Hop til indhold

Lys på hunden


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Jamen, det finder du da lige ud af så :engel:

 

Nu har jeg så været i Maxi-Zoo i dag for at se på deres lys-udstilling (jeps de havde en hel hylde forenden af en række fyldt med forskelligt lys). Alt fra bolde med lys i (så bolden ikke bliver væk i mørket......) til lysdims med karabinhage (til 75 kr - mulighed for både med og uden blink - enten i hvidblå eller rød farve). Man kunne også købe noget lys med velcrolukninger som skulle på halsbåndet...

 

Håber lygten virker, den er jo godt nok noget dyrere end de cykel-lygter jeg tidligere har brugt, men man skulle bruge en del kræfter på at tænde og slukke lygten, så håber den forbliver tændt, i så fald vil jeg godt give lidt ekstra... (det har jeg jo også ligesom gjort nu.... :blink:)

 

---

lille sidespring, men...:

... det er jo en ren fornøjelse at have sin hund med derud. Han bliver jo taget i mod som et længe ventet barnebarn med kiks, kram og masser af opmærksomhed. Han er begyndt at pive, når jeg kører ind på p-pladsen (han er ofte med derinde som en del af hans on-going miljø-træning og fordi de har en vægt, jeg kan få ham vejet på).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg genopliver lige denne ældre tråd, da jeg skal have fundet en god løsning til Enzo her i mørket...

 

Er der nogen der kender til nedenstående halsbånd (gerne på hunde med lidt pelskrave a la schæferlængde :blink: )

 

Visiglo (der står den er velegnet til langhårede racer)

[media]http://www.porcani.dk/Graphics/Products/1272.jpg[/media][/media]

 

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/lyshalsbndstofrd.jpg[/media]

 

og så vist det A9 foreslår

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/1327lyshalsbnddringgul.jpg[/media]

 

 

Jeg har aldrig afprøvet et lys-halsbånd, men diverse lygter har aldrig rigtigt fungeret. Min gamle schæferhan havde lidt længere pelskrave end Enzo, hvor det var svært at se lyset, og ofte skulle jeg tænde flere gange på turen, fordi lygten gik ud af sig selv.

 

Det røde halsbånd, har jeg været meget glad for, da jeg havde min sorte labradorblanding, det kan sættes til både blink og konstant lys.

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan få 4 arm/ben bånd med refleks og dioder i ALDI for 50kr...overvejer at købe sådan 4 og sætte en på hver hund...skal nok tage billeder hvis det er..:D

 

Meget gerne :-) Så de havde nogle til at sætte på benene i maxi zoo også, men tænkte det måtte være ubehageligt at gå med...

 

Det røde halsbånd, har jeg været meget glad for, da jeg havde min sorte labradorblanding, det kan sættes til både blink og konstant lys.

 

Ok tak for svar. Tænker du den også vil være synlig i en lidt længere pels end en labradors?

Link til indlæg
Del på andre sites

man kan få 4 arm/ben bånd med refleks og dioder i ALDI for 50kr...overvejer at købe sådan 4 og sætte en på hver hund...skal nok tage billeder hvis det er..:D

 

Nåh, du kom mig lige i forkøbet - har nemlig netop købt sådan 4 bånd med røde diodelygter, som jeg dog spænder på min egen arm/ben, da de ikke er store nok til at få om halsen på Chilli.

 

Men så er jeg da oplyst, så evt. cyklister/knallerter kan se at der går nogen i vejsiden ;-)

 

Har dog overvejet at sætte en alm. cykellygte i selen på Chilli, så hun også er oplyst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg genopliver lige denne ældre tråd, da jeg skal have fundet en god løsning til Enzo her i mørket...

 

Er der nogen der kender til nedenstående halsbånd (gerne på hunde med lidt pelskrave a la schæferlængde :blink: )

 

Visiglo (der står den er velegnet til langhårede racer)

[media]http://www.porcani.dk/Graphics/Products/1272.jpg[/media][/media]

 

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/lyshalsbndstofrd.jpg[/media]

 

og så vist det A9 foreslår

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/3706/1327lyshalsbnddringgul.jpg[/media]

 

 

Jeg har aldrig afprøvet et lys-halsbånd, men diverse lygter har aldrig rigtigt fungeret. Min gamle schæferhan havde lidt længere pelskrave end Enzo, hvor det var svært at se lyset, og ofte skulle jeg tænde flere gange på turen, fordi lygten gik ud af sig selv.

 

Jeg havde både den øverste (alm. Visiglo) og den røde til Caisar, som var normalt stockhåret schæfer, og hans pels var "lang" nok til at dække lyset så det ikke kunne ses...

