Hop til indhold

Skøn dalmatinerhan vil gerne være far..


Gæst Theilade
 Share

Recommended Posts

Gæst Theilade

Hej

Jeg har en skøn og flot dalmatinerdreng, som er fra august 08. Han er dejlig af sind og enormt flot i sine pletter.

Jeg kunne godt tænke mig at avle på ham, så prøver den her site.

 

Har du nogen spørgsmål er du meget velkommen til at skrive :5up:

 

Mvh

Amigo og Camilla

 

Ps. Jeg har stamtavle på ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har en skøn og flot dalmatinerdreng, som er fra august 08. Han er dejlig af sind og enormt flot i sine pletter.

Jeg kunne godt tænke mig at avle på ham, så prøver den her site.

 

Har du nogen spørgsmål er du meget velkommen til at skrive :5up:

 

Mvh

Amigo og Camilla

 

Ps. Jeg har stamtavle på ham

 

Det nok rimeligt relevant for evt. interesserede tæveejere at vide om han er avlsgodkendt, HD og AD fotograferet og testet for andre, for racen relevante, arvelige sygdomme???

 

Og er han forøvrigt ikke lige lovlig ung til avl endnu?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

 

 

3 indlæg på siden, alle omhandlende at i gerne vil tilbyde jeres hanhund til avl.

 

1. gang var hunden 7 måneder, og blev tilbudt til tavleløs avl. Nu er han næsten 1½ år.

 

Begge dele er imo stadig for ungt. Hunden er ikke færdigudviklet endnu, hverken mentalt eller fysisk, hvilket nødvendigvis betyder at i ikke på nogen måde kan bedømme om han overhovedet er værd at sætte i avl.

 

 

 

Jeg ville slå koldt vand i blodet, og få hunden bedømt, få lavet de tests der skal til, og så naturligvis få hunden trænet op i et eller andet. Lade ham bevise sit værd, sin trænbarhed, og sit sind først.

 

Får i gjort dét, så er en "hanhund tilbydes" annonce også ganske overflødig.

 

 

 

Men igen: Velkommen til. Håber du vil bruge siden til lidt andet end blot avlsannoncer, og måske endda en lille introduktion først :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Theilade

Jeg går ud fra at der går noget tid før der kommer nogle relevante besvarelser, jeg kan se der har været en tråd i 2008 som ikke lader til at have fundet noget.

Så hvis det er ok med dig, så sunderer jeg lige terrænet og skaber nogle kontakter.

 

Og selvfølgelig er Amigo tjekket for diverse arvelige sygdomme.

 

Men tak for bekymringen.

 

Mvh

Camilla:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at der går noget tid før der kommer nogle relevante besvarelser, jeg kan se der har været en tråd i 2008 som ikke lader til at have fundet noget.

Så hvis det er ok med dig, så sunderer jeg lige terrænet og skaber nogle kontakter.

 

Og selvfølgelig er Amigo tjekket for diverse arvelige sygdomme.

 

Men tak for bekymringen.

 

Mvh

Camilla:-D

 

Hvad mener du med relevante? De besvarelser du har fået indtil videre er da yderst relevante skulle jeg mene? :confused:

 

I øvrigt er det desværre ikke nogen selvfølge at hunden er tjekket for hverken det ene eller det andet :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Theilade

Relevante som i godt match af tæver til en eventuel parring.

 

Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på min hund, jeg vil bare gerne vidergive hans gode gener. Og kan min hund ikke med tæven, så skal ingen af dem tvinges. Jeg er lige så meget ude efter andre dalmatinerhunde til leg som jeg er til parring. Derfor denne tråd. Skulle starte et sted.

 

Er det kutyme at man angriber nye brugere på den her site?

Link til indlæg
Del på andre sites

Relevante som i godt match af tæver til en eventuel parring.

 

Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på min hund, jeg vil bare gerne vidergive hans gode gener. Og kan min hund ikke med tæven, så skal ingen af dem tvinges. Jeg er lige så meget ude efter andre dalmatinerhunde til leg som jeg er til parring. Derfor denne tråd. Skulle starte et sted.

 

Er det kutyme at man angriber nye brugere på den her site?

Nej selvfølgelig er det ikke kutyme. Hvorfor føler du dig angrebet?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Theilade

Læs de ovenstående indlæg. Måden folk skriver på er ikke ligefrem venlig.

