Hop til indhold

Tre børn så deres hund drukne under is


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Nej hvor rædselsfuldt............... stakkels stakkels unger og hund............

 

 

Jeg så i går at 4 heste på springtur var gået gennem isen på en sø....... Der var én der var hoppet i søen for at redde hestene........... Det kunne jo være gået helt galt....... Det er ikke længe man kan holde varmen og livet i vandet på nuværende tidspunkt.

 

 

 

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor rædselsfuldt............... stakkels stakkels unger og hund............

 

 

Jeg så i går at 4 heste på springtur var gået gennem isen på en sø....... Der var én der var hoppet i søen for at redde hestene........... Det kunne jo være gået helt galt....... Det er ikke længe man kan holde varmen og livet i vandet på nuværende tidspunkt.

 

 

 

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

 

Tanken er rigtig smuk men mit svar ville være nej. jeg har for meget at leve for til at kaste mig ud i den slags projekter. Hvis det var Tacco så måske men jeg er bestemt ikke sikker. jeg er også et dårlig valg fordi jeg ikke befinder mig ret godt hverken i kulde eller i fysisk pressede situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor rædselsfuldt............... stakkels stakkels unger og hund............

 

 

Jeg så i går at 4 heste på springtur var gået gennem isen på en sø....... Der var én der var hoppet i søen for at redde hestene........... Det kunne jo være gået helt galt....... Det er ikke længe man kan holde varmen og livet i vandet på nuværende tidspunkt.

 

 

 

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

Hvis det var min egen hund, tror jeg slet ikke at jeg kunne lade være med at forsøge. Kunne ikke bare stå på bredden og se på, mens den druknede.

Men det er jo enormt svært at svare på..

 

Tror bare jeg holder mig væk fra søer om vinteren :genert:

Redigeret af Therese
tastefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia

Stakkels familie, og stakkels, stakkels hund. Heldigvis lyder det til at have gået forholdsvis hurtigt.

 

Jeg er erfaren vinterbader, og ville slet ikke ikke være i stand til at se min egen hund drukne. Så må jeg i. Jeg tror jeg ville glemme al fornuft. Men jeg tror jeg ville hoppe i med en stor sten, til at smadre isen med, så jeg også selv kunne komme op - forhåbentlig med min hund.

 

Håber aldrig jeg kommer ud for den slags. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels familie, og stakkels, stakkels hund. Heldigvis lyder det til at have gået forholdsvis hurtigt.

 

Jeg er erfaren vinterbader, og ville uden tvivl kunne finde på det, havde det været min egen hund. Jeg tror jeg ville glemme al fornuft. Men jeg tror jeg ville hoppe i med en stor sten, til at smadre isen med, så jeg også selv kunne komme op - forhåbentlig med min hund.

 

Håber aldrig jeg kommer ud for den slags. :megaked:

 

Skægt som man har et billede af folk og det der passer bare overhovedet ikke på dig, spørg mig ikke hvorfor :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Skægt som man har et billede af folk og det der passer bare overhovedet ikke på dig, spørg mig ikke hvorfor :vedikke:

 

Ha ha. Måske er det dét der varme omtalte Grækenland. Men jeg er nordboer to the bone! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det bare en skrækkelig beretning :megaked: tænk at skulle miste sin nye hund, og så på den måde, stakkels familie..

 

Jeg bor tilfældigvis tæt ved en sø, og af netop denne årsag har jeg altid min hund i snor i nærheden af søen, jeg ved ikke hvad jeg selv ville gøre hvis det var min egen dreng der ved et tilfælde røg igennem issen, det tror jeg først jeg vil finde ud af hvis uheldet var ude, 7-9-13.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Jamne det kan godt være det er det. jeg har flere gange overvejet at vinterbade men min krop kan ikke blive overtalt, jeg fryser stort set hver dag hele vinteren så det virker ikke logisk at kaste sig i koldt vand :mrgreen:

 

Det er bestemt også for frossenpinde! Det er en helt vildt dejlig og varm følelse når man kommer op. Det er som en lykkepille. :oops: Men indrømmet, det ér koldt når man er i vandet.

 

Nå, spam ovre herfra. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Frygteligt :megaked: Både for hund og mennesker...

 

Kan slet ikke forstille mig hvor knust min datter på 6 år ville blive hvis det var sket for Coco (10 mdr.) :cry: - hun forguder den hund...

 

De stakkels børn, og så kort et liv den lille hvalp nåede at få :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer helt an på situationen og "øjeblikket", men jeg ved også i baghovedet, at jeg har 3 børn, som har brug for mig. I tilfældet af min død, bliver mine børn delt og de to af dem skal sansynligvis flytte til ukendt land, ukendt sprog i en situation, hvor de er i sorg. Deres far bor i Holland.

 

Så jeg vil sige, at jeg passer godt på mig selv:oops:

 

Elsker Cleo og hun giver mig helt vildt meget, men jeg risikerer ikke mit liv pga hende:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var min egen hund, tror jeg slet ikke at jeg kunne lade være med at forsøge. Kunne ikke bare stå på bredden og se på, mens den druknede.

