Hop til indhold

Kan vi egentlig selv finde ud af det der med at vælge race?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Skal de ikke trimmes? :hmm:

Det er liidt for "krævende" :genert:

 

Findes der ikke nogen med lidt pels, som at der ikke kræver det store, bare en gennembørstning engang imellem? :???:

 

Faktisk findes der korthårsløver - du må bare ikke avle på dem, for det er en fejl. ;-) Normalt er de dog langhårede, og så kræver de selvfølgelig lidt pelspleje. Jeg synes dog ikke, at det er slemt med min, det tager bare fem minutter hver aften, men hun har dog heller ikke den allerlængste pels. Men hvis du holder den i hvalpeklip, kræver den ikke så meget, udover at den skal klippes engang imellem, selvfølgelig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Skal de ikke trimmes? :hmm:

Det er liidt for "krævende" :genert:

 

Findes der ikke nogen med lidt pels, som at der ikke kræver det store, bare en gennembørstning engang imellem? :???:

 

Et andet bud kunne være en mittelspitz eller en japansk spids? De skal ikke klippes, men de skal selvfølgelig børstes nogle gange om ugen. Eller hvis vi går i en anden retning, hvad med en italiensk mynde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk findes der korthårsløver - du må bare ikke avle på dem, for det er en fejl. ;-) Normalt er de dog langhårede, og så kræver de selvfølgelig lidt pelspleje. Jeg synes dog ikke, at det er slemt med min, det tager bare fem minutter hver aften, men hun har dog heller ikke den allerlængste pels. Men hvis du holder den i hvalpeklip, kræver den ikke så meget, udover at den skal klippes engang imellem, selvfølgelig. :-)

 

Det var da synd! Nogen der har et billede af sådan en?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en hel tråd om dem med masser af billeder. :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/lowchen/13430-korthars-lover.html

 

Hold op den er smuk!:shock: Hvis det stod til mig, ville det være den langhårede der var fejl!

Ih, det var ligefør jeg kunne overveje sådan en.. Men mon ikke de er pænt svære at skaffe..? Hmm.. Ligefør man skulle skrive til nogen opdrættere og høre hvordan og hvorledes med dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op den er smuk!:shock: Hvis det stod til mig, ville det være den langhårede der var fejl!

Ih, det var ligefør jeg kunne overveje sådan en.. Men mon ikke de er pænt svære at skaffe..? Hmm.. Ligefør man skulle skrive til nogen opdrættere og høre hvordan og hvorledes med dem...

Ja hold da op, de er da BETYDELIGT kønnere end de langhårede :genert: Ærgeligt den variant ikke er godkendt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også læst det mange steder.

 

Kommer da så lige i tanke om at det vist er fordi at de har deres egen mening :stupid::blink::lun:

 

Dét er da bare for sødt! :lun:

 

Nemli'! :hjerte: Shibaer er bare bedst :klap:

Mange af dem ved godt hvad de vil og ikke vil, men jeg synes at det er en utrolig nem race. Jeg har selv 4 stk. shibaer :lun: :lun: :lun: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, spændende tråd! Springer lige ind her i slutningen :)

Jeg har jo besluttet mig for nr. to hund, men er helt ny her, så ingen kender mig.. Nærmest.. hehe..

 

Jeg har i forvejen en tavleløs amstaff-blanding på små to år. Min Bassepige.

 

 

Jeg kigger efter hund nr to.

Det skal være en hund af moderat til stor størrelse. Min. 20 kg og gerne lidt over.

Den må gerne have noget pels, men ikke kræve stor pelspleje. Jeg kan snildt kigge til pelsen et par gange om ugen, men orker på ingen måde to timer hver dag.

Det skal ikke være en "hård" hund, forstået på den måde at den prøver grænser af fra hvalp, men en lidt blødere hund, som den type jeg har nu.

Jeg vil gerne have en hund som jeg kan træne med, og målet er LP-prøver.

