Hop til indhold

Løse hunde, er jeg en sippe ???


Trine
 Share

Recommended Posts

Når jeg lufter Bella tager jeg hende altid i snor når der kommer fremmede hunde, hun kan ikke med ret mange af samme køn. (tæver)

 

Nå men vi går nede langs strande og ser der kommer en ung kvinde med to sorte hunde, Bella bliver kaldt ind og får snoren på.

Vi forsætter langs stranden og kikker (venter) på om ikke hun kalder dem ind. Men det ser ikke ud til at der bliver kaldt, så vi drejer op til højre og går langs vejkanten.

De to hunde får stadig lov til at rende som det passer dem og da en af dem sætter kurs op mod os kalder jeg på hende og beder om at hun kalder sine hunde til sig.

Jammen den gør ikke noget får jeg så svar tilbage, det er jeg ligeglad med svare jeg KALD den ind. Den får lov til at forsætte sin kurs mod mens hun råber lad dem bare hilse, den er helt fredelig.

Så blev jeg lidt sur og råbte KALD DEN IND NU MIN BIDER !! :evil:

 

Først da kalder hun sin hund hjem, utroligt at man skal sige at ens hund bider før der sker noget.

 

Så er det bare mig eller er det ikke alm. høflighed at man ikke bare lader sin hund rende hen til fremmede hunde. Især når man kan se at den anden hundefører tager sin i snor og drejer væk ? :shock:

 

Så er det bare mig der er en sippe, eller ???????? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Nææ, du har gjort dit som hundeejer, og du signalere tydeligt at I ikke er interesseret i at hilse på andre hunde. Det siger meget sig selv, når den modsatte hund er i snor! Hunde i snor der mødes er bare ikke godt efter min mening...

 

Øv at man bliver nødt til at sige at ens hund bider, før man bliver taget alvorligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager snor på Bot-Bot når jeg møder andre hunde, det er mest fordi jeg bliver så flov når hun jagter dem rundt med højlydt gøen selvom jeg da godt ved at hun dem intet gør og ville vende om hvis de stoppede og vendte sig imod hende.(hun er en rigtig kylling).

Jeg slipper hende igen så snart de har passeret da interessen så forsvinder.

 

Havde jeg en hund der kunne finde ud af at hilse høfligt ville jeg stadig tage den i snor når jeg mødte andre, man ved jo aldrig om dem man møder er mindre venlige.

Nogen gange er en hurtig kommunikation imellem ejerne om hvorledes hundene er okay med andre nok til at de kan løbe frit og hilse på hinanden derefter.

 

Synes det er almindelig respekt at tage sin hund i snor når man møder en anden hund, især hvis denne er i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Du er ikke spor sippet - det er de andre som er møg uopdragne :evil:

 

Det lyder som et paradoks, men nogle af de folk jeg hader mest er .... hundefolk!!!!

9 ud af 10 er simpelthen så egocentreret og ligeglade med andre og de (u)skrevne regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes absolut heller ikke du er en sippe.

 

Jeg render også ofte rundt med mine hunde løse, men er så også det mere opmærksom på andre og andet. Så hver gang vi møder andre hunde, der er i snor, så bliver de kaldt ind og får snor på. Og så kan man jo altid forhøre den anden ejer, om de må hilse for derefter at lade dem løs igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Synes bestemt ikke du er sippet. Coco løber også frit i skoven og over markerne men kun hvor jeg har udsyn til at kalde hende ind hvis der kommer nogen (hvilket der sjældent gør om formiddagen hvor vi går vores lange tur).

 

Det gjorde der så i går. Jeg kaldte Coco ind og hun hev og sled for at komme over og hilse (har fejlet lidt med opdragelsen der :oops:) og jeg spørger om de må hilse.

 

Damen siger "nej, desværre hun kan ikke lide andre hunde"....

