Hop til indhold

Tissetrold


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Det er meget forskelligt hvor ofte folk mener hunde skal i bad!

 

Personligt synes jeg de skal bades så lidt som muligt, da jeg tror at jævnlig badning ødelægger noget af pelsens naturlige struktur, smidighed og holdbarhed.

Selvfølgeligt skal hunden bades hvis den lugter grimt ovenpå at have rullet sig i noget ulækkert, men vask for vaskens skyld bør man imo undgå :-)

 

Hvis han lugter lidt af tis, så synes jeg da bare du skal give ham et bad. Sørg for at bruge uparfumeret shampoo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget forskelligt hvor ofte folk mener hunde skal i bad!

 

Personligt synes jeg de skal bades så lidt som muligt, da jeg tror at jævnlig badning ødelægger noget af pelsens naturlige struktur, smidighed og holdbarhed.

Selvfølgeligt skal hunden bades hvis den lugter grimt ovenpå at have rullet sig i noget ulækkert, men vask for vaskens skyld bør man imo undgå :-)

 

Hvis han lugter lidt af tis, så synes jeg da bare du skal give ham et bad. Sørg for at bruge uparfumeret shampoo.

 

 

Jeg synes heller ikke han skal i bad hele tiden, men han skal lærer det nu her, hvis han skal være udstillingshund en gang - så skal han jo være ren.

 

Kan jeg ikke bade ham uden shampoo eller tror du ikke det vil tage den svage tislugt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller ikke han skal i bad hele tiden, men han skal lærer det nu her, hvis han skal være udstillingshund en gang - så skal han jo være ren.

 

Kan jeg ikke bade ham uden shampoo eller tror du ikke det vil tage den svage tislugt?

Jeg ville bruge lidt shampoo... Tislugt kræver nok shampoo.

 

Han kan SAGTENS blive udstillet uden at skulle bades først... Og lad ingen fortælle dig noget andet :mrsgreen:

Jeg har faktisk gjort en slags sport ud af aldrig aldrig aldrig bade Asta op til en udstilling :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge lidt shampoo... Tislugt kræver nok shampoo.

 

Han kan SAGTENS blive udstillet uden at skulle bades først... Og lad ingen fortælle dig noget andet :mrsgreen:

Jeg har faktisk gjort en slags sport ud af aldrig aldrig aldrig bade Asta op til en udstilling :lol:

 

 

Okay. Jeg lader ikke nogen fortælle mig andet, så. Men tislugt er ikke så hyggeligt - især ikke når vores tøj kommer til at lugt af det.

 

 

Jeg tror hovedsagligt det er hans poter og hans mave der lugter... Men måske venter jeg et par dage med at vaske ham... Nu må vi se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mingus skal bades en gang i ugen, hvis vi skal undgå tislugten :rolleyes:

Det gør vi dog ikke. Når vi så endelig bader ham, så forsvinder lugten altså ikke helt.

 

Der findes tørshampoo, som skulle være mere skånsomt end et rigtigt bad. Jeg har dog ikke selv prøvet det endnu.

 

Så han lugter af tis hele tiden? :hmm:

 

Håber det går væk, når han bliver lidt ældre og holder op med at vade rundt der hvor han lige har tisset....

Link til indlæg
Del på andre sites

Så han lugter af tis hele tiden? :hmm:

 

Håber det går væk, når han bliver lidt ældre og holder op med at vade rundt der hvor han lige har tisset....

Det tror jeg bestemt at det gør... Jeg har altså ikke mødt voksne hunde eller hvalpe for den sags skyld som går rundt og lugter af tis hele tiden :-)

 

Har du haft ham i bad siden du fik ham hjem fra opdrætter? Det er nok i virkeligheden derfra lugten stammer. Få ham vasket godt og grundigt og så behøver i måske slet ikke at tænke mere på den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg bestemt at det gør... Jeg har altså ikke mødt voksne hunde eller hvalpe for den sags skyld som går rundt og lugter af tis hele tiden :-)

 

Har du haft ham i bad siden du fik ham hjem fra opdrætter? Det er nok i virkeligheden derfra lugten stammer. Få ham vasket godt og grundigt og så behøver i måske slet ikke at tænke mere på den :-D

 

Godt! For synes ikke det er så hyggeligt og slet ikke når vi er ude og hilse på fremmede. :oops: De skulle jo helst ikke lugte, når de har snakket med ham.

 

Jeg er ret sikker på opdrætten havde ham i bad inden vi fik ham med hjem. Han lugtede i hvert fald ikke af tis, eller jeg lagde måske ikke mærke til det. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så han lugter af tis hele tiden? :hmm:

 

Håber det går væk, når han bliver lidt ældre og holder op med at vade rundt der hvor han lige har tisset....

Ja, det gør han. Men ikke sådan at man ikke kan holde ud at være i nærheden af ham eller noget.

Problemet er, at når han letter ben kan det ikke undgås at der kommer lidt tis på mavehårene, da han er temmelig langhåret. Men det lever vi nu fint med :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg bestemt at det gør... Jeg har altså ikke mødt voksne hunde eller hvalpe for den sags skyld som går rundt og lugter af tis hele tiden :-)

 

Har du haft ham i bad siden du fik ham hjem fra opdrætter? Det er nok i virkeligheden derfra lugten stammer. Få ham vasket godt og grundigt og så behøver i måske slet ikke at tænke mere på den :-D

 

Enig. Min moster kunne ikke holde deres hvalp ud, da de fik den hjem, den stank. Men hun havde ikke bemærket noget hos opdrætter. Efter et bad blev vapsen så god som ny :-D

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at han skal være helt tør hvis du så vil ud i kulden, andet end på små tisseture... Stakkels lille vovse som skal i bad :mrgreen: Vi har indtil videre ikke haft Motor i bad, han har super meget pels og det tager ret lang tid at få en samojed tør, når man ikke har noget at blæse dem med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...