Hop til indhold

Soveregler for sengeliggende hunde


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Hvidløg har jeg prøvet og det virker ikke en skid. :???: Desuden har jeg faktisk hørt at det er giftigt for hunde. :vedikke:

 

Jeg har heller aldrig oplevet en effekt på lopper mm pga hvidløg. Trille og Rasmus fik det dagligt i lange perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis jeg køber det fine pulver til heste i en hestebix, så får hun en strøget tsk hver dag.

 

Pt får hun hvidløgsgranulat fra Olivers. Det er ret groft i det og der får hun en god tsk fuld i maden hver dag.

 

Får hun grønsager kan jeg godt blende frisk hvidløg med i en portion.. Men det er mest den anden version, jeg bruger:-D

 

Jeg ved at Karina med Misja giver Misja de der hvidløg i olie, og hun får vist et fed et par gange om ugen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvidløg har jeg prøvet og det virker ikke en skid. :???: Desuden har jeg faktisk hørt at det er giftigt for hunde. :vedikke:

 

Jeg har heller aldrig oplevet en effekt på lopper mm pga hvidløg. Trille og Rasmus fik det dagligt i lange perioder.

 

Mine fik det over en periode af 5 mdr på samme tid hvor jeg begyndte at bruge det til mine heste..

NUL effekt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har alle dage også fungeret glimrende for mig :-) Dog får Asta da et par flåter hist og pist, men det er intet imod hvad hun får uden hvidløg.

Det virker også mod lopper - har endnu aldrig prøvet at have lopper, selvom jeg kun har brugt baywantic 2 gange i alt - engang flåterne virkeligt var stygge!

 

Jeg har også hørt at hvidløg er giftigt, tror dog det er i større mængder end hvad der kræves her. Desuden, så vil jeg æde min hat på, at hvidløget er mindre giftigt end det bayvantic / feliway / ?? stads :shock:

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen regler i sengen.. Hvis de lægger sig på dynen risikerer de at flyve ned når jeg hiver.. Chierne ved hvornår jeg er på vej i seng og så skynder de sig at tage yndlingspladserne.. Så bliver de heller ikke rendt over ende når løverne flipper ud i sengen.. Det bruger de det første kvarter på..så lægger de sig og klør sig for vildt allesammen.. Derefter sover de, og bevæger sig kun hvis jeg vender mig og får lagt mig på dem eller skubbet dem ned.. De fleste holder sig fra halsen af mig og ned, fordi chirne godt kan blive ret fornærmede når løverne vader på dem..

Hundene må gerne spise ben i min seng..

Det eneste jeg ville blive sur over var hvis nogen af dem pissede i min seng, men det gør de ikke.. Hvis de vil vaske sig må de selvom det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår

Jeg har faktisk kun 3 regler:

1.: INGEN HOPPEN PÅ PC'EN

2.: INGEN GENVEJE OVER PC'EN

3.: INGEN POTER, I DET HELT TAGET, PÅ PC'EN :mrgreen:

 

De må være i hele sengen og klø sig, hvis de har lyst.. For det er ligeså meget deres seng som det er min.. Ellers kan de jo ligeså godt ligge i en kasse/bur/på gulvet..

 

Men de er heldigvis så gamle, at de ikke leger når vi går i seng

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen regler i sengen.. Hvis de lægger sig på dynen risikerer de at flyve ned når jeg hiver.. Chierne ved hvornår jeg er på vej i seng og så skynder de sig at tage yndlingspladserne.. Så bliver de heller ikke rendt over ende når løverne flipper ud i sengen.. Det bruger de det første kvarter på..så lægger de sig og klør sig for vildt allesammen.. Derefter sover de, og bevæger sig kun hvis jeg vender mig og får lagt mig på dem eller skubbet dem ned.. De fleste holder sig fra halsen af mig og ned, fordi chirne godt kan blive ret fornærmede når løverne vader på dem..

Hundene må gerne spise ben i min seng..