 

Jeg siger bare ok og så går vi videre... :-D

 

Synes jo bare det er fint at hun har den konstant i snor når hun nu ved den har de "problemer" :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre jeg ikke er den eneste med den holdning.:klap:

 

Som jeg skrev før kan Bella ikke særligt godt med andre tæver, Men unge hunde der stadig har lidt hvalpe licens og hanhunde leger/går hun fint med. ( hvalpe er aldrig noget problem )

 

Når det er vi møder fremmede hunde hvor ejeren virker ansvarlig, spørger jeg gerne ind til hunden. Hvis de spørger om de må hilse, jeg kan så også hurtigt mærke på Bella om det er hund hun kan lide.

 

Og så får de lov til at rende sammen, men hvor er der langt mellem den slags hunde ejere. ( suk ) :damn:

 

Men har man valgt at have hund, har man også valgt sit ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Igen denne debat...

 

Det er simpelthen så sørgeligt at den så tit er oppe og vende.

Det vidner jo bare om, at alt for mange ikke har den mindste smule respekt for andre, eller sin egen hund ve og vel, for den sags skyld.

 

Det værste er næsten at man jo bliver presset til, at opføre sig lidt små-hysterisk for at holde andre hunde væk nogle gange. :roll:

 

Man bliver lynhurtigt dømt som hende den sindsyge, med den der farlige hund - Det var jo ikke sket, hvis folk ikke automatisk går ud fra, at alle hunde kan sammen og i stedet får deres hund i snor/på plads, når de møder andre hunde i snor.

 

Rigtig mange uheldige situationer kan undgåes, hvis folk viste bare lidt respekt...

 

Men det er jo et tilbagevendende problem, som jeg ikke tror forsvinder foreløbigt - Man må bare finde en eller anden måde at tackle det på, som virker for en selv og ens hund. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er på en måde lidt rart at der faktisk er andre hunde derude, end ens egen, der ikke gider alle hunde op i hovedet..

 

Så er man da ikke ene om at blive betragtet som "hende med de skøre køtere";-)

 

Jeg laver diverse krumspring for at undgå folks løse hunde og jeg kalder altid selv ind, hvis der kommer andre hunde eller andet de kunne finde op at løbe hen til.

 

Jeg tror i almindelighed at det kan være meget svært for folk at forstå at det faktisk ikke er alle hunde, der elsker alle andre hunde.

Når nogle mennesker ikke endgang fatter at det nok ikke er så smart at lade deres hund hilse på mine der står og vold gøer og kaster sig frem i snoren, så er man altså blind!

Så hjælper et, "jamen min gør ingenting" altså ikke noget.

 

Det er pga folks løse hunde, der "ingenting" gør at jeg har 2 hunde der er blevet overfaldet gentagne gange og derfor nu reagerer som beskrævet.

 

De kan med de fleste andre hunde, de lige får lov at se an, men det er bare sjældent sådan at hundemøder i dagligdagen foregår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man kan se, at den anden hundeejer tager sin hund i snor, bør man også selv gøre det - om ikke andet for ens egens hunds skyld.

 

Men det er en lidt svær situation, synes jeg, for oftest går hundemøder jo bedst, når de ikke er i snor. Derfor irriterer det mig vildt, hvis folk tager deres hund i snor OG bliver stående midt på fortovet, så man er tvunget til at lade de to hunde passere hinanden tæt i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er nok en af dem, som pisser jer af :oops:

Bor inde i byen og i de få områder, hvor hunde må være løse, der regner jeg ikke med at man går hen hvis man har en hund, som kan finde på at bide andre - så der tænker jeg slet ikke på at kalde Lumi til mig, medmindre ejeren af den anden hund har den i snor og trækker den helt ind til sig. Så kalder jeg da på Lumi og går videre, men tager hende nu ikke i snor. Hun er bare så glad for andre hunde at det ikke er 100 at hun dropper at ville hilse på hunden :lun:

 

I områder hvor man skal ha snor på hunden, der er det self noget andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er nok en af dem, som pisser jer af :oops:

Bor inde i byen og i de få områder, hvor hunde må være løse, der regner jeg ikke med at man går hen hvis man har en hund, som kan finde på at bide andre - så der tænker jeg slet ikke på at kalde Lumi til mig, medmindre ejeren af den anden hund har den i snor og trækker den helt ind til sig. Så kalder jeg da på Lumi og går videre, men tager hende nu ikke i snor. Hun er bare så glad for andre hunde at det ikke er 100 at hun dropper at ville hilse på hunden :lun:

 

I områder hvor man skal ha snor på hunden, der er det self noget andet...

