Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Nu er muskelhund jo ikke en race, selvom jeg synes at flere og flere omtaler det som sådan...der findes mange racer der er blevet puttet i den tossede kasse med det irriterende "stempel", og det synes jeg virkelig at muskelhund er...et irriterende ubrugeligt stempel der bruges til at skære et væld af racer over én kam...

 

Det er jo alt fra amstaff til dogue de bordeaux, fransk bulldog og boerboel...:roll:

 

Nogen nævner at de bliver skræmt af størrelsen...og jeg har endda flere gange set artikler osv. der beskriver hunde på 60 kg som amstaff-lignende...det er da flot for en hund hvor racestandarden ligger på en ca. 30kg...hehe..."muskelhund, yes den er go nok, nu er det de forbandede køtere igen", ja det er da klart når ALT der ikke er spinkelt som et siv ryger i den kasse...

 

Unskylder for at jeg lige gik totalt OT, men det er simpelthen et ord der nager mig og irriterer mig...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ord har jeg faktisk ikke et problem med, jeg synes faktisk det er ganske handy når nu det skal være og fakta er at det er den slagshunde folk er bange for. De fleste hunde af den tybe er jo sådan nogle brede nogen.

Jeg ser til gengæld rødt når folk snakker om kamphunde, i min verden er en kamphund en hund som endten bliver brugt til kamp, eller hvis race for relativt nyligt har været brugt til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg kalder altid mine for kamphunde...:engel:

 

Men muskelhund er jo som du siger også et handy ord, især hvis man ikke ejer en...for så er det ikke ens egen race der gang på gang må tage en over nakken, på trods af det er en anden race der har bidt...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kalder altid mine for kamphunde...:engel:

 

Men muskelhund er jo som du siger også et handy ord, især hvis man ikke ejer en...for så er det ikke ens egen race der gang på gang må tage en over nakken, på trods af det er en anden race der har bidt...:blink:

 

Jeg kalder min for enten en muskelhund eller bare racenavnet

(Olde english bulldog) Men i diskutioner som denne er det bare så meget nemmere bare at skrive muskelhund, frem for :"Har i oplever ubehagligheder med jeres Olde english bulldog, Cane corso, Amstaff., Amerikansk bulldog, DDB, Boerboel, osv. osv. osv." Det kunne godt gå hen og blive noget besværligt *g* :blink: Og jeg tror godt folk ved hvilke racer der tales om, sådan ca. ihvertfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg kalder min for enten en muskelhund eller bare racenavnet

(Olde english bulldog) Men i diskutioner som denne er det bare så meget nemmere bare at skrive muskelhund, frem for :"Har i oplever ubehagligheder med jeres Olde english bulldog, Cane corso, Amstaff., Amerikansk bulldog, DDB, Boerboel, osv. osv. osv." Det kunne godt gå hen og blive noget besværligt *g* :blink: Og jeg tror godt folk ved hvilke racer der tales om, sådan ca. ihvertfald.

 

 

hehe...glemte også lige at tilføje at jeg til hver en tid foretrækker racenavnet...det var mere hvis nogen spørger ind til typen...:-D...

 

Men ja jeg fanger også godt pointen med at bruge ordet i denne sammenhæng, det var ikke en kritik af dig...:oops::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg er ny her og vil gerne smide en kommentar til tråden :blink:

 

Jeg er selv "muskelhunde"ejer (:badr: forfærdeligt pop-udtryk og én stor pærevælling af en masse MEGET forskellige racer-men det er jo bare min mening :-)) og vi har meget sjældent negative oplevelser med andre mennesker/hundeejere.

Men jeg tager det så absolut heller ikke personligt at folk f.eks. går over på den anden side af gaden når vi kommer gående(og gør de det ikke så gør jeg selv, da min hund kun skal hilse på hunde hun kender og jeg kan stå inde for).