 

Så til schæferne var jeg mest tilfreds med en refelksvest, eller en lygte til at hænge i halsbåndet - og her var/er jeg rigtig glad for "The Beacon" fra Ruffwear, den er lidt dyrere, men tjener sig hurtigt ind ;-)

kan købes her: www.hnb.dk

 

:lun: Fandt lige et billede af Caisar da han var 20 uger, og vi var på vej ud i mørket :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde både den øverste (alm. Visiglo) og den røde til Caisar, som var normalt stockhåret schæfer, og hans pels var "lang" nok til at dække lyset så det ikke kunne ses...

 

Så til schæferne var jeg mest tilfreds med en refelksvest, eller en lygte til at hænge i halsbåndet - og her var/er jeg rigtig glad for "The Beacon" fra Ruffwear, den er lidt dyrere, men tjener sig hurtigt ind ;-)

kan købes her: www.hnb.dk

 

:lun: Fandt lige et billede af Caisar da han var 20 uger, og vi var på vej ud i mørket :-D

 

Æv æv - men tak for dit svar, så er der ingen grund til at jeg går ud og investerer i det.

 

Vil undersøge The Beacon. Kender mig selv godt nok til at vide at en lygte ikke er nok... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv æv - men tak for dit svar, så er der ingen grund til at jeg går ud og investerer i det.

 

Vil undersøge The Beacon. Kender mig selv godt nok til at vide at en lygte ikke er nok... :blink:

 

Her er der også det helt store lysshow når vi skal ud i mørket - selvom vi hovedsageligt går hvor der er gadelygter... Men synes selv om bilist at det kan være svært at se et enkelt lille lys når det er mørkt.

 

Så det er både med rekfleksliner, seler med refleks eller refleksvest og lygter. Og så har jeg også rekfleks og lygter på. Bruger sådan nogle til at spænde om armen. Og så er der jo påsyet refleks på tøjet fra Arrak ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er der også det helt store lysshow når vi skal ud i mørket - selvom vi hovedsageligt går hvor der er gadelygter... Men synes selv om bilist at det kan være svært at se et enkelt lille lys når det er mørkt.

 

Så det er både med rekfleksliner, seler med refleks eller refleksvest og lygter. Og så har jeg også rekfleks og lygter på. Bruger sådan nogle til at spænde om armen. Og så er der jo påsyet refleks på tøjet fra Arrak ;-)

 

Ja det vigtigt at vi og de ikke bliver overset. Jeg havde en refleksline til min gamle hund, som han altid havde på når vi cyklede og gik ture i mørket. Det er flere steder hvor Enzo løber løs, hvor det også er rart at han har lys på. Modsat fx Luckylunas hunde som er lyse, så er han rigtig svær at se, når det bare er lidt mørkt.

 

Af reflekshalsbånd, synes jeg selv at Hurtta´s "gamle" model er bedst. Refleksen er meget synlig, i og med at halsbåndet til store racer er 5 cm. bredt. Og med en lygte i så er det bare :5up: :5up:

 

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Dem har Trei også talt varmt for. Måske også det brede halsbånd lægger hans pels ned så de der refleks tingelster kan se (dem man kunne sætte på halsbåndet)

 

Mente nu også sådan nogen til menneskeben...:-D

 

hehe ja det tænkte jeg nok, da jeg havde trykket send. :oops::oops: Men er sikker på at jeg har set dem til hunde også, og det må ikke være rart at gå med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden jeg gik fra arbejde i dag fik jeg en pressemeddelelse smidt på bordet.. med tilhørende produkt. Og søreme om det ikke var en hundelygte - hvor heldig har man lov til at være:lol:

Nu har jeg lige været på tur i mørket og Otto ligner simpelthen en af de der vejmarkeringer med gule blink - kønt er det ikke, men det virker SÅ godt!

 

Jeg kunne se ham på laaang afstand og det smarte er, at man fæster den med velcro, så man kan sætte den på selen. Og så er den vandtæt.

 

Det er den her jeg har prøvet:

[media]http://orbiloc.com/graphics/interface/bg_204.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden jeg gik fra arbejde i dag fik jeg en pressemeddelelse smidt på bordet.. med tilhørende produkt. Og søreme om det ikke var en hundelygte - hvor heldig har man lov til at være:lol:

Nu har jeg lige været på tur i mørket og Otto ligner simpelthen en af de der vejmarkeringer med gule blink - kønt er det ikke, men det virker SÅ godt!

 

Jeg kunne se ham på laaang afstand og det smarte er, at man fæster den med velcro, så man kan sætte den på selen. Og så er den vandtæt.