 

Tja, der er jo nok næppe nogen af os der går i en hundeskov... jeg gør i hvertfald ikke.

 

Men vi skal vel også have lov at gå et sted som feks stranden, hvor vi kan have vores hunde løs og kalde dem til os, hvis der kommer nogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er på en måde lidt rart at der faktisk er andre hunde derude, end ens egen, der ikke gider alle hunde op i hovedet..

 

Så er man da ikke ene om at blive betragtet som "hende med de skøre køtere";-)

 

Jeg laver diverse krumspring for at undgå folks løse hunde og jeg kalder altid selv ind, hvis der kommer andre hunde eller andet de kunne finde op at løbe hen til.

 

Jeg tror i almindelighed at det kan være meget svært for folk at forstå at det faktisk ikke er alle hunde, der elsker alle andre hunde.

Når nogle mennesker ikke endgang fatter at det nok ikke er så smart at lade deres hund hilse på mine der står og vold gøer og kaster sig frem i snoren, så er man altså blind!

Så hjælper et, "jamen min gør ingenting" altså ikke noget.

 

Det er pga folks løse hunde, der "ingenting" gør at jeg har 2 hunde der er blevet overfaldet gentagne gange og derfor nu reagerer som beskrævet.

 

De kan med de fleste andre hunde, de lige får lov at se an, men det er bare sjældent sådan at hundemøder i dagligdagen foregår.

 

Jamen det er nærmest en tro kopi af Bamses historie....

 

Og det er et meget stort arbejde at rette op på det igen, når først ens hund er blevet bange for andre hunde.

Så hjælper folks løse kræ jo heller ikke ligefrem på det :evil:

 

Man ser heller ikke ret mange andre med "problemhunde" på tur - Har tit tænkt på, at vi er rigtig mange herinde, med samme problem, så hvorfor ser man aldrig nogen af dem på tur?

 

Mon det skyldes at man simpelthen er bange for at blive stemplet, og bange for at rende i folks løse kræ hele tiden, så det ender med at gå helt galt en dag?

Bare en tanke....?

 

Er nok en af dem, som pisser jer af :oops:

Bor inde i byen og i de få områder, hvor hunde må være løse, der regner jeg ikke med at man går hen hvis man har en hund, som kan finde på at bide andre - så der tænker jeg slet ikke på at kalde Lumi til mig, medmindre ejeren af den anden hund har den i snor og trækker den helt ind til sig. Så kalder jeg da på Lumi og går videre, men tager hende nu ikke i snor. Hun er bare så glad for andre hunde at det ikke er 100 at hun dropper at ville hilse på hunden :lun:

 

I områder hvor man skal ha snor på hunden, der er det self noget andet...

 

Nu går vi aldrig på offentlige fritløbsområder, af samme grund.

Det er jo ikke ligefrem opskriften på positive hundemøder, at slæbe min hund med i en hundeskov :roll:

 

Der skal hunde have lov at løbe løs og man skal ikke have aggressive hunde med sådanne steder. Længere er den ikke....!!!

 

Men selvom jeg ikke havde en hund med de problemer, ville jeg nok ikke komme der alligevel - Der er alt for mange hunde i områderne heromkring, og risikoen for at det kan gå galt er for stor, da alt for mange slæber revl og krat med.

 

Man må jo gøre op med sig selv, om man har lyst til, at ens hund risikere at sidde mellem tænderne på en anden hund, hvis man ikke kalder den til sig når man møder en anden hund i snor, der holdes tæt ved ejeren.