Men det er jo enormt svært at svare på..

 

Tror bare jeg holder mig væk fra søer om vinteren :genert:

 

Det tilslutter jeg mig !

Jeg er dog noget af en frossenpind, så jeg er ikke sikker på det også ville gælde andre hunde, men jeg ville gøre mit yderste.

 

Det er ganske forfærdeligt for de 3 børn:megaked:

 

Jeg forstår så slet ikke at børnene (den ældste vist 12 år) får lov til at lufte 2 hunde :???: og slet ikke ude på isen. Men det ændrer jo ikke på, at det var ganske forfærdeligt for både hund(e) og børn:megaked:

 

Det undrer også mig, den ene var en Grand Danois :shock:, den kan vel trække af sted med alle tre børn på én gang hvis den vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor forfærdeligt, det får bestemt en til at tænke, især fordi vi var faktisk nede ved en å i dag og Jack var løs.

Hmm om jeg ville risikere mit liv for min hund, jaah bestemt. Og dog indeni er mit valg klart men sidst Jack løb lige ud i åen (10uger gammel) gjorde jeg intet andet end at råbe:" MIN HUND!!!" Heldigvis var en veninde med som fik ham op igen. Men alene tror jeg ikke jeg ville kunne lade være.

Selv hvis vi ikke kan gå på fortovet og må ud på vejen, hiver jeg Jack ind til siden så bilerne rammer mig først hvis uheldet skulle være ude, tænker ikke over det når jeg gør det.

Men har den holdning at dyrene har ikke bedt om at være hos mig, i mit hjem så det er min opgave at passe på dem frem for mig selv.

Men hvor er det synd for de børn men jo jeg tænker også, hvorfor går så unge nogle børn med hundene alene?

Minder mig om nogle som lige har fået hvalp (Hvalpen virker ikke heeelt normal allerede nu, men jeg håber og beder til det bliver en god hund, men Jack kan bestemt ikke tåle den særligt godt, han elsker normalt alle, så undrer mig) Men forælderne sagde til mig dagen før de hentede ham:" Han skal lære ikke at trække, så ungerne selv kan gå med den, selv ham på 6 år) Jeg tænkte mit, han er en stor shæfer/labrador blandning, så jeg ville under ingen omstændigheder lade en 6 årig gå alene med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

 

Jeg aner det ikke, jeg tror ikke at man når at tænke rationelt i sådan en situation, og derfor ved flertallet af os rent faktisk ikke hvordan vi vil reagerer når vi står i situationen. Nogle mennersker bliver handlingslammet i en katastrofesituation, andre bliver utroligt effektive, andre går i panik og ender med at forværre situationen, og hvilken type man er, det tror jeg rent faktisk først man ved den dag man har prøvet at stå i en katastrofesituation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Nej hvor er det trist :cry:

Stakkels børn og hvalp.

 

Hvis det var min hund er jeg ret sikker på at jeg ville gøre alt for at redde hende.

Nok ikke den klogeste beslutning at hoppe efter hunden i det kolde vand, men det tror jeg bare ikke man når at tænke på.

Jeg tror at ens instinkt ville tage over og gøre alt for at redde ens bedste ven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

 

 

 

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

 

Aner det helt ærligt ikke :vedikke:, umiddelbart vil jeg sige nej pga min datter som ikke skal risikere at blive halvt forældreløs fordi hendes mor skulle spille helt, men ved ikke hvordan jeg villle reagere i øjeblikket.... Elsker jo Coco højt, og det ville være forfærdeligt om hun ikke var her :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor rædselsfuldt............... stakkels stakkels unger og hund............

 

 

Jeg så i går at 4 heste på springtur var gået gennem isen på en sø....... Der var én der var hoppet i søen for at redde hestene........... Det kunne jo være gået helt galt....... Det er ikke længe man kan holde varmen og livet i vandet på nuværende tidspunkt.

 

 

 

Ville I risikere eget liv for at redde en hund på/ under isen?

Det kommer godt nok an på. Men var det Lexus eller en hund lexus var igang med at leget med så JA.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... Jeg troede, at isen efterhånden var tyk nok allevegne....

Vi har masser af småsøer i nærheden. Og Silke har da lært at hun ikke skal gå ud på isen. Så det gør hun heller ikke.

 

Men jeg har da MASSER af gange set børn rende rundt og lave glidebaner sammen med deres hunde midt ude på søerne.

Og jeg har råbt og skreget af dem. Og også fået dem ind fra isen.

Men selvfølgelig render de sikkert ud igen så snart den "gamle sure mokke" er væk..:cry:

 

Så for mig er spørgsmålet ikke, om jeg ville redde min hund. For HUN kommer ikke i livsfare på isen.

Men vil jeg redde en dum unge, der går gennem isen? :evil:

 

Og det ville jeg jo nok. Jeg har fået mobiltelefon netop fordi der kan opstå sådan nogle dumme ulykker.

Så jeg ville ringe efter hjælp først, og derefter nok forsøge at få hund/ barn op på land.

 

Men man KAN ikke vide, hvordan man vil reagere, hvis det skulle blive alvor en dag. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...