Hop til indhold

Hundetrøje


Gæst johnny9900
 Share

Recommended Posts

Gæst mullergris

hvor stor en størrelse skal du bruge? dvs bryst og ryglængde, jeg har nemlig lige en liggende som er klar da jeg også selv sidder og strikker hundebluser.

 

Den er med masser af lækkere snoninger, og i uld så den varmer rigtig godt og dejligt.

 

Her kan du se hvordan de ser ud, den her er min lille piges, men dem som jeg er ved og lave nu er ikke i lyserød, med noget garn som er mamoreret, den som jeg har lavet til min egen lille pige i lyserød er så ikke lavet i uld.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor stor en størrelse skal du bruge? dvs bryst og ryglængde, jeg har nemlig lige en liggende som er klar da jeg også selv sidder og strikker hundebluser.

 

Den er med masser af lækkere snoninger, og i uld så den varmer rigtig godt og dejligt.

 

Her kan du se hvordan de ser ud, den her er min lille piges, men dem som jeg er ved og lave nu er ikke i lyserød, med noget garn som er mamoreret, den som jeg har lavet til min egen lille pige i lyserød er så ikke lavet i uld.

 

Den er vildt flot. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Strikker du på bestilling? HVis ja, hvilke mål skal du så bruge?

Jeg synes den er så fin og jeg er helt håbløs til at strikke selv, så¨hvis jeg synes prisen er rimelig, vil jeg meget gerne bestille en

:vuf:

hvor stor en størrelse skal du bruge? dvs bryst og ryglængde, jeg har nemlig lige en liggende som er klar da jeg også selv sidder og strikker hundebluser.

 

Den er med masser af lækkere snoninger, og i uld så den varmer rigtig godt og dejligt.

 

Her kan du se hvordan de ser ud, den her er min lille piges, men dem som jeg er ved og lave nu er ikke i lyserød, med noget garn som er mamoreret, den som jeg har lavet til min egen lille pige i lyserød er så ikke lavet i uld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hvis man kan engelsk er her osse en side med gratis opskrifter: Knitting Pattern Central - Free Pets Knitting Pattern Link Directory

 

De er ikke alle lige gode, men der er faktisk nogen fine imellem:)

 

Skulle der være nogen herinde som hækler, findes der osse lidt opskrifter til hæklede sager til hunden her:

Crochet Pattern Central - Free Pets Crochet Pattern Link Directory

 

På youtube kan man faktisk osse finde videoer af strikkede/hæklede trøjer -altså step by step tutorial til en hel trøje :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Ja der er faktisk mange søde ting til hunden (eller katten) på de sider:-)

 

Har da faktisk osse strikket en trøje til min mors tæve. Nærmest selvlysende er den -der var tilbud på temmeligt farvestrålende garn i den lokale hobbybutik, så nu kan hun gå flot og farvestrålende omkring:mrgreen:

1090240_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Jeg gad virkelig gerne strikke hundetrøjer.. Jeg er bare alt for utålmodig til at at lære at strikke fra bunden.. Hundetrøjer burde være det man startede med:mrgreen:

 

Jeg har det fuldstændigt ligesådan -hvorfor jeg osse bare lagde ud med hundetrøjer:blink:

 

Der findes en række udemærkede tutorials på youtube og osse på http://www.garnstudio.dk så hver gang jeg nåede til noget jeg ikke vidste hvordan man gjorde (dvs i begyndelsen hver gang man skulle noget som helst:mrgreen:), så nappede jeg lige en tutorial, og så var det jo ellers bare at følge opskriften. Den første trøje jeg strikkede, var efter et mønster hvor der i opskriften stod at den var nem (det var den osse), og kun i en farve.

Og ja, de første par trøjer havde da lidt småfejl her og der, men det gør jo ikke så meget når det bare er til hunden, som sikkert er helt ligeglad:-)

 

Nu har jeg netop færdiggjort mit første større projekt, som var en trøje til mig selv med mønster i 4 farver og det hele -og det blev super vellykket:banan:

 

Nu vil jeg prøve at lære at lave sådan noget kabel-strik, og det bliver afprøvet med en hundetrøje mere. Blot lidt ærgerligt at man ikke selv har hunde der kan bruge de mange trøjer der bliver strikket, men så er det jo godt mine forældre har to villige modeller:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt!:mrgreen: Men ehhh, hvordan er det nu liiiige, man laver sådan nogle masker?:hmm: Der er vist også noget der hedder ret og vrang:hmm: Men ved ikke lige, hvad der er hvad eller hvad forskellen er:mrgreen:

 

Men nu har jeg jo sådan en fin lille hund, som gerne vil have en fin hjemmestrikket trøje (siger jeg:lol:).. Så kunne være man skulle kidnappe en der kunne strikke.. Og havde uendelig meget tålmodighed:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Sejt!:mrgreen: Men ehhh, hvordan er det nu liiiige, man laver sådan nogle masker?:hmm: Der er vist også noget der hedder ret og vrang:hmm: Men ved ikke lige, hvad der er hvad eller hvad forskellen er:mrgreen:

 

Men nu har jeg jo sådan en fin lille hund, som gerne vil have en fin hjemmestrikket trøje (siger jeg:lol:).. Så kunne være man skulle kidnappe en der kunne strikke.. Og havde uendelig meget tålmodighed:lol:

 

Prøv at tjekke instruktionsvideoerne på garnstudio -der er videoer til hvordan man slår masker op og strikker ret/vrang -det er ikke ret svært. Når du så har strikket et par pinde og forsøgt dig med ret og vrang, er du stort set klar til "projekt strik en hundetrøje" :-)

 

Ærgerligt du bor helt derovre på øen, eller ville jeg da gerne hjælpe dig igang -det er virkeligt ikke så svært, og når først man kan de mest basale ting, kan man jo lave et hav af smarte trøjer til vovsen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

HJÆLP!!

 

Er der nogle af jer strikkekyndige som kan hjælpe med en opskrift på en "indetrøje", og samtidig undertrøje til udedækken, til en forfrossen hund?

 

Jeg har forsøgte mig med en af opskrifterne fra Garnstudio, men dels fattede jeg faktisk ikke fremgangsmåden da jeg var nået et godt stykke, dels er jeg ikke erfaren i at ændre en opskrift til ønsket mål, så det endte med at jeg strikkede et par sokker i stedet, det endte i det mindste med en succes til mig :-D Men hunden fryser stadig

 

Længden på trøjen, som skal strikkes eller hækles i strømpegarn, p. 3 eller evt dobbeltgarn p. 2.5, er 50 cm fra hals til hale.

 

Der må gerne være rullekrave og små "ærmer" til forbenene...

 

Trøjen er til en lille vizla

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...