjertet på rette sted, og det har Muff nydt godt af.

 

Det må være hårdt, at skulle skille sig af med sådan en dejlig tøs, men du gjorde blot, hvad der var bedst for Muff.

 

Det er godt du stadig har dine to andre tøser, så der ikke bliver helst stille i huset. 55.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvor er det både et rørende, sørgeligt og muntert indlæg du har skrevet og jeg sidder med en klump i maven efter at have læst det.

 

Først vil jeg gerne fortælle dig, at det er et flot valg du har gjort og det må have krævet bunker af tanker og spekulationer at træffe det - det er svært at overtage et dyr, der ikke har haft en optimal tilværelse og gøre sit til, at dette dyr kommer ovenpå igen - derefter at skulle give dette dyr fra sig er en nærmest umulig opgave, som du alligevel formår.

 

Et stort trøstende kram til dig - jeg håber at Muffens nye ejer holder dig vel opdateret :)

 

Håber du kan hvile i tanken om, at DU gjorde forskellen - FLOT :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, føler virkelig med dig! a020.gif Håber Muff har fået et godt og blivende hjem - selvom Muff ikke fik noget blivende hjem hos dig, så tror jeg hun er glad for at hun kom ud til dig, det lyder som om du har gjort en del for Muff. s030.gif

 

Ja, alenehjemme problemer er noget af det værste.. a045.gif Kency havde også alenehjemme problemer da jeg fik hende, og jeg var flere gange i tvivl, om jeg kunne nå at få dem løst, inden jeg begyndte i skole - 3 uger. Hvis ikke de var blevet løst, havde hun været nødt til at få nyt hjem, både fordi jeg ikke ville have tid til at løse dem bagefter, uden at hun skulle være alene de X antal timer hver dag, og så hjælper alenehjemme træningen jo ikke det store, men jeg var også bange for at det med tiden ville smitte af på Sitto! Jeg ville også have dårlig samvittighed over at sidde 6 timer oppe i skolen, og vide at min ene hund er dybt ulykkelig!! :cry: Heldigvis, nærmest lige pludselig, skete der store fremskridt. :D Og jeg har jo stadig min bette pelsklump - ved heller ikke hvad jeg skulle gøre uden hende nu. Men jeg føler virkelig med dig - i perioden med Kencys alenehjemme problemer - jaeh, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har grædt, bare tanken om at hun muligvis skulle have nyt hjem! Det er dælme hårdt at tænke på det - så det må være endnu værre når det bliver virkelighed..

 

Og.. hvor er Muff egentlig en smuk lille hund! s030.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for du har lavet tråden. Håber også du har fået det lidt bedre ved at få fortalt om dejlige Muff som du har hjulpet så meget!

 

Jeg synes det er utroligt flot hvad du har gjort for hende. Det er så dejligt at læse om hvordan du har taget dig af hende og sørget for at hun har fået det så meget bedre! Kan sagtens forstå at det har været og er hårdt. Sender et knus din vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tak skal i have allesammen a010.gif

 

Der er sørme mange dejlige mennesker herinde i det her forum :shock:a044.gif

 

Susi og Mika har det godt!

 

De har savnet Muffen, ligesom jeg også har savnet hende, Mika kiggede mange gange op i sengen de første dage for at se om hun mon ikke bare havde gemt sig der..

 

Men de er også glade, de er glade for at kunne få kødben igen, i fuld tillid til hinanden, de er glade for at kunne sove roligt om natten, og at ingen blander sig i hvor de ligger m.m..

 

For Muff har også været hårdt arbejde for dem, og de var så dygtige til hende, Mika klarede det meget meget bedre end jeg havde troet hun kunne, så flot!!

 

Og at det lykkedes dem at lære hende musejagt, det er sørme stort :D

 

Mika stod nærmest og klappede i poterne da det lykkedes den lille tøs at fange en, at den så slap fri fra hende 2 gange og at hun ikke fik fat i den efter anden gang er lige meget, hun forstod hvad det handlede om l55.gif

 

At hun derefter ledte efter den 8 m fra stedet hvor den slap fri må bare betragtes som begyndervanskeligheder ;)

 

Men det føles tomt og er stadig meget trist, men jeg ved at hun har det godt :)

 

Den nye ejer ville ikke have vidst hvordan hun skulle have tacklet de problemer jeg stod med, så det er godt hun kom her først :)

 

Jeg har det træls med at have betalt for den tidligere ejers dyreplageri, ikke fordi jeg ikke vil hjælpe Muff, hellere end gerne, men hun skulle selv have haft lov at dække udgifterne, den del af det skal jeg arbejde med at komme overens med...

 

Men jeg forfalder ikke til at sælge historien til SE OG HOR !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvor er det bare en trist, men god historie !

 

man kan virkelig sætte sig ind i hvordan både du og Muffen har haft det under hele forløbet! Jeg tager virkelig hatten af for det du har gjort for hende!

 

Du er et af de mennesker der gør verdenen et bedre sted at være! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, hvordan kunne jeg jeg glemme det, også at rose Susi og Mika for at have været så dygtige! Synes virkelig I tre skulle have en fortjenstmedajle for at have hjulpet Muff så meget.

