Hop til indhold

Det der med at få en ny hund..


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Tak for alle jeres svar. Der er mange kloge ord, som jeg har taget til mig. At der desværre ligger en sørgelig skæbne bag erfaringerne, gør mig ondt at tænke på :???:

 

Idag tog jeg mig sammen til at pakke Miras ting ned. De havde alle ligget i hendes kurv på stuegulvet, men nu er de pakket pænt sammen og kommet ud i skuret. Det var det sidste fysiske af hende der var tilbage, og det gjorde ondt, men samtidig var det også sådan lidt "Vi skal altså også videre herfra"

 

For det skal vi. Der triller stadig tårer, men jeg kan huske tilbage på hende med et smil. Og i dag tog jeg så den store beslutning.. Til marts flytter en lille Whippet ind.

Jeg kan godt mærke lidt kriller i maven ved tanken, og tænke at der er aaaal for lang tid til, men jeg er egentlig rigtig glad for, at det først er om et par måneder, for så er oplevelserne med Mira kommet på afstand.

 

Men igen. Tak for alle jeres søde indlæg :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst FrøkenWhipsy
Det er det nemlig :blink:

 

Uh, lækkert ! Glæder mig til at høre mere om vapsen når den kommer hjem !

Jeg venter lige lidt med mit whippet-køb da der kommer til at ske mange nye ting i det kommende år (færdig med uddannelse, arbejde, gerne hus osv) :roll:

 

Jeg kan godt forstå du er faldet for whippet-racen. Jeg havde aldrig overvejet den før jeg fik læst en del om den - det fik omvendt mig. Det lyder nemlig som et rigtig skønt temperament!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde 3 hunde for godt 7 uger siden og de to af dem havde det sidste godt 1½ år været oppe og slås en del gange.

 

Det var også en slåskamp, der afgjorde Rosie's skæbne kombineret med hendes allergi.

 

Slåskampene mellem Rosie og Mollie begyndte tidsmæssigt omkring samme tid som Jessie flyttede ind - jeg var super glad for Jessie, men alligevel fik min forskruede hjerne vendt hele situationen til, at det var Jessie's skyld og hun har ikke fået den opmærksomhed hun havde krav på fra mig (til gengæld har Jessie og min bedre halvdel et super forhold).

 

Jeg har den sidste 1½ måned kæmpet en hård kamp for at lære at kunne lide Jessie og ikke give hende en del af skylden for hvad der skete.

 

I dag er Jessie og jeg et langt skridt på vejen mod at få et super forhold til hinanden - i dag sover hun på min mave, hvis hun får lov (Jessie vejer små 20 kg.), hun kommer hen og vil nusses, hun kommer hen til mig, hvis der er noget hun synes er farligt og vi er så småt begynde at lære hvordan vi træner sammen.

 

Jeg skal ikke have Rosie erstattet med en ny hund (jeg skal aldrig have 3 hunde igen), men jeg føler det som om jeg har fået en ny hund, selvom Jessie har været hos os siden juni 2008.

 

Så jeg ville ikke være så bekymret over at have bestilt en hvalp til om 8 uger, hvis jeg var dig.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, lækkert ! Glæder mig til at høre mere om vapsen når den kommer hjem !

Jeg venter lige lidt med mit whippet-køb da der kommer til at ske mange nye ting i det kommende år (færdig med uddannelse, arbejde, gerne hus osv) :roll:

 

Jeg kan godt forstå du er faldet for whippet-racen. Jeg havde aldrig overvejet den før jeg fik læst en del om den - det fik omvendt mig. Det lyder nemlig som et rigtig skønt temperament!

 

Jeg kommer til at spamme herinde :blink:

 

Det virker nemlig til at være en super race. Jeg havde, som dig, heller ikke overvejet den før, og da jeg så mødte 6 whippet hanner, så var jeg slet ikke i tvivl :lol:

Jeg skal dog lige forliges med dens hale. Kroppen er utrolig elegant, synes jeg, men halen! Det kommer nok en dag...

 

Held og lykke med din fremtidige hvalp :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har siddet og læst om racen, set foto o.l. men et foto kunne jeg bare ikke få ud af mine tanker ...

 

8867617-f88694b4931adfcd44f5fccdb8756b3f.jpeg

 

den er da bedårende... ikke en hund for mig men bestemt en hund jeg vil kikke efter og nyde synet af :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Jeg kommer til at spamme herinde :blink:

 

Det virker nemlig til at være en super race. Jeg havde, som dig, heller ikke overvejet den før, og da jeg så mødte 6 whippet hanner, så var jeg slet ikke i tvivl :lol:

Jeg skal dog lige forliges med dens hale. Kroppen er utrolig elegant, synes jeg, men halen! Det kommer nok en dag...