Jeg regner med at kunne træne med hunden 10-15 timer om ugen. Både lydighed, men med tiden også gerne AG og hvad jeg ellers kommer i tanke om af sjove ting.

Det skal være en hund der fungerer blandt andre. Den behøver ikke være så lalleglad som min Basse, men jeg har bestemt ikke lyst til en hund som kun tolererer andre dyr så længe de er over 100 meter væk.

Endvidere vil jeg gerne have muligheden for at snuse lidt til udstillinger, og se om det er mig..

 

Jeg kigger efter en han :)

 

Kom frisk! Det er sjovt det her :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Uhh, spændende tråd! Springer lige ind her i slutningen :)

Jeg har jo besluttet mig for nr. to hund, men er helt ny her, så ingen kender mig.. Nærmest.. hehe..

 

Jeg har i forvejen en tavleløs amstaff-blanding på små to år. Min Bassepige.

 

 

Jeg kigger efter hund nr to.

Det skal være en hund af moderat til stor størrelse. Min. 20 kg og gerne lidt over.

Den må gerne have noget pels, men ikke kræve stor pelspleje. Jeg kan snildt kigge til pelsen et par gange om ugen, men orker på ingen måde to timer hver dag.

Det skal ikke være en "hård" hund, forstået på den måde at den prøver grænser af fra hvalp, men en lidt blødere hund, som den type jeg har nu.

Jeg vil gerne have en hund som jeg kan træne med, og målet er LP-prøver.

Jeg regner med at kunne træne med hunden 10-15 timer om ugen. Både lydighed, men med tiden også gerne AG og hvad jeg ellers kommer i tanke om af sjove ting.

Det skal være en hund der fungerer blandt andre. Den behøver ikke være så lalleglad som min Basse, men jeg har bestemt ikke lyst til en hund som kun tolererer andre dyr så længe de er over 100 meter væk.

Endvidere vil jeg gerne have muligheden for at snuse lidt til udstillinger, og se om det er mig..

 

Jeg kigger efter en han :)

 

Kom frisk! Det er sjovt det her :)

Jeg tænker puddel :-D

 

Men dem er der jo mange holdninger til, så for en sikkerheds skyld så ville jeg nok også foreslå islandsk fårehund måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker puddel :-D

 

Men dem er der jo mange holdninger til, så for en sikkerheds skyld så ville jeg nok også foreslå islandsk fårehund måske?

 

 

Yay! Det virkede :) Puddel har jeg faktisk fået foreslået flere gange, men ja, har nok en anelse fordomme? De siger mig i hvert fald ikke så meget dem jeg har mødt, selvom det dog er små pudler..

 

LiseLyholm,

hmm, retrieverne har jeg også kigget på, dog mere i retning af tolleren..

 

I sidste ende er jeg blevet enig med mig selv om at en aussie er det rette valg.. Så håber jeg bare det passer.. Hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay! Det virkede :)Puddel har jeg faktisk fået foreslået flere gange, men ja, har nok en anelse fordomme? De siger mig i hvert fald ikke så meget dem jeg har mødt, selvom det dog er små pudler..

 

LiseLyholm,

hmm, retrieverne har jeg også kigget på, dog mere i retning af tolleren..

 

I sidste ende er jeg blevet enig med mig selv om at en aussie er det rette valg.. Så håber jeg bare det passer.. Hehe..

 

 

Man siger faktisk at puddellen er verdens 2. klogeste hund! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay! Det virkede :) Puddel har jeg faktisk fået foreslået flere gange, men ja, har nok en anelse fordomme? De siger mig i hvert fald ikke så meget dem jeg har mødt, selvom det dog er små pudler..

 

 

Det bliver godt nok en ORDENTLIG krabat af en puddel på 20+ kilo:mrgreen:

 

 

(åhndskyld, jeg kunne ikke dy mig :genert: )

 

EDIT, hvor meget mon en kongepuddel vejer :hmm:

 

Edit edit: Sådan en kan blive helt på til 65 cm

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...