 

Det er jo så uanset om andre ikke burde være der eller ej, fordi hunden har aggressive tendenser... Folk er bare snot dumme nogle gange, så man risikere at rende i dem på et eller andet tidspunkt - også i en hundeskov..... Selvom det bare ikke burde forekomme :damn:

 

Men nu ville Bamse nok bare eeeeelske Lumi, da hun jo er lille, en dame og bare total nuttet. :lun:

Så hun måtte hellere end gerne få lov at gennemsnuse ham og bide i hans øre - Selv små damer der skælder ud på ham, eeeeelsker han :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha ja, de der personer, som ikke kalder deres hund til sig :evil: Og jeg har ikke engang nogen problemer ift. Møffe og andre hunde - synes bare, at det er irriterende, at folk ikke tager den smuuule hensyn, at de venter, til der er blevet sagt god for, at hundene må hilse! Det gør det godt nok noget sværere at træne Møffe i, at man ikke partout skal hilse på alt og alle med fire ben!

 

Derudover, så synes jeg ISÆR at det er kamphundeejere, der er dårlige til at kalde deres hund til sig. Oplever OFTE at de løber rundt på må og få med en ejer enten her eller de - og langt i forvejen, når de spotter en anden hund. Og nej, det er ikke fordi jeg har noget imod kamphunde - synes bare, at det er møg hamrende uansvarligt af deres ejere!

 

Og møgirriterende, for jeg føler mig altså ærligt talt ikke tryg, når en fremmed, stor hund (kamphund eller ej) med umiddelbart ukendte hensigter kommer spænende! Har kun én gang oplevet det med anden "race" - en DSG... Ikke videre skræmmende :mrgreen: Men stadig MØG irriterende! Og fordi det er med til at ødelægge ens egen træning, hvis man opdager den pludseligt opdukne hund en anelse for sent...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, der er jo nok næppe nogen af os der går i en hundeskov... jeg gør i hvertfald ikke.

 

Men vi skal vel også have lov at gå et sted som feks stranden, hvor vi kan have vores hunde løs og kalde dem til os, hvis der kommer nogen?

 

Jo da...

 

Har nok bare svært ved at relatere til det, da jeg aldrig har haft en hund, som kunne finde på at bide andre hunde...

 

Men hvis folk siger at jeg lige skal kalde Lumi til mig, da deres hund ikke kan lide andre, så gør jeg det skam også med det samme.

 

Og hvis jeg ser ejeren giver snoren på fordi han/hun ser Lumi, så kalder jeg da også på hende. Eller hvis hunden er i snor og ejeren hiver den helt ind til sig, så gør jeg også. Ellers er det ikke noget jeg tænker over for at være ærlig. Er som sagt ikke vant til hunde, der bider...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er nærmest en tro kopi af Bamses historie....

 

Og det er et meget stort arbejde at rette op på det igen, når først ens hund er blevet bange for andre hunde.

Så hjælper folks løse kræ jo heller ikke ligefrem på det :evil:

 

Man ser heller ikke ret mange andre med "problemhunde" på tur - Har tit tænkt på, at vi er rigtig mange herinde, med samme problem, så hvorfor ser man aldrig nogen af dem på tur?

 

Mon det skyldes at man simpelthen er bange for at blive stemplet, og bange for at rende i folks løse kræ hele tiden, så det ender med at gå helt galt en dag?

Bare en tanke....?

 

 

 

 

Det har jeg også tænkt på. Jeg tror simpelthen at mange ligesom os, forsøger at undgå andre hunde og derfor ikke kommer steder hvor de møder andre eller alternativ næsten ikke går tur.

 

Og det er super frustrerende træning at rette op på. Jeg står med to styk der ophidser hinanden, så ting de kan klare hver for sig er pludseligt et kæmpe problem når de er sammen, så nogle gange er jeg ved at give op, da jeg ikke føler vi kommer nogen steder:cry:

 

Mange mennsker har også den opfattelse at er hunde aggressiv over for nogle hunde, så vil den altid være det og overfor alle. Det beviser mine jo meget godt ikke er tilfældet.