 

Held og lykke med din fremtidige hvalp :lol:

 

 

Haha, hvor pudsigt. Det er præcist også det jeg lige skulle komme mig over. Det med hale-stillingen :drille:.

De ser lidt "kuet" ud når halen er der mellem benene synes jeg. Men skidt ! Jo flere jeg ser, jo mere normalt synes jeg det er!

Jeg læste et citat hvor der stod noget a la " Whippets are the the best kept secret of the dog world due to its looks".

Og det tror jeg er rigtigt ! Indtil jeg blev interesseret i mynderne, ved at læse om deres egenskaber, så havde jeg da aldrig drømt om at sådan et tyndt spetakel skulle sætte sine poter ind i mit hus/lejlighed.

Nu kan jeg ikke se anden racen der kunne være mere rigtig til mig i forhold til mine krav :klap:.

....Og egentlig så må jeg indrømme at de stooooore øjne der er lidt nuttede..:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvor pudsigt. Det er præcist også det jeg lige skulle komme mig over. Det med hale-stillingen :drille:.

De ser lidt "kuet" ud når halen er der mellem benene synes jeg. Men skidt ! Jo flere jeg ser, jo mere normalt synes jeg det er!

Jeg læste et citat hvor der stod noget a la " Whippets are the the best kept secret of the dog world due to its looks".

Og det tror jeg er rigtigt ! Indtil jeg blev interesseret i mynderne, ved at læse om deres egenskaber, så havde jeg da aldrig drømt om at sådan et tyndt spetakel skulle sætte sine poter ind i mit hus/lejlighed.

Nu kan jeg ikke se anden racen der kunne være mere rigtig til mig i forhold til mine krav :klap:.

....Og egentlig så må jeg indrømme at de stooooore øjne der er lidt nuttede..:vuf:

 

Jeg har vist nok læst et sted at en whippets naturlige halestilling er denne:

 

whippet437x_1191991464500.jpg

 

Og at halen er mellem benene, når hunden udstilles

 

09033-Whippet-Natl.jpg

 

Skal ikke kunne sige om det er sandt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Ja, det er halens naturlige stilling :genert:.

Gad vide om det ikke i bund og grund har noget at gøre med hele den aerodynamiske bygning ? Det er vel også derfor ørerne ligger sådan lidt ned, for at de ikke giver modstand til vinden.

 

Har du overvejet nogle navne ? Ja, jeg er planlægningstosset, så jeg tænker allerede over navne, haha.

Hmmm...Nogle af dem jeg har på¨mine liste er

 

- Apollo (hurtig som en rumraket)

- Picaso (fordi den ser lidt spøjs ud)

- Kairoh (som i Kairo, fordi den minder mig lidt om de der Anubis'er eller sådan lidt majestætisk faro-hunde-agtig. Det er især en brindle jeg tænker det navn til..sådan lidt..sandstorms-agtig)

- Anubis

 

:vuf:

 

...Det er selvfølgelig ikke til at sige før man har det lille kræ, hvad der lige passer af navne. Min kæreste synes "Chester" som kort for "manchester", hvis fodboldhold har en djævel som maskot..hvis nu hvalpen er en rigtig lille balledemager :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mullergris

uha hvor jeg kan se mig selv i dig, efter at jeg måtte sige farvel til min gamle pige sidste år, jeg bestilte ikke andet end og gå og græde over at jeg havde mistet min lille pige.

 

Men samme dag om aftenen efter og have gået og tudet hele dagen og havde røde øjne og ikke viste hvad jeg skulle gøre af mig selv, gik jeg ind på dba og der var en opdretter der havde pudel hvalpe, og det er den race jeg holder mig til ved at jeg har allegi.

 

Jeg skyndte mig og ringe til dem og fik så lov til og komme ned og se de små 2 dage efter, og må godt nok sige at det gjorde godt og komme ned og se dem og så vælge en lille ny, men tårrene trillede godt nok da jeg så de små bette pus, men det gjorde godt for mig og finde en ny med det samme, selvom at savnet at gamle nuser stadigvæk var der.

 

Men det som også gjorde godt var at jeg fik min gamle nuser kremeret og fik hende hjem igen, ved ikke lige hvad der skete inde i mig, men det hjalp virkelig og få hende hjem igen, for så var hun hjemme igen.

 

så nu har jeg en rigtig lille bølle på 7 mdr nu, og jeg er rigtig glad for at jeg fik hende så hurtig og den bedre halvdel fik det også meget bedre for han var også helt knust.

