Hop til indhold

Yay! Agilitysæsonen startede igen!


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vi er jo så heldige, at vores dejlige træner har indendørs faciliteter, så vi egentlig træner hele året... det betyder så desværre, at hun bor af helvede til langt ude på landet, så på grund af sneen var vores træning aflyst i de sidste 14 dage inden jul og imellem jul og nytår var jeg jo i Rom og nyde forårsvejret....

 

Summasumarum - Karla har nærmest ikke været udenfor en dør i en måned og da slet ikke trænet... Men idag kunne vi endelig komme afsted!

 

Karla begyndte at hyle da vi drejede ind på grus-stien op mod gården, da hun blev sluppet ud af bilen spænede hun rundt i sneen, som om hun var blevet stukket i røven af en bi :lol:...

 

Ind i hallen kom vi, hvor Karla sprang så højt op i luften, at hun næsten nikkede Sanne en skalle :mrgreen: og så stod den ellers på æresrunder rundt i hallen i fuldstændig overstadig glæde..

Træningskammeraterne (vi er de samme 6 der bliver ved at melde os til, så der kommer aldrig nye på holdet :lol:) blev hilst med piven og legebuk og Anton blev fysisk overfaldet i kåd leg... mit skøre barn :lun:

 

Første banegennemløb klarede hun mere eller mindre selv - det var en "fart-bane", så den var ikke svær, fordi Sanne og jeg var kvæstede af grin over hende... Hun løb så hurtigt at sandet fra ridehallen fløj omkring hende for hvert sprintende afsæt hun tog...

 

Og min lille hund, som normalt altid har 100% fokus på hvad jeg beder hende om på banen, hun tog lige en ekstra slalom, en tunnel og et hjul med i fartbanen - fordi de stod der :lol:

 

Der kom lidt mere hjerne over hende i løbet af timen, men hun havde bare savnet det så meget...

 

Min dejlige hund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Vi er tilbage i fuld form efter betændte analkirtler er fixet og Gudrun har "moslet" lidt med bevægeapparatet...

 

Lille Kræ er i topform og tændt tændt tændt :mrgreen: Hun var fantastisk idag (som altid) og hendes belønning for det er, at vi tager på 4 timers agilitykurus i morgen :klap:

 

yes vi glæder os!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en træt hund (og en træt mig :mrgreen: ) efter 4 timers kursus i "fart og motivation"...

 

Vi var 5 og de 3 af os, har egentlig ikke hunde der mangler hverken fart eller motivation for agility, men det er bare sådan et hyggeligt kursus, fordi de der fartbaner er så nemme, så hundene bare fræser som død og helvede :lol:

 

Karla nød det ihvertfald i stor stil :5up: så kunne jeg bruge tiden på at øve mine handler-evner... jeg er bare en klovn - men en eller anden dag lærer jeg vel at omsætte teori til praksis? (man har lov at håbe)

 

Kurset kan varmt anbefales (også til agility nybegyndere) til tøvende hunde, der ikke er gode til at søge fremad selv :5up:

 

Det koster 250 kr for 4 timer, der 4-5 deltagere, aftensmad, kaffe og kage er inkluderet. Der er praktisk træning, derefter aftensmad med teori, praktisk træning og så kaffe og kage med lidt teori og afsluttende evaluering...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en træt hund (og en træt mig :mrgreen: ) efter 4 timers kursus i "fart og motivation"...

 

Vi var 5 og de 3 af os, har egentlig ikke hunde der mangler hverken fart eller motivation for agility, men det er bare sådan et hyggeligt kursus, fordi de der fartbaner er så nemme, så hundene bare fræser som død og helvede :lol:

 

Karla nød det ihvertfald i stor stil :5up: så kunne jeg bruge tiden på at øve mine handler-evner... jeg er bare en klovn - men en eller anden dag lærer jeg vel at omsætte teori til praksis? (man har lov at håbe)

 

Kurset kan varmt anbefales (også til agility nybegyndere) til tøvende hunde, der ikke er gode til at søge fremad selv :5up:

 

Det koster 250 kr for 4 timer, der 4-5 deltagere, aftensmad, kaffe og kage er inkluderet. Der er praktisk træning, derefter aftensmad med teori, praktisk træning og så kaffe og kage med lidt teori og afsluttende evaluering...

