Hop til indhold

Huske at krydse fingre i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Baldur har fået fred i dag, vi nænnede ikke at hverken han eller os skulle gå igennem hele weekenden, hvor han ville have det skidt, og vi kun ville tænke på at sige farvel.

 

Jeg har været hjemme hos ham hele dagen, vi har som sagt gået en lille tur. Den sidste time legede vi lidt med hans bamse, vi nussede og han fik alle sine yndlingsgodbidder.

 

Vi havde noget beroligende herhjemme, det fik han før vi kørte op til dyrlægen. Så turen til dyrlægen foregik helt stille og roligt, og han blev på intet tidspunkt bange. På trods af den sørgelige situation, så var det et godt farvel.

 

Vi elskede ham utroligt højt, og det er virkeligt underligt at han ikke er her, men vi var nødt til at tænke på hvad der var bedst for ham :megaked:

 

:megaked: Øv øv. Men vi så det jo komme.

. Her skulle så have stået noget der kunne hjælpe , men de ord er ikke opfundet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Det er rigtig trist at noget pludselig kan tage sådan en uhyggelig drejning :cry:

 

Det lyder da til at i er stærke sammen og nok skal klare jer igennem en svær tid, men derfor får i alligevel medfølende tanker herfra.

 

Ha det godt lille Baldur, du vil være savnet her på HF :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg fik aldrig mødt dig, Baldur, men alligevel føles det som om jeg har mistet en ven idag, ja jeg savner dig allerede, men jeg forstår også, at du var nødt til at tage herfra, for et hundeliv kan blive så kompliceret og smertefuldt, at der ikke længere er overskud til at være hund, at glæde sig over hver dag og de oplevelser den bringer.

 

Tænk hvis livet altid var retfærdigt og ligetil, Baldur. Jeg ved der var meget du ikke forstod... hvorfor det altid gjorde ondt, f.eks., men der er også meget vi mennesker ikke forstår, ikke mindst, hvorfor skæbnen sådan skulle gå dig imod. Måske har du fået svarene nu, hvor du er kommet videre herfra, men for os andre, vil spørgsmålene blive ved at trænge sig på.

 

Men, Baldur, hvor dit helbred evig og altid gik dig imod, var der i det mindste et punkt, du ikke kunne have ønsket dig bedre... eller rettere to: I Lonny og Bo har du haft de bedste 'forældre' nogen hund kan ønske sig. Du har kunnet mærke det i hverdagen, men bare du også vidste, hvor meget Lonny har kæmpet for dig herinde på HF. Hvor mange gange hun har spurgt om råd, bedt os om at krydse fingre, sende tanker, håbe på mirakler for dig.

 

Og alligevel, til trods for Lonny og Bos brændende ønske om, at måtte dele mange år med dig, så fandt de også styrken, og kærligheden, til at hjælpe dig en sidste gang. Hjælpe dig til at slippe fri for smerterne, fri for skræmmende dyrlæger og sprøjter, fri for de forbaskede situationer der gjorde så ondt, at du var nødt til at gøre de mennesker du elskede over alt på jorden fortræd. Bed ikke om tilgivelse for det, kære ven, for der er intet at tilgive. Du skal vide, at du aldrig er blevet bebrejdet, for vi forstod.

 

Kan du ha' det godt, ven, og hils alle de andre skønne hunde du måtte møde på din vej. Du vil blive savnet!

 

hilsen

din ukendte ven

Thomas

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber Baldur løber rundt i hundehimlen sammen med Buddha, er sikker på at Buddha gerne deler fisk i olie med ham :cry:

 

Det gør mig simpelthen så ondt, det er bare ufatteligt hårdt at træffe sådan en beslutning, men håber i minder jer selv og hinanden om, at det kom jeres lille elskede hund til gode.