 

men tilfølgelig skal du gøre hvad du selv synes er bedst for jer, og selvom at man synes at man ikke lige kan elske en ny med det samme, så gør man det altsår, for man har jo en lille ny som kræver alt ens energi :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er halens naturlige stilling :genert:.

Gad vide om det ikke i bund og grund har noget at gøre med hele den aerodynamiske bygning ? Det er vel også derfor ørerne ligger sådan lidt ned, for at de ikke giver modstand til vinden.

 

Har du overvejet nogle navne ? Ja, jeg er planlægningstosset, så jeg tænker allerede over navne, haha.

Hmmm...Nogle af dem jeg har på¨mine liste er

 

- Apollo (hurtig som en rumraket)

- Picaso (fordi den ser lidt spøjs ud)

- Kairoh (som i Kairo, fordi den minder mig lidt om de der Anubis'er eller sådan lidt majestætisk faro-hunde-agtig. Det er især en brindle jeg tænker det navn til..sådan lidt..sandstorms-agtig)

- Anubis

 

:vuf:

 

...Det er selvfølgelig ikke til at sige før man har det lille kræ, hvad der lige passer af navne. Min kæreste synes "Chester" som kort for "manchester", hvis fodboldhold har en djævel som maskot..hvis nu hvalpen er en rigtig lille balledemager :klap:

 

Det har helt sikkert noget at gøre med, at de skal kunne spurte der ud af :blink:

 

Jeg kan slet ikke lade være med at tænke i navne. De har selvfølgelig navne nu, men de er pokkers lange, så vi er gået igang med at inde kaldenavne.

Min søn mener helt klart at den skal hedde Fixe, men det bliver der altså ikke noget af :mrgreen:

 

Pt. er jeg lidt lun på "Arci" og "Aiko" - det matcher også deres kennelnavne lidt, men det kan nå at ændre sig endnu.

 

Jeg synes egentlig det er nogle rigtig fine navne du har fundet, og det kan være jeg låner lidt inspiration :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

:blink:

Det har helt sikkert noget at gøre med, at de skal kunne spurte der ud af :blink:

 

Jeg kan slet ikke lade være med at tænke i navne. De har selvfølgelig navne nu, men de er pokkers lange, så vi er gået igang med at inde kaldenavne.

Min søn mener helt klart at den skal hedde Fixe, men det bliver der altså ikke noget af :mrgreen:

 

Pt. er jeg lidt lun på "Arci" og "Aiko" - det matcher også deres kennelnavne lidt, men det kan nå at ændre sig endnu.

 

Jeg synes egentlig det er nogle rigtig fine navne du har fundet, og det kan være jeg låner lidt inspiration

 

Det skal du være velkommen til - der går jo nok liiige lidt tid før jeg anskaffer mig en whippet alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow, hvor kan dagene gå langsomt! :shock:

 

Jeg har lige set nye billeder af hvalpene, som lige har fået øjne, og de er bare SÅ kære :lun:

 

Jeg gennemroder aaaalt for mange webshops, men vi har jo egentlig det hele, hvilket irriterer mig en del - men jeg tror min pengepung er glad for det :mrgreen:

Det er næsten som at være gravid igen, og nu vil jeg tilmed gået igang med at strikke den en trøje. Forfærdeligt :lol:

 

Mira er stadig utrolig savnet. Jeg har sagt farvel til hunde før, men jeg ikke det har gjort så ondt.. Nok fordi jeg har haft Mira helt inde på livet, og været på 24 timer i døgnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Wow, hvor kan dagene gå langsomt! :shock:

 

Jeg har lige set nye billeder af hvalpene, som lige har fået øjne, og de er bare SÅ kære :lun:

 

Jeg gennemroder aaaalt for mange webshops, men vi har jo egentlig det hele, hvilket irriterer mig en del - men jeg tror min pengepung er glad for det :mrgreen:

Det er næsten som at være gravid igen, og nu vil jeg tilmed gået igang med at strikke den en trøje. Forfærdeligt :lol:

 

Mira er stadig utrolig savnet. Jeg har sagt farvel til hunde før, men jeg ikke det har gjort så ondt.. Nok fordi jeg har haft Mira helt inde på livet, og været på 24 timer i døgnet.

 

Flasher du ikke billederne ? :klap:

Zooplus.de er ret billigt synes jeg - også med porto! Så hvis man ikke har noget imod at læse på tysk, så kan den side klart anbefales.

Har brugt den før da jeg havde katte - leveringen var hurtig og tingene upåklageligt! Og en del billigere end andre steder synes jeg :5up:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...