 

Det kan virkelig gøre mig rasende at læse om hvordan Muff ikke alene er blevet behandlet af sin tidligere ejer men også at denne ikke vil stå til ansvar!! :twisted: Det er lige før du skal ringe til Qvortrup. :twisted:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Sikke en historie, stakkels lille hund :shock::(

 

Men trods alt, kom der noget godt ud af det hele til sidstc135.gif

 

 

 

Muff er da bare...c057.gif

 

pssst...jeg ville ikke tøve med at kontakte Se&Hør, så kunne pengene gå til græske gadehunde eller noget i den stil :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne Marie jeg ved det har været hårdt for dig :cry:

 

Men du har gjort det bedste du kunne for Muff, du gav hende kærlighed og tilliden tilbage, det samme gjorde Susi og Mika.

 

Jeg har jo været så heldig at møde hende 2 gange, og den 2. gang var der tydelig forskel, hun var langt mere tryg, fri og glad.

 

Måske var det meningen, hun skulle forbi dig, så hun kunne komme glad videre i livet.

 

Jeg ved hun har fået en godt hjem hos en sød dame, som har mulighed for at være hos hende hele tiden. Så hun er heldig at få sådan en skøn hund, og samtidig har hun jo dig i baghånden til at give gode råd og tips.

 

Jeg er overbevist om du vil være en god plejemor for hunde som skal videre i nye hjem. Måske du skal overveje det når du engang skal på efterløn :wink:

 

Tanker herfra

Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hov, hvordan kunne jeg jeg glemme det, også at rose Susi og Mika for at have været så dygtige! Synes virkelig I tre skulle have en fortjenstmedajle for at have hjulpet Muff så meget.

 

Det kan virkelig gøre mig rasende at læse om hvordan Muff ikke alene er blevet behandlet af sin tidligere ejer men også at denne ikke vil stå til ansvar!! :twisted: Det er lige før du skal ringe til Qvortrup. :twisted:

 

 

Tak fra pigerne :D

 

Hvis jeg gik til Se og hør så ville jeg være som hende...

 

Så egentlig så gør jeg det IKKE for min egen skyld :wink:

 

Det er af samme grund jeg ikke giver dårlig karma, jeg synes styrken ligger i at lade være..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kræver mod at gøre det rigtige, jeg synes, du har været meget modig i denne sag a010.gif

 

Som den gode Dumbledore siger "it's the fight between doing what's right and what's easy"

 

Jeg elsker at du citerer Dumbledore love.gif

 

Fuldstændig enig :)

 

Men hvor er det ærgeligt, når man er nød til at finde et nyt hjem til sin hund :( Jeg føler med dig...!

 

Men glæd dig ved, at hun nu er hos en der er hos hende hele tiden og ved at Susi og Mika "har fred" nu og ikke også begynder at lide af alene hjemme-problemer.

 

Varme tanker herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Anne Marie jeg ved det har været hårdt for dig :cry:

 

Men du har gjort det bedste du kunne for Muff, du gav hende kærlighed og tilliden tilbage, det samme gjorde Susi og Mika.

 

Jeg har jo været så heldig at møde hende 2 gange, og den 2. gang var der tydelig forskel, hun var langt mere tryg, fri og glad.

 

Måske var det meningen, hun skulle forbi dig, så hun kunne komme glad videre i livet.

 

Jeg ved hun har fået en godt hjem hos en sød dame, som har mulighed for at være hos hende hele tiden. Så hun er heldig at få sådan en skøn hund, og samtidig har hun jo dig i baghånden til at give gode råd og tips.

 

Jeg er overbevist om du vil være en god plejemor for hunde som skal videre i nye hjem. Måske du skal overveje det når du engang skal på efterløn :wink:

 

Tanker herfra

Susanne.

 

Ja, du og Vivi er de der ud over mig har været mest sammen med hende i den tid jeg havde hende :D

 

Og jeg er stolt af at hun turde stikke af på gåturen på den sidste dag, at hun turde følge et spor og at hun turde og valgte at lade sig løfte ind på skødet af Vivi i bilen med alle hundene da i skulle afsted :D

 

Det viste,synes jeg, at hun var nået ret langt i forhold til da hun kom hertil :)

 

Også hendes rummelighed i forhold til Luna fx..

Hun forholdt sig helt rolig da alle hundene var i Gudruns venteværelse.

 

Forhåbentligt får den nye ejer de samme ''problemer'', for så føler hun sig tryg!

 

Jeg håber hun får en leo og nogle konger også, hold da op hun fik smag på de ting, godt hun kunne få bustercupen med :D

Og alle tøjdyrerne :lol:

 

Jeg ved at hun nyder alle sine ting hun har med herfra :)

 

Den der efterløn kunne jeg godt tænke mig nu :lol:, bare er beløbet man får ikke stort nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det kræver mod at gøre det rigtige, jeg synes, du har været meget modig i denne sag a010.gif

 

Som den gode Dumbledore siger "it's the fight between doing what's right and what's easy"

 

Tak :D

 

Tak til jer alle, jeg kan ikke svare hver enkelt, det bliver for meget tror jeg for tråden, alle jeres søde ord varmer a044.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige læst din beretning om lille Muff en rørende og gribende beretning der rører ens hjerte.

 

Jeg kender dig kun herinde. Men det har i alle dine indlæg skinnet igennem at du er en sand dyreven, som gør alt det bedste for dine hunde.

 

Hvor må det have været en svær beslutning for dig. Men du ville det bedste for lille Muff.

 

Kærlighed er også at kunne give slip.

 

Verden ville være et bedre sted hvis der var flere som dig.

 

Sender dig og Muff en kærlig tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg ked af at det ikke gik for jer :-( Men hatten af for din beslutning både med hensyn til den tidligere ejer og videreformidlingen af Muff - findes der et "større" menneske i Danmark pt.?

 

Jeg vil være hund hos dig i mit næste liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...