Hop til indhold

Hund til Norge


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har overskud og tilstrækkeligt med pædagogisk sans til at forklare mig hvordan man skal forholde sig og hvad man skal gøre hvis man nu gerne vil have sin hund til Norge?

 

Asta blev vaccineret inkl rabies d. 2. oktober i år. Skal jeg ind og have taget blodprøver?

 

Må hunden komme med på færgen eller er det bedre at køre over?

 

Jeg synes at have læst mig frem til at man skal melde sig hos en lokal dyrlæge for at få udleveret en ormekur?

Men hunden skal vel også have en kur inden indrejse? Eller hva?

 

Hvis man selv kører, skal man så melde sig i tolden? Hvad hvis der ikke står nogen ved grænsen?

 

Jeg synes godt nok reglerne er en smule uoverskuelige! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal have pas til hunden for at tage den med til Tyskland og de fleste andre europæiske lande. Når det nu ikke går med Norge, kunne I overveje Polen. Der er skiområder bl.a. i Szkarska Poreba, Zakopane og Karpacz - jeg har været alle stederne (dog om sommeren), og der er skønt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du bliver mere end 7 dage (er ikke 100% sikker på at det er 7) så skal du udover en ormekur i Danmark (max 10 dage før ankomst til Norge) også have en ormekur i Norge, 'vores' norske dyrlæge tager 125 kr for at udlevere pille, strengt overvåge at Petrine sluger og stmeple passet.

 

Ja det er 7 dage :-D

 

Angående færge: Jeg kan ikke finde ud af reglerne for Color Line, har fået tre forskellige svar fra dem.

Stena ( fr.havn-Olso) her skalman bestille en hundekahyt, hunden må være i den og på hundedækket som har toilet.

 

Groa har pas, det har vi dog aldrig vist. Hun har været med rundt i lastbilen, dog ikke til UK, S og N

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er 7 dage :-D

 

Angående færge: Jeg kan ikke finde ud af reglerne for Color Line, har fået tre forskellige svar fra dem.

Stena ( fr.havn-Olso) her skalman bestille en hundekahyt, hunden må være i den og på hundedækket som har toilet.

 

Groa har pas, det har vi dog aldrig vist. Hun har været med rundt i lastbilen, dog ikke til UK, S og N

Færgen synes jeg ikke har været et problem.. Hvis man ikke vil have hundene med op siger man det når man kører om bord.. Så kommer man til at holde et køligt sted + får en nøgle til bildækket så man kan tjekke når man har lyst.. Hvis man vælger at tage hundene med op er der en doggy lounge hvor man kan sidde.. Eller man kan gå ud på dækket.. hvis der er mange store uregerlige hund med og man er god til at bjæffe op får man lov at komme op til kaptajnen med sine hunde :mrgreen:... Nogle af kahytterne er hundekahytte, hvor man godt må have hunde..

Angående pas så viser man altid pas på vej til Norge.. De er simpelhen så ughhhhhhh.. Alle andre lande har ikke været interesseret i at se noget som helst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Færgen synes jeg ikke har været et problem.. Hvis man ikke vil have hundene med op siger man det når man kører om bord.. Så kommer man til at holde et køligt sted + får en nøgle til bildækket så man kan tjekke når man har lyst.. Hvis man vælger at tage hundene med op er der en doggy lounge hvor man kan sidde.. Eller man kan gå ud på dækket.. hvis der er mange store uregerlige hund med og man er god til at bjæffe op får man lov at komme op til kaptajnen med sine hunde :mrgreen:... Nogle af kahytterne er hundekahytte, hvor man godt må have hunde..

Angående pas så viser man altid pas på vej til Norge.. De er simpelhen så ughhhhhhh.. Alle andre lande har ikke været interesseret i at se noget som helst..

 

på colorlione er da da ikke kahytter mere, snakker om Hirtshals- Kristianssand/Larvik. I sommers fik vi at vide at Groa skulle i et af deres bure, en anden sagde hun skulle være i sit eget og en tredie sagde hun skulle være på dækket og vi ikke måtte se til hende.

På Stena fik vi at vide der er hundelounge (Fr.havn- Göteborg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...