 

Jeg kan godt forstå folk de flygter for der findes virkelig mange knaldhætter blandt muskelhundeejerne-desværre. Og her mener jeg ikke bare de stereotype vi hører om i medierne men også dem der lader deres hunde løbe frit (uden at være under kontrol) og ikke respekterer at der findes mange mennesker der er bange for den slags hunde(og hunde i det hele taget selvom det er svært at forstå ;-))

 

Der var én der tidligere i tråden spurgte hvad man som muskelhundeejer gjorde, hvis ens hund knurrede af andre når man gik forbi. Min hund er desværre ikke så glad for fremmede store hunde pga. nogle ubehagelige episoder med løse hunde da hun var bette :cry:. Derfor må det være mit job som ejer at 1. Genoprette hendes tillid til at jeg nok skal passe på hende uanset hvad 2.Holde hende i snor -ALTID! 3. Gå til træning (har vi nu gjort siden hun var 9 uger:cool:) 4. Prøve at undgå de "dumme" situationer -nogen gange lidt svært med den mængde ustyrlige løse hunde der findes i DK:stupid:.

 

Undskyld det blev så langt :genert:

Hilsen Louise

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tak :-D

 

Jeg lagde vist ud med noget af en smøre her i debatten men det er jo et emne man ikke kan undgå at blive berørt af når man nu er fæl kamphundeejer :blink:

 

 

Velbekomme...:-D

 

 

hehe...det jo lige det...men glæder mig da at vi er enige...:-D...så slap jeg for at kaste mig ud i et endnu længere svar...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jeg er ny her og vil gerne smide en kommentar til tråden :blink:

 

Jeg er selv "muskelhunde"ejer (:badr: forfærdeligt pop-udtryk og én stor pærevælling af en masse MEGET forskellige racer-men det er jo bare min mening :-)) og vi har meget sjældent negative oplevelser med andre mennesker/hundeejere.

Men jeg tager det så absolut heller ikke personligt at folk f.eks. går over på den anden side af gaden når vi kommer gående(og gør de det ikke så gør jeg selv, da min hund kun skal hilse på hunde hun kender og jeg kan stå inde for).

 

Jeg kan godt forstå folk de flygter for der findes virkelig mange knaldhætter blandt muskelhundeejerne-desværre. Og her mener jeg ikke bare de stereotype vi hører om i medierne men også dem der lader deres hunde løbe frit (uden at være under kontrol) og ikke respekterer at der findes mange mennesker der er bange for den slags hunde(og hunde i det hele taget selvom det er svært at forstå ;-))

 

Der var én der tidligere i tråden spurgte hvad man som muskelhundeejer gjorde, hvis ens hund knurrede af andre når man gik forbi. Min hund er desværre ikke så glad for fremmede store hunde pga. nogle ubehagelige episoder med løse hunde da hun var bette :cry:. Derfor må det være mit job som ejer at 1. Genoprette hendes tillid til at jeg nok skal passe på hende uanset hvad 2.Holde hende i snor -ALTID! 3. Gå til træning (har vi nu gjort siden hun var 9 uger:cool:) 4. Prøve at undgå de "dumme" situationer -nogen gange lidt svært med den mængde ustyrlige løse hunde der findes i DK:stupid:.

 

Undskyld det blev så langt :genert:

Hilsen Louise

 

Ihh, der er sgu ikke altid plads nok i den der karma-linie man har at skrive i :genert: så jeg fortsætter bare her ik'? :mrgreen:

 