 

Får sheila, som er værst til at skælde andre ud, lov at se en anden hund an evt følges lidt på tur før de hilser, så kan hun med alle minus større tæver, hvor der skal længere tilvending til.

Og har hun først accepteret den anden hund, så er hun engle tålmodig og har kæmpe grænser for hvad der er tilladt adfærd. Derfor er hun også så god til hvalpe.

 

Og så er det bare så pokkers svært at huske på når andre lige skal svine en til med et "så styr da din møjhund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel også det i det, at man ikke nødvendigvis ønsker, at ens hund skal hilse på en masse fremmede hunde. Jeg gik i hundeskoven med vores gamle, fordi han havde godt af at mødes med andre hunde, men han var enormt usikker og reagerede med "angreb er det bedste forsvar," hvis han blev sat i en situation han ikke kunne håndtere.

Derfor synes jeg, at det var død frustrerende, når fremmede hunde kom løbende hen til os. Det stressede han fuldstændig op over og så kunne jeg stå der med alle mine talenter og forsøge at få ro på ham. Hvilket er svært med en fremmede hund så tæt på.

 

Jeg kan sagtens se det fra andres synspunkt, at man kommer i hundeskove for at ens hund skulle mødes med andre hunde. Ville bare ønske, at det blev på min og min hunds betingelser, så han ikke behøvede blive sat i den situation.

Jeg tror altså ikke, man skal regne med at alle gerne vil hilses på.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Nu går vi aldrig på offentlige fritløbsområder, af samme grund.

Det er jo ikke ligefrem opskriften på positive hundemøder, at slæbe min hund med i en hundeskov :roll:

 

Der skal hunde have lov at løbe løs og man skal ikke have aggressive hunde med sådanne steder. Længere er den ikke....!!!

 

Men selvom jeg ikke havde en hund med de problemer, ville jeg nok ikke komme der alligevel - Der er alt for mange hunde i områderne heromkring, og risikoen for at det kan gå galt er for stor, da alt for mange slæber revl og krat med.

 

Man må jo gøre op med sig selv, om man har lyst til, at ens hund risikere at sidde mellem tænderne på en anden hund, hvis man ikke kalder den til sig når man møder en anden hund i snor, der holdes tæt ved ejeren.

 

Det er jo så uanset om andre ikke burde være der eller ej, fordi hunden har aggressive tendenser... Folk er bare snot dumme nogle gange, så man risikere at rende i dem på et eller andet tidspunkt - også i en hundeskov..... Selvom det bare ikke burde forekomme :damn:

 

Men nu ville Bamse nok bare eeeeelske Lumi, da hun jo er lille, en dame og bare total nuttet. :lun:

Så hun måtte hellere end gerne få lov at gennemsnuse ham og bide i hans øre - Selv små damer der skælder ud på ham, eeeeelsker han :mrgreen:

 

Hvis jeg havde haft en hanhund, så tror jeg også jeg ville være mere bekymret, da mange hanhunde jo ikke kan lide andre hanhunde. Men netop fordi Lumi er en lille glad pige, så har jeg endnu ikke mødt en hund, som ikke kunne lide hende. Men holder stadig øje med de hunde vi møder - for en sikkerhedsskyld...

 

Men når det er ikke-friløbsområder, så er jeg meget enig. Så skal der tages hensyn til at ikke alle hunde kan lide andre. Jeg har stadig Lumi meget fri, da der efterhånden er knækket 3 liner pga crosseren indenfor de knap 2 år vi har haft hende..hehe. Men kalder hende glædeligt til mig, hvis der kommer en hund, hvor man kan læse på hund og ejer at de ikke skal hilse... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

nej du er ikke sippet...