 

 

Baldur, hvil i fred, jeg håber du møder din familie igen en skønne dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg kender jer ikke personligt men har bare gået og tænkte så meget på baldur og på hvordan det nu gik. Jeg havde af hele mit hjerte ønsket at han kunne blive rask men sådan valgte skæbne ikke at det skulle gå og lige nu er der nok ikke nogle ord som kan trøste men i gjorde det rette i gav ham en værdig død og han var blandt dem som elskede ham mest. Så han tog op til himlen med ro i sind og kærlighed i hjerte. Jeg syntes det lyder rigtigt godt at Buddha og Baldur hygger sig sammen nu og det tror jeg på mere end noget andet. Jeg er tabt for ord, sidder selv helt og græder men alle mine tanker går til jer og Baldur, nu gør det ikke ondt mere:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anette1981

Hej!!

Jeg har læst meget på denne tråd:???: Jeg ved hvor svær en beslutning det kan være at få aflivet sin ven, men jeg tænker helt klart det er det rigtige i har gjort i har givet ham fred, det var ikke værdig at leve et liv i smerte for ham:megaked: Som sagt har jeg fået aflivet min Balou for 2 måneder siden det var så hårdt, men det var ikke værdig for en så livsglad hund som ham at leve med en så stor kræft knude som gjorde at han konstant havde ondt. Det er hårdt og jeg græd i flere dage og savner ham virkelig stadig meget, men ved det var det rigtige vi gjorde. Jeg føler med jer men hold fast i tanken om at det var det rigtige og bedste for ham:5up:

:vinken:

Anette:vuf::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

For fanden da :megaked:Her læser man tråden ét indlæg af gangen, og håber det bedste, men ved ikke hvad er kommer og så lige pludselig, mens man har en smule håb, fordi det alligevel ikke var kræft, så ...! :cry:

 

Jeg føler med jer, det har været en rigtig, rigtig hård tid for jer, desværre med den værst tænkelige slutning :megaked: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Baldur har fået fred i dag, vi nænnede ikke at hverken han eller os skulle gå igennem hele weekenden, hvor han ville have det skidt, og vi kun ville tænke på at sige farvel.

 

Jeg har været hjemme hos ham hele dagen, vi har som sagt gået en lille tur. Den sidste time legede vi lidt med hans bamse, vi nussede og han fik alle sine yndlingsgodbidder.

 

Vi havde noget beroligende herhjemme, det fik han før vi kørte op til dyrlægen. Så turen til dyrlægen foregik helt stille og roligt, og han blev på intet tidspunkt bange. På trods af den sørgelige situation, så var det et godt farvel.

 

Vi elskede ham utroligt højt, og det er virkeligt underligt at han ikke er her, men vi var nødt til at tænke på hvad der var bedst for ham :megaked:

 

Hold kæft hvor er det trist. Puha! Jeg bliver altid så ked af det når jeg læser om andre mennesker der mister deres bedste ven.

:ae:Varme tanker sendes her fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Baldur har fået fred i dag, vi nænnede ikke at hverken han eller os skulle gå igennem hele weekenden, hvor han ville have det skidt, og vi kun ville tænke på at sige farvel.

 

Jeg har været hjemme hos ham hele dagen, vi har som sagt gået en lille tur. Den sidste time legede vi lidt med hans bamse, vi nussede og han fik alle sine yndlingsgodbidder.

 

Vi havde noget beroligende herhjemme, det fik han før vi kørte op til dyrlægen. Så turen til dyrlægen foregik helt stille og roligt, og han blev på intet tidspunkt bange. På trods af den sørgelige situation, så var det et godt farvel.

 

Vi elskede ham utroligt højt, og det er virkeligt underligt at han ikke er her, men vi var nødt til at tænke på hvad der var bedst for ham :megaked:

 

 

:megaked:

 

Fik helt våde øjne af at læse dit indlæg...Hvil i fred kære Baldur...Hils Saba og de andre når du kommer til regnbuebroen...

 

"Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

 

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

 

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

 

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

 

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…"

 

 

Har tit læst den her tekst, og synes den er så god, at jeg ikke selv kunne skrive noget bedre...

 

Men jeg tænker på jer, det må have været et hårdt valg, men det var det rigtige, nu har han ikke ondt mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har fået fred i dag, vi nænnede ikke at hverken han eller os skulle gå igennem hele weekenden, hvor han ville have det skidt, og vi kun ville tænke på at sige farvel.