Nå, men velkommen og fedt at der kommer endnu en ansvarsfuld kamp-/muskelhundeejer herind :5up: Vi har jævnligt tilbagevendende debatter omkring kamphunde (det kalder jeg dem altså :mrgreen:) og personligt er jeg ikke den store tilhænger af den type hunde, men vi har nogle brugere herinde med kamphunde, som har formået at give mig et mere nuanceret syn på sagen og det er bare skønt :5up: Så bare byd ind!! :5up: Jeg håber at du kommer til at føle dig velkommen og "hjemme" herinde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er altså ikke til at fatte :confused: Een ting er at man vælger at anskaffe sig en ulovlig hund -der kan sikkert være mange(ikke nødvendigvis gode;-)) grunde, men at man så vælger at lade den blæse rundt på den måde med de risici det indebærer.. Man kan da ikke være specielt glad for sin hund så??(eller andres men det er jo en anden snak..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hov-til Nollike (kender du nollike vrikkeorm-den der fra bogen :lol:)-tusind tak for velkomsten og de søde ord :-D Det er jo altid skønt at prøve at omvende nogle ikke-muskelhundefans:blink: -eller ikke-kamphundefans du må da kalde dem hvad du vil ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Reaktionen er naturlig nok, jeg synes bare ikke er det burde være naturligt for hunden at føle sådan, i sådan en situation.

 

Så jo, jeg ser noget galt i det. Desuden burde ejeren kende sin hund nok til at have skiftet fortov og ikke bragt sin hund i sådan en situation.

Vi kan godt blive enige om, at ejeren skulle have været mere opmærksom på hundens signaler og have skiftet fortov noget før.

 

Og jeg kan også godt følge dig i, at det ikke er optimalt, at hunden har det sådan med andre mennesker eller hunde, men som sagt ved vi jo ikke hvorfor hunden knurrede. Om den bare generelt er utilpas ved andre mennesker eller hundes nærvær, eller om det var kun skete denne ene gang.

 

Hvis det ikke er sket før, kan der jo være 117 forskellige grunde til den reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt blive enige om, at ejeren skulle have været mere opmærksom på hundens signaler og have skiftet fortov noget før.

 

Og jeg kan også godt følge dig i, at det ikke er optimalt, at hunden har det sådan med andre mennesker eller hunde, men som sagt ved vi jo ikke hvorfor hunden knurrede. Om den bare generelt er utilpas ved andre mennesker eller hundes nærvær, eller om det var kun skete denne ene gang.

 

Hvis det ikke er sket før, kan der jo være 117 forskellige grunde til den reaktion.

 

Klart. Vi ved ingenting, så alt er jo som det plejer at være. :banan:

 

Tror egentlig ikke vi er uenige. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

´´Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde. ´´

 

-hmm, jeg tror der er mange ubehagelige oplevelser for folk med muskelhunde, jeg laver næsten udelukkende seler og halsbånd til muskelhunde pt. det er folk der henvender sig privat til mig, de skriver aldrig i åbent forum ligesom mange andre gør, ubehagelige oplevelser for muskelhunde ejere må jo også tælle de verbale øretæver de får rundt på nettet, med.

jeg oplever ikke ejerne klynker i diverse tråde men at rigtig mange går yderst stille med dørerne netop fordi de oplever en sand hetch lige i øjeblikket og alle skåret over en kam.

 

jeg har selv oplevet et overfald med en muskelhund, indrømmet det giver en voldsom angst for dem, før tænkte jeg aldrig over hvem mine hund legede med - det gør jeg så nu og undgår helst de hunde.

men at jeg skærer alle over en kam når jeg er ude at gå med hundene betyder ikke at jeg gør det når vi kommer hjem eller udsætter andre muskelhunde ejere for ubehagelig oplevelser ( andet end at gå min vej) pga. mit eget overfald, det ville jeg jo heller ikke gøre hvis det feks. var en lab. jeg havde haft en grim episode med.

da jeg og mine hunde har svært ved at tyde muskelhundenes sprog går vi uden om disse hunde pga. vores oplevelse.

 

jeg tror der sidder rigtig mange ejere af disse hunde der har haft ubehagelige oplevelser og at de fleste ikke står frem og fortæller om det, netop fordi det giver flere ubehagelige oplevelser at gøre det. (via folk som gemmer sig hjemme bag pc´en og skriver mange mindre pæne til dem)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Ups glemte pointen ( er da også kommet alt for tidligt op i dag :-D.)

jeg er jo som sådan også med til at give muskelhunde ejere ubehagelige oplevelser, for hvis jeg selv oplevede folk altid gik over på den anden side når jeg kom gående med min hund er det ihvertfald ikke en positiv oplevelse i mine øjne.

det er altså svært når hjernen siger en ting men følelserne en anden pga. en uheldig episode.