 

hvordan tror du folk har kigget på mig de 2 gange jeg har råbt tilbage at min hund måske gør noget? begge gange lystret den anden hund ikke.

 

Heldigt for mig blev cujo ikke sur på dem, de begge var hanhunde og et sted man skal have snor på ...

 

fint hvis folk kan styre deres hund uden snor.

Men folk burde have respekt og kalde deres hund til sig uanset hvad...

 

Jeg vil ikke miste min hund pga. andres skødesløshed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg syntes det er total mangel på respekt ikke at kalde sin hund til sig, både manglende respekt overfor dem man møder, men så sandelig også overfor ens egen hund som jo kan komme frygtelig til skade ved et møde med den forkerte hund...

 

Jeg mener at folk selv skal have lov til at bestemme om deres hund skal hilse på en anden hund eller ej, der kan være mange årsager til at man ikke ønsker at ens hund skal hilse på en andens hund, og så syntes jeg at det er flabet at andre mennesker mener at de ikke skal respektere denne ret.

 

Desuden står der i loven at du kun må have din hund løs hvis du har den under fuld kontrol, og jeg mener bestemt ikke at fuld kontrol indebære at din hund farer hen og hilser på en vildt fremmed hund uden at have fået lov.

 

Jeg oplever det heldigvis ikke så tit herude på landet, men når jeg så oplever det, så er der aldrig en ejer i nærheden, da det typisk er en af de hunde der har "lært" at blive på ejerens grund selvom den ikke er hegnet ind :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo da...

 

Har nok bare svært ved at relatere til det, da jeg aldrig har haft en hund, som kunne finde på at bide andre hunde...

 

Men hvis folk siger at jeg lige skal kalde Lumi til mig, da deres hund ikke kan lide andre, så gør jeg det skam også med det samme.

 

Og hvis jeg ser ejeren giver snoren på fordi han/hun ser Lumi, så kalder jeg da også på hende. Eller hvis hunden er i snor og ejeren hiver den helt ind til sig, så gør jeg også. Ellers er det ikke noget jeg tænker over for at være ærlig. Er som sagt ikke vant til hunde, der bider...

 

Så tror jeg altså ikke det er dig der pisser os af:-D

 

Med mysla, som egentlig er meget social og venlig, der kan jeg også gribe mig selv i at være lidt large, hvis jeg går med hende alene et sted hvor der er løse hunde. For så vil jeg jo gerne at de hilser og helst løs, jeg prøver dog at kalde hende til mig med eller uden snor, bare for at signalere at hun er under kontrol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg havde haft en hanhund, så tror jeg også jeg ville være mere bekymret, da mange hanhunde jo ikke kan lide andre hanhunde. Men netop fordi Lumi er en lille glad pige, så har jeg endnu ikke mødt en hund, som ikke kunne lide hende. Men holder stadig øje med de hunde vi møder - for en sikkerhedsskyld...

 

Bare for at du ikke skal havne i en rigtig uheldig situation en dag, så vil jeg da lige nævne at der er lige så mange tæver som hanhunde der ikke kan med deres eget køn.

 

Nu har jeg aldrig set et hundeslagsmål hverken mellem tæver eller hanhunde, men ifølge rygterne, så skulle slagsmålene mellem tæver rent faktisk være mere voldsomme end dem i mellem hanhunde, men det er som sagt ikke noget jeg ved med sikkerhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for at du ikke skal havne i en rigtig uheldig situation en dag, så vil jeg da lige nævne at der er lige så mange tæver som hanhunde der ikke kan med deres eget køn.

 

Nu har jeg aldrig set et hundeslagsmål hverken mellem tæver eller hanhunde, men ifølge rygterne, så skulle slagsmålene mellem tæver rent faktisk være mere voldsomme end dem i mellem hanhunde, men det er som sagt ikke noget jeg ved med sikkerhed.

 

Ja, i denne tråd er der jo hele 3 tæver der har det svært med andre af samme køn... min har dog ikke med små tæver som Lumi.:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...