Hop til indhold

Tilbudt en hund mere


Dinah
 Share

Recommended Posts

Åh, altså . . . . . . .

 

jeg har idag fået tilbudt en 13 mdr gammel tæve-coton fra samme sted, som Cleo kom fra:lun:

 

Ved jo godt, at det nok ikke dutter:cry: Tænk, hvis hun heller ikke kan være alene, eller det ikke hjælper på Cleos alene-hjemme-problem, så har jeg 2 hunde med på farten.

Har selvfølgelig hundetasker nok :blink:

 

Jeg kan bare ikke få mig selv til at skrive et NEJ-tak tilbage til kennel-far endnu

Lysten og tiden er der jo, men . . . . . det går jo ikke . . . nej, det gør jo ikke:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, altså . . . . . . .

 

jeg har idag fået tilbudt en 13 mdr gammel tæve-coton fra samme sted, som Cleo kom fra:lun:

 

Ved jo godt, at det nok ikke dutter:cry: Tænk, hvis hun heller ikke kan være alene, eller det ikke hjælper på Cleos alene-hjemme-problem, så har jeg 2 hunde med på farten.

Har selvfølgelig hundetasker nok :blink:

 

Jeg kan bare ikke få mig selv til at skrive et NEJ-tak tilbage til kennel-far endnu

Lysten og tiden er der jo, men . . . . . det går jo ikke . . . nej, det gør jo ikke:megaked:

 

 

 

Jeg ville ikke turde satse, men nu er jeg heller ikke så meget inde i seperationsangst. Hvor lang tid bliver du ved med at have tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Åh, altså . . . . . . .

 

jeg har idag fået tilbudt en 13 mdr gammel tæve-coton fra samme sted, som Cleo kom fra:lun:

 

Ved jo godt, at det nok ikke dutter:cry: Tænk, hvis hun heller ikke kan være alene, eller det ikke hjælper på Cleos alene-hjemme-problem, så har jeg 2 hunde med på farten.

Har selvfølgelig hundetasker nok :blink:

 

Jeg kan bare ikke få mig selv til at skrive et NEJ-tak tilbage til kennel-far endnu

Lysten og tiden er der jo, men . . . . . det går jo ikke . . . nej, det gør jo ikke:megaked:

 

Jeg syns du skal tage og gøre det. Vores den ældste hund er blevet meget roligere efter vi fik vores tæve, og han er blevet meget bedre til, at være alene både om natten og alene hjemme.. hun har givet ham noget vi aldrig vil kunne...desværre... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også foreslå, at du spørger, om du kan få en prøveperiode, så du kan se, hvordan de fungerer sammen. Så kan du også se, om det er endnu en hund med seperationsangst.

 

Jeg har jo for nyligt fået hund nr. 2, og det er helt suverænt. De to hunde fungerer rigtig godt sammen, og de giver hinanden rigtig meget.

- men det er selvfølgelig ikke godt, hvis det er endnu en med seperationsangst, men mindre at de giver hinanden så meget ro, at de bliver bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men gør det egentlig så stor forskel, om du har en eller to hunde, der ikke kan være alene? :hmm: :genert:

 

Jeg synes, at du skal tage hende - i hvert fald på prøve. Tænk hvor dejligt det vil være for Cleo at få en lillesøster. :klap:

 

Det gør jo den forskel, at jeg jo så altid må ha 2 hunde med mig overalt - det gir selvfølgelig mere ligevægt på skuldrene og megen opmærksomhed :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jo den forskel, at jeg jo så altid må ha 2 hunde med mig overalt - det gir selvfølgelig mere ligevægt på skuldrene og megen opmærksomhed :lol:

 

 

Jeg synes det er godt at du tænker meget over det :ae:

 

Hvis jeg skal være ærlig..så synes jeg det er en dum idé med hund nr.2 :genert:

 

Som de andre siger så kan du risikere at have 2 hunde med seperationsangst. Plus det at dine børn er syge :(

 

Undskyld, men synes bare i skulle tage og vente til tingene ser mere stabile ud. Men det er så bare min mening :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er godt at du tænker meget over det :ae:

 

Hvis jeg skal være ærlig..så synes jeg det er en dum idé med hund nr.2 :genert:

 

Som de andre siger så kan du risikere at have 2 hunde med seperationsangst. Plus det at dine børn er syge :(

 

Undskyld, men synes bare i skulle tage og vente til tingene ser mere stabile ud. Men det er så bare min mening :engel:

 

:vinken: jeg havde jo faktisk ventet, at alle ville skrive som dig.

