Hop til indhold

Hvalpe hvalpe hvalpe - håber jeg


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Så prøver vi igen.

 

Puttegrisen er gået i løb ... 3 mdr. før beregnet :shock:

 

Så rabies stikket kan ikke nås og pengegrisen er endnu ikke fedet tilstrækkelig op ...

 

Slemmer hund altså :stupid:

 

... men ejeren af hanhunden er gået med til betaling over et par gange :banan:

 

Så nu mangler vi bare at få transport af sæden på plads: ejeren vil gerne sende frost fordi de har det liggende, men jeg (og dyrlægen herhjemme) vil klart foretrække kølesæd (væsentlig billigere, nemmere og højere fertilitet).

 

... men hvis alt går vel så skulle der er gerne være en kurvfuld små puttegris kloner til påske :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever
Hvor spændende!

 

Bor den stolte far i udlandet? Har du gode erfaringer med insimination? Jeg spørger, fordi jeg er selv overvejer at bruge insimination med en udenlandsk hanhund på et tidspunkt :-)

 

Jeps han bosiddende i de østrigske alpeområde.

 

Mht. inseminering, så har jeg kun prøvet det engang:

 

Sæden blev transporteret i en alm. termoflaske og min egen dyrlæge foretog insemineringen.

Der kom 4 hvalpe.

 

Denne gang har jeg valgt at bruge en proff, Birgitte Schøtz - eller hvordan det nu staves :???:.

Håber på at resultatet så bliver lidt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Skulle hun være rabies-vaccineret før insemineringen (eller var det noget helt andet)?

 

Det var noget andet :blink:

 

Hvis hun skal have lidt sjov ud af det, så skulle vi trille en tur til Østrig om godt 10 dage - og rabies reglerne siger at shottet skal være foregået lige et par dage (eller mere) før dette.

 

Nu bliver hun nøden til at nøjes med en dyrlæge og en plastic slange :mrgreen:

 

... hvis ikke den fungere med at få fløjet sæd en, så tror jeg godt nok jeg har en back up her i landet, der på faderes side er af samme linjer, men vi krydser finger og tæer, for at det lykkes med Johnny

 

Er det ikke bare den dejligeste buket :lun:

 

[media]http://www.paintedmagic.dk/Images/hvalpe/C-kuldet/Kuld%20C%20-%2014%20dage.jpg[/media]

 

NB! hendes sidste kuld hvalpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

hihi... så svarer jeg ogå lige igen...;-)

 

Jeg kan godt forstå at du foretrækker kølesæden frem for det frosne... så er i fri for at få skåret Padmé op.:5up:

 

Held og lykke med det hele - det bliver bare så spændene:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam

Ih, hvor spændende. Er ïnde på din hjemmeside næsten hver dag ( kommer der snart opdateringer:slem::mrgreen::mrgreen::mrgreen:) Så glæder mig til, at følge de små. Håber ikke der kommer en rød merle:lun:, for så bliver jeg da helt hvalpeskruk:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Foregår det så hos Birgitte i Buddinge eller kører I til det nye sted i Ølby (for så kan jeg sidde på den anden side af vejen og vinke til dig:mrgreen:)

 

Det bliver hos Birgitte, hun skulle jo efter sigende være den bedste i landet :5up:

 

IEr ïnde på din hjemmeside næsten hver dag ( kommer der snart opdateringer:slem::mrgreen::mrgreen::mrgreen:)

Skal nok, skal nok :oops:

Hjemmesiden mv. ligger på den anden computer, som jeg faktisk ikke rigtig bruger så meget.

Nu skal jeg lige have alt omkring parringen (IA) i orden og så skal jeg nok opdatere den :blink:

 

Håber ikke der kommer en rød merle:lun:, for så bliver jeg da helt hvalpeskruk:banan:

Der skulle gerne komme rød merle :mrgreen:

Muligheden ligger der i alt fald.

I følge teorien skulle hun få 8 farve kombinationer.

 

Black bi

Black Tri

Red bi

Red Tri

Blue merle c/w

Blue merle and white

Red merle c/w

Red merle and white

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
What? :shock: Hvordan foregår det frysesæd-noget der da??

 

Man kan ligge det ind bagfra, men den mest sikre metode er at ligge det direkte i livmoderen. Så man laver et lille snit gennem bugen/siden, hvorfra man så fører sæden ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Glyp :???: Så krydser jeg rigtig meget fingre for den anden slags!!! :x::x::x:

 

Ja jeg bryder mig heller ikke om ideen :???:

 

... men hanhundeejeren er gået med til kølesæd :banan:

 

Så nu skal jeg bare have det hele til at lykkes tidsmæssigt:

 

Hun gik i løb i onsdag er er normalt hot 11 dage efter, hvilket så er søndag den 31. :shock:

 

Blodprøven skulle gerne tages fredag, men dyrlægen skal have to dages varsel til at tappe hanhunden og sende sæden og hvis de først kan tappe hanhunden lørdag, så kan sæden ikke være her før tirsdag :shock:

 

Så kan jeg få taget blodprøven torsdag, men det er lidt for tidligt (en dag betyder meget her) og pga. kan vi først være ved dyrlægen kl. ret sent om eftermiddagen (skal først hjem fra arbejde og hun bor over 100 km. fra os). :shock:

 

Jeg har hørt om jeg kan få sendt to portioner sæd, hvilket ville gøre det hele lidt mere sikkert, men ejeren af hanhunden skal kører 300 km. for at komme til dyrlægen :shock:

 

Jeg er totalt i streeeessss - og her skulle så være en totalt rundforvirret smily

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...