 

Det er den her jeg har prøvet:

[media]http://orbiloc.com/graphics/interface/bg_204.jpg[/media]

 

Den ser faktisk ganske smart ud - er ikke meget til de "store" lygter når de skal hænge og dingle - for så gider Karla ikke gå :rolleyes: Men hvis man kan fæstne den med velcro - så er det jo interessant...

 

Hvor kan man købe den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt sådan et hjem fra Tyskland, og det funngere super godt: www.DOG-SON.de - Leuchtie - Der Leuchtring - Robust, langlebig, wasserfest ... TM-Leuchtie

 

Har købt det i rød og har lyst til at købe i flere farver :genert: Jeg købte mit i 2008 og det fungerer upåklageligt og er vandtæt.

 

Jeg bor på landet og får kommentarer hver vinter, både fra billister og naboerne herude. Lysshowet på vejen eller den røde raket på marken, alle kan se ham på laaaaang afstand :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt sådan et hjem fra Tyskland, og det funngere super godt: www.DOG-SON.de - Leuchtie - Der Leuchtring - Robust, langlebig, wasserfest ... TM-Leuchtie

 

Har købt det i rød og har lyst til at købe i flere farver :genert: Jeg købte mit i 2008 og det fungerer upåklageligt og er vandtæt.

 

Jeg bor på landet og får kommentarer hver vinter, både fra billister og naboerne herude. Lysshowet på vejen eller den røde raket på marken, alle kan se ham på laaaaang afstand :5up:

skal den bare henover hovedet på hunden? eller kan man åbne og lukke den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden jeg gik fra arbejde i dag fik jeg en pressemeddelelse smidt på bordet.. med tilhørende produkt. Og søreme om det ikke var en hundelygte - hvor heldig har man lov til at være:lol:

Nu har jeg lige været på tur i mørket og Otto ligner simpelthen en af de der vejmarkeringer med gule blink - kønt er det ikke, men det virker SÅ godt!

 

Jeg kunne se ham på laaang afstand og det smarte er, at man fæster den med velcro, så man kan sætte den på selen. Og så er den vandtæt.

 

Det er den her jeg har prøvet:

[media]http://orbiloc.com/graphics/interface/bg_204.jpg[/media]

 

Jeg så godt denne hos min dyrlæge i går, men jeg synes det virker upraktisk, at der kun er det ene lys. Når Cooper fiser rundt, skal jeg helst have lys på ham hele vejen rundt, ellers forsvinder han hurtigt, og så bliver det hurtigt dyrt med de der. Men det havde et meget kraftigt lys, så ihvertfald et der kan ses på lang afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser faktisk ganske smart ud - er ikke meget til de "store" lygter når de skal hænge og dingle - for så gider Karla ikke gå :rolleyes: Men hvis man kan fæstne den med velcro - så er det jo interessant...

 

Hvor kan man købe den?

 

Jeg aner det faktisk ikke... men den hedder orbiloc - så mon ikke den kan findes på nettet.

Det er nemlig rigtig smart at den ikke hænger og dingler på hunden. Og så er jeg vild med at den er vandtæt.. jeg har nemlig en vandglad hund:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så godt denne hos min dyrlæge i går, men jeg synes det virker upraktisk, at der kun er det ene lys. Når Cooper fiser rundt, skal jeg helst have lys på ham hele vejen rundt, ellers forsvinder han hurtigt, og så bliver det hurtigt dyrt med de der. Men det havde et meget kraftigt lys, så ihvertfald et der kan ses på lang afstand.

 

 

Det er selvfølgelig rigtigt. Det giver bare helt sig selv, da borderen jo (medmindre den er korthåret) har "krave". Derfor vil et halsbånd med lys være super svært at se.

 

Jeg har altså heller ikke de store erfaringer med forskellige lysmodeller, skal nok tilføjes. Jeg fik bare lige smidt den her ind på skrivebordet og synes den funker super:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig rigtigt. Det giver bare helt sig selv, da borderen jo (medmindre den er korthåret) har "krave". Derfor vil et halsbånd med lys være super svært at se.

 

Jeg har altså heller ikke de store erfaringer med forskellige lysmodeller, skal nok tilføjes. Jeg fik bare lige smidt den her ind på skrivebordet og synes den funker super:blink:

 

Ja det er rigtigt. Denne du har er også super smart, det er den første jeg har set med velco bagpå, så man kan sætte den på selen. Dælme på tide der er en der har opfundet det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt sådan et hjem fra Tyskland, og det funngere super godt: www.DOG-SON.de - Leuchtie - Der Leuchtring - Robust, langlebig, wasserfest ... TM-Leuchtie

 

Har købt det i rød og har lyst til at købe i flere farver :genert: Jeg købte mit i 2008 og det fungerer upåklageligt og er vandtæt.