 

Jeg har været hjemme hos ham hele dagen, vi har som sagt gået en lille tur. Den sidste time legede vi lidt med hans bamse, vi nussede og han fik alle sine yndlingsgodbidder.

 

Vi havde noget beroligende herhjemme, det fik han før vi kørte op til dyrlægen. Så turen til dyrlægen foregik helt stille og roligt, og han blev på intet tidspunkt bange. På trods af den sørgelige situation, så var det et godt farvel.

 

Vi elskede ham utroligt højt, og det er virkeligt underligt at han ikke er her, men vi var nødt til at tænke på hvad der var bedst for ham :megaked:

 

Åh altså, jeg burde jo have set det komme, men ikke idag! :megaked: Lille Baldur, altså! :megaked: Men nu er du smertefri og glad og leger med Saba og Buddha og alle de andre bortfaldne HF-hunde på den anden side af regnbuebroen :hjerte:

 

Lonny :ae: og Bo :ae: Og Luna, hun kommer sikkert også til at savne Baldur, nu han ikke er der mere :ae:

 

Det er bare ikke retfærdigt! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhhh :cry: ...... sidder også med en klump i halsen og vand i øjnene.. :ae:

 

 

 

Jeg ved godt det ik kan bruges til nogle nu ... men hvis jeg må få lov til at spørge.. blev Baldur ikke vaccineret imod Leptospirose ?

 

den tilhører sammen med en række andre sydomer/viruser som står under ``basisvaccinationer`` som alle hunde få idag ved 12 uges alderen, og derefter ved den årlige vaccination .... det skulle dyrlægen ihverfaldt havde sørget for den gang :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

åhhh :cry: ...... sidder også med en klump i halsen og vand i øjnene.. :ae:

 

 

 

Jeg ved godt det ik kan bruges til nogle nu ... men hvis jeg må få lov til at spørge.. blev Baldur ikke vaccineret imod Leptospirose ?

 

den tilhører sammen med en række andre sydomer/viruser som står under ``basisvaccinationer`` som alle hunde få idag ved 12 uges alderen, og derefter ved den årlige vaccination .... det skulle dyrlægen ihverfaldt havde sørget for den gang :evil:

 

Baldur blev vacineret hvert år. Men fordi at Leptospirose findes i flere varianter, så er det stadig muligt at blive smittet. Det er meget sjældent at det sker, men det sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fulgt lidt med på sidelinien..

Og det gør mig virkelig ondt på jer og jeres lille Baldurs vegne, at han var SÅ hårdt ramt..

Men jeg synes bestemt at I har gjort jeres til at han skulle blive rask og rørig igen..

Mine varmeste tanker går til jer..

 

RIP lille hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihh altså Lonny..... :megaked:

 

Jeg er løbet fuldstændig tør for ord, og har af flere omgange prøvet at skrive et nogenlunde fornuftigt indlæg, der kunne forklare hvor meget jeg føler med jer.

 

Men der kan ikke sættes ord på det, og jeg kan kun sige at i har været nogle fantastiske forældre for Baldur, hele vejen igennem.

Selv da den værste af alle beslutninger skulle tages, var i stærke og gjorde det bedste for Baldur.

 

Jeg har den dybeste respekt for jer, og beundre jeres overskud til at tackle denne frygtelige situation så flot som i har gjort.

 

Jeg er sikker på at Baldur ved hvor meget i har kæmpet for ham, og er taknemmelig for at i ikke trak det i langdrag.

Han har det helt sikkert godt hvor han er nu - På den anden side af regnbue broen, sammen med alle de andre vi har mistet.

 

Håber bare at i kan få ro nu, til at komme igennem den næste svære tid og giver jer selv den tid de tager, at komme igennem smerten ved at miste sin bedste ven.

 

Jeg sender jer min dybeste medfølelse og håber at i nu kan gå en tid imøde uden sygdomme, bekymringer og smerte, med en rask Luna, der bliver mindst 100 år.

Hvis nogen har gjort sig fortjent til det, så er det uden tvivl jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...