Hop til indhold

Jeg har lært noget nyt idag!!! :D


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Vi mødte en lille sød hvalp/unghund idag. Men vi måtte ikke hilse....Men eftersom ejeren belærte mig og mit møgdyr á en hund lidt om hundenes signaler..Ja så kan jeg da godt forstå vi ikke måtte hilse, gud hvor har jeg været dum:stupid::damn:...Her er så dagen lektie fra en erfaren hunde ejer som har haft hund i mere en 40 år..:

 

Når en unghund ligger sig på albuerne, hovedet på jorden og med rumpen i vejert, med loggrene hale.. (For os andre uvidene hundeejere playbow) og laver små hop eller spring frem ad.. Ja så er det altså IKKE, jeg gentager DET ER IKKE en opfordring leg. Det er for en hvalp/unghund et signal om at den er nervøs, og prøver på at "skræmme" angriberen!!.... Nåååh, hvad siger i så hva!? Det viste i nok ikke HA!!:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødte en lille sød hvalp/unghund idag. Men vi måtte ikke hilse....Men eftersom ejeren belærte mig og mit møgdyr á en hund lidt om hundenes signaler..Ja så kan jeg da godt forstå vi ikke måtte hilse, gud hvor har jeg været dum:stupid::damn:...Her er så dagen lektie fra en erfaren hunde ejer som har haft hund i mere en 40 år..:

 

Når en unghund ligger sig på albuerne, hovedet på jorden og med rumpen i vejert, med loggrene hale.. (For os andre uvidene hundeejere playbow) og laver små hop eller spring frem ad.. Ja så er det altså IKKE, jeg gentager DET ER IKKE en opfordring leg. Det er for en hvalp/unghund et signal om at den er nervøs, og prøver på at "skræmme" angriberen!!.... Nåååh, hvad siger i så hva!? Det viste i nok ikke HA!!:fornaermet:

 

Nej, man kan altid blive klogere :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, det er utroligt som man kan tage fejl, godt du deler ud af den slags guldkorn. :lol:

 

Jeg lærte noget den anden dag af en venlig dame... hvis en hund er bundet af så SKAL du gå hen og hilse på den, hvis du kommer med en hvalp. For hvis ikke hvalpe får lov at hilse på ALLE hunde I møder på jeres vej, så bliver de agressive som voksne. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, det er utroligt som man kan tage fejl, godt du deler ud af den slags guldkorn. :lol:

 

Jeg lærte noget den anden dag af en venlig dame... hvis en hund er bundet af så SKAL du gå hen og hilse på den, hvis du kommer med en hvalp. For hvis ikke hvalpe får lov at hilse på ALLE hunde I møder på jeres vej, så bliver de agressive som voksne. :lol:

Jamen iligemåde da:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ok, hvis vi skal være helt fair, så kan et legbuk jo også bruges dæmpende, for at komme ud af en lidt "intens" situation...

Ja.. Meeen.. Havde du set optrækket og hundene, så havde du set to hunde der var klar på at mødes:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Men ok, hvis vi skal være helt fair, så kan et legbuk jo også bruges dæmpende, for at komme ud af en lidt "intens" situation...

 

Det troede jeg, at hvalpe brugte "poteslag" til :hmm:

 

Ja, ja, så meget hundsk kender jeg tydeligtvis heller ikke. Jeg vil i hvertfald fremover stoppe med at efterligne "Playbow", når jeg bryder med hund på sengen :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. Meeen.. Havde du set optrækket og hundene, så havde du set to hunde der var klar på at mødes:lol:

 

jeg er helt enig med dig i, at de fleste hvalpe og unghunde ikke mener andet "weeee... leg med mig" når de gør det ;-)

 

Tror faktisk kun jeg har observeret legebuk som "icebreaker" hos voksne hunde :hmm: Måske fordi hvalpe ikke "tænker" så meget over tingene og situationen, de har jo lidt andre spilleregler end de voksne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det troede jeg, at hvalpe brugte "poteslag" til :hmm:

 

Ja, ja, så meget hundsk kender jeg tydeligtvis heller ikke. Jeg vil i hvertfald fremover stoppe med at efterligne "Playbow", når jeg bryder med hund på sengen :???:

 

nej hold da endelig ikke op med det - Karla ELSKER når mennesker laver legebuk til hende, hun bliver fuldtsændigt hvalpefjantet af det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødte en lille sød hvalp/unghund idag. Men vi måtte ikke hilse....Men eftersom ejeren belærte mig og mit møgdyr á en hund lidt om hundenes signaler..Ja så kan jeg da godt forstå vi ikke måtte hilse, gud hvor har jeg været dum:stupid::damn:...Her er så dagen lektie fra en erfaren hunde ejer som har haft hund i mere en 40 år..:

 

Når en unghund ligger sig på albuerne, hovedet på jorden og med rumpen i vejert, med loggrene hale.. (For os andre uvidene hundeejere playbow) og laver små hop eller spring frem ad.. Ja så er det altså IKKE, jeg gentager DET ER IKKE en opfordring leg. Det er for en hvalp/unghund et signal om at den er nervøs, og prøver på at "skræmme" angriberen!!.... Nåååh, hvad siger i så hva!? Det viste i nok ikke HA!!:fornaermet:

 

Du er nu altså heller ikke så klog Frank! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det:vedikke: Men jeg vil så sige at Anders Hallgren har en stor del af skylden

 

 

Ja ja bare send aben videre :mrgreen:

 

 

Vi mødte en hund på turen i går hvor ejeren insisterede på at de skulle hilse, hans hund krøb med halen mellem benene og det hvide ud af øjnene og trak sig så langt væk den overhovedet kunne :???:

 

jeg opgav og sagde bare at Tacco ikke var vild med at hilse :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja bare send aben videre :mrgreen:

 

 

Vi mødte en hund på turen i går hvor ejeren insisterede på at de skulle hilse, hans hund krøb med halen mellem benene og det hvide ud af øjnene og trak sig så langt væk den overhovedet kunne :???:

 

jeg opgav og sagde bare at Tacco ikke var vild med at hilse :vedikke:

Jeg sender da ikke nogen abe videre:fornaermet: Det var da ham ser skrev alt det der adfærdspjat, som ikke passer aligevel.... :cry:

 

 

 

 

 

 

:rolleyes::lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: den hund må STRAKS omplaceres - den er jo rædselsslagen overfor sin ejer :lol:

 

I know, indtil videre er der dog ikke kommet nogle bud, så vi beholder nok skræmmeren lidt endnu:blink:

 

Me memememe me mememe MEEE MEME ME :ivrig: Rrrrhhh PICK ME - I is never getting picked!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...