 

Jeg bor på landet og får kommentarer hver vinter, både fra billister og naboerne herude. Lysshowet på vejen eller den røde raket på marken, alle kan se ham på laaaaang afstand :5up:

 

Den er godt nok smart ud. Ved du om den kan købes i Danmark?

 

Lige inden jeg gik fra arbejde i dag fik jeg en pressemeddelelse smidt på bordet.. med tilhørende produkt. Og søreme om det ikke var en hundelygte - hvor heldig har man lov til at være:lol:

Nu har jeg lige været på tur i mørket og Otto ligner simpelthen en af de der vejmarkeringer med gule blink - kønt er det ikke, men det virker SÅ godt!

 

Jeg kunne se ham på laaang afstand og det smarte er, at man fæster den med velcro, så man kan sætte den på selen. Og så er den vandtæt.

 

Det er den her jeg har prøvet:

[media]http://orbiloc.com/graphics/interface/bg_204.jpg[/media]

 

Jeg er ikke helt med på, hvordan den sættes på - er der en velcro-dims med, som kommer rundt om halsbåndet/selen, eller kræver det at velcroen kan "klistre" på det materiale, som halsbåndet/selen er lavet af? Jeg har nemlig et rundt læderhalsbånd til Elvis, og det duer velcro nok ikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er godt nok smart ud. Ved du om den kan købes i Danmark?

 

 

 

Jeg er ikke helt med på, hvordan den sættes på - er der en velcro-dims med, som kommer rundt om halsbåndet/selen, eller kræver det at velcroen kan "klistre" på det materiale, som halsbåndet/selen er lavet af? Jeg har nemlig et rundt læderhalsbånd til Elvis, og det duer velcro nok ikke på.

 

Jeg har desværre ikke set dem i DK, så jeg bestilte over nettet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er godt nok smart ud. Ved du om den kan købes i Danmark?

 

 

 

Jeg er ikke helt med på, hvordan den sættes på - er der en velcro-dims med, som kommer rundt om halsbåndet/selen, eller kræver det at velcroen kan "klistre" på det materiale, som halsbåndet/selen er lavet af? Jeg har nemlig et rundt læderhalsbånd til Elvis, og det duer velcro nok ikke på.

 

Nej, det er bare sådan en velcrostrop man spænder den fast på- så den kan spændes på alt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Jeg har derfor i dag været ude at købe en X-lite minilygte :banan:

De havde den ikke mere, indtil jeg havde snakket med ham i 5 minutter, så mente han pludselig han nok havde nogle i kælderen.

Måske da han fik at vide det var til hunden - han havde selv hund :blink:

Han fandt så en - endda i rød :5up:

 

Første indtryk: :5up:

Den er let - 8g MED batteri (den bruger kun ét)

Den skulle alligevel kunne holde 72 timer (ved konstant lys) på kun ét :5up:

Nu håber jeg så bare den holder ca. 5 gange så længe som de billige modeller :engel:

 

 

Lidt update.....

Jeg har været SÅ glad for den lygte, den har bare fungeret perfekt :5up:

Den har holdt super godt - den hænger permanent i hendes halsbånd - og det eneste der har været gjort, er at skifte batteriet i den, når det var fladt.

 

Men nu fik jeg ødelagt den :damn:

 

I forbindelse med at jeg skulle skifte til hendes nye halsbånd, skulle der også nyt batteri i lygten.

Under processen knække en stump plastic af - noget af det der skal holde den ene skrue på plads.

Den er godt nok limet (dog ikke samlet endnu), men nu har den helt sikkert begrænset levetid, og er i hvert fald ikke vandtæt mere.

 

Og som jeg tidligere skrev....

X-lite lygten kan nok ikke mere fås i Vanløse mere, og jeg kan ikke finde den andre steder :-(

Dura-Star lygten som jeg også har henvist til, har Batteribyen tilsyneladende heller ikke mere :-(

Måske man kan få dem til at få den hjem igen... :vedikke:

 

så jeg har lige sendt Batteribyen en forespørgsel, og vil i morgen ringe til Vanløse.

Jeg har dog ikke for store forhåbninger, og er derfor allerede nu - igen - begyndt at lede efter en ny minilygte.

 

Krav:

Rød

Vandtæt

Lille - ca. 8g.

Med skruer - så man kan skifte batteri.

 

Nogle der ved, hvor man finder den ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...