Det eneste jeg ville blive sur over var hvis nogen af dem pissede i min seng, men det gør de ikke.. Hvis de vil vaske sig må de selvom det :engel:

 

Når jeg læser det her, så forestiller jeg mig 20-25 hunde i en meget stor bunke i din seng.....:shock::lol: - men helt så mange er det vel ikke:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk kun 3 regler:

1.: INGEN HOPPEN PÅ PC'EN

2.: INGEN GENVEJE OVER PC'EN

3.: INGEN POTER, I DET HELT TAGET, PÅ PC'EN :mrgreen:

 

De må være i hele sengen og klø sig, hvis de har lyst.. For det er ligeså meget deres seng som det er min.. Ellers kan de jo ligeså godt ligge i en kasse/bur/på gulvet..

 

Men de er heldigvis så gamle, at de ikke leger når vi går i seng

 

:lol: sover du både med hundene og PCen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen regler i sengen.. Hvis de lægger sig på dynen risikerer de at flyve ned når jeg hiver.. Chierne ved hvornår jeg er på vej i seng og så skynder de sig at tage yndlingspladserne.. Så bliver de heller ikke rendt over ende når løverne flipper ud i sengen.. Det bruger de det første kvarter på..så lægger de sig og klør sig for vildt allesammen.. Derefter sover de, og bevæger sig kun hvis jeg vender mig og får lagt mig på dem eller skubbet dem ned.. De fleste holder sig fra halsen af mig og ned, fordi chirne godt kan blive ret fornærmede når løverne vader på dem..

Hundene må gerne spise ben i min seng..

Det eneste jeg ville blive sur over var hvis nogen af dem pissede i min seng, men det gør de ikke.. Hvis de vil vaske sig må de selvom det :engel:

 

Det markede:

Det må være en af fordelene ved små hunde i sengen op mod Livas 33 kg. Når hun først ligger på dynen skal der lidt mere end bare et lille hiv til :mrgreen:

Redigeret af Dorte
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen regler i sengen.. Hvis de lægger sig på dynen risikerer de at flyve ned når jeg hiver.. Chierne ved hvornår jeg er på vej i seng og så skynder de sig at tage yndlingspladserne.. Så bliver de heller ikke rendt over ende når løverne flipper ud i sengen.. Det bruger de det første kvarter på..så lægger de sig og klør sig for vildt allesammen.. Derefter sover de, og bevæger sig kun hvis jeg vender mig og får lagt mig på dem eller skubbet dem ned.. De fleste holder sig fra halsen af mig og ned, fordi chirne godt kan blive ret fornærmede når løverne vader på dem..

Hundene må gerne spise ben i min seng..

Det eneste jeg ville blive sur over var hvis nogen af dem pissede i min seng, men det gør de ikke.. Hvis de vil vaske sig må de selvom det :engel:

 

 

Altså er du sikker på at Camilla ikke er en skifting?:hmm:

 

Hun synes at det senge soveri er meget overvurderet - hvis der ligger mere end et menneske i en dobbelt seng gider hun ikke være der - så foretrækker hun dronninge puden....

Jeg troede da hun måtte være vant til at ligge tæt men næh nej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg siddet og rodet lidt rundt på forum'et og tænkte det var på tide jeg deltog en smule.

 

Jeg føler mig helt udenfor her, hos os er der ingen hunde i sengen/sofaen. Hunderufleri foregår på gulvet. Både for sofaens/sengens levetid, men også for at undgå at være smurt ind i hundehår hver morgen. Det er rigeligt jeg er smurt ind efter legetid på gulvet :-D

Det sker dog ofte en af os eller begge to sidder på gulvet med to puttende vovser på skødet under "tv-tid" om aftenen. Og ofte henter en af vovserne tæppet så de kan superputte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
:lol: sover du både med hundene og PCen:lol:

Nej, en ser film til omkring 00.00 :mrgreen: Lige da jeg havde fået læseferie så jeg tit til kl 03:00 :engel:

Men for at være ærlig.. Så PC'en står LIGE ved siden af mit hoved:slem:

Redigeret af Obama-lamselår
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ikke regler, men bliver ganske fornærmet hvis hunden ikke gider ligge under dynen. Og den skal holde sig på afstand under "aktivitet"..

 

Har vænnet mig til at fjerne tyggeben når jeg ligger på dem, og at hive dyne og pude tilbage hvis hun har taget for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...