Jeg er her i min hunds interesse og håbede at møde nogle med samme race, da de ikke ses særlig tit og det eneste jeg har skulle gøre indtil nu er at forsvare mit indlæg.

Jeg ved godt hvornår min hund er klar til parring og som nævnt tidligere så kan der gå lang tid før man finder nogle match.

Og selvfølgelig skal han igennem tjek hos dyrlægen osv. men må jeg have lov at finde tæven først?!

Jeg kan se at ingen af dem, som har skrevet på siden har en dalmatiner, så hvorfor så blande sig?

 

Sorry, men synes bare det er lidt irriterende at man skal forsvare sig på den måde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Relevante som i godt match af tæver til en eventuel parring.

 

Ok.

 

Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på min hund, jeg vil bare gerne vidergive hans gode gener. Og kan min hund ikke med tæven, så skal ingen af dem tvinges. Jeg er lige så meget ude efter andre dalmatinerhunde til leg som jeg er til parring. Derfor denne tråd. Skulle starte et sted.

 

Det kan jeg godt forstå hvis han er "værd" at avle på, forstået på den måde at han er god både fysisk og psykisk :5up: Det psykiske ved man bare ikke før han er færdigudviklet mentalt og det er han ikke endnu, hvis han er fra august 2008. Derfor får du de svar som du gør :ae:

 

Er det kutyme at man angriber nye brugere på den her site?

 

Ork ja, vi laver ikke andet end at sidde og trykke F5 i håb om at der er kommet en ny bruger vi kan kaste os over e022.gif

 

Nej selvfølgelig ikke, somregel er vi ret tilforladelige, ja nogle vil ligefrem mene hyggelige :mrgreen: der er bare nogle emner som er mere "sprængfarlige" end andre og du ramte så et af dem :blink:

 

Velkommen til :vinken: jeg håber at du bliver hængende og måske opretter en tråd om at du søger legekammerater i stedet? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Relevante som i godt match af tæver til en eventuel parring.

 

Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på min hund, jeg vil bare gerne vidergive hans gode gener. Og kan min hund ikke med tæven, så skal ingen af dem tvinges. Jeg er lige så meget ude efter andre dalmatinerhunde til leg som jeg er til parring. Derfor denne tråd. Skulle starte et sted.

 

Er det kutyme at man angriber nye brugere på den her site?

 

 

Busted...! Pis...:engel:

 

Næh...men folk vil jo gerne vide de ting du ikke oplyser...din hunds helbreds-status f.eks....

 

Velkommen til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du simpelthen stoppe. Kalder du det "spængfarligt" område at jeg leder efter potentielle tæver til min hanhund?!?

Hold da ellers op - jeg er målløs..

Når folk går så meget op i det, som mange gør herinde, så ja.. Så skal man nok forvente at få et par ekstra kommentarer med på vejen - se det som en ekstra bonus og ikke et angreb på dig selv.
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må du simpelthen stoppe. Kalder du det "spængfarligt" område at jeg leder efter potentielle tæver til min hanhund?!?

Hold da ellers op - jeg er målløs..

 

Man kan se noget negativt i alt hvis man virkelig gør sig umage ik'? :roll:

Området er "sprængfarligt" fordi mange ikke er ordentligt forberedt før de avler på deres hunde og det er vi herinde en del som er meget imod. Andet lå der såmænd ikke i det. Hvad er det der gør at du er så meget i forsvarsposition???

Link til indlæg
Del på andre sites

Læs de ovenstående indlæg. Måden folk skriver på er ikke ligefrem venlig.

Åh jamen undskyld da. I mit fremtidige virke i tråde fra dig, skal jeg gøre mig de største anstrengelser for at strø om mig med formildende smiley'er mv. Istedet for blot at skrive sort på hvidt hvad jeg vil sige.

 

Jeg kan se at ingen af dem, som har skrevet på siden har en dalmatiner, så hvorfor så blande sig?

Har haft. Såvel som blandinger heraf.

 

Iøvrigt er det lidt ligegyldigt hvad man har og ikke har haft af hunderacer, eftersom forholdene er akkurat de samme.

Om så det var en chihuahua eller en labrador der blev annonceret til avl allerede som 7 måneders, så havde jeg OGSÅ skrevet det samme.