- jeg vil kalde mig selv dobbelt moralsk over for muskelhunde -- desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ups glemte pointen ( er da også kommet alt for tidligt op i dag :-D.)

jeg er jo som sådan også med til at give muskelhunde ejere ubehagelige oplevelser, for hvis jeg selv oplevede folk altid gik over på den anden side når jeg kom gående med min hund er det ihvertfald ikke en positiv oplevelse i mine øjne.

det er altså svært når hjernen siger en ting men følelserne en anden pga. en uheldig episode.

- jeg vil kalde mig selv dobbelt moralsk over for muskelhunde -- desværre.

 

 

:ae:

 

Pjat, det er ikke dobbeltmoralsk at skifte side, det er i mine øjne et fornuftigt træk....Jeg gør det jo også selv...hehe...

 

Der er forhåbentlig ingen der bebrejder dig at du passer på din hund...så er de ihvertfald ikke selv fornuftige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups glemte pointen ( er da også kommet alt for tidligt op i dag :-D.)

jeg er jo som sådan også med til at give muskelhunde ejere ubehagelige oplevelser, for hvis jeg selv oplevede folk altid gik over på den anden side når jeg kom gående med min hund er det ihvertfald ikke en positiv oplevelse i mine øjne.

det er altså svært når hjernen siger en ting men følelserne en anden pga. en uheldig episode.

- jeg vil kalde mig selv dobbelt moralsk over for muskelhunde -- desværre.

 

Jeg kan godt forstå, at man bliver sur, hvis man bliver mødt med tilråb og den slags, men hvorfor er det så slemt, at nogen går over på den anden side af fortovet?

 

Det BEHØVER jo ikke at skyldes, at personen ser ned på én. Det kan også være ford, at vedkommende simpelthen bare skulle den vej eller generelt er bange for hunde. Eller at vedkommendes egen hund har et problem.

 

Som fornuftig muskelhundeejer er man naturligvis bevidst om, at ens hund er meget stærk, og at de racer ofte tænder nemt af og har egetkønsaggression. Selvom ens egen hund måske skiller sig ud, så kan man jo ikke forvente, at vildt fremmede forbipasserende er klar over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hov-til Nollike (kender du nollike vrikkeorm-den der fra bogen :lol:)-tusind tak for velkomsten og de søde ord :-D Det er jo altid skønt at prøve at omvende nogle ikke-muskelhundefans:blink: -eller ikke-kamphundefans du må da kalde dem hvad du vil ;o)

 

Det er nemlig lige præcis fra den bog jeg har det :klap: Jeg er Nollike og Noomi er vrikkeormen :mrgreen: (hun logrer med hele kroppen :lol:)

 

At omvende mig bliver nok en umulig opgave :blink: du kommer nok til at slå dig til tåls med "et mere nuanceret syn" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Det er nemlig lige præcis fra den bog jeg har det :klap: Jeg er Nollike og Noomi er vrikkeormen :mrgreen: (hun logrer med hele kroppen :lol:)

 

At omvende mig bliver nok en umulig opgave :blink: du kommer nok til at slå dig til tåls med "et mere nuanceret syn" :mrgreen: "

 

Fantastisk :klap:Det er bare en skøn bog og jeg elskede den da jeg var bette :lun:

Nå nok OT for denne gang ;-)

Et mere nuanceret syn er da også en god start, det ville da være dejligt hvis flere af ekstrabladets læsere var af den holdning:blink: Men er det fordi du er bange for den "slags hunde" eller bryder du dig bare ikke om dem? Og er det alle "muskel/kamphunde" eller kun enkelte racer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...