Hop til indhold

vægt??


Gæst sulejma09
 Share

Recommended Posts

Gæst sulejma09

Min datter har købt en hvalp.

En dansk svensk gårdhund.

Men jeg synes hun er ekstrem lille.

Ifølge sælger er hun 11 uger..født D 16/9..

Hun er frisk og glad..spiser tørkost og drikker..logrer med halen og leger,MEN..hun vejer kun 1000 gr.

Hendes mor var også en lille hund,men kan det passe at hun som 11 uger gammel kun vejer 1000 gr.

 

Er der nogen der ved hvad normalvægten burde være på en hvalp der er 11 uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke af meget.

Vi købte en Dansk/Svensk Gårdhund som var 10 uger gammel og vejede 2000gr. og jeg synes den var en anelse mager. I dag er Mickey 13 uger og vejer nu 3400gr. og begynder at så småt at udvise former (muskulatur) ;-)

 

Men ellers kan I jo prøve at tale med dyrelægen om det.

 

Men ja, jeg synes også at 1000gr og 11 uger lyder af lidt, lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ikke sådan lige give en rettesnor for hvor meget en hvalp skal veje.. Ligesom på menneskebørn er der forskel i størrelsen..

Jeg har Löwchen, og jeg har haft hvalpe som ved 10 ugers alderen har vejet 500 gram-3000 gram..

Hvis jeg var dig ville jeg kigge/føle på hvalpen..Er den mager? Stikker bækkenknoglerne frem? Er der "ingenting" over ribbenene? Hvis den er mager så giv den en ormekur og fyld godt med foder på den. Hvis ikke den føles mager er den vel bare mindre end så mange andre gårdhunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

som KL også skriver, så kan det være at den bare ikke er så stor...:-D....

 

Jeg har været ude ved en der havde hvalpe, hvor den ene var en del mindre end de andre...men den var bare "femme"...hehe...en lille knap så maskulin han, men den var sund og rask og ikke for tynd eller noget....:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det lyder MEGET lille, Petrine var på 1050 gram da hun blev hentet som 8-ugers, hun er endt på 2,7 kg. Selvom der er forskel på vægten, så har jeg svært ved at se, hvordan så lille en hvalp skal ende med at have 'korrekt' størrelse, men så bliver den jo nemmere at have med rundt og ud at rejse ;-)

 

Er I sikre på vægten vejer rigtigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er billeder af min Karla (dsg-blanding) da hun var henholdsvid 6-8 og 10 uger... hun vejede 2.4 kg da hun kom hjem som 8 ugers... jeg synes godt nok jeres Karla ser / lyder meget lille af en 11 ugers hvalp...

 

6 uger

[media]http://lh6.ggpht.com/_W0jJnRto32Y/SIorPQACRKI/AAAAAAAAAWs/TEQZ2C2LP1w/s912/210708Karla%20121.jpg[/media]

 

8uger

[media]http://lh5.ggpht.com/_W0jJnRto32Y/SJyG2BCc0vI/AAAAAAAAAcs/_BZub4OW3cU/marsvinet.jpg[/media]

 

10 uger

[media]http://lh3.ggpht.com/_W0jJnRto32Y/SK1VXP9ZD0I/AAAAAAAAAe0/ETfd329Jvwc/s640/terrassen.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok det lyder MEGET lille, Petrine var på 1050 gram da hun blev hentet som 8-ugers, hun er endt på 2,7 kg. Selvom der er forskel på vægten, så har jeg svært ved at se, hvordan så lille en hvalp skal ende med at have 'korrekt' størrelse, men så bliver den jo nemmere at have med rundt og ud at rejse ;-)

 

Er I sikre på vægten vejer rigtigt?

De hlt små racer tager meget på i starten (hos opdrætter) og så går det ikke så stærkt mere.. Den hvalp jeg havde der vejede 500 gram da den blev hentet kom til at veje 5 kg da den blev voksen..

Jeg tjekkede lige Nataschas gårdhunde.. Da vi fik dem som 9 ugers vejede Speedy 1600 gram og Indy 900 gram.. I dag vejer de 10 kg.. Og ingen af dem var magre da vi fik dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Billeder af Karla..taget i går..

 

Ja,hun er meget lille..

 

Kan vi ikke få et billede at hunden stående fra siden - hele hunden.. Og så et oppefra hvor man kan se hele ryggen...?

 

Ellers - du må godt lige kunne mærke ribbenene med fingrene, men du må ikke kunne mærke hoftebenene. Hvis hun virker tynd ville jeg tage hende med til dyrlæge. Unghunde kan godt blive lidt spinkle, men hvalpe må ikke være tynde...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst sulejma09

Hej igen :0)

 

Nu har vi fundet ud af hvorfor Karla er en lille hund.

 

Hun er dværg..ja,troede ikke mine egne ører da dyrlægen sagde det..

Ifølge ham er det også derfor at Karla stadig har "babyansigt".. hun ligner en lille hvalp.

 

Hun er nu næsten 1/2 år og vejer kun 3 kg!!..

 

Det er helt utroligt at se hende ved siden af en anden dansk/svenk gårdhund der har normal vægt :0)..

 

så vores lille Karla er en lille dværghund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...