 

Med det samme, vidste jeg, at vi bliver nødt til at sige nej - nu går det endelig super godt med Cleo (altså bortset fra seperationsangsten) og det har været en lang kamp/udvikling.

Jeg er sikker på at hund 2 vil falde godt ind her og at de vil få glæde af hinanden, men det giver jo ingen garanti med alene-hjemme og jeg KAN altså ikke ha 2 hunde med i tasker:mrgreen:

 

Jeg vil jo så kke benægte, at jeg følelsesmæssig er SÅ klar og har tiden.

Risikoen er bare for stor . . . .

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør jo den forskel, at jeg jo så altid må ha 2 hunde med mig overalt - det gir selvfølgelig mere ligevægt på skuldrene og megen opmærksomhed :lol:

 

 

Jeg plejer jo gerne at sige at man skal finde mindst en possitiv ting ved en negativ ting (nu vides det jo ikke om nr 2 har problemer eller ej) og jeg må sige Dinah, du lever fuldt op til denne :blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg sendt mail tilbage til ham: (i får lige en kopi af mailen hér)

 

Hej igen!!!!

 

Det er lidt skægt, at du skriver, for jeg ville i søndags ha sendt dig en års-status på Cleo :-)

Situationen er den, at hun stadig ikke kan være alene hjemme. Men fra at være decideret selvdestruktiv er hun nu "kun" gøende og hylende. Jeg kæmpede i 9 måneder med alene hjemme træning - både med hjælp fra dyrlæge, hvor hun i en periode fik Clomicalm (hunde-antidep.) og adfærdsbehandler.

Efter disse 9 mdr gik jeg i samråd med dem og vi besluttede at stoppe den daglige faste alene-hjemme-træning. Vores udfordring er jo, at jeg går hjemme grundet, at to af vores børn mangler store dele af deres immunforsvar, så de er tit syge, og der er derfor mange dage om ugen, hvor vi ikke kan øve og periodevist sammenhængende uger :-(

Hun var jo alligevel med mig alle steder, da hun jo ikke kunne være alene, men jeg blev langt mere afslappet og rolig omkring det. Nu er hun så bare med overalt: På strøgshopping, butikker, storcentre, venner etc etc i sin elskede taske. Dét nyder hun.

 

I disse 3 mdr, hvor vi ikke rigtig har øvet - udover de små usynlige seperationsøvelser ER hun blevet mere afslappet og helt af sig selv klarer hun 8 minutter uden gø og hyl. Lang vej igen, men dog bedre, end da vi øvede, da hun nu ikke frygter, at jeg går hele tiden.

Efter Nytår starter jeg lidt op med alene-træningen igen - men meget stille og roligt uden at blive stresset over, at mine konstant syge børn nu er hjemme igen igen og vi ikke kan øve. Ingen mål vil blive sat, men lidt har jo også ret.

 

I juli klippede jeg hende (se billede), da vi er i skoven 3 gange om dagen, og hun tydeligvis var generet af kviste og grene. De efterfølgende 3 dage steg hendes selvtillid i dén grad, blev mere livlig og hendes "bange for fremmede voksne" fortog sig til at være lidt reserveret :-) Dertil blev det jo også nemmere at transportere hende i taske, da hun pludselig blev mindre ;-)

Hun er den mest fantastiske hund, som elsker sin familie og ALLE børn i alle aldre :-)

 

Hun har været et stort arbejde mht at være genbrugshund, men det bærer frugt nu på alle fronter.

 

Efter du skrev igår, har jeg ikke tænkt på andet end at få hund 2 :0) Og jeg har helt ondt i maven over at skulle svare dig og give afslag på en super hund 2, men . . . . . som situationen er med Cleo, så tør jeg nok ikke PT. Enten bliver hendes alene-hjemme-problem bedre med en anden hund i huset eller også det samme som nu. Eller værste scenarie: Får hund 2 nu også seperationsproblemer - ja, så er det to hunde i tasker, men det giver jo selvfølgelig også ligevægt på skuldrene :0)

 

Helt sikkert er dog, at når Cleo kan være alene, så er jeg helt sikkert klar på hund 2, da jeg både har tiden, og de to hunde vil få glæde af hinanden.

Jeg vil rigtig gerne stadig være i dine tanker, når du har endnu en tæve, for næste gang kan det jo være et perfekt tidspunkt :-) ellers melder vi os på banen til en af jeres hvalpe på et tidspunkt, når Cleo er klar til det.

 

Vedhæfter nogle billeder fra før og efter klip :0)

 

Mvh Dinah

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...