 

Særligt når trådstarter i næsten et helt år kun har smidt sin hanhund ud i forum til avl, og ikke noget som helst andet. Endda når trådstarter tilsyneladende er lidt ligeglad med om det er tavleavl elelr ej.

 

Tja. Beklager meget, men så lugter det, og erfaringerne bakker det egentlig meget godt op.

 

 

 

Til forskel fra tidligere er jeg dog begyndt at sige velkommen, såvel som at ytre et ønske om at se lidt mere til vedkommende i lidt andre tråde end "hanhund udbydes til avl".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Theilade

Fordi det blot var et interessespørgsmål og ville se om det overhoved kunne lade sig gøre at mødes med andre dalmatinere.

 

Og hvis I går så meget op i hundens ve og vel, så se da at få stoppet ejerne til kamphundes adgang, for det burde alle fornuftige mennesker være imod!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det blot var et interessespørgsmål og ville se om det overhoved kunne lade sig gøre at mødes med andre dalmatinere.

 

Og hvis I går så meget op i hundens ve og vel, så se da at få stoppet ejerne til kamphundes adgang, for det burde alle fornuftige mennesker være imod!

 

Lad os nu lige holde os til emnet..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det blot var et interessespørgsmål og ville se om det overhoved kunne lade sig gøre at mødes med andre dalmatinere.

 

Og hvis I går så meget op i hundens ve og vel, så se da at få stoppet ejerne til kamphundes adgang, for det burde alle fornuftige mennesker være imod!

Øh hvad :confused: Hvad har kamphunde med avl at gøre :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra at der går noget tid før der kommer nogle relevante besvarelser, jeg kan se der har været en tråd i 2008 som ikke lader til at have fundet noget.

Så hvis det er ok med dig, så sunderer jeg lige terrænet og skaber nogle kontakter.

 

Og selvfølgelig er Amigo tjekket for diverse arvelige sygdomme.

 

Men tak for bekymringen.

 

Mvh

Camilla:-D

 

Hvis han ikke er avlsgodkendt, så kan hvalpene ikke få stamtavle.

 

Bare lige til din oplysning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det blot var et interessespørgsmål og ville se om det overhoved kunne lade sig gøre at mødes med andre dalmatinere.

 

Og hvis I går så meget op i hundens ve og vel, så se da at få stoppet ejerne til kamphundes adgang, for det burde alle fornuftige mennesker være imod!

 

:stupid: Ok, jeg smutter ud herfra mens jeg stadig er i stand til at formulere mig nogenlunde høfligt... :vinken:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men hold KÆFT hvor er det svært e010.gif

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, ved I hvad, det her gider jeg slet ikke være en del af.

 

Jeg håbede på at møde nogle fornuftige dalmatinerejere og det eneste man støder ind i er typer som jer.

 

Tak for pladsen!

 

Det er beklageligt at det er sådan du opfatter os...

 

Alle herinde går meget op i hunde, og er ikke bly for at stille kritiske spørgsmål når man snakker avl...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, ved I hvad, det her gider jeg slet ikke være en del af.

 

Jeg håbede på at møde nogle fornuftige dalmatinerejere og det eneste man støder ind i er typer som jer.

 

 

Man fristes til at sige "når modsætninger mødes"... :mrgreen: Men det må man jo nok ikke.... :engel::genert: Og du fandt jo heller ikke nogen, så den holder vel ikke helt :hmm:

 

Tak for pladsen!

 

Ja det må du egentlig nok sige :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, ved I hvad, det her gider jeg slet ikke være en del af.

 

Jeg håbede på at møde nogle fornuftige dalmatinerejere og det eneste man støder ind i er typer som jer.

 

Tak for pladsen!

Nu må du simpelthen holde op. Der er virkelig ikke nogen, der forsøger at ramme dig personligt. Folk skriver som de gør, fordi MANGE mennesker ikke tænker over at avlsgodkende hunden og teste den for diverse sygdomme og det BURDE man. DERFOR siger vi noget.

 

Lad være med at tage det så personligt.

 

Du HAR tjekket ham for sygdomme og han har stamtavle, så du hører IKKE inde under den kategori, der ikke tænker over det. Hvad er problemet så?

 

Og hvilke "typer" er vi??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...