 

Vi kommer næste gang. :lol: Lyder til at have været en god dag og dejligt med en træt hund. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ej hvor skønt for Jer!

 

Vi kunne desværre ikke få poten med inden for her i indendørs sæconen - men vi er lovet en plads på holdet til foråret - april måned :banan:

 

Så skal jeg bare se om jeg kan finde ud af det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en træt hund (og en træt mig :mrgreen: ) efter 4 timers kursus i "fart og motivation"...

 

Vi var 5 og de 3 af os, har egentlig ikke hunde der mangler hverken fart eller motivation for agility, men det er bare sådan et hyggeligt kursus, fordi de der fartbaner er så nemme, så hundene bare fræser som død og helvede :lol:

 

Karla nød det ihvertfald i stor stil :5up: så kunne jeg bruge tiden på at øve mine handler-evner... jeg er bare en klovn - men en eller anden dag lærer jeg vel at omsætte teori til praksis? (man har lov at håbe)

 

Kurset kan varmt anbefales (også til agility nybegyndere) til tøvende hunde, der ikke er gode til at søge fremad selv :5up:

 

Det koster 250 kr for 4 timer, der 4-5 deltagere, aftensmad, kaffe og kage er inkluderet. Der er praktisk træning, derefter aftensmad med teori, praktisk træning og så kaffe og kage med lidt teori og afsluttende evaluering...

 

Hvem holdt kurset?

 

Tyson mangler heller ikke hverken fart eller motivation :lol: - men det lyder da som et hyggeligt kursus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem holdt kurset?

 

Tyson mangler heller ikke hverken fart eller motivation :lol: - men det lyder da som et hyggeligt kursus.

 

Det er min træner Sanne Ammitzbøll der afholder "fredagskurser" løbende. Du kan se nogle af de kommende på hendes hjemmeside: Sanne´s Hunde Center - scroll ned af forsiden, så kommer der et link.

 

Hun er dog notorisk dårlig til at få updatet siden :lol: så man kan ikke altid regne med den...

 

På tirsdag skal vi til træningskonkurrence derude :banan: og så har vi meldt os til for- og bag-kryds kursus i april (og regner egentlig også med at tage slalomkursus her i foråret)...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Hold da op det går stærkt :shock:

 

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det ser ud når I ikke er trætte :-D

 

Men hun ser da ud til at elske hvert sekund :-D

 

Hun elsker at løbe agility - det er den ultimative forstærkning for hende, bevares, hun kan da godt tage imod godbid eller legetøj i slutningen, men hun vil da hellere have lov at løbe en gang til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun elsker at løbe agility - det er den ultimative forstærkning for hende, bevares, hun kan da godt tage imod godbid eller legetøj i slutningen, men hun vil da hellere have lov at løbe en gang til ;-)

 

Hvor må det være fedt at lave noget sammen med sin hund, hvor hun elsker det mere en enhver anden belønning :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
En meget dårlig kvalitet video af Karla i aktion ... det er taget til allersidst i timen, så vi er begge trætte... :mrgreen: og jeg ligner en spade - så kig på hunden [media]
[/media]

 

Det ser sgu da godt ud :-D

 

Nu må du altså snart ud og lufte hende på ag-banerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn Luna ville ikke engang være nået over første spring, før Karla var færdig:shock::oops::mrgreen::lol::lol:

 

Der er godt nok fart på hende:lol::lol:

 

:lol::lol: Nu er Karla jo også liiiidt mere strømlinet bygget end Luna :mrgreen: jeg var faktisk på kursus med en pige der løb med sin lab. Der var hende, mig og Karla, en schipperke, en beagle og en mellempudel... Selvom labben egentlig er ok hurtig, så fremstod den tudse-langsom op imod alle de små fræser-kræ :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...